NBAとTISSOTが画期的な グローバルパートナーシップ締結を発表
NBAとTISSOTが画期的な グローバルパートナーシップ締結を発表
AsiaNet 62059
ースイス時計ブランド初の、NBA、WNBA、NBAデベロップメント・リーグ
オフィシャルタイムキーパーー
ー新たなパートナーシップが協力して生み出す総合的計時システムで、
試合がよりエキサイティングにー
ニューヨーク 2015年10月5日-NBA(National Basketball Association)とTISSOT[ティソ]は、長年にわたる新たなグローバルパートナーシップの締結を発表。スイス時計ブランドが初めてNBA、WNBA、NBAデベロップメント・リーグ(NBA Dリーグ)のオフィシャルタイムキーパーに就任しました。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151005/273851 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151005/273852 )
TISSOTにとって、これは北米大陸のメジャーなスポーツリーグにおける初のオフィシャルタイムキーパー就任であり、その160年にわたる歴史の中で最大のパートナーシップとなります。この契約により、多様な国際スポーツおよびスポーツイベントのパートナーであるTISSOTのポートフォリオがさらに拡大します。
世界最大の時計製造・販売数を誇るSwatchグループのメンバーにして、生産量トップのスイス伝統時計製造ブランドTISSOTは、今後NBAと手を携えて最先端の総合的計時システムを開発します。TISSOTのショット・クロックを含む新しい高精度の計時システムが、2016~17年NBAシーズン開幕に合わせてNBAの全29アリーナに実装されます。
TISSOTのフランソワ・ティボー社長は以下のように語ります。「NBAに参加し、選手たちやファンとの絆を築けることを非常に誇らしく思います。バスケットボールを支える情熱と精神は当社の製品に反映されています。私たちの日々の業務は時間を整えること。私たちは美しい、精度の高いピースを創ります。しかしそれ以上に、ピースに注ぐ情熱こそが要です。それはすなわちスポーツ、そしてNBAと共通する精神です」
「バスケットボールは1秒、いや、0.1秒が勝負を分ける世界です。TISSOTとのパートナーシップにより、すべてのNBAアリーナが最先端の計時テクノロジーの恩恵を受けます。革新的で信頼性の高い計時システム開発の長い歴史を誇るTISSOTとのパートナーシップを誇りに思います」と、NBAのアダム・シルバー・コミッショナーは語っています。
さらに、TISSOTは全NBAチーム用タイムピース、ウォッチ、クロック、ウォッチアクセサリーのグローバルリーグライセンス権を取得することになります。TISSOTは世界中の販売店を通じてこのパートナーシップを支援します。
このパートナーシップは今週のNBAグローバルゲームズ2015-16開幕とともにスタート。6大陸の各地でNBA6チームがシーズンの7試合とプレシーズン戦を闘います。TISSOTはまた、NBAオールスターをはじめ、NBAドラフト presented by State Farm Samsung NBAサマーリーグ、NBAグローバルゲームズといった人気のリーグイベントのオフィシャルタイムキーパーおよびオフィシャルウォッチも担当します。
パートナーシップの一環として、TISSOTは全NBAチームおよびリーグのメディアパートナーに投資を行います。さらに、TISSOTはNBAとの協力の下、グローバル規模でイベント、マーケティング、メディア、NBA関連の新製品および広告を展開します。
(日本語リリース:クライアント提供)
NBA and TISSOT Announce Groundbreaking Global Partnership
PR62059
NEW YORK, Oct. 5 / PRNewswire=KYODO JBN / --
- Swiss Watch Brand Becomes the First Official Timekeeper of the NBA, WNBA, and
NBA Development League -
- New Partnership will Enhance the Game through a Collaborative Integrated
Timing System -
The National Basketball Association (NBA) and TISSOT announced today a new
multiyear global partnership that makes the Swiss watch brand the first
Official Timekeeper of the NBA, Women's National Basketball Association (WNBA),
and NBA Development League (NBA D-League).
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151005/273851 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151005/273852 )
This marks the first Official Timekeeping partnership for TISSOT with a major
North American sports league and the largest partnership in the company's
history of more than 160 years. With the agreement, TISSOT adds to an already
robust portfolio of international sports and sporting event partnerships.
TISSOT, the number one Swiss traditional watchmaker in terms of volume and a
member of the Swatch Group - the world's largest watch producer and distributor
- will work with the NBA to develop a state-of-the-art integrated timing
system. The new precision timekeeping system, inclusive of TISSOT-branded shot
clocks, will be implemented across all 29 NBA arenas beginning with the 2016-17
NBA season.
"TISSOT is very proud to join the NBA and to be able to create a bond with the
players and the fans," said Francois Thiebaud, President of TISSOT. "The
emotions and the spirit behind the sport will further translate into our
products. Our daily work is to dress time. We create pieces of beauty and
accuracy but above all of emotionality and that is what sport, and more
particularly the NBA, is about."
"In basketball every second - or even tenth of a second - can be critical, and
this new partnership with TISSOT will bring state-of-the-art timing technology
to every NBA arena," said NBA Commissioner Adam Silver. "We are proud to
partner with TISSOT, a world-class brand with a long history of developing
innovative and dependable timekeeping systems."
Additionally, the watch company will receive global league licensing rights for
timepieces, watches, clocks, and watch accessories for all NBA teams. TISSOT
will provide support for the partnership at its retail stores around the world.
The partnership will tip off this week during NBA Global Games 2015-16, which
will feature six NBA teams playing seven regular-season and preseason games in
six countries. TISSOT will also become Official Timekeeper and Official Watch
of several marquee league events, including NBA All-Star, NBA Draft presented
by State Farm, Samsung NBA Summer League, and NBA Global Games.
As part of the partnership, TISSOT will make investments across all NBA teams
and league broadcast partners. In addition, TISSOT and the NBA will partner on
a global basis through events, marketing, media, and the launch new NBA-themed
creative and advertising.
Contacts:
Kim Mandara, NBA, +1-212-407-8158, kmandara@nba.com
Chloe McGill, TISSOT, +41-32-933-34-73, chloe.mcgill@tissot.ch
SOURCE: TISSOT S.A.
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