ファーウェイ、ヴォーグ・チャイナ、フォルナセッティが、バルナバ・フォルナセッティ デザインのスペシャルエディション腕時計でコラボ

ファーウェイ

ファーウェイ、ヴォーグ・チャイナ、フォルナセッティが、バルナバ・フォルナセッティ デザインのスペシャルエディション腕時計でコラボ

AsiaNet 61964

ミラノ(イタリア)、2015年9月29日/PRニュースワイヤー/ --

ミラノ・ファッションウィークのヴォーグ・チャイナ10周年記念祝賀会でゲストへの特別記念品として配られるこのデザインは、ファーウェイのクラウドソーシングによるデザイン・プラットフォームのオープニングを飾ります。

ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループ(BG)は本日、有名なイタリア人デザイナー、バルナバ・フォルナセッティがヴォーグ・チャイナ10周年記念祝賀会のゲストのために作った、スペシャル・エディション・ウォッチ第一弾を発表いたします。このギフトは、絶え間なくアート、デザイン、現代技術を結合させるファーウェイ、ヴォーグ・チャイナ、フォルナセッティのコラボを象徴しています。

マルチメディア・ニュースリリースをご覧になるには、ここをクリックしてください。

http://www.multivu.com/players/uk/7639851-huawei-special-edition-watch-fornasetti/

フォルナセッティのデザインによるウォッチでは、使う人がどこにいても、いつでも電話、携帯メール、インスタント・メッセージ、Eメールの通知を受け取れます。

フォルナセッティの文字盤の独占デザインには、象徴的なフォルナセッティの「主題と展開」(Tema e Variazioni)のモチーフが用いられ、時計バンドと付属の箱は、伝統的なグリーンの「マラカイト」を使ったフォルナセッティらしいデザインです。箱には、見覚えのあるフォルナセッティの鍵穴も目立っています。

このプレミアムウォッチは、時代を超えた美的デザインと内蔵のスマート技術を兼ね備えています。

スペシャル・エディション・ウォッチは、ミラノ・ファッションウィークの最後を飾るファーウェイ提供のヴォーグ・チャイナ10周年記念祝賀会でのみ入手できます。ファーウェイ・ウォッチの広告キャンペーンや写真撮影に出ていた世界的に有名なファッション写真家、マリオ・テスティノ、スーパーモデルのカーリー・クロスとショーン・オプリーが独占イベントに出席します。

ヴォーグ・チャイナのウォッチ向けフォルナセッティの発表と同時に、ファーウェイは、デザイナーやアーティストがウェブサイトから作品を提出するための「デザイン・パワード・バイ・ファーウェイ」プラットフォーム(http://consumer.huawei.com/design )を開始します。ウォッチのような既存の製品のカスタムスキンにせよ、水晶玉を通して将来のスマートフォンやスマートウォッチのような未来の製品を見るにせよ、ファーウェイはデザイン社会が創り出すものに期待しています。

スマート技術で作り上げられる伝統的なデザイン美学

洗練された素材を使って手作りされているため、ファーウェイのウォッチは全エディションが完全な円形の1.4インチ、タッチセンサー式AMOLED画面、スイスの時計メーカーが好んで選ぶ傷のつきにくいサファイア・クリスタルガラス、冷間鍛造ステンレスのフレームでできています。

高級ウォッチでは、ファッションとテクノロジーが出会う空間をデザインが正確に形にします。文字盤は傷のつきにくいサファイア・クリスタルで直径42ミリという、腕時計の伝統的な寸法です。

オフライン再生用に音楽をダウンロードすることができ、ワイヤレス・ヘッドフォンがブルートゥースに接続しているため、ランニングのお供に最適です。心拍センサーが心拍を正確に測定、6軸運動センサーはウォーキング、ランニング、階段上りなどの動きを追跡します。

ファッションと技術の世界を取り入れて

伝統的なフォルナセッティのブランドは20世紀にさかのぼり、ピエロ・フォルナセッティが「夢のデザイナー」として始めたものです。装飾的発想に関しては、フォルナセッティのオブジェや家具の制作数は20世紀で最多の部類に入ります。フォルナセッティの息子であるバルナバは、父の真の芸術的洞察力とルーツを職人的な姿勢で共有しながら、フォルナセッティのデザインを制作し新たに作り直し続けることで、フォルナセッティの伝統を受け継いでいます。

