ゲッティ イメージズがThe Hollywood Reporterの独占ビジュアルコンテンツプロバイダー

ゲッティ イメージズ(Getty Images)

ゲッティ イメージズがThe Hollywood Reporterの独占ビジュアルコンテンツプロバイダー

AsiaNet 62349 (1413)

【ロサンゼルス2015年10月29日PR Newswire=共同通信JBN】ビジュアルコンテンツで世界をリードするゲッティ イメージズ(Getty Images)のロクサーヌ・モタメディ副社長(Global Entertainment, Partnerships & Content担当)は29日、同社がエンターテインメント業界の最高ブランドThe Hollywood Reporter(THR、ハリウッド・リポーター)とミュージックのチャート、ニュース、トレンド、イノベーションで世界をリードするデスティネーション、ビルボード(Billboard)の公式写真コンテンツプロバイダーになると発表した。

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この新規提携でゲッティ イメージズは、トップアワードショー、プレミア、業界パーティー、その他のエンターテインメント・イベントにおけるレッドカーペットおよびその舞台裏において、THRおよびPret-a-Reporterの独占公認フォトグラファー、ビルボードの推薦フォトグラファーを務める。エンターテインメント業界をリードするエージェンシーとして定評あるゲッティ イメージズの世界クラスのチームはタレントとの密接な関係、レッドカーペットでの専門的知見、最先端テクノロジーを擁しており、THRとビルボードの読者が要望し期待するイメージを提供する。

モタメディ副社長は「ゲッティ イメージズとThe Hollywood Reporterとのパートナーシップは、優れた親和性がある有名な2社との提携を実現する。The Hollywood Reporterは極めて優れたジャーナリストを抱えるエンターテインメント業界で最も尊敬される一流刊行物であり、ゲッティ イメージズは多数の世界最高のフォトグラファーを抱え、世界中のショービジネスの最高で記憶に残る数々の写真を撮影してきた」と語った。

The Hollywood Reporterとビルボードの写真・ビデオ担当ディレクターであるジェニファー・ラスキ氏は「エンターテインメントおよびミュージック業界の最高メディアブランドとして、The Hollywood Reporterとビルボードがエンターテインメント・フォトグラフィーのリーダーであるゲッティ イメージズと提携することは全く道理にかなっている。授賞シーズンが近づいており、今回の提携を大いに歓迎し、3社が一緒になってプロデュースする取材を楽しみしている」と語った。

▽ゲッティ イメージズ(Getty Images)について

ゲッティ イメージズ(http://www.gettyimages.com )はビジュアルコミュニケーションの世界リーダーであり、同社のプレミアム・コンテンツサイトwww.gettyimages.com と優れたストック・コンテンツサイトに約2億点に上るイメージを保有している。ゲッティ イメージズは、最先端の検索およびイメージ認識テクノロジーによって100カ国以上のビジネス顧客にサービスを提供し、イメージをはじめとするデジタルコンテンツを発見、購入、管理できる、クリエーターやメディアプロフェッショナルにとって最高の手段となっている。数々の賞を受賞した同社のフォトグラファーやコンテンツクリエーターは、顧客が世界で最も影響力のある新聞、雑誌、広告キャンペーン、映画、テレビ番組、書籍、オンラインメディアに日々登場する感動的な作品をプロデュースすることを支援する。ウェブサイト、ゲッティ イメージズwww.gettyimages.comを訪問し、同社がコミュニケーションおよびビジネスのデジタルメディアで独自の役割を推進し、クリエーティブなアイデアを生み出している様子を閲覧していただきたい。同社のニュースおよび発表については、ウェブサイトhttp://press.gettyimages.com 、コンテンツをめぐるストーリー、イノベーション、インスピレーションについては、ウェブサイトhttp://stories.gettyimages.com のStories & Trendsを参照。Facebook(www.facebook.com/gettyimages )とTwitter(https://twitter.com/GettyImages )でもフォローを。

