コンチネンタルが2019年AFCアジアカップの公式スポンサー

Continental Tires

コンチネンタルが2019年AFCアジアカップの公式スポンサー

AsiaNet 62548 (1490)

【上海、ハノーバー(ドイツ)2015年11月13日PR Newswire=共同通信JBN】

*スポンサーシップはアジア太平洋地区と中東でプレミアム・コンチネンタル・タイヤブランドの知名度を高めるのが目的

*スポンサー権の対象には、2018年AFC女子アジアカップ、2018年FIFAワールドカップ(ロシア開催)のアジア最終予選、2018年AFC U-22選手権も含まれる

*コンチネンタルはアジアと中東で、世界の主要サッカー選手権スポンサー20年間の実績を生かすことができる

国際的なタイヤメーカーのコンチネンタル(Continental)は13日、同社のタイヤ部門がアラブ首長国連邦(UAE)で開かれる2019年AFC(アジアサッカー連盟)アジアカップの公式スポンサーになると発表した。この動きによってコンチネンタルは、スポーツスポンサー戦略の組織的な地域化を推進する。コンチネンタルの幅広いスポンサー権には、2019年AFCアジアカップのベスト12チーム、2018年AFC女子アジアカップ、2018年FIFAワールドカップ(ロシア開催)のアジア最終予選、2020年東京オリンピックの出場権を決める2018年AFC U-22選手権が含まれる。

コンチネンタルでタイヤ部門を統括するニコライ・セッツァー取締役は「AFCアジアカップはアジア太平洋(APAC)地区と中東最高峰のサッカー選手権で、両地区でわが社は今後数年間の市場シェア拡大を目指している。この成長を支えるために、われわれはプレミアムブランドを積極的に売り込み、自動車タイヤ分野の選択肢としてドライバーの心に訴えたい。2018年FIFAワールドカップと2020年東京オリンピックの予選は両地区でメディアが特に大きく取り上げると予想され、それによって2020年までにプレミアム・コンチネンタル・ブランドの知名度が大きく高まると思っている」と述べた。

AFCのウィンザー・ジョン事務局長代行は「コンチネンタルとのパートナー契約は、アジアでサッカーの重要性と魅力が高まっていることを示す。特に代表的選手権であるアジアカップと女子アジアカップ、アンダー22選手権は魅力的で成功している。コンチネンタルはサッカー界で長く優れた実績を持つ。AFCがアジアでサッカーと商業取引を広げ続ける上でコンチネンタルの力添えは重要な前進であり、その意味で同社に感謝している」と述べた。コンチネンタルとAFCの仲立ちは、AFCのマーケティング・商業契約パートナー企業のLagardere Sportsが務めた。

コンチネンタルのアジア太平洋地区乗用車・軽トラックタイヤ交換部門のフィリップ・フォン・ヒルシュハイト取締役副社長は「2015年AFCアジアカップまでは2014年以来の中国サッカーチームや今年のオーストラリアのスポンサー活動で非常に手応えを感じており、わが社は組織的にこうした活動を続けていく。今回の契約のタイミングはわが社にとってまさに理想的だ。中国・合肥の乗用車・軽トラックタイヤ工場の設備を飛躍的に拡張する時期に重なるためだ。合肥工場は地域生産プレミアムタイヤへの需要増大に合わせて、現在の年間500万本生産を今後数年間で最大1300万本に拡大する。初期段階は約2億5000万ユーロを投資し、2019年までの拡張期はさらに約2億5000万ユーロを投資する」と述べた。

過去20数年間を振り返ると、コンチネンタルは世界最高峰のサッカー大会のスポンサー契約で成功を収めたことが確認できる。現在のスポンサー契約は、フランスの2016年UEFA欧州選手権(TM)、2018年FIFAワールドカップ(ロシア開催)の欧州予選(2017年11月まで)、米国とカナダのメジャーリーグサッカー(2018年まで)、2019年AFCアジアカップ(アラブ首長国連邦開催)で、コンチネンタルは世界で最も重要な地域の市場で魅力的なスポンサー権を持っている。コンチネンタルでは伝統的に、サッカーのスポンサーシップはマーケティングコミュニケーションと完全に一体化している。同社が関わるさまざまな選手権に関する総合的なウエブサイトはwww.ContiSoccerWorld.com 。

▽アジアサッカー連盟(AFC)について

アジアサッカー連盟(AFC)はアジア47カ国が参加するサッカーのアジア大陸統括機関。ナショナルチームが戦う代表的な選手権はアジアカップ(2015年はオーストラリアが優勝)と女子アジアカップ(2014年は日本が優勝)。2019年アジアカップはアラブ首長国連邦で、2016年のAFC U22選手権は来年1月12-30日、カタールで開かれる。

▽タイヤ部門

コンチネンタルのタイヤ部門は現在、世界24の製造・開発拠点を保有している。幅広い製品分野と研究開発への継続的な投資によってコスト効率が高く、環境効率の良いモビリティーを達成している。タイヤ部門は世界の大手タイヤメーカーの1社として、4万7000人を超える従業員を雇用し、2014年は98億ユーロの売上高を達成した。

www.continental-corporation.com

www.continental-tires.com

▽スポンサーシップ

タイヤ部門はフランスで開催される2016年UEFA欧州選手権(TM)、米国とカナダのメジャーリーグサッカー、2019年AFCアジアカップ(アラブ首長国連邦開催)の公式スポンサー。

www.contisoccerworld.com

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20151112/0861511135-a

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20151112/0861511135LOGO

ソース:Continental Tires

Continental Becomes Official Sponsor of 2019 AFC Asian Cup in the United Arab Emirates

