起業ライフスタイル・メディア、ハイブがスラッシュ15で本格始動

ハイブ

起業ライフスタイル・メディア、ハイブがスラッシュ15で本格始動

AsiaNet 62250

ヘルシンキ(フィンランド)、2015年10月20日/PRニュースワイヤー/ --

-未来を創るのは誰?

起業家精神、スタートアップ、仕事の将来に関心のある人すべてを対象にして、斬新な起業メディア、ハイブ(Hybe:http://www.hybe.com/ )がソフトローンチの後、本格始動します。ハイブのテレビショーでは、北欧起業界での経験が豊かなアンナ・ベソノヴァとグレッグ・アンダーソンの2人が司会を務めます。

ウェブ動画:

https://www.youtube.com/watch?v=1O0_KsqWAU0

製作責任者、アンナ・ベソノヴァは、「起業に関する放送の多くは、技術か資金調達のどちらか、あるいは両方に焦点を当てています。我われは、もっと深いもので、まったく新しい働き方や生き方があるのではないかと感じています。起業のライフスタイルは、まったく新しいシーンになっています。我われはそれを深く掘り下げ、世界中をインスパイアしたいと考えます」と説明します。

ハイブは、健康、教育、クラウドファンディングから企画、失敗、ゲーム、音楽まで、さまざまなトピックを探ります。プロダクションは北欧に本拠を置いていますが、世界中の視聴者を念頭に置いて、コンテンツはすべて英語になっています。

ベソノヴァは、「我われの目標は、起業家のライフスタイルを探る上でナンバーワンのガイドになることです。ハイブは健康、教育、クラウドファンディングから企画、失敗、ゲーム、音楽まで、さまざまなトピックを探ります。ハイブは、全業界の実践家や製作者のユニークな物語を読んだり、見たり、聴いたりできる場所です。あなたが起業に夢中になっていても、あるいはただ新しい働き方に刺激を受けただけでも、我われが力になりますよ」と語ります。

マルチチャンネルのハイブがあなたを期待以上のところにお連れします

地球上で最もホットな起業テレビショー、ハイブTVのプレミアが、9月にフィンランドMTV3テレビで放送されました。最初の3回放映は、テレビ、ウェブテレビ、Hybe.comのウェブサイト(http://hybe.com/ )で、それぞれ7万人の視聴者を獲得しました。

どの回も、興味深いスタートアップの人々への掘り下げたインタビュー、東京、ロンドンからイスタンブールやストックホルムにまで及ぶスタートアップイベント訪問、話題の新規スタートアップ、タクシー内での2分間のスピード売り込みトーク、海賊から氷の穴に入って行うベンチャー・キャピタルへの売り込みまで、軌道を逸したランダムなセグメントが盛り込まれている。

Hybe.com のウェブサイトは、要約すると、スタートアップ、革新、起業家のライフスタイルに関する最新情報を提供するニュースサービスとコンテンツ・ディスカバリーのプラットフォームです。またオリジナルの内容やビデオに加え、http://hybe.com/ にはパートナーのコンテンツも含まれています。

ハイブのCEO、Tatu Tahkokallioは、「ハイブは、多忙で、要求が厳しい、全世界的な視聴者層の確立を目指しています。我が社は、後に続く人たちがいつでもどこでも参加しやすいような、国際的レベルのクロスメディア体験を作り上げています。これは、目まぐるしく動くグローバル精神に追いつこうとする市場の専門家たちにとって大変魅力的な機会です」と述べています。

ハイブ・メディアは、北欧の新規事業の出発点であるヘルシンキに拠点を置いています。

これまでのハイブの放映リスト

大衆の力(http://www.hybe.com/hybetv/episode1-power-of-the-crowd

ハイブの第1回では、プログラマーで子供の本の著者、リンダ・リウカスに自身の記録的なクラウドファンディング・キャンペーンについて聞いたり、デンマークの起業シーンをのぞいたり、オウルでは氷にあけた穴に飛び込んだりします。

健康をハッキング(http://www.hybe.com/hybetv/hybe-tv-series-episode-2-hacking-health

この回では、人々の老いを防ぐことを決意した研究者に会います。スエーデンの2人の兄弟は、糖尿病患者の日常生活を変える会社を始めたのはなぜかを語ります。アンナは、飲む食事を試飲、グレッグはフィンランド人のバイオハッカーに会い、エナジーコーヒーを楽しみます。

デザインへの情熱(http://www.hybe.com/hybetv/hybe-tv-series-episode-3-passion-for-design

この回では、中古ファッションをビジネスに取り入れた3人の若い女性に会います。靴デザイナーのミンナ・パリッカは、起業志願者とファッショニスタにアドバイスします。ドイツを訪問して、海賊とスタートアップの共通点を考え、また今日最も流行している飲み物がフィンランドの小さな田舎町原産なのはなぜかを聞きます。

ハードウェアに夢中(http://www.hybe.com/hybetv/episode-4-falling-hard-for-harware

この回は、ハードウェアとフィジカルプロダクトのスタートアップの世界に深く入っていきます。ストックホルム・テック・フェスト(STHLM Tech Fest)では、興味深い人々やロボットに会います。使用法に無限の可能性のあるボタンを試します。また、アニメのキャラクターに命を吹き込むデンマークの会社の話を聞き、燻製の魚のために華やかな起業家の生活を投げ出した男性に会います。

