MediaMathの最高マーケティング責任者に広告業界パイオニアのジョアナ・オコネル氏
MediaMathの最高マーケティング責任者に広告業界パイオニアのジョアナ・オコネル氏
AsiaNet 62145 (1330)
【ニューヨーク2015年10月12日PR Newswire=共同通信JBN】
*元調査分析専門家のオコネル氏が深遠なプラットフォーム・セクター専門知識を導入
デジタルマーケター向けのTerminalOne Marketing Operating System(TM)を開発したMediaMath(http://www.mediamath.com/ )は12日、最高マーケティング責任者(CMO)にジョアナ・オコネル(Joanna O'Connell)氏を任命したと発表した。AdExchangerの主任アナリストだったオコネル氏は、MediaMathを次の成長段階に前進させる豊富なアドテク業界経験を持ち込む。
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140422/77010
MediaMathのジョー・ザワズキ最高経営責任者(CEO)は「ジョアナはデジタルマーケティング技術のエコシステムを何年も研究してきた。われわれはこの複雑で激変する空間を進み続けており、彼女の大局観と経験をMediaMathに導入できることを喜んでいる。業界が再定義を模索している重大なときにジョアナが仲間に加わる。われわれは市場のポジションからからみて、先行離脱スピードに近付いているみられ、ジョアナはその目標達成に役立ってくれる」と語った。
オコネル氏はマーケティングとアドテク業界の15年以上の経験をもたらす。彼女は主任アナリストを務めたAdExchangerからMediaMathに移籍するが、そのポストでデジタルマーケティングの挑戦、機会、リスクに関して研究、調査結果を発表していた。
オコネル氏はAdExchangerの前、Forrester Researchでインタラクティブマーケティング専門家向けの主任アナリストとして、ディスプレーマーケティング、アドターゲティング、最適化と測定に焦点を当てた。彼女はニューヨークのAvenue Aでキャリアを始め、RazorfishのATOM Systemsエージェンシー・トレーディングデスクの創設メンバーだった。VivaKiではオーディエンス・オンデマンド業務のブランドリレーション担当として、広告顧客の広範囲なインタラクティブ・キャンペーンの目標設定と最適化を支援した。オコネル氏はOMMA AdNets、BlueKai、TARGUSInfo、Nielsenデータサミットなどの業界イベントで講演することが多い。
オコネル氏は「私はアドテク業界の情勢を長年にわたって研究してきた。部門のリーダーをどう識別するかを知っている。ソフトウエアのマーケティングでは、MediaMathだ。実践的なスペースを持つ才能、技術、戦略があり、デジタルマーケティングの未来に真の影響力がある。コメンテーターというより実務に参加する役割に戻ることに期待している。私は10年近く首脳陣を知っており、彼らがデマンドサイド・プラットフォーム(DSP)として計画した当初ビジョンは実現した。業界の指導的地位と爆発的な成長がその証拠だ。私はこの会社の一員となり、未来形成に参加することを非常にうれしく思う」と語った。
MediaMathはニューヨーク市の4 World Trade Centerに本社があり、従業員は750人を抱え、16カ国以上に事務所がある。350を超えるメディア、データ、技術パートナーと出版社多数のネットワークを誇る。
MediaMathの市場機会に関するオコネル氏の展望の詳細はhttp://blog.mediamath.com/blog/uncategorized/why-i-joined-mediamath/
を参照、またはTwitter: @joannaoconnell でフォローを。
▽MediaMathについて
MediaMath(http://mediamath.com )はTerminalOne Marketing Operating System(TM)を通じて、従来のマーケティングに革命を起こし、マーケターの変革実績を向上させる動きをリードするグローバルなテクノロジー企業である。MediaMathは2007年に創業し、初めてデマンドサイド・プラットフォーム(DSP)を導入した業界のパイオニアであり、事業全体に大規模かつ透明性を備えた目標重視のマーケティング能力を引き出す拡張可能なオープンプラットフォームによって、マーケターを支援する唯一の企業である。
▽報道関係問い合せ先
Ashley Waters
PAN Communications
+1 617-502-4300
mediamath@pancomm.com
ソース: MediaMath
Advertising Industry Pioneer and Veteran Joanna O'Connell Joins MediaMath as Chief Marketing Officer
PR62145
NEW YORK, Oct. 12, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Former Research Analyst, O'Connell Brings Deep Platform and Sector
Expertise
MediaMath (
http://www.mediamath.com//?utm_source=PRNewswire&utm_medium=PR&utm_campaign=GeneralBranding2015
), creator of the TerminalOne Marketing Operating System(TM) for digital
marketers, today announced the appointment of Joanna O'Connell to Chief
Marketing Officer. Formerly Lead Analyst for AdExchanger, O'Connell brings a
wealth of ad tech industry experience to MediaMath to propel the company into
its next stage in growth.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140422/77010
"Joanna has studied the digital marketing tech ecosystem for years," said Joe
Zawadzki, CEO, MediaMath. "We are thrilled to bring her perspective and
experience to MediaMath as we continue on our journey in this complex and
fast-moving space. Joanna comes on board at a critical time as the industry
seeks further definition. Given our market position, we believe we are
approaching a breakaway speed and Joanna will help us achieve that goal."
O'Connell brings more than 15 years of experience in the marketing and ad tech
industry. She comes to MediaMath from AdExchanger, where she was Lead Analyst.
In her role, she studied and published research on the challenges,
opportunities and risks in digital marketing.
Prior to AdExchanger, O'Connell held the role of Principal Analyst for
Interactive Marketing Professionals at Forrester Research, where she focused on
display marketing, ad targeting, optimization and measurement. She started her
career at Avenue A in New York and was a founding member of Razorfish's ATOM
Systems agency trading desk. She also ran brand relations for the Audience on
Demand practice at VivaKi, helping advertising clients target and optimize
broad-reaching interactive campaigns. O'Connell is a frequent speaker at
industry events, including OMMA AdNets and BlueKai, TARGUSInfo, and Nielsen
data summits.
O'Connell said, "I've been studying the ad tech landscape for a long time now.
I know how to identify the leader in a category. In marketing software, it's
MediaMath. They have the talent, the technology and the strategy to own the
programmatic space and have a real impact on the future of digital marketing.
I'm excited to be back in a role where I get to be hands-on rather than a
commentator on the space. I've known the leadership team for almost a decade,
and the initial vision they laid out for their demand-side platform has come
true. Their industry leadership position and explosive growth is testament to
this. I'm very excited to come on board and help shape the company's future."
Headquartered in New York City at 4 World Trade Center, MediaMath has 750
employees, and offices in more than 16 countries. The company boasts a network
of 350+ media, data and technology partners and thousands of publishers.
You can read more about Joanna's perspective on MediaMath's market opportunity
here (
) and follow her on Twitter: @joannaoconnell.
About MediaMath
MediaMath (www.mediamath.com ) is a global technology company that's leading
the movement to revolutionize traditional marketing and drive transformative
results for marketers through its TerminalOne Marketing Operating System(TM). A
pioneer in the industry introducing the first Demand-Side Platform (DSP) with
the company's founding in 2007, MediaMath is the only company of its kind to
empower marketers with an extensible, open platform to unleash the power of
goal-based marketing at scale, transparently across the enterprise.
Media contact:
Ashley Waters
PAN Communications
+1 617-502-4300
mediamath@pancomm.com
SOURCE MediaMath
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