PR62548

SHANGHAI and HANOVER, Germany, Nov. 13, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Sponsorship designed to increase awareness of the premium Continental tire

brand in the APAC region and the Middle East -

- Rights package also includes the 2018 AFC Women's Asian Cup, the final round

of Asian qualifiers for the 2018 FIFA World Cup in Russia, and the 2018 AFC U22

Championship -

- In Asia and the Middle East, Continental can build on 20 years' experience in

the sponsorship of the world's leading football events -

International tire manufacturer Continental today announced that its Tire

Division is to be Official Sponsor of the 2019 AFC Asian Cup which will be

staged in the United Arab Emirates. Through this move, Continental is driving

forward the systematic regionalization of its sports sponsorship strategy. The

extensive rights package also includes the qualifiers for the 12 best teams in

the AFC Asian Cup UAE 2019, the 2018 AFC Women's Asian Cup, the final round of

Asian qualifiers for the 2018 FIFA World Cup in Russia, and the AFC 2018 U22

Championship, where the qualifying places for the 2020 Olympic Games in Tokyo

will also be awarded.

"The AFC Asian Cup is the most important football competition in the APAC

region and the Middle East, where we are looking to grow our market share in

the next few years. To support this growth we are keen to actively promote our

premium brand and position it in the perception of car drivers as a possible

alternative in the car tire segment," says Nikolai Setzer, Member of the

Executive Board of Continental responsible for the Tire Division. "We also

expect the media coverage of the qualifiers for the 2018 FIFA World Cup and the

2020 Olympic Games in Tokyo to be particularly extensive in both regions and

are therefore assuming that we will achieve a marked increase in awareness of

our premium Continental brand by 2020."

According to AFC Acting General Secretary Dato' Windsor John: "The partnership

with Continental underlines the growing importance and attraction of football

in Asia and in particular our exciting and successful flagship competitions -

the Asian Cup and the Women's Asian Cup as well as the under 22 competition.

Continental has a long and distinguished history in football and we thank them

for their commitment to the AFC as this signifies another important milestone

in our continued development of both the sport and our commercial portfolio in

Asia." Lagardere Sports, the Asian Football Confederation's (AFC) exclusive

marketing and commercial partner, brokered the deal between Continental and AFC.

"We've had some very positive experiences of sponsorship activities in the

run-up to the 2015 AFC Asian Cup that took place early this year in Australia,

as well as with Team China Football since 2014, and we will be systematically

continuing these activities," adds Philipp von Hirschheydt, who is responsible

for the Passenger and Light Truck Tires Replacement segment in the Asia-Pacific

(APAC) region at Continental. "The timing of this commitment is simply ideal

for us, because at the same time we are engaged in substantially expanding the

annual capacity of our main passenger and light truck tire plant in Hefei,

China. This is set to rise from its current level of five million units to as

many as 13 million units in the next few years to meet the growing demand for

our regionally manufactured premium products. After we invested some EUR250

million in the initial phase, this expansion phase will account for another

approximately EUR250 million by 2019."

Today Continental can look back on more than 20 years of successful sponsorship

of the most important football events worldwide. And with current sponsorship

deals covering UEFA EURO 2016TM in France and the European qualifiers for the

2018 FIFA World Cup in Russia, which

run until November 2017, as well as Major League Soccer in the US and Canada up

until 2018, and the 2019 AFC Asian Cup in the United Arab Emirates, the

Corporation holds attractive rights packages in the world's most important

regional markets. At Continental, football sponsorship is traditionally fully

integrated into the Company's marketing communications.

At www.ContiSoccerWorld.com Continental provides comprehensive coverage of the

various competitions.

Asian Football Confederation (AFC)

The Asian Football Confederation is the continental governing body for football

in Asia and comprises 47 countries. The pinnacle competition for the national

teams is the Asian Cup (won in 2015 by Australia) and the Women's Asian Cup

(won in 2014 by Japan). The 2019 Asian Cup will be held in the United Arab

Emirates. In 2016 the AFC U22 Championship will be held in Qatar between Jan

12-30.

Tire Division

The Tire Division currently has 24 production and development locations

worldwide. The broad product range and continuous investments in R&D make a

major contribution to cost-effective and ecologically efficient mobility. As

one of the world's leading tire manufacturers with more than 47,000 employees,

the Tire Division achieved sales of EUR9.8 billion in 2014.

www.continental-corporation.com

www.continental-tires.com

Sponsorship

The Tire Division is an official sponsor of UEFA EURO 2016TM in France, Major

League Soccer in the US and Canada, and the 2019 AFC Asian Cup in the United

Arab Emirates.

www.contisoccerworld.com  

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20151112/0861511135-a

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20151112/0861511135LOGO

SOURCE: Continental Tires

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