ベルスタッフの訴訟で数百の違法ウェブサイトが閉鎖に追い込まれる

マークモニター

ベルスタッフの訴訟で数百の違法ウェブサイトが閉鎖に追い込まれる

AsiaNet 62129(1323)

【ロンドン2015年10月12日PR Newswire=共同通信JBN】

*米裁判所が高級ファッション・ブランドに4200万ドル以上の損害賠償金を与える判決

トムソン・ロイター・プロフェッショナル(Thomson Reuters Intellectual Property & Science)の1部門で企業ブランド保護で世界をリードするマークモニター(MarkMonitor)(https://www.markmonitor.com )(R)は12日、同社顧客の1社で注目を集める高級ファッション・ブランドのベルスタッフ(Belstaff)がオンライン偽造業者との訴訟に勝利したと発表した。

米裁判所で審理されてきた民事訴訟で、裁判官は画期的な偽造判決の中で偽造業者に対し4200万ドル以上を支払うよう命令した。その結果、合計676という前例のない数の違法ウェブサイトがベルスタッフに引き渡されることになった。

この法的な結果は同社が外部のオンライン商標保護専門企業マークモニターの手を借りることを含め、商標登録からすべての製品の登録まで同社のすべての知的所有権を保護するための本格的なプログラムを開始する決定をしたことに続くものである。このプログラムはさまざまな市場で偽造品を販売する個々のウェブサイトをすべて監視するために導入された。ベルスタッフの名前をドメイン名に使ういかなるウェブサイトおよび偽造のベルスタッフ製品を扱う一般名のサイトが検索の主な対象になった。

ベルスタッフで法務部門の長を努めるエレナ・マウリ氏は「当社は今回の判決結果を喜んでいる。米国の偽造防止法の恩恵を受けた有名ブランドは他にもあるが、当社のケースは一気に前例のない数のサイトが閉鎖されたという意味で基準をさらに上げたと考えている。今回の法手続は最初から最後まで4カ月もかからず、訴訟で挙げられたウェブサイトのワースト20は今日の段階でどれひとつとして操業していない。当社は将来もこのような法的手段を取ることを躊躇するものではなく、不法な偽造行為に対しては引き続き容赦無用のアプローチを取る考えだ」と述べた。

今日のデジタル主導の世界では、オンライン提供を拡大する進歩的な高級ブランドは増えており、英国だけでも電子商取引は高級品販売の約11%を占めるようになった。オンラインで販売する高級ブランドの増加傾向は今後も続くと見られ、小売り分析でリードするマッキンゼーは2025年までに電子商取引はすべての世界高級販売の18%を占めると予測している。

ベルスタッフのガビン・ヘイグ最高経営責任者(CEO)は「ベルスタッフにとっては、電子商取引はブランド成長の主な原動力だった。しかしながら、オンライン小売市場に乗り出すことは明確な恩恵とともに偽造業者からマイナスの影響を受ける可能性があることも承知していた。まさに初めから、当社は当社顧客が偽造業者の餌食になることを阻止する決意を固めており、して当社の忠実な顧客ベースと91年間苦労して手に入れた地位を守るためにできる限りを尽くしたい」と述べた。

偽造品の多くはジャケットとアウターウエアで、特にベルスタッフのベストセラーであるレザージャケットの偽造コピーが多い。偽造コピーされた製品は何シーズンも前のもので、ベルスタッフではすでに製造されていないデザインだ。

マークモニターの高度な技術は、索引インデックス結果のあるなしを問わず、インターネット上のすべてのサイトを調べ、ウェブサイトのデザインや決済プロセスを含め、基礎的なサイトの特徴を調べることができる。ベルスタッフを検索した結果、3000のウェブサイトが偽造製品を売っていることが分かったが、このうちの800以上が中国在住の1個人によって運営されていることを突き止めた。

マークモニターの南欧担当リージョナルマネジャーであるジェローム・シカール氏は「今回の判決はオンライン偽造業者に対して厳しい警告を発しているが、オンライン上のブランド保護の重要性が高まりつつあることも強調するものになった。この裁判はこの種のもととしては初めてではないが、ベルスタッフ判決は同ブランドに引き渡されたウェブサイトが大きな数に上るという意味でまれなケースだ。ベルスタッフの法務チーム、米国法律事務所DWT、そして最新のオンライン商標保護技術の利用など積極的な行動のおかげで、ベルスタッフは最も確実で安全なオンライン提供を通じて顧客に極めて人気があるこの高級品を提供し続けることができるようになった」と述べた。