ファーウェイの時計の文字盤の「主題と展開」のモチーフは、19世紀のイタリア人オペラ歌手、リナ・カヴァリエリから着想を得ています。フォルナセッティは、彼の象徴的な原型を選んだのと同じく、クラシックな様式美だという理由でこのイメージを選びました。リナの顔はファーウェイ・ウォッチの時代を超えたデザインを引き立たせ、ファッションと技術を取り入れていることをさらにはっきり表しています。

バルナバ・フォルナセッティはファーウェイ・ウォッチのデザインについてこう述べています。「フォルナセッティのブランドは、クラシックデザインとオブジェに新たな目的を与え、つねに職人的な姿勢を維持しながら、復活と再構成することで成り立っています。リナの顔は父の遺産の一部であり、その時代を超えたデザインを強化するため、私は逆説的に時間を計る最先端の製品に使おうと決めたのです。

ファーウェイ・コンシューマーBG最高マーケティング責任者、グローリー・ジャンは、フォルナセッティ・ウォッチのデザインについて、「今回のフォルナセッティとのコラボは、革新的技術、アート、デザイン、文化の結合を実現させる、ファーウェイにとって胸躍る旅の始まりです。わが社がアートの中で革新者になるべく動いている今、これは数多くの心躍る文化的コラボの第一弾です」と述べました。

入手可能性と付属品

ファーウェイ・ウォッチの標準モデルは、米国・英国・アルゼンチン・オーストラリア・ブラジル・カナダ・デンマーク・フィンランド・フランス・ドイツ・香港・イタリア・日本・ノルウェー・フィリピン・ロシア・シンガポール・韓国・スペイン・スウェーデン・スイス・アラブ首長国連邦など、20以上の国と地域で入手可能になります。

詳細はこちらをご覧ください。

http://consumer.huawei.com/minisite/worldwide/huawei-watch/

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ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループについて

2014年までに、ファーウェイ製品とサービスは170以上の国、世界人口の3分の1に及びました。ファーウェイのスマートフォン出荷は2014年に世界第3位となりました。ファーウェイは米国、ドイツ、スエーデン、ロシア、インド、中国に16の研究開発センターを設置しました。ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループは、スマートフォン、モバイル広帯域機器、家庭用機器、クラウド機器を取り扱う、ファーウェイにある3つの企業のうちのひとつです。ファーウェイのグローバルネットワーク、世界中での事業展開、ビジネスパートナーを足掛かりに築いたファーウェイの20年以上にわたる通信業界での専門知識を基に、ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループは消費者に最新の技術を提供し、世界中の人々に技術的進歩の喜びを届けることに全力を尽くしています。ファーウェイは言葉通りに実行し、夢を実現します。詳細はhttp://consumer.huawei.com/ をご覧ください。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150928/271357 )

For a full selection of images from the Vogue China 10th anniversary party, visit: http://mm.gettyimages.com/mm/nicePath/gyipa_public?nav=pr297633667

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Laura.Cholwill@hkstrategies.com

+44(207)413-3000

情報源:ファーウェイ

(日本語リリース:クライアント提供)

Huawei, Vogue China and Fornasetti Collaborate on Special Edition Watch, Designed by Barnaba Fornasetti

PR61964

MILAN, Sept. 29/PRNewswire=KYODO JBN/ --

    Given as exclusive gifts to guests of Vogue China's tenth anniversary party

at Milan Fashion Week, this design marks the start of

Huawei's crowd-sourced design platform   

    Huawei Consumer Business Group (BG) today unveils its first special edition

watch, styled by renowned Italian designer Barnaba Fornasetti for guests of the

Vogue China tenth anniversary celebrations. This gift represents a

collaboration between Huawei, Vogue China and Fornasetti that seamlessly

marries art, design and modern technology.

    To view the Multimedia News Release, please click:

    

http://www.multivu.com/players/uk/7639851-huawei-special-edition-watch-fornasetti

    The Fornasetti-designed watch allows users to stay connected wherever they

are, with notifications for calls, texts, instant messages and emails.

    The exclusive Fornasetti design of the watch face includes the iconic

Fornasetti "Tema e Variazioni" motif, with the watch strap and accompanying box

both designed using the classic green "Malachite", typical of Fornasetti's

designs. The box also showcases the instantly-recognisable Fornasetti keyhole.

