ジョニーウォーカー(R)がホリデーシーズンに世界45万キロ分の安全な帰宅送迎を提供

ジョニーウォーカー

ジョニーウォーカー(R)がホリデーシーズンに世界45万キロ分の安全な帰宅送迎を提供

AsiaNet 62752(1584)

【ロンドン2015年12月4日PR Newswire=共同通信JBN】

*F1スターのミカ・ハッキネン、ジェンソン・バトン、フェルナンド・アロンソによる世界的な責任ある飲酒イニシアチブをローンチ

*ことしのホリデーシーズンに友人にプレゼントできる最高のギフトは? 安全な帰宅である。

祝祭シーズン真っ盛り、世界中のだれもが夜の外出を計画しているいま、世界の大手スコッチウイスキー(注1)ジョニーウォーカー(Johnnie Walker(R))は、飲んだら決して運転しないという誓約によって、人々が必ず安全に帰宅するよう奨励する。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151204/293241

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151204/293240

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151204/293239

ジョニーウォーカーは4日、世界的な祝日期間の責任ある飲酒キャンペーンを開始するにあたり、Join The Pactイニシアチブを通じて飲んだら決して運転しないと誓約した人々のために、マドリードからサンパウロ、エディンバラまで世界45万キロ分の安全な帰宅を提供すると約束した。また、ことしはロンドンを皮切りに、一部の人は安全な帰宅のために友人を指名することで、もう一歩進んで祝日の楽しみを体験する機会を得る。

ロンドンのウェンブリーパークで行われた「Driving Spectacular」では、ミカ・ハッキネン、マクラーレン・ホンダのジェンソン・バトンとフェルナンド・アロンソのF1世界チャンピオン3人にマクラーレン・ホンダのテストドライバー、ストフェル・ファンドールネが加わった。このイベントでは、ジョニーウォーカー・グローバル・レスポンシブル・ドリンキング・アンバサダーのミカ・ハッキネンが出演する強力な映画Join The Pactのプレミア上映も行われた。

ジョニーウォーカーのギー・エスコム・グローバルブランドディレクターは「本日、ここにミカ、ジェンソン、フェルナンド、ストフェルを迎えることができて光栄だ。F1は世界で最も先進的でスリルに富んだスポーツのひとつで、情熱、コミットメント、サーキットへの本物の愛情が最高のものを達成することを何度も証明している」と語った。

また「世界で4億人以上のファンがF1レースに熱中している。マクラーレン・ホンダとの10年に及ぶパートナーシップのおかげで、われわれは責任ある飲酒のメッセージをそのオーディエンスに届け、人々に飲んだら決して運転しないというJoin The Pactに署名することを要請できる」と付け加えた。

イベントであいさつしたミカ・ハッキネンは「ホリデーシーズンは友人や家族が集まって祝い、互いに感謝のギフトを分かち合うときである。パーティーと再会のときであり、外出してアルコールで祝う人々は必ず車を自宅に置いていってもらいたい」と話した。

ミカ・ハッキネンは「だれもが飲んだら決して運転しないJoin The Pactに署名するよう強く要請する。ジョニーウォーカーと英国のUBERはじめ世界中の交通パートナーのおかげで、ことし誓約する人の一部は友人に安全な帰宅を贈って感謝できる」と続けた。

ジョニーウォーカーは昨年、2018年までにJoin The Pactの誓約500万以上を集める方針を発表したが、それ以来、260万人近い人々が飲んだら決して運転しないと個人的に約束し、目標の半数を超えた。

マクラーレン・ホンダのF1ドライバー、ジェンソン・バトンは「われわれはレーシングドライバーとして、自制を保ち、アルコールを消費したあとは断固として運転席につかないことの重要性を理解している。人々がこのメッセージを得ると確信している。すでに百万台の人々が受け取っており、さらに数百万人が安全な帰宅を個人的に約束し、jointhepact.com か#JoinThePact で @JohnnieWalker_にツイートしてJoin The Pactに署名するよう呼びかけたい」と話した。