▽The Hollywood Reporter(ハリウッド・リポーター)について

The Hollywood Reporterはエンターテインメント業界最高のメディアブランドである。The Hollywood Reporterは掘り下げた報道、分析、無類のアクセス、世界クラスのフォトグラフィー、ビデオ、特ダネ特集によって、エンターテインメントおよびビジネスにおける速報を伝える決定的なニュースソースである。THRは、スペシャルインタレスト・マガジン部門で、2015 American Society of Magazine Editors National Magazine Award for General Excellenceを受賞。さらに同社は2015年、Best WebsiteおよびEntaertainment Journalist of the Yearなどの部門で他のニュース関連企業の中では最多となる10のSoCalジャーナリズム賞を受賞した。

The Hollywood Reporter-Billboard Media Groupは2015年7月現在、コムスコア(ComScore)のエンターテインメント・ニュース部門で5位となる世界の3000万人の個人にオンラインでつながり、エンターテインメントコンテンツに大幅投資する業界大手企業およびコンシューマーのオーディエンスにニュースを提供している。2014年、The Hollywood ReporterスタッフはThe Hollywood Reporter in Focus: The Wolf of Wall Streetでロサンゼルス地域エミー賞を受賞した。The Hollywood Reporterのプラットフォームには、受賞歴のある週刊誌、ダイナミックなウェブおよびモバイルサイト、フェスティバルおよびアワードシーズン・アプリ、タブレット・iPad向けエディション、ソーシャルメディア、ブランド名を冠したイベントなどが含まれる。The Hollywood ReporterとSundanceTVは2015年に提携し、2015年にエミー賞候補審査委員会を特集したオリジナルのノンフィクションシリーズ「Close Up With The Hollywood Reporter」を共同プロデュースし放送した。The Hollywood ReporterをTwitter(@thr)、Facebook(http://facebook.com/HollywoodReporter )、Instagram(@hollywoodreporter )でフォローを。

▽ビルボード(Billboard)について

ビルボードは、あらゆるミュージックジャンルにおけるチャートの最も充実し定評あるデータベースに基づく世界で最も影響力のあるミュージックブランドである。ビルボード・チャートはミュージックにおける成功を規定する。多数の熱烈なミュージックファンのための究極のコンシューマー直結のアイコニックなビルボードマガジンやBillboard.com、Power 100やWomen in Musicを含む業界より抜きの会議シリーズとインフルエンサー・イベントなど、ビルボード・ブランドはファン、アーティスト、同業の間でずばぬけた権威を誇っている。ビルボードはFacebook、Twitter、Instagram、YouTubeなどのプラットフォーム上で総計1460万以上の人々によってソーシャルメディアでフォローされている。ビルボードマガジンは最近ではジミー・ファロン、アジーリア・バンクス、N.W.A.、フローレンス・ウェルチ、セレーナ・ゴメスらに関する主要なニュース・ジェネレーティング記事を掲載した。

ソース:Getty Images

▽問い合わせ先

High10Media

Caitlin Frost

Caitlin.Frost@high10media.com

Getty Images

Kelly Goucher

Kelly.Goucher@gettyimages.com

Getty Images To Be Exclusive Visual Content Provider For The Hollywood Reporter

PR62349

LOS ANGELES, Oct. 29, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Getty Images, the global leader in visual communication, will be the official

photo content provider for the entertainment industry's premiere brand, The

Hollywood Reporter (THR), and the leading global destination for charts, news,

trends and innovations in music, Billboard, it was announced today by Roxanne

Motamedi, VP, Global Entertainment, Partnerships & Content.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151028/281361

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20121018/SF95656LOGO

Under this new agreement, Getty Images will be the exclusive credentialed

photographer for THR and Pret-a-Reporter and the preferred credentialed

photographer for Billboard on the red carpet and behind-the-scenes at the top

award shows, premieres, industry parties and other entertainment events.

Recognized as one of the leading agencies in the entertainment arena, Getty

Images' world-class team have the rapport and relationships with the talent,

expertise on the red-carpet as well as the state-of-the-art technology to

deliver the imagery that THR and Billboard readers want and expect.