ハイブは、国際的起業ライフスタイル・メディアの会社であり、起業家精神と革新に関する知識とひらめきを求める視聴者のガイドです。ハイブのオリジナルストーリー、オンライン動画、とテレビシリーズはHYBE.COM(http://hybe.com/ )、ハイブ・アプリ(iOS、アンドロイド)、世界中の厳選されたテレビネットワークでご覧になれます。ハイブ自体がスタートアップですので、そのビジョンは、活動的なジャーナリストを軸として展開するエコシステム、オープン・テクノロジー、革新的なビジネスモデルで、繁栄する未来のメディアのロールモデルになることです。http://www.hybe.com/

詳細は下記まで

ハイブCEO

Tatu Tahkokallio

電話. +358-40-502-6166

ハイブ製作責任者

アンナ・ベソノヴァ(Anna Bessonova)

電話. +358-44-038-8040

電子メール anna.bessonova@hybe.com

代理人問い合わせ先:

Netprofile

Christina Forsgard

電話. +358-40-517-9192

情報源:ハイブ

(日本語リリース:クライアント提供)

Startup Lifestyle Media Hybe Shifts Into High Gear at Slush 15

PR62250

HELSINKI, Oct. 20, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    - Who are the people building the future?

    Targeted to anyone interested in entrepreneurial mindset, startups and the

future of work, fresh new startup media Hybe [http://www.hybe.com ] is shifting

into high gear after a soft launch. The Hybe TV show is presented by two Nordic

startup scene veterans, Anna Bessonova and Greg Anderson.

    https://www.youtube.com/watch?v=1O0_KsqWAU0

    "A lot of startup coverage is focused on tech, or funding, or both. We feel

it goes deeper, that there is a whole new way of working and living. Startup

lifestyle is setting a completely new scene. We want to dig into it and inspire

the world at large," executive producer Anna Bessonova explains.

    Hybe explores a variety of topics from health, education and crowdfunding

to design, failure, gaming and music. The production is based in the Nordics

but all content is made in English with a global audience in mind.

    "Our aim is to be the number one companion in exploring the entrepreneurial

lifestyle. Hybe explores a variety of topics from health, education and

crowdfunding to design, failure, gaming and music. Hybe is where you can read,

watch and listen to unique stories of doers and makers across all industries,

around the globe. Whether you're a startup enthusiast or just inspired by new

ways of working, we're for you," Anna Bessonova says.

    Multichannel Hybe takes you beyond the hype

    The hottest startup TV show on planet, Hybe TV, premiered on Finnish

television channel MTV3 in September. The first three episodes have each

gathered an average of 70,000 viewers combined on TV, web TV and the Hybe.com

[http://hybe.com ] website.

    Every episode includes in-depth interviews of interesting startup

personalities, visits to startup events from Tokyo and London to Istanbul and

Stockholm, the hottest new startups, two minute speed pitching in a taxi and

crazy random segments ranging from pirates to entrepreneurs pitching to VCs in

ice-holes.

    The Hybe.com [http://hybe.com ] website boils down to a news service and

content discovery platform presenting the latest in startups, innovation and

entrepreneurial lifestyle. In addition to original articles and videos,

Hybe.com [http://hybe.com ] includes content from partners.

    "Hybe sets out to establish an audience that is busy, demanding and

world-wide. We are creating a world-class cross-media experience that

encourages followers to engage with us anytime, anywhere. This is a very

attractive opportunity for marketeers who are looking to reach fast moving

global minds," says Hybe CEO Tatu Tahkokallio.

    Hybe Media is based in Helsinki, the startup hotbed of Nordics.

    List of Hybe episodes so far

    Power of the Crowd [http://www.hybe.com/hybetv/episode1-power-of-the-crowd ]

    In the first episode of Hybe, we hear coder and children's book author

Linda Liukas talk about her record-breaking crowdfunding campaign, we take a

peek into the Danish startup scene, we dive into a hole in the ice in a

pitching event in Oulu and much more.

    Hacking Health

[http://www.hybe.com/hybetv/hybe-tv-series-episode-2-hacking-health ]

    In this episode we meet a researcher determined to stop people from aging.

Two brothers from Sweden tell us why they decided to start a company that makes

a difference in the everyday life of diabetics. Anna has a taste of a drinkable

meal and Greg meets with a Finnish biohacker to enjoy a kick-ass cup of coffee.

    Passion for Design

[http://www.hybe.com/hybetv/hybe-tv-series-episode-3-passion-for-design ]

    In this episode we meet three young women who made second hand fashion into

a business. Shoe designer Minna Parikka shares her advice for aspiring

entrepreneurs and fashionistas. We visit Germany to see what pirates and

startups have in common and hear why the trendiest drink of today comes from a

tiny Finnish country town.

    Falling Hard for Hardware

[http://www.hybe.com/hybetv/episode-4-falling-hard-for-harware ]

    In this episode we're diving deep into the world of hardware startups and

physical products. We meet some interesting people and robots at STHLM Tech

Fest. We try out a button with endless usage possibilities. We hear the story

of a Danish company that brings life to animated characters and meet a man who

gave up the glamorous start up life for smoked fish.

    HYBE is an international startup lifestyle media company, and key companion

for audiences in search of knowledge and inspiration about entrepreneurship and

innovation. HYBE original stories, online videos and the TV series are

available on HYBE.COM [http://hybe.com ], through the HYBE App (iOS and

Android) and with selected television networks worldwide. As a startup itself,

HYBE's vision is to become a role model for the thriving future of media, with

an ecosystem centred around agile journalists, open technology and innovative

business models. www.hybe.com [http://www.hybe.com ]

     For further information, please contact

     Tatu Tahkokallio, CEO, Hybe

     Tel. +358-40-502-6166

     Anna Bessonova, Executive Producer, Hybe

     Tel. +358-44-038-8040

     Email anna.bessonova@hybe.com

     Agency contact: Christina Forsgard, Netprofile

     Tel. +358-40-517-9192

Source: Hybe

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