Nokia Growth Partnersがコネクテッド・カー・エキスポのイノベーション・ゾーンを主催

コネクテッド・カー・エキスポ

Nokia Growth Partnersがコネクテッド・カー・エキスポのイノベーション・ゾーンを主催

AsiaNet 62412(1431)

【ロサンゼルス2015年11月4日PR Newswire=共同通信JBN】

*前例のない数の自動車/テクノロジー起業家が今年のイベントに出展する

*Mojioハッカソン(Mojio Hack-a-thon)とトップ10自動車スタートアップ(Top 10 Automotive Start-ups)が11月16、17両日、自動車企業家をハイライトする

自動車、テクノロジー・リーダーにとって最も権威ある会議、自動車第3回コネクテッド・カー・エキスポ(R)(CCE)(http://www.connectedcarexpo.com/ )は4日、新設のイノベーション・ゾーンでNokia Growth Partners(NGP)(http://www.nokiagrowthpartners.com/ )と提携すると発表した。この提携は、新興自動車産業企業が自動車事業に与える重大な影響に対する認識を深めることを目的としている。この新しいCCEの特徴は、シーメンス主催のトップ10自動車スタートアップに加え、11月16日から17日にかけて今年のイベントに出展する前例のない数の自動車/テクノロジー企業家を紹介する。

20以上のスタートアップないしは初期の自動車テクノロジー企業がモビリティー・コンシェルジュ、駐車ソリューションから高度なマッピングおよびトラッキング・デバイスまでの幅広い画期的なイノベーションを展示する。

2014年に1億ドルのコネクテッド・カー基金(Connected Car Fund)を創設したNokia Growth Partnersは同社のイノベーション・ゾーンで、Citymaps、Nauto、Parkwhiz、Rivet Radio、Zubie、Prazo、Openbay、Traffic Technologies Services、Autosport Labs、Vision Fleet、Zirxなどさまざまな企業を紹介する。

Nokia Growth Partnersのマネジングパートナーであるポール・アセル氏は、11月17日にCCE展示ホールで開催される「From start-up to the big leagues, how to get your break in the automotive industry(スタートアップから大企業まで、自動車産業でどのように幸運をつかみとるか)」と題するパネルを司会する。

アセル氏は「起業家が自動車企業と協議する際、伝達言語が紛らわしい。このためタイムラインが課題となり、要件も明確でない。今回の討議は、テクノロジーが自動車の中にますます採用されているので、自動車メーカーと起業家とのギャップを埋める手助けをする工夫がなされている」と語った。

QNXの事業開発担当グローバルディレクターのアンドリュー・ポリアック、CSR Technology, Inc.の自動車マーケティング担当ディレクターのラース・べリュード、Movimento最高経営責任者(CEO)のベン・ホフマンの各氏ら業界ベテランが効果的な戦略と回避すべき落とし穴に関する助言をする。

Prazoのアラン・グジク創設者は「Prazoは自動車メーカーや大手サプライヤーと直接交流できる機会を大いに楽しみにしている。われわれはコネクテッド・カー・スタートアップとして、当社の革新的なライフスタイルに重点を置いたソリューションを自動車所有者に紹介するあらゆる機会を利用している。独自のソリューションを持つ起業家は自動車業界における多くの新しい機会を生み出す活力になることに役立っており、PrazoもCCEに参加できることを大いに期待している」と語った。

コネクテッド・カー・エキスポの公式開会に先立つ週末となる11月14、15の両日、Mojio(https://www.moj.io/ )、AT&T(http://developer.att.com/ )、ボッシュはロサンゼルス中心部にあるRhubarb Labsでコネクテッド・カー・エキスポ・ハッカソン(Hack-a-thon)をホストする。250以上の開発者とデザイナーがAT&T Developer Programと連携し、Mojioプラットフォームを使って最高のコネクテッド・カー・アプリを開発する。メジャースポンサーのボッシュは第1位入賞者に賞金5000ドル、第2位に2500ドル、第3位に1000ドルをそれぞれ贈る。このほかMojioは最高の自動車安全アプリに2500ドルの賞金を授与する。入賞者は11月16日午後5時から8時までCCE展示ホール内で開催されるCCEキックオフ・レセプションで発表される・

L.A. Convention Centerの展示会場は11月18日と19日だけ公開される。CCEおよびLAオートショー・プレス&トレード・デーはウェブサイトhttp://laautoshow.com/join/ で登録を。

詳細はウェブサイトhttp://www.laautoshow.com/http://www.connectedcarexpo.com を参照。

▽ロサンゼルス・オートショーおよびコネクテッド・カー・エキスポについて

1907年に始まったロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2015年のLAオートショーのプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)は11月17日、LAライブにあるJWマリオットでコネクテッド・カー・エキスポ(CCE)を皮切りに始まり、引き続き11月18、19の両日Los Angeles Convention CenterでLAオートショーの車両初公開およびプレス&トレード・イベントが開催される。LAオートショーは11月20日から29日まで一般公開される。第3回CCEは、コネクテッド・カー業界において開発を促進し、関係構築を助長するために自動車およびテクノロジーの専門家を結びつけ、出席者にコネクテッド・カーの未来を築く主要企業および一流メディアへのアクセスを提供する。CCEは11月17日、ロサンゼルス・オートショー・プレス&トレード・デーと併行して行なわれる。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。

最新のLAオートショー関連ニュース、情報はTwitter(http://twitter.com/LAAutoShow )かFacebook(http://facebook.com/LosAngelesAutoShowhttps://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow?_rdr=p )をフォローし、アラート(http://www.LAAutoShow.com )に登録を。CCEに関する詳細はhttp://connectedcarexpo.com を参照。

