モロトフがテレビ体験の改革でLGと提携

モロトフ

AsiaNet 62909

モロトフがテレビ体験の改革でLGと提携

パリ(フランス)、2015年12月18日/PRニュースワイヤー/ --

フランスのテレビ、インターネット業界のベテランが2015年にに立ち上げた新興企業が、現在のテレビ配信業界を揺さぶり続ける

フランス人メディア起業家、ジャン・ダヴィッド・ブランとピエール・レスキューレが開発した新たなOTTテレビ配信プラットフォームは、LGエレクトロニクスとの新パートナーシップの詳細を発表しました。この契約はモロトフの勢力範囲を大幅に拡大し、消費者に全く新しいテレビ中継体験の方法を提供します。

(ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151217/296978LOGO

2016年初めから、モロトフはLG webOS 2.0プラットフォームを経由し、全LGスマートテレビで利用できるようになります。ユーザーは、有機ELテレビ技術による、他に類を見ない画質でテレビを見るための、一貫性があり、完全カスタマイズが可能な新しい方法を同時に絶え間なく作りだすLG webOS 2.0の一部としての、モロトフを直接体験できます。

モロトフは、ユーザーにどのような機器からでもテレビ中継へのアクセスとキャッチアップができるサービスを提供しており、視覚的に直感的な方法でテレビ番組を視聴、発見できることを際立たせています。「ブックマーク」(通知、情報、先行録画機能の融合)は、チャンネル、番組タイプまたは監督、プレゼンター、俳優、ゲスト、歴史上の人物などによるナビゲーションが可能です。これらの特徴により、ユーザーはかつて存在も知らなかったり、見逃してしまいがちな番組を発見することができます。ユーザーはまた、自身のテレビ体験をさまざまなソーシャルメディア機能で共有することもできます。

モロトフの共同創立者であるジャン・ダヴィッド・ブランは、次のようにコメントしました:「わが社とLGのパートナーシップは、モロトフのビジョンを実現する上での大きな前進です。私どもの目標は、接続機器に配信して、テレビ視聴者の体験を再活性化することです。これの実現に向けて尽力するにあたり、LG以上のパートナーは考えられません。私どもは協力して、テレビとコンテンツを楽しむまったく新しい方法をユーザーに提供します」

もう一人の共同創立者、ピエール・レスキューレも以下のように述べました:「わが社とLGの新たなパートナーシップは、モロトフにとっての始まりにすぎません。視聴者が生放送番組、お気に入りの番組、ブックマーク、プレファレンス、有料チャンネルに望みどおりにアクセスできるようにすることで、わが社はテレビに新たな時代をもたらします。テレビはもはや「壁に取り付ける」ものではなく、どこにいても、どんなスクリーンを使おうと、無線で視聴できるものになりました」

モロトフは、最初はフランス市場でのみ利用可能で、優に80を越えるローカル、国際チャンネルに配信します。2015年6月18日の最初の発表以来、何万人もの人がモロトフの使用に登録しました。当サービスは現在のところ、モロトフの登録ユーザーに公開しており、後日一般に公開されます。

モロトフについて:

新しい配信サービスであるモロトフはテレビの視聴方法を近代化しようという創立者の決意から生まれました。アロシネ(AlloCine)創立者のジャン・ダヴィッド・ブラン、Canal +創立者のピエール・レスキューレ、TF1のジャンマルク・ドゥヌアルが開発したモロトフは、視聴者インターフェースを再構築しており、番組やチャンネルへの全く新しいアクセス手段を提供します。

問い合わせ先:

Erin Mullally、Hopscotch Europe

電話:+44-208-133-3140

Eメール: press@molotov.tv

メディア・キット:http://www.molotov.tv/press

情報源:モロトフ

(日本語リリース:クライアント提供)

Molotov Joins Forces With LG To Reinvent the Television Experience

PR62909

PARIS, Dec. 18, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    Launched in June 2015 by French TV and Internet industry veterans, the

startup continues to disrupt the current TV distribution marketplace

    Molotov, the new OTT television distribution platform created by French

media entrepreneurs JeanDavid Blanc and Pierre Lescure, has announced details

of a new partnership with LG Electronics. The agreement drastically expand the

reach of Molotov and gives consumers an entirely new way to experience live

television.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151217/296978LOGO )

    From the beginning of 2016, Molotov will become available on all LG Smart

TVs via the LG webOS 2.0 platform. Users will be able to experience Molotov

directly as part of webOS 2.0, which together will seamlessly create a new,

connected and fully customizable way to watch television via the unparalleled

picture quality offered by LG OLED TV technology.

    Molotov offers its users live TV access and a "catch-up" service from any

device, which highlights its visually intuitive way to watch and discover

television programmes. "Bookmarking" (a mix of notifications, information and

advance recording function) is offered with navigation possible by channel,

programme type, or by those featured (searchable by directors, presenters,

actors, guests, historical figures, etc.) These features allow the user to

discover programmes they never knew existed or which they could have easily

missed. Users can also share their own television experiences via a wide range

of social media functions.

    Molotov co-founder JeanDavid Blanc commented: "Our partnership with LG is a

significant step forward in achieving the vision of Molotov. Our goal is to

reinvigorate the television viewer's experience through distribution to

connected devices. As we work to achieve this, we can't think of a better

partner than LG. Together we will provide users with a totally new way to enjoy

television and the content it offers."

    Fellow co-founder Pierre Lescure also said: "Our new partnership with LG

represents only the beginning for Molotov. We're driving television into a new

era by allowing viewers to access live programming, favorite programs,

bookmarks, preferences and subscription channels as they wish. Television is no

longer 'attached to the wall', but is now freed from wires and available to

viewers wherever they are, and whatever screen they may be using."

    Molotov will be initially available in the French market, distributing well

over 80 local and international channels. Since its initial announcement on

18th June 2015, tens of thousands of people have registered to use Molotov. The

service is currently rolling out to registered molotov.tv users, before being

offered to the wider public at a later date.

    About Molotov:

    A new distribution service, Molotov was born out of the will of its

founders to modernise the way we watch television. Created by JeanDavid Blanc,

founder of AlloCine with Pierre Lescure, founder of Canal +, Jean-Marc Denoual

(TF1), Molotov has reinvented the viewer interface, and offers a completely new

means of access to programmes and channels.

     For further details:

     Erin Mullally, Hopscotch Europe

     Tel : +44-208-133-3140

     Email : press@molotov.tv

     Mediakit : http://www.molotov.tv/press

     Source: Molotov

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