Slushでハイブ:いまはメディア企業を立ち上げる最適のとき

ハイブ

Slushでハイブ:いまはメディア企業を立ち上げる最適のとき

AsiaNet 62508(1469)

【ヘルシンキ(フィンランド)2015年11月10日PR Newswire=共同通信JBN】

*メディアビジネスパネルが起業機会を解明

起業メディア、ハイブはSlush2日目の11月12日(木)午前11時30分から12時30分まで、フィンランド・ヘルシンキのコンベンションセンター、MessukeskusのEngine Roomでメディアビジネスパネルを開催する。

メディア産業はここ10年、混乱状態にある。従来の金もうけマシン、古い広告エンジンが息を引き取ろうとしている。とはいえ、コンテンツは順調である。さらに多くのジャーナリスティック、マーケティング、ユーザー作成コンテンツが制作され、これまで以上の規模の新オーディエンスに消費、共有、享受されている。

ハイブ・メディアのタツ・ターコカリオ最高経営責任者(CEO)は「将来、汎用型のメディア企業モデルはなくなる。新しいメディア環境が現在の老いた恐竜に支配されることはない。より小さく機敏な哺乳類が殺到するが、彼らはハングリーでもある。われわれはいま、それがジャーナリズム、マーケティング、サービス、あるいはまだ名付けていない新しいものであっても、コンテンツを収益化する革命的な事業コンセプト・手法を目にしている」と語った。

ハイブ・メディアが主催するビジネスパネルはメディアビジネスの大きなチャンスについて討議する。登壇するのはThe Nordic Web & Tech.euのジャーナリスト、ニール・S・W・マレー氏、IUMのクラリス・ベルガルドCEO、Cosmopolitan Finland誌のスティナ・マンティニエミ編集長、そしてハイブのタツ・ターコカリオCEOである。Spotifyのアリアナ・ハフィントン、ジョナサン・フォースター両氏とガイ・カワサキ氏が情報ビデオを紹介し、ハイブ・テレビ番組のアンナ・ベソノヴァMCが討議の司会を務める。

多くのブランドがその資金をデジタルに移し、大車輪が回っている。オンラインビデオ、高品質コンテンツ・マーケティング、プログラムメディア購入の台頭は、この変革を加速するトレンドである。現在は、断片化したオーディエンスに利用されるさまざまなプラットフォームで、ビッグデータ人材、データ志向ジャーナリズム、ユーザー重視コンテンツ、総合デジタルサービスを伴う斬新なメディア事業モデルを導入する理想的なときである。

ハイブTVのシリーズは9月、フィンランド国営MTV3で放送された(http://www.hybe.com/videos/hybe-tv-series-episode-7-the-future-of-education?autoplay=true )。最初の6回の放送はそれぞれ、テレビ、ウェブテレビ、hybe.com(http://hybe.com )のウェブサイト、アプリを合わせて平均7万人の視聴者を獲得した。

ハイブは国際的なライフスタイル起業メディアであり、起業家精神とイノベーションをめぐる知識とアイデアを追求するオーディエンスに欠かせない仲間である。ハイブのオリジナルストーリー、オンラインビデオ、テレビシリーズはハイブ・アプリ(iOS、Android)を通じてHYBE.COM(http://hybe.com )、および特定の国際テレビネットワークで視聴できる。自身が起業したハイブのビジョンは、機敏なジャーナリスト周辺のエコシステム、開かれたテクノロジー、革新的なビジネスモデルによって、繁栄する将来のメディアでロールモデルになることである。

http://www.hybe.com

▽問い合わせ先

Tatu Tahkokallio, CEO, Hybe

Tel. +358-40-502-6166

Anna Bessonova, Executive Producer, Hybe

Tel. +358-44-038-8040

Email anna.bessonova@hybe.com

Agency contact: Christina Forsgard, Netprofile

Tel. +358-40-517-9192

ソース:Hybe

HYBE at Slush: Why Now is the Best Time to Start a Media Company?

PR62508

HELSINKI, Finland, Nov. 10 / PRNewswire=KYODO JBN / --

    Media business panel unravels start-up opportunities

    Start-up media company HYBE is hosting a media business panel on Thursday

12th November, the second day at Slush, between 11:30 - 12:30 am in the Engine

Room, Messukeskus, Helsinki, Finland.

    The media industry has been in turmoil for a decade. Its traditional money

making machine, the old advertising engine, is running on its last breath.

However, content is doing great. More journalistic, marketing and

user-generated content is being produced, consumed, shared and enjoyed by new

and larger audiences than ever before.

    "There won't be a 'one-size fits all' media company model in the future.

The new media landscape will not be dominated by old incumbent dinosaurs.

Smaller, more agile mammals are coming fast and they are hungry. We are now

looking at revolutionary business concepts and approaches to monetise content,

whether it is journalism, marketing, services or something new we have not

named yet," said Tatu Tahkokallio, CEO, Hybe Media.

    The Hybe media hosted business panel will be discussing massive

opportunities in media business. Participants on stage will include journalist

Neil S W Murray from The Nordic Web & Tech.eu, CEO Clarisse Berggardh from IUM,

Editor-in-Chief Stina Mantyniemi at Cosmopolitan Finland and CEO Tatu

Tahkokallio at HYBE. Video insights will be delivered by Arianna Huffington,

Jonathan Forster from Spotify and Guy Kawasaki. The discussion will be hosted

by HYBE TV show host Anna Bessonova.

    Big wheels are turning as more brands are moving their money into digital.

The surge of online videos, high quality content marketing and programmatic

media buying, are trends accelerating this change. Now is the ideal time to

introduce fresh media business models with big data talent, data driven

journalism, user-centric content and integrated digital services on variety of

platforms utilised by fragmented audiences.

    The Hybe TV

[http://www.hybe.com/videos/hybe-tv-series-episode-7-the-future-of-education?aut

oplay=true ] series premiered on Finnish national television channel MTV3 in

September. The first six episodes have each gathered an average of 70.000

viewers combined, on TV, web TV, hybe.com

[http://hybe.com ] website and Apps.

    HYBE is an international start-up lifestyle media company and key companion

for an audience in search of knowledge and inspiration about entrepreneurship

and innovation. HYBE original stories, online videos and the TV series are

available on HYBE.COM [http://hybe.com ], through the HYBE App (iOS and

Android) and with selected television networks worldwide. As a start-up itself,

HYBE's vision is to become a role model for the thriving future of media, with

an ecosystem centred around agile journalists, open technology and innovative

business models. http://www.hybe.com

    

     

    For further information, please contact

    Tatu Tahkokallio, CEO, Hybe   

    Tel. +358-40-502-6166   

    Anna Bessonova, Executive Producer, Hybe

    Tel. +358-44-038-8040

    Email anna.bessonova@hybe.com

    Agency contact: Christina Forsgard, Netprofile

    Tel. +358-40-517-9192

SOURCE: Hybe

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