BMWグループは10月も過去最高の販売台数を達成

BMWグループ

BMWグループは10月も過去最高の販売台数を達成

AsiaNet 62507(1471)

【ミュンヘン(ドイツ)2015年11月11日PR Newswire=共同通信JBN】

*BMWグループの販売台数は1-10月通期で前年同期比7.1%増の183万6464台

*3主要地域のすべてで成長

*BMW Xシリーズは高い伸びを示す

*BMW 7シリーズに顧客から大きな需要

*MINI販売台数は10カ月で前年同期比15.4%増の27万2819台

BMWグループは歴史始まって以来の好調だった3四半期に続き、10月もまた販売台数で月間記録を達成した。BMW、MINI、ロールス・ロイス各ブランド車両の10月の販売台数は総計19万1651台で、前年同月比4.0%増だった。1-10月通期の総販売台数は前年同期比7.1%増の183万6464台だった。

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151110/285635

BMW AG(ドイツBMW本社)取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「いくつかの市場で変動が見られるものの、当社の販売は世界のすべての地域で堅調に伸びている。流行になりつつあるBMW Xモデルの販売は競争の激しい環境下で特に大きく伸びており、新型BMW X1にはとりわけ大きな需要がある。世界の顧客はちょうどショールームに登場したばかりの新型BMW 7シリーズに積極的な反響を示しており、今年末に向けてさらに大きな勢いが出ると期待している」と語った。

10月のBMWブランド車の販売は前年同月比6.3%増の16万4915台だった。1-10月通期では前年同期比5.8%増の156万697台だった。

BMW 2シリーズ各車両は引き続き伸びており、10月は1万5615台が世界で販売された。ベストセラーは2シリーズ アクティブツアラーで、月間としてほぼ4倍以上の7915台が顧客に販売された。BMW 4シリーズ各車両の販売台数は前年同月比6.3%増の1万1575台だった。このブランドで最高の伸びを示しているのは依然人気の衰えないXシリーズである。BMW X3の販売台数は前年同月比7.3%増の1万1915台、X4は同5.0%増の4428台であった。BMW X5は同9.1%増の1万3541台が販売され、BMW X6の販売台数はほぼ3倍増の4335台だった。

BMW i車両の10月販売台数は前年同月比6.2%増の2553台を記録した。1-10月通期のBMW i販売台数は前年同期比78.6%増の2万3133台だった。

MINIブランドの販売台数は前年比で伸び続けており、1-10月通期では前年同期比15.4%増の27万2819台が世界で販売された。10カ月間通期のMINI 3ドアの販売台数は、前年同期比8.0%増の10万5072台。世界のMINI 5ドアの総販売台数は10カ月間で7万5562台だった。MINI 5ドアは昨年9月の発売以来大変好評で、10月には前年のほぼ4倍になる7601台が世界で販売された。新型MINI Clubmanは10月末に市場に投入され、MINIブランドの販売をさらに加速すると期待されている。

BMWグループは同社の均衡した世界販売戦略に基づいて、10月と通期の両方で再び全主要販売地域での成長を達成した。

一連の販売地域では2桁成長を持続しており、欧州は1-10月通期で強力な勢いを示している。欧州のBMWとMINIブランドは、前年同期比10.1%増の総計81万6220台が顧客に販売された。BMWグループの4番目に大きな市場である英国では、引き続き大きな販売の伸びを持続し、10カ月通期で前年同月比14.5%増の18万9967台が販売された。その他多くの地域、とりわけ欧州南部でも2桁の伸びを達成した。たとえばイタリアでは、1-10月通期で前年同期比12.1%増の5万7889台、ポルトガルでは同25.5%増の1万2130台だった。

米州の販売台数は引き続き堅調に推移している。同地域における1-10月通期のBMW、MINIは、前年同期比5.6%増の総計40万2276台が顧客に販売された。米国では同5.4%増の32万8456台だった。カナダでは同10.0%増の3万4937台、メキシコは同18.7%増の1万4148台。

アジアのBMWとMINI車両の販売は、1-10月通期で過去最高の56万1124台となり、前年同期比4.4%増だった。中国本土での販売は同2.3%増の38万4176台。韓国での販売は引き続き2桁の伸びで、同17.5%増の4万4567台だった。日本では同9.7%増の5万5416台が販売された。

BMWモトラッド販売の勢いは10月も続き、前年同月比4.3%増の9211台が販売された。BMWモトラッド車両の世界での1-10月通期販売台数は、前年同期比11.5%増の12万1622台だった。

▽BMWグループの10月および1-10月までの販売概要

                          2015年10月    前年同月比    1-10月通期   前年同期比

    BMWグループ

    乗用車台数         191,651       +4.0%        1,836,464     +7.1%

    BMW                164,915       +6.3%        1,560,697     +5.8%

    MINI                26,392       +8.5%          272,819     +15.4%

    BMWモトラッド        9,211       +4.3%          121,622     +11.5%

参照:写真はAP Images(http://www.apimages.com )と

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▽BMWグループについて

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。

2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2014会計年度の売上高は804億ユーロ、税引き前利益は約87億1000万ユーロ。2014年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万6324人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動によって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。

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ソース:BMW Group

BMW Group Sales in October Higher Than Ever

PR62507

MUNICH, Germany, Nov. 11, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- BMW Group sales up 7.1% in first ten months to 1,836,464

- Growth in all three main sales regions

- BMW X range shows strong growth

- High customer demand for new BMW 7 Series

- MINI sales up 15.4% in year-to-date: global deliveries total 272,819

Following on from the best ever first three quarters in the company's sales

history, October was another record month for BMW Group deliveries. Sales of

BMW, MINI and Rolls-Royce brand vehicles totalled 191,651 for the month, an

increase of 4.0% compared with the same period last year. In the first ten

months of the year, total sales of BMW Group vehicles increased by 7.1%

(1,836,464).

