Banzai、2015年1-9月期の売上高を取締役会が承認
Banzai、2015年1-9月期の売上高を取締役会が承認
AsiaNet 62367 (1419)
【ミラノ(イタリア)2015年10月30日PR Newswire=共同通信JBN】
*2015年第3四半期の売上高は前年同期比34.4%増加(5250万ユーロ、前年同期3910万ユーロ)。すべての事業部門が好調で、エアコンの販売がピークをつけた結果、売上高の伸びはこれまでの四半期(15年第2四半期25.4%増、第1四半期20.5%増)と比べて加速
*eコマースの売上高は35.8%の増加で、15年上半期の25%増から伸びた。中核事業(第3四半期は42.2%増、上半期30%増)が原動力
*総取扱高(GMV)は3Pマーケットプレースの成長を背景に46.5%増加
*バーティカルコンテンツ事業の売上高は22.0%増加。上半期は8%増
*15年1-9月期の売上高は前年同期比26.6%の増加(1億5230万ユーロ、前年同期1億2030万ユーロ)
*eコマースの売上高は28.7%の増加(1億2620万ユーロ、前年同期1億580万ユーロ)で、このうち34.1%はeコマース中核事業の売上高
*バーティカルコンテンツ事業の売上高は11.5%増加(1610万ユーロ、前年同期1440万ユーロ)
*2015年度の業績見通しは変更せず:約25%増収で市場予想と一致
イタリア初のeコマース会社で大手デジタル出版のBanzai(イタリア証券取引所STAR上場)の取締役会は30日、2015年9月30日期の暫定売上高を承認した。
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(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151029/281993-INFO )
Banzaiのパオラ・アイニオ会長兼最高経営責任者(CEO)は「高額商品(家電やハイテク製品)の成長と、3Pマーケットプレース、Pick&PayやLockersの販売網の貢献によって、Banzaiは第3四半期も市場平均を上回る業績を上げ、市場シェアを拡大した。売上高の傾向は驚くほどの伸びを見せ、エアコン販売に関する一時的要因を含めると、今年の予想平均を上回った。わが社の成長目標は市場予想に沿っている」と語った。
会長は「ピエトロ・スコット・ジョバネ氏を歓迎する。彼はデジタル世界に通暁し、この数年間は優れた専門的役割を果たした。この優れた尊敬される経営者の入社に、Banzaiは期待している。私は大株主また執行会長として、この会社の長期的成長に取り組み、努力していきたい」と付け加えた。
15年第3四半期には、同社が新規株式公開(IPO)に合わせて発表した成長戦略のプラス効果が確認された。売上高は前年同期の3910万ユーロから34.4%増えて5250万ユーロに上った。これには特にeコマース中核事業の42.2%増収が関係した。その増収率はそれまでの四半期(第2四半期33.7%、第1四半期26.4%)から加速した。夏場にエアコンの需要が予想を上回ったことが追い風となった。第3四半期には3Pマーケットプレースも成長し、GMVの5970万ユーロへの拡大(前年同期比46.5%増)に貢献した。
2015年9月30日期の暫定売上高
2015年1-9月期の売上高は1億5230万ユーロで、前年同期の1億2030万ユーロから26.6%増加した。eコマース事業がグループの原動力で、中核事業の好調によって売上高は前年同期比28.7%増の1億3620万ユーロに上った。バーティカルコンテンツ事業の売上高は11.5%増の1610万ユーロで、第3四半期の増収率は前年同期比で22%。全体としてBanzaiはeコマースとデジタル広告国内市場で競争会社より優れた業績を発表し、さらに市場シェアを広げている。
ソース:Banzai SpA
Banzai: Board of Directors Approves Preliminary 9M 2015 Revenues
PR62367
MILAN, Oct. 30 /PRNewswire=KYODO JBN/ -
- + 34.4% revenue growth in 3Q15 (Euro 52.5 million vs Euro 39.1 million in
3Q14) accelerating significantly against previous quarters (25.4% in 2Q15 and
20.5% in 1Q15) as a result of the performance of all business lines and the
peak in sales of air conditioners
- +35.8% e-Commerce revenues accelerating versus +25%YoY in 1H15, driven
by core categories (+42.2%YoY in 3Q15 versus +30% YoY in 1H15)
- +46.5% revenue growth of GMV driven by the development of the 3P
marketplace;
- +22.0% revenue growth of Vertical Content versus +8% YoY in 1H15
- +26.6% revenue growth in 9M15 versus 9M14 (Euro 152.3 million vs Euro 120.3
million in 9M14)
- +28.7% e-Commerce revenue growth (Euro 136.2 million vs Euro 105.8
million in 9M14), +34.1% of which from e-Commerce core categories[1]
- +11.5% Vertical Content revenue growth (Euro 16.1 million vs Euro 14.4
million in 9M14)
- Outlook FY2015 confirmed: revenue growth by about 25% in line with consensus
Today, the Board of Directors of Banzai, Italy's first domestic e-Commerce
platform and one of the leading Italian digital publishers, listed on the STAR
segment of the Italian Stock Exchange, has approved the preliminary revenues as
at 30 September 2015.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150720/238307LOGO )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151029/281993-INFO )
Paolo Ainio, Chairman and Chief Executive Officer at Banzai, said: "Also in the
third quarter, Banzai outperforms the market and expands its market share in
the e-Commerce business thanks to the development of high-ticket categories
(domestic appliances and electronic goods), the "3P Marketplace" and the
distribution network of Pick & Pay and Lockers. The revenue trend shows an
extraordinary growth, above the average expected for this year, also taking
into account the one-off effect related to the sales of air conditioners. The
growth target is confirmed in line with consensus.
"I am glad to welcome Pietro Scott Jovane: Banzai can count on the input of
this excellent and highly regarded manager who has always been familiar with
the digital world and has covered some outstanding professional roles in the
last few years. As main shareholder and Executive Chairman, I will remain
highly involved, as well as committed to long-term growth of the Company."
The 3Q15 confirms the positive effects of the growth strategy announced at the
IPO: revenues amount to Euro 52.5 million with a +34.4% versus Euro 39.1
million in 3Q14. Particularly relevant is the 42.2% growth YoY in the
e-Commerce core categories, which show a further acceleration compared with the
previous quarters (+33.7% in 2Q15 and +26.4% in 1Q15), also driven by the
stronger-than-expected demand for air conditioners during the summer. During
the quarter, we experienced a development of the 3P marketplace, which
contributed to a further increase in GMV growth equal to Euro 59.7 million, up
46.5% over 3Q14.
Preliminary revenues as at 30 September 2015
In 9M15 revenues were Euro 152.3 million, +26.6% compared to Euro 120.3 million
in 9M14. With revenues of Euro 136.2 million in 9M15, growing by 28.7% versus
9M14, the e-Commerce division is the main growth driver of the Group, also
driven by core categories[1]. The Vertical Content with revenues of 16.1
million euro sales grew 11.5% in 9M15 over 9M14, accelerating in 3Q15 compared
with the previous quarters (+22% against 3Q14). As a whole, Banzai reported a
better performance compared with its competitors on the e-commerce and the
digital advertising domestic markets, therefore further expanding its market
share.
SOURCE: Banzai SpA
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