ジョニーウォーカーのJoin The Pact新作映画の閲覧は以下参照。

https://youtu.be/pOu8knYmMiY

(注1)International Wine and Spirit Record(IWSR)Value and volume data 2014

(編集者注)

ロンドンのウェンブリースタジアムで行われたJoin The Pactの「Driving Experience」イベントのほかの写真は以下のGetty imagesサイトを参照。

http://mm.gettyimages.com/mm/nicePath/gyisports?nav=pr330195869

ジョニーウォーカー(R)のJoin the Pactでは、以下の都市で45万キロにわたり安全な帰宅送迎を提供する:

・ロンドン

・バーミンガム

・ブリストル

・リーズ

・マンチェスター

・ニューカッスル

・ポーツマス

・マージーサイド地域

・グラスゴー

・シェフィールド

・エディンバラ

・マドリード

・サンパウロ

・リオデジャネイロ

・レシフェ

▽Join the Pactについて

ジョニーウォーカーは、責任ある飲酒に重点を置き、グローバル・レスポンシブル・ドリンキング・アンバサダーであるミカ・ハッキネンとともに、Join the Pactキャンペーンを通してこの問題に対処している。Join the Pactは、あらゆる場所の消費者に対し、誓約に署名することを通して飲んだら決して運転しないと誓うことを求めている。ミカ・ハッキネンは2006年以来、世界中で発信され260万以上の署名を集めたcall-to-action(行動喚起)イニシアチブをリードしている。

ミカ・ハッキネンは5大陸40カ国以上を訪問し、数多くのメディア、政府当局者、利害関係者、消費者と対話し、ユニークなジョニーウォーカー体験を通して、重要なメッセージを伝達している。

▽ディアジオについて

ディアジオは世界の大手アルコール飲料企業で、蒸留酒、ビール、ワインなどの部門で優れたブランドコレクションを所有している。これらのブランドにはジョニーウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナン、ウインザーなどのウイスキー、スミルノフ、シロック、ケテルワンなどのウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどが含まれる。

ディアジオは世界180カ国以上で製品を販売しているグローバル企業である。同社はロンドン証券取引所(LSE)では銘柄コードDGE、ニューヨーク証券取引所(NYSE)では銘柄コードDEOで上場されている。Diageoおよび同社の社員、ブランド、実績に関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )を参照。ディアジオの情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては、責任ある飲酒を促進する同社のグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )を参照。

Celebrating life, every day, everywhere(人生を楽しもう、いつでも、どこででも)。

JOHNNIE WALKER、KEEP WALKING、およびJOY WILL TAKE YOU FURTHERの用語、Striding Figureデバイスとその関連ロゴは、John Walker & Sons 2015の商標である。

Enjoy Johnnie Walker responsibly(節度を持って、ジョニーウォーカーの飲酒を)についてはDRINKiQ.com を参照。

ソース:Johnnie Walker

Johnnie Walker(R) Scotch Whisky to Provide 450,000 KM of Safe Rides Home Around the World This Festive Season

PR62752

LONDON, Dec. 4, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/--

       Global responsible drinking initiative launched by Formula 1 stars

            Mika Hakkinen, Jenson Button and Fernando Alonso

    What's one of the best gifts you can give a friend this holiday season?

    A safe ride home.

    With the festive season in full swing and friends planning nights out all

around the world, Johnnie Walker(R), the world's leading Scotch whisky[1], is

encouraging people to make sure they get home safely by pledging to never drink

and drive.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151204/293241 )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151204/293240 )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151204/293239 )

    To launch its global festive responsible drinking campaign, Johnnie Walker

today promised 450,000 kilometres of safe rides home around the world, in

cities from Madrid to Sao Paulo and Edinburgh, for those who make a commitment

to never drink and drive through its Join The Pact initiative. In addition,

this year and starting in London, some people will have the opportunity to go

one step further and experience the joy of festive giving by nominating a

friend for a safe ride home.

