業界トレンド、技術、新型車に注目 LAオートショーのプレス&トレードデー

ロサンゼルス・オートショー

業界トレンド、技術、新型車に注目 LAオートショーのプレス&トレードデー

AsiaNet 62244(1373)

【ロサンゼルス2015年10月21日PR Newswire=共同通信JBN】

*11月17、18、19日に30近くの記者会見と50台の新型車デビュー、多数の技術革新が展示される。

ロサンゼルス・オートショー(LA Auto Show(R)、http://laautoshow.com/ )とコネクテッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)の主催者は21日、50台の新車デビュー、重要な事業発表、業界の将来を形成する技術的ブレークスルーが、ことしのプレス&トレードデー(Press & Trade Days)のハイライトだと発表した。2万人に上ると予想される自動車・技術業界のリーダーたちが世界60か国の4500以上のメディアと共にロサンゼルスに11月17、18、19日に参集する。

ことしの画期的ニュースは自動車メーカーからだけではなく、自動車技術企業からも発表される予定。この2業界は引き続き協業と収束を進めている。

LAオートショーでグローバルデビューを行う多くの新型車の中には、Buick(ビュイック)が再設計したLa Crosse、ランドローバーの全く新しいレンジローバーEvoque Converible、2016日産セントラが含まれている。三菱自動車は、新しいダイナミックシールド・デザインランゲージによる2016アウトランダー・スポーツと新設計の2017ミラージュを公開する予定。ポルシェは北米でのさまざまなレーシング・シリーズのために設計したケイマンGT4 Clubsportレーシングカーを世界に披露する。Scion(サイオン)も負けてはならないと同社の新しい代表的車両のデザイン方針を示すコンセプトカーを発表する予定。

そのほかデビューする新型車には、インフィニティのQX30クロスオーバー、ヒュンダイのElantra、起亜自動車の次世代Sportage、ジャガー初のパフォーマンスSUVのF-PACEが含まれる。Elio Motors、フィアット、フォード・モーター・カンパニー、マツダ、メルセデスベンツ、スバル、ボルボ、フォルクスワーゲンの各社はショーの開幕間近までデビュー計画を公表しないでいる。北米で新型車を公開する自動車メーカーには、アルファロメオ、アウディ、BMW、MINIが含まれている。

ことしの新型車デビューでは、増え続ける高級車、パフォーマンスカー、低およびゼロエミッション分野を代表する量産車とコンセプトカーが紹介される。これらはフラグシップのSUV、超高級セダンからニューコンパクトカー、ゼロエミッション量産車とそのプロトタイプにまでおよんでいる。

新型車発表以外では、数社が代替燃料戦略、技術提携、新製品リリース、自動車業界の未来を形成する技術的ブレークスルーについて重要な発表を行う。現在までに技術ニュースの発表を明らかにしている企業はボルボ、ヒュンダイ、Quanergy Systems、OpenCar、KPMGなど。

LAオートショーのリサ・カーズ社長は「ことしは多くのソースからニュースが飛び込んできており、自動車ビジネスを転換させている劇的かつ迅速な変化を目にするのは素晴らしい。自動車産業に急速に起きている新しいチャンスのすべてによって、今年の催しはこれまでで最もエキサイティングなものになると期待している」と語った。

連続開催3年目となるコネクテッド・カー・エキスポ(CCE)は、プレス&トレードデーの11月17日に開幕する。初日は技術と自動車のコンバージェンス専門に充てられ、事実上L.A. Liveエンターテインメント・コンプレックスに隣接するJWマリオットのすべてを占有することになる。CCEには40以上の出展者やスポンサーが登場、全日プレゼンテーションに充てられた日、ニュース発表、ネットワーキングの機会などがある。

プレス&トレードデーの残り2日間は、大手スポンサーのAutotrader 、ピレリ、State Farmの後援でロサンゼルスConvention Center(11月18、19日)で開催される。

ショーの参加登録は始まっている。3日間のパスのあるCCE展示者と参加者は今年の新車デビューを目にすることができ、Convention Centerで全く新しいCCEネットワーキング目的地にアクセスできる。

詳細は以下のサイトを参照。

http://www.ConnectedCarExpo.com

http://www.LAAutoShow.com .

▽ロサンゼルス・オートショーおよびコネクテッド・カー・エキスポについて

1907年に始まったロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2015年のLAオートショーのプレス&トレードデー(Press & Trade Days)は11月17日、L.A. LiveにあるJWマリオットでコネクテッド・カー・エキスポ(CCE)を皮切りに始まり、引き続き11月18、19の両日Los Angeles Convention CenterでLAオートショーの車両初公開およびプレス&トレード・イベントが開催される。LAオートショーは11月20日から29日まで一般公開される。第3回CCEは、コネクテッド・カー業界において開発を促進し、関係構築を助長するために自動車およびテクノロジーの専門家を結びつけ、出席者にコネクテッド・カーの未来を築く主要企業および一流メディアへのアクセスを提供する。CCE会議は、車両の製造、販売、サービス、所有の基準が変化していることから、その戦略を練る舞台となる。AUTO Connected Car Newsが「Best Car Tech/Connected Car Trade Show(最高の車両技術/コネクテッド・カー展示会)」に選んだCCEは、新しい自動車業界がビジネスを行い、画期的な製品を公開し、世界中から集まるメディアの前で戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。

最新のLAオートショー関連ニュース、情報はTwitter(http://twitter.com/LAAutoShow )かFacebook(http://facebook.com/LosAngelesAutoShow)をフォローし、アラート(http://www.LAAutoShow.com )に登録を。CCEに関する詳細はhttp://connectedcarexpo.com を参照。

▽メディア問い合わせ先

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations, Inc.

