TCLがタイムズスクエアのスクリーンでブランド認識向上の宣伝フィルムを上映

TCL Corporation

TCLがタイムズスクエアのスクリーンでブランド認識向上の宣伝フィルムを上映

AsiaNet 61988 (1271)

【深セン(中国)2015年9月30日PR Newswire=共同通信JBN】9月、ニューヨークの有名なタイムズスクエアを訪れた人は、TCLのトムソン・リー・ドンシェン会長が広大な広場の上にあるスクリーンに登場し、製造産業で培った同社の34年の経験について語りかけるところを目撃した。会長は「忍耐と決意があったからこそ、われわれは中国経済のバックボーンになれた。将来、中国には世界的な技術イノベーションと成長機会の両方があると気付くだろう」と語った。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150929/0861509310

写真キャプション‐TCLはタイムズスクエアを見下ろすスクリーンに宣伝フィルムを上映しブランド認識を向上させる

中国企業の多くは好んでニューヨークのタイムズスクエアを見下ろす数々のスクリーンを使って、ブランドを向上させるショートフィルムを上映してきた。中国政府が2011年に同広場のスクリーン上で同国を宣伝する一連のショートフィルムを上映して以来、タイムズスクエアは中国を本拠とする大手企業の広報部門にとって必須の場所となった。中国の習近平国家首席は現在米国を訪問しているが、中国を本拠とする世界的なインテリジェント製品メーカーでインターネット・サービスを提供するグループのTCL Corporationは、タイムズスクエアのスクリーンに同社ブランドイメージ・フィルムを上映し、中国経済のバックボーンとしての役割を果たすビジョンを示すことによって、製造業におけるリーダーとして存続し続ける同社の決意を表明した。

TCLが同社ブランド宣伝のワールドプレミアの舞台としてニューヨークを選んだのは、同市が米国の金融首都であり世界の経済活動の中心であるばかりではなく、同社の国際的戦略目標と米国市場における同社の目覚しい活躍を紹介するためでもある。TCLは2004年、米国での市場チャンネル拡大のためにThomsonのカラーテレビ事業を買収した。TCLはこれに先立ち、米国を本拠とするeビジネスおよび家電企業と適切な提携を締結した。TCLとeビジネス大手企業Amazonは2011年に協力を開始したが、これは時間を経るにつれ、米国市場におけるTCLの戦略的地位の強化に寄与している。TCLは、消費者のオンラインショッピング動向を把握し、米企業ROKUと共同開発したスマートテレビ製品を2013年Amazonを通じて販売し始めた。その結果、TCL ROKUテレビは2014年に30万台以上が売れ、このテレビは米国で販売されたテレビブランドの中で7位になった。

マルチメディア事業に加え、TCLの通信事業も米国で成長している。TCL Communicationは2010年から地域オペレーターとして進出し、米国市場に根ざしている。同社はその後、米最大のキャリアAT&T、T-Mobile、Sprintと重要な提携を締結した。TCL Communicationはキャリア・チャンネル、オペレーション能力、製品での優位性によって、2014年以降は米国市場でのシェアが4位となった。

強力なパイオニア精神にあふれる中国企業の1つであるTCLは、1999年には最初のグローバリゼーションの取り組みに着手し、その後Schneiderのカラーテレビ事業、Thomsonのカラーテレビ事業、アルカテルの携帯電話事業の買収に加え、Palmブランドの使用権獲得に成功した。同社は初期の探査、移行期の合併・買収、安定成長という3つの発展過程を経たと考えている。同社は世界中に23の研究開発施設と21の製造施設、80以上の国・地域に販売オフィスを擁し、国外市場で生じた売上は2014年の決算で、総売上の47%(1000億元以上)に達した。

発展過程における30年間をみると、TCLが成し遂げたことを成就できた企業はほとんどない。中国の経済界を一変させた巨大な変動があったにもかかわらず、TCLは順調な国際拡大過程を経験し製造セクターでは引けを取らない。同社は製品製造と技術開発に重点を置き、世界的な評価を受ける革新的な製品をはじめ中国の創造性を世界に示す製品によって中国および世界の経済の発展に対処し、それを推進することを継続してきた。例えば、TCL H8800は量子ドットと曲面スクリーンという2つの主要なイノベーションを組み合わせたテレビで、最大のスクリーン曲率を備えたテレビ受像機が誕生した。またIDOL3スマートフォンは、耳を表裏いずれにかざしても応答できるスマートフォンである。China Star Optoelectronics Technologyなどの子会社は、中国企業が世界のLCDパネル市場で販売されている製品、製品製造の規格における指導的な立場を確立することに寄与した。

トムソン・リー・ドンシェン会長は「TCLの発展は中国の国内外の双方によってもたらされる。中国の経済的性格のとして、われわれは国産のイノベーションに投資し、国内成長を推進させることを目指すが、世界規模で発展するための新しい手段も見いだしていく。TCLは今後、当社の世界的な野望を実現するだけでなく中国経済の産業発展に貢献できる先駆的な企業の1つになりたいと希望している」と語った。

