伝説のSmith Brothersせき止めドロップ工場をオークションに
伝説のSmith Brothersせき止めドロップ工場をオークションに
AsiaNet 62931 (1661)
【シカゴ2015年12月23日PR Newswire=共同通信JBN】1847年に始まって以来、今日的意味を持ち続けてきた伝説のSmith Brothersブランドは、2015年9月28日、ついに製品工場のドアを閉鎖した。米国初の小売りせき止めドロップのメーカーであるSmith Brothersの米イリノイ州ブライトンパークにある製造施設の全資産は、2016年1月20日に公開オークションで売却される。オークションに関心のある人々は、販売される全アイテムの写真付きのリストはオンライン上のwww.rabin.com で閲覧できる。
Smith Brothersは、1850年代までさかのぼってほぼ75年間、1926年にWarner Lambert Companyに売却されるまで、Smithファミリー内にとどまってきた。過去数十年間、かつて広くはやっていたSmithせき止めドロップは、若い世代の間で忘れ去られていった。パッケージの上に目立つように描かれていたあごひげの兄弟の名前とイメージは、1970年代に売れ行きが落ち込んでしまうまで、ブランドの人気を忘れなかった人々の間で親しみのあるものとしてとどまっていた。現在、せき止めドロップは6億8800万ドルの市場となっており、主にホールズ(Halls)とリコラ(Ricola)によって占められている。
ブランドを再活性化する試みとして2014年11月、シカゴを拠点とするある投資グループが165年以上持ちこたえてきたSmith Brosのブランドを販売促進する300万ドルの広告キャンペーンを開始した。キャンペーンはカフェインとセロトニン入りドロップのイノベーションを引き起こしたが、この努力はあまりにも遅すぎ、必要な売り上げを達成できなかった。
米中部標準時1月20日(水曜)午前10時ちょうどに始まる1日間のオークションは、1900年代後半にさかのぼる年代もののキャンディー製造機から2014年設置された高速包装ラインまで800以上のアイテムを含む。Rabinのリチャード・リース最高経営責任者(CEO)は「せき止めドロップの製造に加え、機器のかなりの部分はハードキャンディーとソフトキャンディーのメーカー、食品およびスナックの製造加工業者、包装業者によって活用できるものである」と語った。リース氏は、同ブランドの歴史が世界中の菓子、スナック食品のメーカーから関心を呼ぶものと考えている。
今年10月、同工場の資産は、シカゴのPPL、ボストンのGordon Brothers、そして菓子製造・包装機械の販売を専門とするリース氏の会社であるRabin Worldwideを含む工場施設の競売業者グループに購入された。
ソース:Rabin Worldwide
▽問い合わせ先
Rabin
+1-415-522-5700
info@rabin.com
Going Once, Going Twice…Rabin Auctions Off Iconic Smith Bros. Cough Drop Plant
PR62931
CHICAGO, Dec. 23, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
The iconic Smith Brothers brand, which had remained relevant since its
conception in 1847, finally closed its factory doors for good on September 28,
2015. Producers of the first retail cough drops in the United States, the
entire contents of the Smith Brothers Brighton Park, IL production facility
will be sold at an open cry public auction on January 20, 2016. For those
interested, a full listing with pictures of all items to be sold can be viewed
online at: www.rabin.com.
Dating back to 1850's, the company stayed within the Smith family for nearly
75 years, when it was sold to the Warner Lambert Company in 1926. Over the
decades, the once-prevalent Smith cough drop fell into obscurity with the
younger generation, though the name and image of the bearded brothers - as
featured prominently on the packaging-remained a familiar one to those who
remembered the brand's popularity before it was met with declining sales in the
1970's. Nowadays, cough drops represent a $688 million market, largely
dominated by Halls and Ricola.
In an attempt to revitalize the brand, in November 2014, a Chicago based
investment group launched a $3 million advertising campaign to promote the
Smith Bros brand which had been around for over 165 years. While the campaign
brought about such innovations as caffeine- and serotonin-infused drops, the
effort came too late and failed to produce the necessary sales.
Starting promptly on Wednesday, January 20, at 10 a.m. CST, the one-day
auction will include over 800 items, from vintage candy making machines dating
back to the late 1900's, to high speed packaging lines installed as late as
2014. Richard Reese, CEO of Rabin, noted, "in addition to the production of
cough drops, a good portion of the equipment can be utilized by manufacturers
of hard and soft candies, as well as food and snack processors and packagers."
Reese believes the history of the brand will draw attention from confectionery
and snack food producers around the globe.
This past October, the contents of the factory were purchased by a group of
industrial plant auctioneers, which included Chicago based PPL, Boston based
Gordon Brothers, and Rabin Worldwide, Mr. Reese's firm which specializes in the
sale of confectionery production and packaging machinery.
SOURCE: Rabin Worldwide
CONTACT: Rabin
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info@rabin.com
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