▽Nokia Growth Partnersについて

NGPはNokiaだけが後援する独立基金で、モビリティーの様相を変革する企業に投資している。NGPは業界の専門的知見、資金、広範なネットワークを提供し、起業家が業界を変革する破壊的な企業を起業し、世界市場に参入することを実現する。米国、欧州、インド、中国にオフィスを構えるNGPは、企業の事業展開を拡大し、その地元製品およびサービスをどこでも利用できるようにする。詳細はウェブサイトhttp://www.nokiagrowthpartners.com を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations

(818) 992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

ソース:Connected Car Expo

  Nokia Growth Partners Powers Connected Car Expo Innovation Zone

PR62412

LOS ANGELES, Nov. 4, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Unprecedented Number of Auto/Tech Entrepreneurs Exhibit At This Year's Event

- Mojio Hack-a-thon and Top 10 Automotive Start-Ups Highlight Additional

Automotive Entrepreneurs Nov. 16 & 17

The third annual Connected Car Expo(R) (CCE)[ http://www.connectedcarexpo.com/

], the most authoritative gathering of automotive and technology leaders,

announced today a collaboration with Nokia Growth Partners (NGP)[

http://www.nokiagrowthpartners.com/ ] on an all-new Innovation Zone, aimed at

bringing additional awareness to the significant impact that new auto industry

players are having on the automotive business. This new CCE feature, in

addition to the Top 10 Automotive Start-ups powered by Siemens, delivers an

unprecedented number of auto/tech entrepreneurs exhibiting at this year's

event, November 16-17, 2015.

More than 20 start-ups or early stage auto tech companies will exhibit their

groundbreaking innovations ranging from mobility concierge and parking

solutions to sophisticated mapping and tracking devices.

Nokia Growth Partners, which launched a $100 million Connected Car Fund in

2014, will feature several companies in its Innovation Zone, including

Citymaps, Nauto, Parkwhiz, Rivet Radio, Zubie, Prazo, Openbay, Traffic

Technologies Services, Autosport Labs, Vision Fleet and Zirx.

Paul Asel, Managing Partner of Nokia Growth Partners, will moderate a panel,

"From start-up to the big leagues, how to get your break in the automotive

industry," which will take place in the CCE exhibit hall on November 17.

"When an entrepreneur engages with automotive companies, the language can be

confusing, the timelines challenging and requirements unclear," said Asel.

"This discussion is designed to help bridge the gap between automakers and

entrepreneurs as technology becomes more pervasive in the car."

Industry veterans including Andrew Poliak, Global Director Business

Development, QNX; Lars Boeryd, Director Automotive Marketing, CSR Technology,

Inc.; and Ben Hoffman, CEO, Movimento will offer guidance on effective

strategies as well as pitfalls to avoid.

"Prazo is thrilled for the opportunity to network directly with the automakers

and major suppliers. As a connected car startup, we take advantage of every

chance to show off our innovative lifestyle-focused solution to car ownership,"

said Jon Alain Guzik, Founder, Prazo. "Entrepreneurs with unique solutions are

helping to drive a lot of the new opportunities in the auto industry and Prazo

is excited to be a part of CCE."

On November 14 and 15, the weekend prior to the official kick-off of the

Connected Car Expo, Mojio [ https://www.moj.io/ ], AT&T [

http://developer.att.com/ ] and Bosch are hosting the Connected Car Expo

Hack-a-thon at Rhubarb Labs in downtown Los Angeles. More than 250 developers

and designers will work with the AT&T Developer Program to create the best

Connected Car App using the Mojio platform. As the major sponsor, Bosch will be

awarding a $5,000 cash prize to first place winner, $2,500 to second place

winner and $1,000 to the third. Mojio will also award an additional $2,500 cash

prize for the best automotive safety app. The winners will be announced at the

CCE Kick-Off Reception hosted inside the CCE exhibit hall on Monday, November

16 from 5pm - 8pm.

Designed to connect featured experts and exhibitors with discerning attendees,

CCE's signature networking events are made possible this year with the support

of Bosch, SAE, Movimento, iHeartRadio, QNX, Global Automakers, Auto Alliance,

KPMG, Siemens and Elektrobit.

Exhibit areas at the L.A. Convention Center will be open on Nov. 18 and 19

only. To register for CCE and LA Auto Show Press & Trade Days, please visit:

http://laautoshow.com/join/.

For more information, please visit http://www.laautoshow.com/ and

http://www.connectedcarexpo.com.

About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show is the first major North American

auto show of the season each year. Press & Trade Days for the 2015 LA Auto

Show(R) will be held on Nov. 17 - 19. The show will be open to the public Nov.

20 - Nov. 29. The third annual Connected Car Expo (CCE) will unite automotive

and technology professionals in an effort to increase development and foster

relationship-building in the connected car industry, providing attendees with

access to the key players and top media constructing the future of the

connected car. CCE will take place Nov. 17, in conjunction with the 2015 LA

Auto Show Press & Trade Days. The LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A.

New Car Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the

latest show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at

twitter.com/LAAutoShow [ https://mobile.twitter.com/LAAutoShow ] or via

Facebook at facebook.com/LosAngelesAutoShow [

https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow?_rdr=p ] and sign up for alerts at

www.LAAutoShow.com. For more information on CCE please visit

http://connectedcarexpo.com/.

About Nokia Growth Partners

NGP is an independent fund sponsored solely by Nokia investing in companies

that are changing the face of mobility. NGP offers industry expertise, capital

and an extensive network, enabling entrepreneurs to build disruptive,

industry-changing companies and take them to the global market. With offices in

the US, Europe, India and China, NGP extends the reach of companies making

their products and services local everywhere. Visit

http://www.nokiagrowthpartners.com for more information.

Media Contacts:

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations

(818) 992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

SOURCE: Connected Car Expo  

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