The Explorers Clubで新編「Joy Will Take You Further」イベントを開催

ジョニーウォーカー

The Explorers Clubで新編「Joy Will Take You Further」イベントを開催

AsiaNet 62012(1279)

【ニューヨーク2015年10月1日PR Newswire=共同通信JBN】スコッチウイスキー・ブランド、ジョニーウォーカー(Johnnie Walker、R)は9月30日夜、世界的に有名な非営利団体「The Explorers Club」のニューヨーク本部で新たな「Joy Will Take You Further(喜びは遠くまで連れて行ってくれる)」キャンペーンの立ち上げを祝う独占的なイベントを開催した。

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このキャンペーンは喜びが進歩を促す力になることをたたえるものだが、この日のイベントでは喜びに内包される潜在能力についてユニークなパネル討論会が開かれた。

当日の集まりで発言した人士は以下の通り。マイケル・ストラハン氏(殿堂入りプロフットボール選手でトークショー「Live! with Kelly and Michael」共同ホスト)、ダグ・エリン氏(HBOテレビ映画シリーズ「アントラージュ★オレたちのハリウッド」シナリオ作家兼クリエーター)、エバ・ホーカンソン氏(発明家で電動オートバイ世界スピード記録保持者)、マット・キリングワース博士(世界の指導的な心理学者で幸せに関する研究者)。

このイベントについてディアジオのスコッチウイスキー北米部門のディレクターであるブライアン・コックス氏は次のように語った。

「『Joy Will Take You Further』を信じるグループThe Explorers Clubの素晴らしいホールでイベントを開催できることを大変光栄に思う。喜びと進歩に関する研究をわれわれはJoynomicsと呼んでいるが、研究の結果、幸せが成功の可能を広げることが分かってきた」

「The Explorers Clubのメンバーは陸、空、海、そして宇宙の果てまで探検し、エベレストの頂きや月面に立ち、日々の生活や仕事の中に喜びを見つけることができれば自分が思っていた以上のことができることの生き証人である」

マイケル・ストラハン氏は、幸福が自らの成長に与えたインパクトを称賛し「幸せを出発点にすれば、際限なく成功を収めることができる。わたしのキャリアの転機はよりプラス思考の発想を選択し、ゲームで「楽しむ」ことに喜びを持ってるようになったときだった。そう決心したことで、わたしは新たな弾みと新たなエネルギーを獲得した」と語った。

今回の「Joy Will Take You Further」イベントで、米国を本拠にした心理学者で人類の幸福を研究する科学者でもあるマット・キリングワース博士と提携して開発された新たな実験の成果が初披露された。「Can Joy Improve Performance?(喜びはパフォーマンスを向上できるか)」と題されたこの実験によって、コーチがマイナス思考でなく、プラス思考のアドバイスを与えると、ゴルファーのショットの正確性が大幅に向上することが分かった。

実験の結果は感動的だ。プラス思考のアドバイスを与えられた参加ゴルファー全員がショットの正確性を向上させた。ショットの正確度から見ると平均45%向上している。

キリングワース博士は実験について「サンプル数は少ないが、この実験で分かったことは、楽しむ態度で仕事に取り組めばパフォーマンスが実際に大幅向上するということだ」とコメントした。

「Can Joy Improve Performance?」は、ジョニーウォーカーが今後数週間かけて発表する一連の実験の皮切りとなるものだ。

ディアジオのコックス氏は「ジョニーウォーカーは1820年にジョン・ウォーカーが創立して以来、進歩的で革新的なブランドだった。当社が歩んだスコットランドから世界の隅々に至るジャーニーの間に、幸せを見つけられれば、目標に到達する助けになることを学んだ。当社の信念である『Joy Will Take You Further』をサポートする証拠は増えつつあり、今回の実験はその1例にすぎない」と述べた。

「Can Joy Improve Performance?」の実験はウェブサイトhttp://www.youtube.com/johnniewalker を参照。

ジョニーウォーカーの新フィルム「Joy Will Take You Further」はウェブサイトhttp://www.youtube.com/watch?v=K9R9YtaoYAE を参照。

#joynomics

#JoyWillTakeYouFurther

(編集者注)

▽ディアジオについて

ディアジオは世界の大手アルコール飲料企業で、蒸留酒、ビール、ワインなどの部門で優れたブランドコレクションを所有している。これらのブランドにはジョニーウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナン、ウインザーなどのウイスキー、スミルノフ、シロック、ケテルワンなどのウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどが含まれる。

ディアジオは世界180カ国以上で製品を販売しているグローバル企業である。同社はロンドン証券取引所(LSE)では銘柄コードDGE、ニューヨーク証券取引所(NYSE)では銘柄コードDEOで上場されている。Diageoおよび同社の社員、ブランド、実績に関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )を参照。ディアジオの情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては、責任ある飲酒を促進する同社のグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )を参照。

Celebrating life, every day, everywhere(人生を楽しもう、いつでも、どこででも)。

Enjoy Johnnie Walker responsibly(節度を持って、ジョニーウォーカーの飲酒を)。

JOHNNIE WALKER、KEEP WALKING、およびJOY WILL TAKE YOU FURTHERの用語、Striding Figureデバイスとその関連ロゴは、John Walker & Sons 2015の商標である。

▽The Explorers Clubについて

The Explorers Clubは1904年、当時世界をリードしていた探検者グループによってニューヨークに設立された。同クラブは学際的で非営利501(c)(3)組織で、物理、自然、バイオ科学の研究および教育をサポートすることで陸、海、空、宇宙の科学的探査に貢献している。クラブのメンバーは数々の輝かしい世界初の偉業を成し遂げているが、その中には、初の北極到達、初の南極到着、エベレスト初登頂、大洋最深部に初到着、初の月面着陸などがある。同組織は世界に3000人のメンバーを擁し、本部を46 East 70th Street, New York, N.Y. 10021に置いている。The Explorers Clubの歴史、使命などの詳しい情報はウェブサイトhttp://www.explorers.org を参照。

