女子テニスへの関心が史上最高となり視聴者は25%増とWTA発表

女子テニス協会(WTA)

女子テニスへの関心が史上最高となり視聴者は25%増とWTA発表

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【セントピーターズバーグ(米フロリダ州)2015年12月17日PR Newswire=共同通信JBN】女子テニス協会(Women’s Tennis Association、WTA)17日、WTA 2015年シーズンの激戦をめぐる興奮によって視聴者総数が2014年の3億1600万人から2015年には史上最高の3億9500万人へと前年比で25%増加したことを示すSMG Insightの2015年視聴者リポートの主な数字を発表した。WTAの視聴者数の大幅増加は2年連続で、2014年は23%の増加だった。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150219/731209

WTAの放送はより多くのテレビ視聴者が見ており、WTAプログラミングが調べた家庭数では2015年は2014年より38%増の9億5440万に達した。その一方でファンがWTAコンテンツを視聴できる手段が増えてスポーツ・オンラインの視聴者や追加コンテンツ・オンラインでテレビの放送を追加する視聴者が増えている。

デジタル視聴は前年比で44%増加し、オンライン・チャンネルで女子テニスを見た人は2014年の3100万人に対し4460万人だった。

2015年シーズンで最も見た人が多いトーナメントはアジアで開催されたもので、米国、カナダのトーナメントもトップ5に入っている。

1)中国オープン、北京(3464万人)

2)BNPパリバWTAファイナルズ、シンガポール(3249万人)

3)National Bank提供ロジャーズ・カップ、トロント(2970万人)

4)イタウ銀行提供マイアミ・オープン(2937万人)

5)BNPパリバ・オープン、インディアンウェルズ(2681万人)

2015年にWTAの公式ウェブサイト(wtatennis.com )のユニークユーザーの数と訪問数は前年比でそれぞれ14%、15%増えた。WTAとプレーヤーのソーシャルメディア・ページをフォローするファンの数は前年比で16%増加して合計1億2000万人に達し、WTA公式ウェブサイト、ソーシャル・ページのビデオ視聴は4800万人に上った。

WTAは依然としてコートで非常に競争力があり、したがってテニスファンとより一般的にはスポーツファンにとって強力で魅力的なスポーツ・スペクタクルである。21のプレミア・トーナメントとシンガポールのWTAファイナルズでは2015年に12人の異なる女性が優勝し、これは2014年と同数だった。魅惑的な新世代のプレーヤーがいる。現在のWTAトップ20のプレーヤーのうち6人は25歳以下であり、2015年にトーナメントで優勝した12人の女子プレーヤーのうち4人は25歳以下である。

2017年からWTA Mediaは年間に約2000のシングルス・マッチをプロデュースし新しいコンテンツが40%増える。ファンが見られるコンテンツ量の増加により2015年に報告されたメディア関与は将来も増加が続き、WTAはその大幅増を期待できる。

WTAのスティーブ・サイモン最高経営責任者(CEO)は「視聴者の増加継続は、製品を増加させてより多くのファンのもとに届けるというWTAの戦略が効果を上げていることを示しており、スポーツを通じて現れるスターの数は引き続き興味をかき立てる。われわれのスポーツのプレー領域の深さはいまでは前例のないものであり、競争は激しい。われわれには将来も成長を続けるプラットフォームがある」とコメントしている。

▽メディア問い合わせ先

Heather Bowler

hbowler@wtatennis.com

+447885966355

ソース:Women’s Tennis Association(WTA)

WTA Sees Audiences Grow by 25% as Global Interest in Women's Tennis Reaches All-Time High

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ST PETERSBURG, Florida, December 17, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/--

     The Women's Tennis Association (WTA) today announced key metrics from a

2015 audience report by SMG Insight, that show excitement around the

competitive 2015 WTA season boosted overall viewership by 25% year-on-year,

with 395 million cumulative viewers in 2015 versus 316 million in 2014; an

all-time high. For the second consecutive year the WTA registered a substantial

increase in audience; viewership rose by 23% in 2014.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150219/731209 )

    WTA coverage is being seen by more TV viewers, with the number of

households reached by WTA programming hitting 954.4 million in 2015, a 38%

increase on 2014. The greater number of ways fans can consume WTA content,

meanwhile, is adding viewers who consume sport online, or who supplement TV

coverage with extra content online.

    Digital viewership was up 44% year-on-year, with 44.6 million viewers

watching women's tennis through online channels, compared to 31 million in 2014.

    The most-viewed tournaments of the 2015 season were held in Asia, with

tournaments in the US and Canada completing the top five:

    1) China Open, Beijing (34.64 million)

     2) BNP Paribas WTA Finals Singapore (32.49 million)

     3) Rogers Cup presented by National Bank, Toronto (29.70 million)

     4) Miami Open presented by Itau (29.37 million)

     5) BNP Paribas Open, Indian Wells (26.81 million)

    In 2015, the number of unique users and visits to the official WTA

wtatennis.com website were up 14% year-on-year and 15% year-on-year,

respectively. The number of fans following official WTA and player social media

pages was up 16% year-on-year and reached 120 million cumulatively, while video

views across official WTA website and social pages hit 48 million.

    The WTA remains hugely competitive on the court and is therefore a strong

and attractive sporting spectacle for both tennis fans and sports fans more

generally. The 21 Premier Tournaments and WTA Finals in Singapore were won by

12 different women in 2015, the same number as in 2014. There is a captivating

new generation of players: six of the players in the current WTA top 20 are

aged 25 or under, and of the 12 women who won tournaments in 2015, four are

aged 25 or under.

    From 2017, WTA Media will produce over 2,000 singles matches a year and

increase news content by 40%. By increasing the amount of content available to

fans, the WTA can expect the strong rise in media engagement reported in 2015

to continue to rise in the future.

    Steve Simon, WTA CEO, commented, "The continued rise in audiences shows the

WTA strategy to grow the product and reach more fans is working, and the number

of stars coming up through the sport will continue to excite interest. The

depth of the playing field in our sport is unprecedented right now, and the

competition is outstanding. We have the platform to continue growth in the

future."

    Media Contact: Heather Bowler, hbowler@wtatennis.com, +447885966355

Source: Women’s Tennis Association (WTA)

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