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151110/285635 )

"Our sales continue to grow steadily in all regions of the world, despite

ongoing volatility in some markets," said Ian Robertson, Member of the Board of

Management of BMW AG, Sales and Marketing BMW. "Sales of our trend-setting BMW

X models are showing particularly good growth in a competitive environment and

the new BMW X1 is in extremely high demand. Customers around the world are

responding very positively to the new BMW 7 Series, which has also just arrived

in the showrooms, so we are expecting to see additional momentum going towards

the end of the year," he continued.

BMW brand sales increased by 6.3% in October, with a total of 164,915 vehicles

sold to customers in the month. Deliveries in the first ten months of the year

rose 5.8% compared to the same period last year, with a total of 1,560,697 BMW

brand vehicles sold.

The BMW 2 Series range continues to grow its sales with a total of 15,615

delivered worldwide in October. The best-seller remains the 2 Series Active

Tourer, which more than quadrupled its monthly sales to total 7,915 customer

deliveries. Meanwhile with 11,575 units delivered worldwide in October, sales

of the BMW 4 Series range are up 6.3% on the same month last year. The brand's

biggest growth drivers, however, continue to be the ever-popular X vehicles.

October sales of the BMW X3 increased by 7.3% (11,915) while the X4 grew sales

by 5.0% in the month, with a total of 4,428 delivered worldwide. A total of

13,541 BMW X5 vehicles were delivered to customers in October (+9.1%) while

sales of the BMW X6 almost tripled to a total of 4,335 in the month.

2,553 BMW i vehicles were delivered to customers in October, 6.2% more than in

the same month last year. BMW i sales in the first ten months are up 78.6%

year-on-year (23,133).

Sales of the MINI brand continue to grow year-on-year, with a total of 272,819

vehicles delivered to customers around the world in the first ten months, an

increase of 15.4%.

Sales of the MINI 3 door for the year through October have increased 8.0%, with

a total of 105,072 delivered to customers. Global sales of the MINI 5 door

total 75,562 in the year so far. The 5 door MINI has proved very popular since

its launch last September - deliveries in October were around four-times higher

than the same month last year, totalling 7,601. The new MINI Clubman came onto

the market at the end of October and is expected to bring further momentum to

brand's sales.

Once again, the BMW Group achieved sales growth in all major sales regions both

in October and in the year-to-date, following the company's strategy of

balanced global sales.

With a range of markets in the region continuing to show double-digit growth,

Europe is providing strong momentum in the year-to-date. With deliveries in the

region totalling 816,220, BMW and MINI combined sales are up 10.1% on the same

period last year. Great Britain, the BMW Group's fourth biggest market, is

maintaining strong sales growth with 189,967 vehicles delivered to customers so

far this year, an increase of 14.5%. Many other markets also achieved

double-digit growth, especially in southern Europe. Customer deliveries in

Italy, for example, are up 12.1% in the first ten months (57,889), with sales

in Portugal up 25.5% (12,130).

Sales volume in the Americas continues to increase steadily; a total of 402,276

BMW and MINI vehicles have been delivered to customers in the region so far

this year, an increase of 5.6%. In the USA, sales in the first ten months of

2015 totalled 328,456, up 5.4%. Customer deliveries in Canada over the same

period rose 10.0% (34,937) while Mexico achieved a sales increase of 18.7%

(14,148).

The first ten months of the year have also seen more BMW and MINI vehicles

delivered in Asia than ever before, with sales of 561,124, up 4.4% compared

with the same period last year. Sales in mainland China grew 2.3% in the

year-to-date, with a total of 384,176 BMW and MINI vehicles delivered to

customers. Deliveries in South Korea continue to show double-digit growth with

44,567 vehicles sold so far this year, up 17.5%. Deliveries in Japan climbed

9.7% in the year-to-date (55,416).

The strong sales momentum at BMW Motorrad continued in October with a total of

9,211 units sold in the month, an increase of 4.3% compared with the same month

last year. In the first ten months of the year, 121,622 customers around the

world took delivery of a BMW Motorrad vehicle, up 11.5% on the same period last

year.

BMW Group sales in/up to October 2015 at a glance

    

                                 Compared with  Up to/including Compared with

                In October 2015  previous year     October 2015 previous year

    BMW Group

    Automobiles    191,651          +4.0%        1,836,464            +7.1%

    BMW            164,915          +6.3%        1,560,697            +5.8%

    MINI            26,392          -8.5%          272,819           +15.4%

    BMW Motorrad     9,211          +4.3%          121,622           +11.5%

   

     - Cross reference: Picture is available at AP Images

(http://www.apimages.com) and http://www.presseportal.de/nr/28255/

-                                   

The BMW Group

With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the world's

leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also provides

premium financial and mobility services. As a global company, the BMW Group

operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a global

sales network in more than 140 countries.

In 2014, the BMW Group sold approximately 2,118 million cars and 123,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2014 was

approximately EUR 8.71 billion on revenues amounting to EUR 80.40 billion. As of 31

December 2014, the BMW Group had a workforce of 116,324 employees.

The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility

and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its

strategy.

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Source: BMW Group

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