BARC Indiaがデジタル測定に関するRFIを世界中から募集

Broadcast Audience Research Council

BARC Indiaがデジタル測定に関するRFIを世界中から募集

AsiaNet 62769(1593)

【ムンバイ2015年12月7日PR Newswire=共同通信JBN】Broadcast Audience Research Council(BARC)Indiaは、オーディエンス測定をデジタル分野に拡大する準備が整ったため世界中からの情報提供依頼書(RFI)募集を開始した。

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150828/10129285

これは、放送、IP、モバイルネットワーク、オーディオビジュアル・コンテンツに接続された多数のコネクテッドスクリーンなど、テレビがさまざまな配信システムを通じて利用できるクロスプラットフォーム・メディアになったことに伴う措置である。

BARC Indiaは当初、電子すかし技術を通じた指標を使ってテレビ視聴習慣を測定することに注力し、インドのテレビ市場向けの革新的なオーディエンス測定システムを構築してきた。

RFI段階は、ビデオの種類、デバイス、プラットフォームのパネルおよびセンサス測定に関してオンラインビデオ広告とコンテンツ測定技術の能力を理解することに限定されている。BARC IndiaはこのRFIを受け取ったあと、その範囲で実現できる提案依頼書(RFP)を募集する。

BARC Indiaは、ライブストリーミング、プリロール、ミッドロール・ビデオへの広告割り込み、さらに放送局、ソーシャルメディア、その他のウェブサイト/アプリにリンクしたターゲティッド/アドレサブルな広告を含む、あらゆる種類のオンラインビデオ広告の測定を目指している。

申請者はRFIの中で以下を説明する必要がある。

*提案がどのように機能するか

*企業が測定できるのはどの種類のビデオ、デバイス、プラットフォームなのか

*どの程度までの詳細か

*その提案は第3者の介入が必要か(例えばタグ付け、暗号化、APIなど)

関心があれば、2015年12月24日までにdigitalrfi@barcindia.co.in にその旨を伝え、最終的なソリューション草案は2016年1月22日までにBARC Indiaに提出されなければならない。

BARC Indiaのパルト・ダスグプタ最高経営責任者(CEO)は「BARC Indiaは絶え間なく変化するコンテンツ閲覧習慣に適合する方法で絶えず進化することを目指している。インドにおけるテレビ視聴測定に着手したあと、われわれは次の段階、すなわちデジタル視聴を測定するつもりである」と語った。

▽問い合わせ先

Mr. Partho Dasgupta

CEO, BARC India

partho.dasgupta@barcindia.co.in

91-22-49226611

Ms. Seema Singh

Sr. Manager - PR & Communications

seema.singh@barcindia.co.in

91-9702333354

ソース:Broadcast Audience Research Council

BARC India Calls for Global RFI's for Digital Measurement

PR62769

MUMBAI, Dec. 7, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The Broadcast Audience Research Council (BARC) India has issued a global

Request for Information (RFI) as it readies itself to expand audience

measurement to the digital space.

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150828/10129285

The move comes in the wake of television becoming a cross-platform medium,

available through a variety of distribution systems, including broadcast, IP,

mobile networks and a growing number of connected screens through which

audio-visual content is consumed.

With the initial focus being on measuring TV viewing habits via BAR-O-Meters

through watermarking technology, BARC India has built a path-breaking audience

measurement system for the Indian television market.

The RFI stage is limited to understanding the capabilities of online video

advertising and content measurement techniques with regards to panel and census

measurement across video types, devices and platforms. After gathering this

information, BARC India will issue a subsequent Request for Proposal (RFP) that

is realistic in its scope.

BARC India aims to measure all forms of online video advertising, including ad

breaks in live streams, pre-roll and mid-roll videos, and targeted/addressable

advertising linked to the content on broadcaster sites or social media or any

other website/apps.

In the RFI, applicants need to outline:

- How their offerings work

- What types of video, devices and platforms the company is able to measure

- At what level of detail

- Whether the approach requires third party action (e.g. tagging, encoding or

API)

Interested parties can send their interests to digitalrfi@barcindia.co.in

before 24 December, 2015 and the final solution draft needs to be submitted to

BARC India by 22nd January 2016.

"At BARC India, our aim is to continually evolve in a way that suits the

ever-changing content viewing habits. After rolling out the television

viewership measurement in the country, we are now ready to take the next leap,

that of measuring digital viewing," said BARC India CEO Partho Dasgupta.

For further queries please contact:  

Mr. Partho Dasgupta

CEO, BARC India

partho.dasgupta@barcindia.co.in

91-22-49226611

Ms. Seema Singh

Sr. Manager - PR & Communications

seema.singh@barcindia.co.in

91-9702333354

Source: Broadcast Audience Research Council

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