"The partnership between Getty Images and The Hollywood Reporter brings

together two very well-known brands that have extraordinary compatibility," Ms.

Motamedi stated. "The Hollywood Reporter is one of the entertainment industry's

most respected and prestigious publications with a very talented group of

journalists and Getty Images has many of the world's most prominent

photographers who have captured some of the most outstanding and memorable

photos from show business from around the globe."

"As the entertainment and music industry's flagship media brands, it makes

perfect sense for The Hollywood Reporter and Billboard to partner with Getty

Images, the leader in entertainment photography," said Jennifer Laski, photo

and video director for The Hollywood Reporter and Billboard. "We are excited to

enter this partnership as we head into awards season and look forward to the

coverage we can produce together."

About Getty Images:

Getty Images (http://www.gettyimages.com) is the world's leader in visual

communication, with almost 200 million assets available through its premium

content site www.gettyimages.com and its leading stock content site

www.istock.com. With its advanced search and image recognition technology,

Getty Images serves business customers in more than 100 countries and is the

first place creative and media professionals turn to discover, purchase and

manage images and other digital content. Its award-winning photographers and

content creators help customers produce inspiring work which appears every day

in the world's most influential newspapers, magazines, advertising campaigns,

films, television programs, books and online media. Visit Getty Images at

www.gettyimages.com to learn more about how the company is advancing the unique

role of digital media in communications and business, and enabling creative

ideas to come to life. For company news and announcements, visit

http://press.gettyimages.com, and for the stories, innovation and inspiration

behind our content, visit Stories & Trends http://stories.gettyimages.com. Find

us on Facebook at www.facebook.com/gettyimages and Twitter at

https://twitter.com/GettyImages.

About The Hollywood Reporter:

The Hollywood Reporter is the entertainment industry's flagship media brand.

With in-depth reporting, analysis, unprecedented access, world-class

photography and video, and feature exclusives, The Hollywood Reporter is the

definitive source for breaking entertainment and business news. THR won the

2015 American Society of Magazine Editors National Magazine Award for General

Excellence in the category of Special Interest Magazines. Additionally, the

brand took home 10 SoCal journalism awards in 2015, more than any other news

outlet, in categories including Best Website and Entertainment Journalist of

the Year.

The Hollywood Reporter-Billboard Media Group reached 30 million individuals

worldwide online in July 2015, ranking number 5 among comScore

entertainment-news properties, delivering news to an audience of industry power

players and consumers deeply invested in entertainment content. In 2014, The

Hollywood Reporter staff won Los Angeles Area Emmy Awards for The Hollywood

Reporter in Focus: The Wolf of Wall Street. The Hollywood Reporter's platforms

include an award-winning weekly magazine, dynamic web and mobile sites,

festival and awards season apps, tablet, iPad editions, social media, and

branded events. The Hollywood Reporter and SundanceTV partnered together in

2015 to co-produce and broadcast "Close Up With The Hollywood Reporter," an

original non-fiction series featuring panels with potential 2015 Emmy nominees.

Follow The Hollywood Reporter on Twitter @thr and on Facebook at

http://facebook.com/HollywoodReporter and on Instagram @hollywoodreporter.

About Billboard

Billboard is the world's most influential music brand, built on the most

complete and well-respected database of charts across all music genres. The

Billboard charts define success in music. From the iconic Billboard magazine to

Billboard.com which is the ultimate consumer-facing destination for millions of

passionate music fans, to the industry's most elite conference series and

influencer events including the Power 100 and Women in Music - the Billboard

brand has unmatched authority among fans, artists and the industry alike.

Billboard has a total social following numbering more than 14.6 million across

platforms including Facebook, Twitter, Instagram and YouTube. Billboard

magazine has scored major news-generating covers recently including Jimmy

Fallon, Azelia Banks, N.W.A, Florence Welch and Selena Gomez.

SOURCE Getty Images

CONTACT: High10Media, Caitlin Frost | Caitlin.Frost@high10media.com; or Getty

Images, Kelly Goucher | Kelly.Goucher@gettyimages.com

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