成層圏から死のダイビング、命をかけた挑戦の結果はいかに

Death Challenge Inc.

成層圏から死のダイビング

宇宙服も、与圧服も、酸素ボンベもなく、

パラシュートも付けずに、サメの待つ水に落ちていく男

"汚染水にによる死" の解決に向けて、命をかけた挑戦の結果はいかに

AsiaNet 62819

- 世界中からの救助を求める投票で、絶体絶命の危機を救え -

英国、ロンドン/2015 年 12 月 17 日 - 商業的に持続可能な慈善活動を展開する新進のビジネス ベンチャー Death Challenge, Inc. は、本日、ライブ放送史上、最も驚異的で危険なイベントの期日を公式に発表しました。デス チャレンジ  1、デス ライブ (死のダイビング)((http://DeathChallenge.com ) は、世界水の日と同じ週、聖金曜日の 2016 年 3 月 25 日に行われます。

グリニッジ標準時 (GMT) の午後 3 時 33 分、"チャレンジャー" と呼ばれる正体不明のマスクをした男が、地上 15.3 km を飛ぶジェット機から、宇宙服も、与圧服も、酸素ボンベも、パラシュートもなしにサメが待つ水の中に命がけで飛び込みます。これはすべて、 "汚染水による死"の撲滅に向けた挑戦なのです (http://DeathbyDirtyWater.org )。

"『汚染水による死』の撲滅はチャレンジャー の悲願なのです"(http://DeathChallenger.com ) と同社の広報担当者、アイディーン ドハティ氏は語ります。"世界には、汚染された飲料水によって媒介される病気に苦んでいる地域があります。彼はこれまでそのような地域で多くの時間を過ごし、この解決できるはずの問題がもたらす悲劇的な結果を目の当たりにしてきました。そしてチャレンジャー自身もまた、旅行中に汚染された飲料水を飲んだために、命の危険を伴う病気に冒されています。年間 200 万人近い子供たちが汚染された飲料水のために死亡しています。この危機的状況にピリオドを打つため、チャレンジャーは自分の命をかけようとしているのです。"

デス ダイブ (死のダイビング) と名付けられた前代未聞のこのイベントは世界に向けてペイパービュー (有料) 配信され、視聴者には救助措置を講じて "チャレンジャーを救助" すべきかどうかの投票権が与えられます。投票権は、オンライン視聴者とダイビング現場の観客の両方が、チャレンジャーの歴史的ダイビングの前またはダイビング中に購入することができ、3 つの救助策の使用に "賛成" または "反対" の票を投じることができます。ここで重要なのは、世界中で購入された投票権が 10 億票に達しない限り、チャレンジャーが救助策を拒否するという点です。10 億という数字は、生命にとって最も重要な要素である安全な飲料水が手に入らない人々の概数を表す象徴的な数字です。

第 1 の救助策 (25,000 ~ 20,000 フィートで発動) では、旋回する飛行機からパラシュートが投下され、チャレンジャーが、ほとんど不可能な状況でそれを追いかけて装着を試みます。また第 2 の救助策 (20,000 ~ 15,000 フィートで発動) では、疲れ果て酸素不足に陥ったチャレンジャーを救助スカイダイバーが追いかけ、一切の安全装備なしに史上初の空中宙吊り救助に挑みます。第 3 の救助策 (15,000 ~ 7,000 フィートで発動) では、飛行機から投げられた引き綱をチャレンジャーがつかみ、スカイサーフィンの状態での着水を試みます。チャレンジャーが引き綱の操作を誤ると、飛行機と衝突したり、飛行機の翼や尾翼の制御機構を破損したりするおそれがあります。これに加え、チャレンジャーがジェット機から飛び出す際に気絶した場合、救助チームが追いかけて酸素吸入を行うという救助策も用意されています。しかしこの救助策を発動するには、その前に 71 億 2,500 万票が確保されていなければなりません。つまり、全人類が 1 人の男と、そして安全な飲料水が手に入らないすべての人々を救うことに投票する必要があるのです。