ディアジオとThe Explorers Clubの間のライセンス契約により、世界の免税店でだけ販売される一連のブレンドウイスキーである「Johnnie Walker(R) Explorers' Club Collection(TM)」は製品が販売されるたびにThe Explorers Clubの仕事をサポートする一助になる。

THE EXPLORERS CLUB、THE EXPLORERS CLUB FLAGおよび関連ロゴはニューヨークに本部を置く世界的な非営利団体The Explorers Clubの商標である。

ソース:Johnnie Walker

Joy Scales New Heights at The Explorers Club

PR62012

NEW YORK, Oct. 1, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Scotch whisky brand Johnnie Walker(R) last night celebrated the launch of its

new Joy Will Take You Further campaign, with an exclusive event at the New York

City headquarters of The Explorers Club, the world-famous non-profit

organisation.

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The campaign champions the power of joy in driving progress and the event

featured a unique panel discussion on the potential of joy.

Among those speaking at the gathering were: Michael Strahan, pro football Hall

of Famer and Live! with Kelly and Michael co-host; Doug Ellin, screenwriter and

creator of the HBO television series and feature film Entourage; Eva Hakansson,

inventor and world electric-powered motorcycle speed record holder; and Dr.

Matt Killingsworth, leading psychologist and happiness expert.

Brian Cox, Director, Scotch whisky North America at Diageo, said of the event:

"We feel privileged to be holding this event in the inspirational halls of The

Explorers Club, a group which believes that Joy Will Take You Further. The

study of joy and progress - something that we call Joynomics - shows us that

happiness makes success more likely.

"Members of The Explorers Club have explored the furthest reaches of land, air,

sea and space and having stood on the summit of Everest and the surface of the

moon, are living proof of how finding joy in our everyday lives and pursuits

can help us achieve more than we thought possible."

Michael Strahan championed the impact that happiness has had on his progress:

"If your starting point is happiness, there is no limit to what you can

achieve. The turning point in my career was adopting a more positive outlook

and reconnecting with the enjoyment of genuinely 'playing' the game. Making

that decision gave me a new impetus and new energy."

The Joy Will Take You Further event saw the premiere of a new experiment

developed in partnership with Dr. Matt Killingsworth, a US-based psychologist

and scientist who studies human happiness. The experiment - called Can Joy

Improve Performance? - showed how golfers could boost the accuracy of their

shots when positively, rather than negatively, primed by their coach.

The results were impressive, with 100% of participants showing increased

accuracy when positively primed. On average the accuracy of participants

increased by 45%.

Commenting on the experiment, Dr. Killingsworth said: "What this experiment

shows us - albeit with a limited sample size - is that having a joyful

perspective on the task in hand can actually boost our performance."

Can Joy Improve Performance? is the first in a series of experiments that the

brand will release in the weeks ahead.

Cox added: "Johnnie Walker has been a progressive and innovative brand since it

was founded by John Walker in 1820. Our journey from Scotland to the four

corners of the world has shown us that finding happiness along the way can help

us reach our goals. This experiment is just one example of the increasing

evidence which supports our belief that Joy Will Take You Further."

The Can Joy Improve Performance? experiment can be viewed at

http://www.youtube.com/johnniewalker

The new Joy Will Take You Further film from Johnnie Walker can be viewed here

http://www.youtube.com/watch?v=K9R9YtaoYAE

#joynomics

#JoyWillTakeYouFurther

Notes to Editor:

About Diageo

Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding collection of

brands across spirits, beer and wine categories. These brands include Johnnie

Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and Windsor whiskies, Smirnoff, Ciroc and

Ketel One vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray and Guinness.

Diageo is a global company, and our products are sold in more than 180

countries around the world.  The company is listed on both the London Stock

Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO).  For more information

about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at

http://www.diageo.com. Visit Diageo's global responsible drinking resource,

http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best

practice.

Celebrating life, every day, everywhere.

Enjoy Johnnie Walker responsibly.

The JOHNNIE WALKER, KEEP WALKING, BLENDERS' ROOMS, JOYNOMICS and JOY WILL TAKE

YOU FURTHER words, the Striding Figure device and associated logos are

trademarks (c) John Walker & Sons 2015.

About The Explorers Club

The Explorers Club was founded in New York City 1904 by a group of the world's

leading explorers of the time. It is a multidisciplinary, not for profit

501(c)(3) organization dedicated to scientific exploration of land, sea, air,

and space by supporting research and education in the physical, natural and

biological sciences. The Club's members have been responsible for an

illustrious series of famous firsts: First to the North Pole, first to the

South Pole, first to the summit of Mount Everest, first to the deepest point in

the ocean, and first to the surface of the moon. With 3,000 members worldwide,

the organization is headquartered at 46 East 70th Street, New York, N.Y. 10021.

For more information about The Explorers Club, its history, and its mission,

find out more at: http://www.explorers.org

Under a licensing agreement between Diageo and The Explorers Club, each

purchase from the Johnnie Walker(R) Explorers' Club Collection(TM) - a series

of blended whiskies sold exclusively in global duty free outlets - helps to

support the work of The Explorers Club.

THE EXPLORERS CLUB, THE EXPLORERS CLUB FLAG and associated logos are trade

marks of The Explorers Club, a global non-profit organisation headquartered in

New York City.

SOURCE: Johnnie Walker

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