▽問い合わせ先

Marta Chen

TCL Media & Entertainment Co., Ltd

+86-755-33313868

chenxuejun@tcl.com

ソース:TCL Corporation

TCL Boosts Brand Recognition with a Promotional Film Displayed on the Screen Overlooking Times Square

PR61988

SHENZHEN, China, Sept. 30, 2015/PRNewswire=KYODO JBN/ --

In September, visitors to New York City's famed Times Square saw TCL Chairman

Tomson Li Dongsheng as he appeared on the screen over the massive square,

speaking about the company's 34 years spent in the manufacturing industry.

"Only through perseverance and determination can we become the backbone of

China's economy," he said. "In the future, global technological innovation and

growth opportunities will both be found in China."

Photo -  http://photos.prnasia.com/prnh/20150929/0861509310

An ever growing number of Chinese companies have chosen to run short films

promoting their brands on the many screens that overlook New York's Times

Square - a venue that has become a must for the communications departments of

leading China-based firms since the Chinese government ran a series of short

films promoting the country on the same screens in 2011. While China's

President Xi Jinping is currently visiting the United States, TCL Corporation,

the China-based global intelligent product manufacturing and Internet

application services group, runs its brand image film on the screens in Times

Square, as a demonstration of the firm's determination to remain a leader in

manufacturing by expressing its vision of serving as the backbone of the

Chinese economy.

TCL chose New York as the locale for the world premiere of their brand

promotion efforts not only because the city is the financial capital of the US

and a center of the world's economic activities, but also as a reflection of

the firm's international strategic objectives and its outstanding performance

in the U.S. market. In 2004, in a move to expand market channels in the US, TCL

acquired Thomson's color TV business, followed by which TCL built sound

partnerships with several U.S.-based e-businesses and consumer electronics

firms. TCL and e-business giant Amazon started the cooperation in 2011,

gradually serving to strengthen TCL's strategic positioning in the US market.

TCL also observed the ever strengthening online shopping habits of consumers

and started selling smart TV products that it had co-developed with ROKU, an

American company, through Amazon in 2013. As a result, more than 300,000 TCL

ROKU TVs were sold in 2014, ranking the TV set brand the seventh among TV

brands sold in the US.

In addition to the multimedia business, TCL's communication business is also on

the rise in the United States. TCL Communication has been in the U.S. market

since 2010, initially as a regional operator. The firm has since established

important partnerships with American largest carriers AT&T, T-Mobile and

Sprint. With its advantages in carrier channels, operation capacity and

products, TCL Communication's market share has been ranked fourth in the US

market since 2014.

As a Chinese company that has always had a strong pioneering instinct, TCL

undertook its first exploratory efforts at globalization as early as 1999, then

successively acquired Schneider's color TV business, Thomson's color TV

business, Alcatel's mobile phone business and the right to use the Palm brand.

The firm sees itself as having undergone 3 development stages: early-stage

exploration, transnational mergers and acquisitions and steady growth. With 23

R&D facilities and 21 manufacturing facilities worldwide, sales offices in over

80 countries and regions as well as a business network covering more than 160

countries and regions, revenues generated outside of its home market accounted

for 47% of its total revenue (exceeding 100 billion Chinese yuan) in 2014,

according to that year's financial results.

In the light of the firm's three decades of development, few companies have

been able to do what TCL has done: enjoy a smooth international expansion

process and hold one's own in the manufacturing sector given the vast changes

that have swept across China's economic landscape. The firm, with a focus on

product manufacturing and technology development, has continued to respond to

and drive the development of both the Chinese and the global economy with

innovative and world-acclaimed products as well as products that showcase

Chinese creativity to the world: The TCL H8800, a TV that has combined two

recent major innovations in the color TV industry - quantum dots and the curved

screen, creating the TV set with the largest screen curvature to date, and the

IDOL3 smartphone, a smartphone that can answer no matter which side of the

phone is being held to the ear. Subsidiaries such as China Star Optoelectronics

Technology let Chinese companies have more of a say on the products that get

sold in the global LCD panel market and the standards by which the products are

made.

"TCL's development will come from both within and outside of China," says

Chairman Tomson Li Dongsheng as he commented on TCL's future outlook. "As

China's economy matures, we look to keep investing in homegrown innovation and

spurring domestic growth, while uncovering new avenues for global development."

Looking forward, TCL hopes to be one of the vanguards that not only can realize

its corporate global ambitions, but also be able to contribute to the

industrial progress of the Chinese economy.

Contact:

Marta Chen

TCL Media & Entertainment Co., Ltd

+86-755-33313868

chenxuejun@tcl.com

SOURCE:  TCL Corporation

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中