投票以外にデス チャレンジの世界的成功に貢献する方法  (http://savethechallenger.com ) として、オンラインで視聴するためのペイパービュー チケットや、ダイビング現場で飛行機や船 (あるいはサメが泳ぐダイビング先の水中) からイベントを観覧する VIP チケット、さらに特別オプションとしてチャレンジャーとともに成層圏までジェット機で飛ぶチケットを購入することができます。

同社の広報担当者、アイディーン ドハティ氏は "ダイビングは途方もなく危険" だといいます。"飛行機から飛び出した瞬間、チャレンジャーは恐ろしいほどの低気圧、凍り付くような低温、酸素不足に襲われます。その場で死んでも不思議ではないのです。"

チャレンジャーは、過去 30 年間にわたり、20,000 回近いスカイダイビング、5,000 回以上の高飛び込み、数千時間に及ぶ放し飼いのホホジロザメとのフリーケージ ダインビングをこなしてきた世界屈指の経験を持つスポーツ マンです。今回、彼はいくつかの極限的条件の下で、現在の世界記録の 260 倍以上の高度、エベレスト山の 2 倍近い高さからのダイビングで生還を試みます。

チャレンジャーは、このデス チャレンジで最初に命を懸ける挑戦者です。デス チャレンジ 1、デス ダイブはカテゴリー 10 のイベントで、専門家は生還の可能性を 0 としています。デス チャレンジ 1 ではまた、新人アーティストや有名アーティストの支援による音楽イベントが開催されます。Death Challenge では、世界最悪の社会的、経済的、人道的問題の多くを終結に導くため、Death Challenge の慈善活動に対する認知度の向上と成果の拡大を目的として、今後もトップ アスリートによる極めて危険なイベントを企画していく予定です。

Death Challenge Inc、Death Challenge Foundation、および The Death Dive は、国際的会計事務所による監査と確認を受けます。デス チャレンジとおよび世界が "汚染水による死" を撲滅する方法の詳細については、以下のサイトを参照してください: http://DeathChallengeDay.com

編集者による注記: 報道機関によるご質問およびプレス キットの資料については、以下にお問い合わせください: pressoffice@deathchallenge.com

Death Challenge ブランドについて

Death Challenge, Inc.、Death Challenge Foundation、および Many People、One Voice は一体となって、世界最悪の社会的、経済的、人道的問題の多くを終結に導くため、認知度の向上と必要な支援の提供を目的として商業的に持続可能な慈善活動を展開しています。Death Challenge は、今後もトップ アスリートによる極めて危険なイベントを通じ、さまざまなテーマにスポットライトを当てて支援します。第 1 回目のイベント、デス チャレンジ 1 は、汚染水による死の撲滅を目的として行われます。

ソース:Death Challenge Inc.

報道機関お問い合わせ先:

pressoffice@deathchallenge.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Man To Jump From Stratosphere With No Spacesuit, No Pressure Suit, No Oxygen And No Parachute Into Shark-Filled Waters In A Bid To Stop "Death By Dirty Water"

PR62819

LONDON, Dec. 17, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

      -Unless the World Votes To Save Him, He Faces Certain Death-

Death Challenge, Inc., a new business venture that practices commercially

sustainable philanthropy, announced today the official date of the most

spectacular and perilous event ever to be broadcast live. Death Challenge 1,

The Death Dive (http://DeathChallenge.com) will take place on Good Friday,

March 25th, 2016, in the same week as World Water Day.

At 3.33pm Greenwich Mean Time (GMT), "The Challenger", who will remain

anonymous and masked, will risk his life by jumping out of a jet from the

stratosphere, 9.53 miles (15.3 km) above the Earth, and diving 50,300 feet with

NO spacesuit, NO pressure suit, NO oxygen and NO parachute into shark-filled

waters - all in a bid to STOP Death by Dirty Water.

(http://DeathbyDirtyWater.org).

