ベルスタッフAW16メンズウェア・コレクション、ヘディングノース

Belstaff

ベルスタッフAW16メンズウェア・コレクション、ヘディングノース

AsiaNet 63046

London、2016年1月11日/PRニュースワイヤー/ --

ベルスタッフの2016年秋冬コレクションは、過酷な地形、雪山、凍える氷河を快適に堂々と旅するような、アドベンチャーライディングと自由の追求をベースにしています。

  (写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20160107/320120

  (写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20160107/320121

  (写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20160107/320122

同コレクションは、ベルスタッフ・クラシックの伝統を革新的で新しい素材、構造、機能性と融合させて、かつてない暖かさと着心地を確かなものにし、プロテクション、動きやすさ、適応性の要求に合うようデザインされています。

メンズ・デザインの副社長、フレデリック・ディアは、「私どもは、ただ旅に挑戦するするためだけに過酷な状況の中を縫うようにしてバイクを進めた、エンデュランス・ライディングのパイオニアたちにインスパイアされました」と説明します。

ベルスタッフのCEO、ギャヴィン・へイグは、「2016年秋のコレクションにおける適応性のコンセプトは、異常に温暖な今の気候を考えると非常に意味があります。多重メンブレンとライニングで分かるように、ベルスタッフのアウターは気温に適応しやすく、レイヤーは取り外しができます。ですから、気象予報によれば来年の今頃は寒さが戻って来るとのことですが、2016年冬のコレクションで備えは万全ということです」と述べています。

ベルスタッフは、この寒さの中でのアドベンチャーシーンを設定するため、サザーク・ロンドン特別区ユーア・ストリートにある老朽化したビクトリア朝の赤レンガアーチを手に入れました。

ベルスタッフは、南北両極探検の伝説のパイオニアで、おそらく「現存の世界一の探検家」(ギネスブック)であるランオルフ・ファイアンズ卿が、ランキンの撮影による2016年1月25日発表の最新メンズウェア・キャンペーン、「Worship the Ground」(土地を賛美せよ)で主役を務めることをお知らせします。

現代の冒険家でベルスタッフ大使のレビソン・ウッドが、ヒマラヤ山脈に沿って歩くというチャレンジから帰還したばかりのスペシャルゲストとして出席しました。この探検は現在テレビのチャンネル4で放送中、今週は本が出版されました。

さらにベルスタッフは、ロンドンコレクションの期間中、新しい映画「ズーランダー2」(2月4日プレミア、2月14日公開)を記念する唯一のパートナーに選ばれました。寒さとズーランダーを共に思い起こさせるスペシャルカクテルを創り出しながら、男たちがポーズ:ブルースティールを取ります。

ベルスタッフは初めて、新コレクションを選ぶには事前予約オーダーのサービスを提供しております。

#HeadingNorth

ベルスタッフについて

ベルスタッフは、冒険の伝統や精神が染み込んだ世界的なイギリスの高級ライフスタイルブランドです。ベルスタッフでは、勇敢な探検家や熱狂的なファッションのファンが一様に、ベルスタッフの豊かな歴史とアーカイブに影響を受けた現代のライフスタイル向けの親しみやすい高級品を見つけています。

ベルスタッフはロンドンに本社があり、ロンドン、ニューヨーク、ミラノ、ミュンヘンにショールームを構えています。現在、ベルスタッフは、New Bond Streetの旗艦店、ヨーロッパ、アメリカと中国にある12店舗、世界中の厳選した卸売販売、およびhttp://www.belstaff.com で販売されています。

ソース: Belstaff

(日本語リリース:クライアント提供)

Belstaff AW16 Menswear Collection 'Heading North'

PR63046

London, Jan. 11, 2016/PRNewswire=KYODO JBN / --

The Belstaff Autumn/Winter '16 collection is based upon cold adventure riding

and the pursuit of freedom, illustrating a journey that takes you through tough

terrains, snowy mountains and icy glaciers in comfort and style.

http://photos.prnewswire.com/prnh/20160107/320120

http://photos.prnewswire.com/prnh/20160107/320121

http://photos.prnewswire.com/prnh/20160107/320122

The collection has been designed to meet the demands of protection, mobility

and adaptability, merging the heritage of Belstaff classics with innovative new

materials, constructions and functionalities to ensure unprecedented warmth and

comfort.

"We were inspired by the pioneers of endurance riding who threaded their bikes

through some of the most inhospitable conditions for the sheer challenge of the

journey," explains VP of Men's Design, Frederik Dyhr.

"The concept of adaptability in our Autumn 16 collection couldn't be more

relevant given the unusually mild weather we're experiencing," explains

Belstaff CEO Gavin Haig. "Our multiple membranes and linings mean that Belstaff

outerwear easily adjusts to temperatures and layers can be peeled off. That

said, meteorologists expect the cold to return this time next year: the Winter

16 collection will ensure you are prepared."

Belstaff took over the dilapidated Victorian red-brick arches of Southwark's

Ewer Street to set the scene for this cold adventure.

Belstaff took the occasion to announce that Sir Ranulph Fiennes - legendary

polar pioneer and arguably "the world's greatest living explorer" (Guinness

Book of Records) - will star in its latest menswear campaign ‘Worship the

Ground' shot by Rankin, launching 25th January 2016.

Levison Wood, contemporary adventurer and Belstaff ambassador, attended as

special guest having just returned from his latest challenge of walking the

length of the Himalayas. The expedition is currently being aired on TV's

Channel 4 and its book was published this week.

Furthermore, Belstaff was chosen as sole partner to celebrate the new

'Zoolander 2' film (premiering 4th Feb, release 14th Feb) during London

Collections: Men, with the creation of a special cocktail conjuring up both the

cold and Zoolander's classic pose: Blue Steel.

For the first time Belstaff is offering an advance pre-order service on select

new collection pieces.

#HeadingNorth

About BELSTAFF:

Belstaff is a global British luxury lifestyle brand steeped in its heritage and

spirit of adventure. In Belstaff, the fearless explorer and the fashion

enthusiast alike will discover an approachable luxury for a modern lifestyle

all influenced by Belstaff's rich history and archives.

Belstaff is headquartered in London and showrooms reside there and in New York,

Milan and Munich. Belstaff is currently sold through its flagship on New Bond

Street, and twelve stores in Europe, the United States and China, through

select wholesale distribution worldwide and on www.belstaff.com

SOURCE: Belstaff

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