(818) 992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

ソース:Los Angeles Auto Show

Top Auto Industry Trends, Technology And New Vehicles Make News At 2015 Los Angeles Auto Show Press & Trade Days

PR62244

LOS ANGELES, Oct. 21, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Nearly 30 press conferences, 50 vehicle debuts and dozens of tech

innovations showcased Nov. 17, 18 & 19

The organizers of the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R))

(http://laautoshow.com/ ) and Connected Car Expo announced today that 50

vehicle debuts, important business announcements and technological

breakthroughs, shaping the future of the industry, highlight this year's Press

& Trade Days.  An anticipated 20,000 auto and tech industry leaders, including

more than 4,500 media from 60 countries, will gather in Los Angeles Nov 17, 18

& 19.

This year, breaking news will come not only from the auto manufacturers but

from automotive technology companies as the two industries continue to

collaborate and converge.

A few of the Show's many global vehicle premieres include Buick's redesigned

LaCrosse, Land Rover's all-new Range Rover Evoque Convertible and the new 2016

Nissan Sentra.  In addition, Mitsubishi Motors will unveil the 2016 Outlander

Sport with the company's new Dynamic Shield design language, as well as the

newly designed 2017 Mirage.  Porsche will globally introduce the Cayman GT4

Clubsport racecar, designed for multiple racing series in North America.  Not

to be outdone, Scion will introduce a concept car which shows the company's

design direction for a new iconic vehicle.

Other vehicle debuts include Infiniti's QX30 crossover, Hyundai's Elantra,

Kia's next generation Sportage and Jaguar's first performance SUV, the F-PACE.  

Elio Motors, Fiat, Ford Motor Company, Mazda, Mercedes-Benz, Subaru, Volvo and

Volkswagen are keeping their debut plans under wraps until closer to the show.  

Automakers presenting North American reveals include Alfa Romeo, Audi, BMW and

MINI.

This year's vehicle debuts will deliver production and concept vehicles

representing the ever-growing luxury, performance, low and zero emission

categories.  They range from flagship SUVs and ultra-luxury sedans to new

compact entries and zero-emission production and prototypes.

Beyond the auto debuts, several companies will make important announcements

about alternative fuel strategies, technology partnerships, new product

releases and breakthrough technologies that begin to frame the future of the

auto industry. To date, companies that have announced their intentions to make

technology news include Volvo, Hyundai, Quanergy Systems, OpenCar and KPMG, to

name a few.

"This year's news comes from many sources and it's fascinating to witness the

dramatic and swift changes transforming the automotive business," said LA Auto

Show President, Lisa Kaz. "With all the new opportunities arising so rapidly in

the automotive industry, we expect this year's event to be the most exciting

yet."

For the third consecutive year, the LA Auto Show's Connected Car Expo (CCE)

will kick-off Press & Trade Days on November 17.  This opening day will be

dedicated to the convergence of technology and the automobile and will occupy

virtually the entire JW Marriott at the adjacent L.A. Live entertainment

complex.  The Connected Car Expo features over 40 exhibitors and sponsors, an

entire day of presentations, news announcements and networking opportunities.

The two remaining Press & Trade days will continue at the Los Angeles

Convention Center (November 18 & 19) with the support of major sponsors

Autotrader, Pirelli and State Farm.

Registration for the Show is now open.  CCE exhibitors and attendees with a

three-day pass will be able to witness this year's vehicle reveals and have

access to an all-new CCE networking destination at the convention center.

For more information visit http://www.ConnectedCarExpo.com/ and

http://www.LAAutoShow.com/.

About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year.  The show's 2015 Press &

Trade Days begin with the Connected Car Expo (CCE) at the JW Marriott at L.A.

Live on Nov. 17, followed by LA Auto Show's vehicle debuts and press and trade

events at the Los Angeles Convention Center on Nov. 18 and 19.  LA Auto Show

will open to the public from Nov. 20-29. The third annual CCE will unite

automotive and technology professionals in an effort to increase development

and foster relationship-building in the connected car industry, providing

attendees with access to the key players and top media constructing the future

of the automotive mobility. The CCE conference is where the rules for how

vehicles are made, sold, serviced and owned are changing and where the playbook

is being written. Named "Best Car Tech/Connected Car Trade Show" by AUTO

Connected Car News, CCE is where the new auto industry gets business done,

unveils groundbreaking products and makes strategic announcements in front of

media from around the globe. LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New

Car Dealer Association and is operated by ANSA Productions.  To receive the

latest show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at

https://twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at

https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at

http://www.LAAutoShow.com. For more information about CCE, please visit

http://connectedcarexpo.com/.

Media Contacts:

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations, Inc.

(818) 992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com  

smarbley@jmprpublicrelations.com

SOURCE: Los Angeles Auto Show

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中