6月の判決以来、ベルスタッフの商標保護戦略はしっかりと実施されており、また、同社は今後も潜在的な偽造業者に対して同じ法的手段を使うことを除外していない。

▽マークモニター(MARKMONITOR)について

企業商標保護のグローバル・リーダーであるマークモニターは、オンライン・リスクからブランド、評判、さらに収入を守る包括的なソリューションとサービスを提供する。マークモニターはオンライン不正行為、ブランド乱用、無許可の販売チャンネルなど高まる脅威に取り組むためのエンドツーエンドのソリューションで、企業とその顧客のために安全なインターネット利用を可能にする。同社はデータに対する同社だけのアクセス能力と特許取得済みのリアルタイムの防止、発見、対応能力を組み合わせ、多くのブランドが今日直面している変化を続けるオンライン・リスクに対する広範な保護を提供する。詳しい情報はウェブサイト(http://www.markmonitor.com )を参照。

▽トムソン・ロイター(THOMSON REUTERS)について

トムソン・ロイターは企業と専門家のための「インテリジェント情報」を提供する企業グループである。同社は世界で最も信頼されている報道機関の力を背景に、業界に関する専門知識と革新的な技術を組み合わせ、フィナンシャル・リスク、法務、税務・会計、知的所有権、科学、メディア市場の主要な意思決定機関に重要情報を提供している。トムソン・ロイターはニューヨークに本社を置き、ロンドンと米ミネソタ州イーガンに主要事業所を構え、100カ国以上で約6万人を雇用している。詳しい情報はウェブサイト(http://www.thomsonreuters.com )を参照。

▽ベルスタッフ(BELSTAFF)について

ベルスタッフはグローバルに展開する英国の高級ライフスタイル・ブランドで、伝統と冒険心に根差している。ベルスタッフでは、勇敢な探検者やファッション愛好家ともに、ベルスタッフの豊かな歴史とアーカイブの影響を受けた現代のライフスタイルのために安価な高級品を見つけられる。ベルスタッフはロンドンに本社を置き、ロンドン、ニューヨーク、ミラノ、ミュンヘンにショールームがある。ベルスタッフは現在、ニューボンドストリートの旗艦店、欧州と米国の6つの独立店、世界中のセレクトショップ、およびウェブサイト(http://www.belstaff.com )で販売されている。

MarkMonitor(R)はThomson Reuters Intellectual Property & Scienceの1部門であるMarkMonitor Inc.の登録商標である。ここで使われるその他のすべての商標はそれぞれの所有者の所有物である。

ソース:MarkMonitor

Belstaff Legal Action Closes Down Hundreds of Counterfeit Websites

PR62129

LONDON, Oct.12 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    US ruling sees luxury fashion brand awarded more than $42 million in damages

    MarkMonitor [https://www.markmonitor.com ](R), the world leader in

enterprise brand protection

[https://www.markmonitor.com/solutions/overview-BP.php ] and a Thomson Reuters

Intellectual Property & Science business, today announces that one of its high

profile clients, luxury fashion brand Belstaff, has won its ongoing battle

against online counterfeiters.

    Following a civil lawsuit heard in the US courts, judges ordered

counterfeiters to pay more than $42 million in damages in the landmark

counterfeit case, which resulted in an unprecedented number of offending

websites, 676 in total, being handed over to Belstaff.

    The legal result follows the company's decision to embark on a major

protection programme for all of its IP - from registering of trademarks to

individual products, including seeking external help from online brand

protection specialists, MarkMonitor. The programme was put in place to monitor

the full range of the different marketplaces and individual websites selling

counterfeit products. The search also focused on any websites using the

Belstaff name in their domain name, as well as generic sites listing

counterfeit Belstaff products.

