MaternaがDSG Bagdrop ASを買収し、乗客の荷物自動処理部門の指導的地位を強化

Materna GmbH

MaternaがDSG Bagdrop ASを買収し、乗客の荷物自動処理部門の指導的地位を強化

AsiaNet 63056(0037)

【ドルトムント(ドイツ)2016年1月12日PR Newswire=共同通信JBN】乗客の預け入れ荷物自動処理とICTソリューションの大手国際サプライヤー、Materna Groupは2016年1月1日付で、航空会社、空港部門のセルフサービス・バッグドロップ(荷物預託)ソリューションの専門業者、DSG Bagdrop ASを買収した。DSG Bagdropは2009年創業でノルウェーのオスロに本社を構え、ノルウェー企業Bertel.O.Steen Groupの子会社だった。この買収により、Materna GroupとDSG Bagdrop ASは協力して一流のセルフ・バッグドロップ・ポートフォリオを提供し、乗客自動処理のダイナミックな市場部門でMaternaの指導的地位を強化する。

荷物取り扱いの自動化は世界で活況を呈しており、競争も激化している。MaternaのDSG Bagdrop買収は業界再編プロセスの一環で、セルフサービス乗客処理市場を駆動する強力なマーケットリーダーを生み出す。世界の空港と航空会社は現在、乗客のチェックイン所要時間を劇的に加速するセルフサービス・バッグドロップ・ソリューションを導入しつつある。旅行中セルフサービス・バッグドロップ・キオスクを利用したことがある乗客の大多数は、チェックイン行列を大幅に短縮するか全面的に解消するこのシステムを好んでいる。

写真は以下参照。

http://www.materna.de/dsgbagdrop-acquisition

▽問い合わせ先

Materna GmbH

Information & Communications

Corporate Communications

Christine Siepe

Vosskuhle 37, 44141 Dortmund, Germany

Phone +49-231/55-99-1-68

Email: Christine.Siepe@Materna.de

http://www.materna.com

ソース:Materna GmbH

Materna Group Acquires DSG Bagdrop AS and Strengthens Leading Position in Automated Passenger Handling Segment

PR63056

DORTMUND, Germany, Jan. 12 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    The Materna Group, leading international supplier of automated passenger

handling and ICT solutions, has acquired DSG Bagdrop AS, a renowned specialist

for self-service bag drop solutions in the airlines and airports segment,

effective January 1st 2016. DSG Bagdrop was founded in 2009, is based in Oslo,

Norway and was a former subsidiary of the Norwegian Bertel.O.Steen Group. With

this acquisition the Materna Group and DSG Bagdrop AS join forces and provide

a first-class self-bag drop product portfolio that strengthens Materna's

leading international position in the dynamic market segment of automated

passenger handling.

    Baggage handling automation is booming worldwide and the competition is

growing too. Materna's acquisition of DSG Bagdrop is part of an industry

consolidation process that creates a strong market leader able to drive the

self-service passenger processing market. Airports and airlines around the

globe are currently installing self-service bag drop solutions as they can

speed up passenger check-in times dramatically. The majority of passengers who

have used a self-service bag drop kiosk during their travels prefer this system

as it can significantly reduce or even completely eradicate check-in queues.

    You will find a photo here: http://www.materna.de/dsgbagdrop-acquisition

    For further information, contact:

     

    Materna GmbH

    Information & Communications

    Corporate Communications

    Christine Siepe

    Vosskuhle 37, 44141 Dortmund, Germany

    Phone +49-231/55-99-1-68

    Email: Christine.Siepe@Materna.de

    http://www.materna.com

SOURCE: Materna GmbH

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中