'47がメジャーリーグベースボール・インターナショナルのライセンス獲得
'47がメジャーリーグベースボール・インターナショナルのライセンス獲得
AsiaNet 62719 (1566)
【ボストン2015年12月2日PR Newswire=共同通信JBN】
*重要な国際的成長の態勢整えるブランド、世界規模のリソースを拡大
株式非公開の高級スポーツライフスタイルのブランドである'47(http://www.47brand.com/ )は、メジャーリーグベースボール・インターナショナル(http://mlb.mlb.com/mlb/international/ )(MLBI)との間で即時発効のライセンス契約に合意した。このパートナーシップは、'47に対し、ブランド付きの帽子、衣料、アクセサリーを欧州および中東、南アフリカ、アジアで流通、販売する権利を与えるものである。'47は数十年間、メジャーリーグベースボール(MLB)のパートナーであり、この契約は国際的なライセンスの権利を著しく拡大し、同ブランドの露出度を増大することができる。
'47のスティーブン・ダンジェロ共同オーナーは「メジャーリーグベースボールは、国際的なスポーツのリーダーとしての立場を成長させ続ける。われわれはクラス最高のスポーツ衣料、帽子、アクセサリーを世界的な市場のファンに供給することにより、その成長物語に貢献することを期待している。この契約は、われわれの長年の貴重なパートナーであるMLBとの関係を深めるものである」と語った。
メジャーリーグベースボールのクリス・パーク上級副社長(成長、戦略、国際担当)は「'47の創業物語と企業家精神にあふれるダンジェロ兄弟はそれ自身、世界中の人々を一体化する野球の才覚を感動的に表現するものである。MLBの信頼できる長年のパートナーとして、'47は、多様な国際社会に奉仕するというMLBの使命を前進、強化するのに特に適している」と語った。
この国際的な事業を支援するため、'47は、そのグローバルチームに数多くのリソースを加えている。重要な人員は、英国のロンドンにある47'欧州本部の指導チームに加えられる。同ブランドは、中東および南アフリカ、アジアで積極的に販売を拡大している。さらに、'47の事務所やショールームが最近、韓国と日本でオープンしている。
'47は、世界中から供給される最上級の織物だけでできた高級スポーツライフスタイルの衣料、帽子を開発している。ゆったりとカーブした帽子様式の本家である47'のブランド、DNAは、野球の遺産に深く染み込んでいる。そのブランド精神である「LET YOUR YOU OUT」は、消費者が自分たちの個性を表現できる多様な製品の提供に言及している。この契約により、'47はMLB製品とともに世界中の新たな地域の至るところにそのメッセージを伝えることができるようになる。
▽'47について
'47は、1947年に双子の兄弟であるアーサーおよびヘンリー・ダンジェロによってマサチューセッツ州ボストンで創立された株式非公開のスポーツライフスタイル・ブランドである。ダンジェロ兄弟は、フェンウェイパーク周辺の道路でペナントやその他のスポーツの記念品を売ることにより、スポーツラインセンスの将来を見るに機敏で企業家精神にあふれる先駆者であった。勤勉と健全な才能、信じがたいほどの情熱の組み合わせを通じ、兄弟は彼らの事業を路上の手押し車からスポーツとスタイルを独自に融合する高級スポーツライフスタイル・ブランドまで育てることができた。以前、Twins Enterprisesとして知られた'47は、現在はアーサーの4人の息子であるボビー、デービッド、マーク、スティーブンによって経営されている。'47はメジャーリーグベースボール、National Football League、National Hockey League、National Basketball Associationおよび900以上の大学プログラムの輝かしいパートナーである。'47は、世界中で250以上の法人および小売店経営者を雇用し、マサチューセッツ州のボストンとウエストウッドに本社がある。詳しい情報は、www.47brand.com を参照。
▽メジャーリーグベースボールについて
メジャーリーグベースボール(MLB)は、米国で最も歴史のあるプロのスポーツリーグであり、最高レベルのプロ野球を代表する米国とカナダの30の会員クラブで構成されている。MLBは、北米で最も観戦者の多いスポーツであり、過去10年間はどのレギュラーシーズンも7300万人のラインを上回り、MLBの歴史の中で最も観戦者の多い10シーズンすべてが含まれている。現在は、ロバート・D・マンフレッド・ジュニア・コミッショナーが指揮を取り、MLBは、記録的なレベルの労使友好関係、競合的バランス、業界収入、並びに米国のプロスポーツの中で最も包括的な薬物検査プログラムが特色となっている。MLBは、米国とカナダ、そして世界中の人々にインパクトを与え、社会におけるスポーツのより大きな役割を永続させ、野球ビジネス、マーケティング、コミュニティー関係の試みのあらゆる側面に浸透することに熱心である。MLBはその使命において、北京、ロンドン、ニューヨーク、サントドミンゴ、シドニー、東京のプレゼンスを通じ、支援されている。200カ国以上において、20の言語で放送される試合およびマーケティングのパートナーやライセンス取得者の強固なリストにより、MLBは真にグローバルな試合になっている。メジャーリーグベースボールについての詳しい情報は、www.mlb.com を参照。
▽問い合わせ先
Katie Kulczyk, TURNER
+1(212) 889.1700
Katherine.Kulczyk@turnerpr.com
ソース:'47
'47 Secures Major League Baseball International License
PR62719
BOSTON, Dec. 2, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
--Brand poised for significant international growth; expands global resources
'47,( http://www.47brand.com/ ) a privately held, premium sports lifestyle
brand, has reached a licensing agreement with Major League Baseball
International ( http://mlb.mlb.com/mlb/international/ )(MLBI), effective
immediately. The partnership gives '47 rights to distribute and sell branded
headwear, apparel and accessories in Europe, the Middle East, South Africa and
Asia. '47 has been a partner of Major League Baseball (MLB) for decades and
this agreement greatly expands international licensing rights allowing for
increased exposure for the brand.