    Elena Mauri, head of legal, Belstaff said: "We are delighted with the

results from the ruling. There are other high profile luxury brands that have

taken advantage of the US counterfeiting law, however we believe that our case

has set the bar even higher due to the unprecedented number of sites that were

taken down in one go. The whole legal process took less than four months and

none of the single top 20 websites that were cited in the case are still in

operation today. We certainly wouldn't hesitate to take this legal route in the

future, and we will continue to take a zero tolerance approach to any further

illicit counterfeiting behaviour."

    In today's digitally-led world, an increasing number of forward-thinking

luxury brands are expanding their online offering and, in the UK alone,

ecommerce now accounts for around 11 percent of all luxury sales. The growing

trend for taking luxury goods online looks set to continue, with leading retail

analysts McKinsey forecasting that ecommerce would account for 18 per cent of

all global luxury sales by 2025.

    Gavin Haig, CEO, Belstaff, said: "At Belstaff, e-commerce has been a major

driver for the growth of our brand. However, alongside the clear benefits of

venturing into the online retail market, we were aware of the potential

negative impact from counterfeiters. Right from the outset, we have been

determined to stop our customers falling prey to counterfeiters, we want to do

everything in our power to protect our loyal customer base and our hard-earned

91 year old heritage."

    The majority of the counterfeit products were jackets and outer wear,

particularly counterfeit copies of Belstaff's best-selling leather jackets. The

counterfeit copies were many seasons old, designs that were no longer in

production at Belstaff.

    The sophisticated MarkMonitor technology is capable of exploring an entire

network of sites, including both the index and non-index results, as well as

examine fundamental criteria such as the website's design and the payment

processes. The search results for Belstaff uncovered 3,000 websites selling

counterfeits products, and the technology also identified that more than 800 of

the websites were managed by one individual based in China.

    Jerome Sicard, Regional Manager Southern Europe, MarkMonitor said: "This

decision sends a stark warning to online counterfeiters and underlines the

increasing importance of online brand protection. This is not the first case of

its kind, however the Belstaff ruling is unusual due to the substantial number

of websites being handed over to the brand. Thanks to the proactive action by

the Belstaff legal team, US law firm DWT and the use of the latest online brand

protection technology, Belstaff can continue to provide its customers with its

sought-after luxury goods through the most reliable and safe online offering."

    Since the court decision in June, the Belstaff brand protection strategy

has remained firmly in place and the company is not ruling out using the same

legislation against potential counterfeiters in the future.

    ABOUT MARKMONITOR

    MarkMonitor, the global leader in enterprise brand protection, offers

comprehensive solutions and services that safeguard brands, reputation and

revenue from online risks. With end-to-end solutions that address the growing

threats of online fraud, brand abuse and unauthorised channels, MarkMonitor

enables a secure Internet for businesses and their customers. The company's

exclusive access to data combined with its patented real-time prevention,

detection and response capabilities provide wide-ranging protection to the

ever-changing online risks faced by brands today. For more information, visit

http://www.markmonitor.com.

    ABOUT THOMSON REUTERS

    Thomson Reuters is the world's leading source of intelligent information

for businesses and professionals. We combine industry expertise with innovative

technology to deliver critical information to leading decision makers in the

financial and risk, legal, tax and accounting, intellectual property and

science and media markets, powered by the world's most trusted news

organization. With headquarters in New York and major operations in London and

Eagan, Minnesota, Thomson Reuters employs approximately 60,000 people and

operates in over 100 countries. For more information, go to

http://www.thomsonreuters.com.

    ABOUT BELSTAFF

    Belstaff is a global British luxury lifestyle brand steeped in its heritage

and spirit of adventure. In Belstaff, the fearless explorer and the fashion

enthusiast alike will discover an approachable luxury for a modern lifestyle

all influenced by Belstaff's rich history and archives. Belstaff is

headquartered in London and showrooms reside there, and in New York, Milan and

Munich. Belstaff is currently sold through its flagship on New Bond Street, and

six freestanding boutiques in Europe and the United States, through select

wholesale distribution worldwide and on http://www.belstaff.com.

    MarkMonitor(R) is a registered trademark of MarkMonitor Inc., part of the

Intellectual Property & Science business of Thomson Reuters. All other

trademarks included herein are the property of their respective owners.

    SOURCE: MarkMonitor

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