    Three Formula 1 world champions: Mika Hakkinen, McLaren Honda's Jenson

Button and Fernando Alonso were joined by McLaren Honda Test Driver Stoffel

Vandoorne at a 'Driving Spectacular' at London's Wembley Park.  The drivers got

behind the wheel to promote the 'never drink and drive' message. The event was

also marked by the premiere of a powerful new Join The Pact film featuring

Johnnie Walker Global Responsible Drinking Ambassador, Mika Hakkinen.

    Johnnie Walker Global Brand Director, Guy Escolme, said: "We're delighted

to have Mika,  Jenson, Fernando and Stoffel here today. Formula 1 is one of the

most progressive and thrilling sports in the world - one that has proven, time

and again, that those who bring passion, commitment, and a genuine love for the

circuit will achieve the most."

    He added: "More than 400 million fans tune in to F1 races worldwide. For

ten years, our partnership with McLaren Honda has allowed us to reach this

audience with our responsible drinking message and urge people to Join The Pact

to never drink and drive."

    Speaking at the event, Mika Hakkinen said: "The holiday season is a time

when friends and families get together to celebrate and share gifts of thanks

with each other. It's a time for parties and reunions and we want to make sure

that those who are out celebrating with alcohol leave their cars at home.

    "I strongly urge everyone to Join The Pact to never drink and drive. Some

of those who make the commitment this year will be able to thank their friends

with the gift of a safe ride home, thanks to a partnership between Johnnie

Walker and UBER in the UK and other transport partners across the world."

    Last year, Johnnie Walker announced its intention to gather five million

Join The Pact commitments by 2018 and has since passed the halfway mark, with

almost 2.6 million people having made a personal promise to never drink and

drive.

    McLaren Honda F1 driver Jenson Button said: "As racing drivers, we

understand the importance of staying in control and never ever getting behind

the wheel after consuming any alcohol.

    "We're confident that people will get the message. Millions already have,

and we want to encourage millions more to make a personal commitment to get

home safely and Join The Pact by visiting jointhepact.com or by tweeting

#JoinThePact to @JohnnieWalker_."

    To view the new Join The Pact film from Johnnie Walker visit:

https://youtu.be/pOu8knYmMiY.

    --------------------------------------------------

    1. International Wine and Spirit Record (IWSR) Value and volume data 2014

    Notes to the Editor:

    For more event images from the Join The Pact 'Driving Experience' at

Wembley Stadium in London visit Getty images

http://mm.gettyimages.com/mm/nicePath/gyisports?nav=pr330195869:

    Johnnie Walker(R), Join The Pact will deliver 450,000 kilometres of safe

rides home in the following cities to include:

     - London

     - Birmingham

     - Bristol

     - Leeds

     - Manchester

     - Newcastle

     - Portsmouth

     - Merseyside area

     - Glasgow

     - Sheffield

     - Edinburgh

     - Madrid

     - Sao Paulo

     - Rio

     - Recife

    About Join The Pact

    Johnnie Walker places great importance on Responsible Drinking and tackles

this issue through the Join The Pact campaign, with Mika Hakkinen as the Global

Responsible Drinking Ambassador. Join The Pact asks consumers everywhere to

make a commitment to never drink and drive through signing a pact. Since 2006

Mika has led this call-to-action initiative, which has been activated

worldwide, collecting over 2.6 million signatures.

    Mika has visited over 40 countries on five continents, spoken to countless

media, government officials, stakeholders and consumers delivering important

messages through unique Johnnie Walker experiences.

    About Diageo

    Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding

collection of brands across spirits, beer and wine categories.  These brands

include Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and Windsor whiskies,

Smirnoff, Ciroc and Ketel One vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio,

Tanqueray and Guinness.

    Diageo is a global company, and our products are sold in more than 180

countries around the world.  The company is listed on both the London Stock

Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO).  For more information

about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at

http://www.diageo.com.  Visit Diageo's global responsible drinking resource,

http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best

practice.

    Celebrating life, every day, everywhere.

    The JOHNNIE WALKER and JOIN THE PACT words, the Striding Figure device and

associated logos are trademarks (c) John Walker & Sons 2015.

    Enjoy Johnnie Walker responsibly visit: DRINKiQ.com

    SOURCE: Johnnie Walker

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