"Major League Baseball, continues to grow its position as a leader in
international sports and we look forward to contributing to that growth story
by delivering best-in-class sports apparel, headwear and accessories to fans in
the global marketplace," said '47 co-owner Steven D'Angelo. "This agreement
deepens our relationship with MLB - a long standing, valued partner."
"The founding story of '47 and the entrepreneurial D'Angelo brothers is itself
an inspiring expression of baseball's knack for uniting people the world over,"
said Chris Park, Senior Vice President of Growth, Strategy & International,
Major League Baseball. As a trusted and longstanding partner of MLB, '47 is
particularly well-suited to carry forward and enrich MLB's mission of serving
diverse international communities."
To support this international business, '47 is adding numerous resources to its
global team. Key personnel will be added to the leadership team in '47's
European Headquarters, located in London, U.K. The brand is actively expanding
distribution in the Middle East, South Africa and Asia. Additionally, '47
offices and showrooms recently opened in Korea and Japan.
'47 creates premium sports lifestyle apparel and headwear made from only the
highest-quality fabrics sourced from around the world. Originators of the
relaxed and curve headwear styling, '47's brand DNA is steeped in baseball
heritage. The brand ethos 'LET YOUR YOU OUT' speaks to the diverse product
offerings that allow consumers to express their individuality. This agreement
will allow '47 to extend that message far and wide in new territories around
the world with MLB product.
About '47
'47 is a privately held sports lifestyle brand founded in Boston, MA, by twin
brothers, Arthur and Henry D'Angelo in 1947. The D'Angelos were entrepreneurial
pioneers who were quick to see the future of sports licensing by selling
pennants and other sports memorabilia on the streets around Fenway Park.
Through a combination of hard work, sound instincts and incredible passion, the
brothers were able to grow their business from a single street cart to a
premier sports lifestyle brand that uniquely melds sport and style. Previously
known as Twins Enterprises, '47 is currently managed by Arthur's four sons,
Bobby, David, Mark, and Steven. '47 is a proud partner of Major League
Baseball, the National Football League, the National Hockey League, the
National Basketball Association and over 900 collegiate programs. '47 employs
over 250 corporate and retail associates around the world and is headquartered
in Boston and Westwood, MA. For more information, please visit www.47brand.com.
About Major League Baseball
Major League Baseball (MLB) is the oldest professional sports league in the
United States and consists of 30 member clubs in the U.S. and Canada,
representing the highest level of professional baseball. MLB is the
best-attended sport in North America, and the last decade includes all 10 of
the best-attended seasons in MLB history, with each regular season eclipsing
the 73 million mark. Now led by Commissioner Robert D. Manfred, Jr., MLB
currently features record levels of labor peace, competitive balance and
industry revenues, as well as the most comprehensive drug-testing program in
American professional sports. MLB remains committed to making an impact in the
communities of the U.S., Canada and throughout the world, perpetuating the
sport's larger role in society and permeating every facet of baseball's
business, marketing and community relations endeavors. MLB is supported in its
mission through presences in Beijing, London, New York, Santo Domingo, Sydney
and Tokyo. With games broadcast in more than 200 countries and in 20
languages, and a robust roster of marketing partners and licensees across the
world, MLB has become a truly global game. For more information on Major
League Baseball, visit www.mlb.com.
Contact
Katie Kulczyk, TURNER
+1(212) 889.1700 / Katherine.Kulczyk@turnerpr.com
SOURCE: '47
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