"This is a cause close to The Challenger's heart," (http://DeathChallenger.com)

says company spokesperson, Aideen Doherty. "Having spent extensive time in the

areas of the world most affected by waterborne diseases, he has witnessed

firsthand the dramatic effects of this solvable problem. The Challenger also

suffered from a near-fatal illness after drinking dirty water during his

travels. Nearly 2 million children die annually from dirty water; therefore, in

order to bring an end to this crisis, The Challenger is willing to risk his own

life."

An event without parallel or precedent, the Death Dive will be streamed live to

a global pay-per-view audience, all of whom will be able to vote whether or not

to "Save The Challenger" by offering lifelines. Both the online audience and

those at the dive site itself can purchase votes before and during The

Challenger's historic leap of faith, saying "YES" or "NO" to three possible

lifelines. Crucially, no lifelines will be accepted by The Challenger unless

one billion votes are purchased globally, symbolic of the approximate number of

people not having access to the most basic ingredient of life - clean water.

In Lifeline One (active at 25,000ft-20,000ft), a circling aircraft will toss

out a parachute which The Challenger will try to chase down and put on under

near-impossible conditions. In Lifeline Two (active at 20,000ft-15,000ft), a

rescue skydiver will pursue the exhausted and oxygen-deprived Challenger in an

attempt to complete the first-ever mid-air hook up without any safety

equipment. In Lifeline Three (active at 15,000ft-7,000ft), an aircraft will

release a tow rope, which The Challenger will try to grab and use to skysurf

into the water. If The Challenger misjudges the skytow, he could collide with

the aircraft or take out its wing or tail controls. If The Challenger blacks

out upon exiting the jet, there is an additional option to release a rescue

team to provide him with oxygen. However, this lifeline will only be activated

if 7.125 billion votes are first secured - the equivalent of the entire human

race voting to save one man and all the people of the world without access to

clean water.

Other ways to contribute to the global success of Death Challenge

(http://savethechallenger.com) include pay-per-view tickets to watch online,

VIP tickets to watch the event from an aircraft or boat at the dive site - or

underwater with sharks at the point of impact - and a special option to

purchase a ride to the Stratosphere with The Challenger.

"The risks of the jump are more than monumental," says company spokesperson,

Aideen Doherty. "As he jumps, The Challenger will face insanely low air

pressure, freezing temperatures and oxygen starvation, all of which can lead to

imminent death."

The Challenger is one of the world's most experienced extreme athletes, having

completed just under 20,000 skydives, more than 5,000 high dives and thousands

of hours of cage-free dives with Great White sharks over the past 30 years. He

will use multiple extreme disciplines in an attempt to survive a dive more than

260 times higher than the current world record - approaching twice the height

of Mount Everest.

The Challenger is the first to risk his life in The Death Challenge. Death

Challenge 1, The Death Dive, is a Category 10 event, deemed by experts to offer

zero chance of survival. Death Challenge 1 will also feature and be supported

by musical entertainment from new and well-known artists. Death Challenge will

continue to showcase extreme athletes in high-risk events to raise the

awareness of and bolster Death Challenge's philanthropic efforts to end many of

the world's worst social, economic, and humanitarian problems.

Death Challenge Inc., Death Challenge Foundation and The Death Dive will be

audited and verified by an international accounting firm. For more information

about Death Challenge and how the world can put an end to Death by Dirty Water,

please visit: http://DeathChallengeDay.com

Editor's Note: For media enquiries and press kit materials please contact:

pressoffice@deathchallenge.com

About the Death Challenge Brand

Death Challenge, Inc., Death Challenge Foundation, and Many People, One Voice

collectively engage in commercially sustainable, philanthropy that aim to raise

awareness of and provide support needed to end many of the world's worst

social, economic and humanitarian problems. Death Challenge will showcase

extreme athletes in high-risk events to help spotlight and support various

causes. The first event, titled Death Challenge 1, aims to STOP Death by Dirty

Water.

SOURCE:  Death Challenge Inc.

CONTACT: pressoffice@deathchallenge.com

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