フォルクスワーゲンのテーマパーク、Autostadtに冬の装い
フォルクスワーゲンのテーマパーク、Autostadtに冬の装い
AsiaNet 62891(1643)
【ウォルフスブルク(ドイツ)2015年12月17日PR Newswire=共同通信JBN】
*クロスレファレンス:写真はAPイメージズ(http://www.apimages.com )とhttp://www.presseportal.de/nr/19185/ - で入手可能
キリストの誕生日が訪れるのを待つためのアドベントカレンダー上でクリスマスを前にした最後の日曜日、フォルクスワーゲンKraftWerk(発電所)にそびえる4本の巨大な煙突が真っ赤なロウソクになってAutostadt(アウトシュタット自動車テーマパーク)の素晴らしい冬景色を照らしている。公園内ではクリスマスツリーに取り付けられた数千の小さな明かりが点滅し、スケーターがダンスを踊りながらゲストの手をとって、ニューヨーク、リオデジャネイロ、モスクワ、パリ、マカオ、ラスベガス、ベルリン、それにロンドンのミュージカルの世界に案内する。平和な冬のムードは氷上に並べられた冬らしいフィギュアや、おいしいスナックやお菓子を配るシャレットによって増幅されている。毎年200万人を超える見物客がウォルフスブルクのAutostadtを訪れる。ドイツでは一番人気がある観光名所の1つである。Autostadtについての詳細はウェブサイトhttp://www.autostadt.de を参照。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151216/296602 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151216/296601 )
写真は http://www.presse.autostadt.de で 無料で入手できる。
▽世界トップの自動車観光名所ウォルフスブルクのAutostadtについて
フォルクスワーゲングループのコミュニケーションプラットフォームの1つとして、ウォルフスブルクのAutostadtはフォルクスワーゲンの企業価値とモビリティーに関するすべての局面を1つのテーマに集約している:「人と自動車と、それを動かすもの」。テーマパークと教育センターは公式にオープンした2000年以降累積で3000万人のビジターが訪れており、ドイツ国内でもっとも人気がある観光名所である。Autostadtは世界最大の新車引き渡しセンターであり、世界で最も訪問客が多い自動車博物館であるZeithaus(ツァイトハウス)の所在地でもある。毎年開かれているMovimentos Festivalを含む多彩な文化イベントを主催するAutostadtは文化ファンの国際的ミーティング会場としても有名である。
▽問い合わせ先
Autostadt GmbH
StadtBruecke
38440 Wolfsburg
Phone: +49-05361/40-1444
E-Mail: Pressestelle@autostadt.de
ソース:Autostadt GmbH
Volkswagen KraftWerk and CarTowers Set the Stage for Winter at the Autostadt in Wolfsburg, the World's Leading Automotive Destination
PR62891
WOLFSBURG, Germany, Dec. 17, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Cross reference: Picture is available at AP Images
(http://www.apimages.com) and http://www.presseportal.de/nr/19185/ -
On the last Advent Sunday before Christmas, the four smokestacks above the
Volkswagen KraftWerk power plant glow like giant red candles over the winter
wonderland in the Autostadt. The parkland twinkles with thousands of tiny
lights in the trees and dancing skaters take guests on a musical journey to New
York, Rio de Janeiro, Moscow, Paris, Macau, Las Vegas, Berlin and London. A
peaceful winter mood is enhanced by the sweeping ice surface lined with wintry
figures and the small chalets serving delicious snacks and treats. Each year,
more than two million visitors come to the automotive theme park in Wolfsburg,
one of Germany's most popular tourist destinations. For information about the
Autostadt: http://www.autostadt.de.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151216/296602 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151216/296601 )
Free photos of the Autostadt: http://www.presse.autostadt.de.
About the Autostadt in Wolfsburg - The world's leading automotive
destination
As a communications platform for the Volkswagen Group, the Autostadt in
Wolfsburg focuses on the Volkswagen corporate values and all aspects of
mobility in line with the theme: "People, cars and what moves them." The theme
park and educational centre have attracted more than 30 million visitors since
the official opening in 2000, making the Autostadt one of the most popular
tourist destinations in Germany. The Autostadt is the world's largest new car
delivery centre and home to the ZeitHaus, the world's most frequently visited
car museum. Featuring a variety of cultural events, including the annual
Movimentos Festival, the Autostadt is a well-known international meeting place
for culture enthusiasts.
Contact:
Autostadt GmbH
StadtBruecke
38440 Wolfsburg
Phone: +49-05361/40-1444
E-Mail: Pressestelle@autostadt.de
Source: Autostadt GmbH
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