    This premium watch combines a timeless aesthetic design with smart

technology embedded within.

    The special edition watch will only be available as gifts to guests of the

Vogue China tenth anniversary party, sponsored by Huawei, which marks the

closure of Milan Fashion Week. The world-famous fashion photographer Mario

Testino, and supermodels Karlie Kloss and Sean O'Pry, who featured in the

Huawei Watch advertising campaign and photo shoot, will attend the exclusive

event.

    To coincide with the unveiling of the Fornasetti for Vogue China watch,

Huawei is launching a 'Design Powered By Huawei'

platform http://consumer.huawei.com/design for designers and artists to submit

their creations via a website. Whether it be custom skins for existing products

such as the watch, or crystal ball looks at future products such as the

smartphone or smartwatch of tomorrow, Huawei is excited to see what the design

community creates.

    A classic design aesthetic built with smart technology   

    Crafted using sophisticated materials, all editions of the Huawei watch

feature a fully circular 1.4-inch touch-sensitive AMOLED display, coated in

scratch-resistant sapphire crystal glass (the favoured choice amongst Swiss

watch manufacturers) and a cold-forged stainless steel frame.

    A premium watch, its design truly embodies the space where fashion meets

technology. The watch face is made of scratch-resistant sapphire crystal and

measures 42mm in diametre, which is the traditional dimension for wristwatches.

    Capable of downloading music for offline playback, and with Bluetooth

connectivity for wireless headphones, it's the perfect running companion. A

heart rate sensor accurately measures heart rates, and the 6-Axis motion sensor

can track activities including walking, running and stair climbing.

    Embracing the worlds of fashion and technology

    The classic Fornasetti brand dates back to the twentieth century and was

started by Piero Fornasetti, styled as a 'designer of dreams'. In terms of

decorative ideas, Fornasetti's production of objects and furniture is one of

the largest of the 20th century. Fornasetti's son, Barnaba, is perpetuating the

Fornasetti tradition by continuing to produce and re-invent Fornasetti designs,

sharing his father's true artistic vision and roots in an artisan approach.

    The "Tema e Variazioni" motif, found on the Huawei watch face design, is

inspired by 19th century Italian opera singer Lina Cavalieri. This image was

chosen by Fornasetti for the same reason he chose his iconic archetypes:

because of its classic, formal beauty. Lina's face compliments the timeless

design of the Huawei watch and further embodies the embrace of fashion and

technology.

    Barnaba Fornasetti said of his Huawei watch design: "The Fornasetti brand

is built upon the revival and reinvention of its classic designs and objects,

giving them a new purpose and always keeping its artisan approach. The Lina

face is a part of my father's legacy and to reinforce its timeless design, I

paradoxically decided to apply it on a cutting edge product that keeps time."

    Glory Zhang, Chief Marketing Officer, Huawei Consumer BG, said of the

Fornasetti watch design: "This collaboration with Fornasetti is the start of an

exciting journey for Huawei,  delivering connections between innovative

technology and art, design and culture. This is the first of many exciting

cultural collaborations as we move to become an innovator within the arts."

    Availability and Accessories    

    The standard models of the Huawei Watch will be available in more than 20

countries and regions, including United States, United Kingdom, Argentina,

Australia, Brazil, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Hong Kong, Italy,

Japan, Norway, Philippines, Russia, Singapore, South Korea, Spain, Sweden,

Switzerland, United Arab Emirates.

    For more information, please

visit: http://consumer.huawei.com/minisite/worldwide/huawei-watch

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    About Huawei Consumer Business Group   

    By 2014, Huawei's products and services have covered more than 170

countries, and a third of the world's population. Huawei's shipments of

smartphones ranked third in the world in 2014. Huawei has 16 R&D centers have

been set up in the US, Germany, Sweden, Russia, India, and China. Huawei

Consumer Business Group is one of three businesses within Huawei, covering

smartphones, mobile broadband devices, home devices and cloud services. Based

on more than 20 years of Huawei's expertise in the telecom industry, built on

Huawei's global network, worldwide operations and business partners, Huawei

Consumer Business Group is dedicated to providing the latest technology to the

consumers and bringing the joy of technological advances to people all around

the world. Huawei acts on its word and fulfills dreams. For more information

please visit: http://consumer.huawei.com

   (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150928/271357 )

    Contact: Laura.Cholwill@hkstrategies.com, +44(207)413-3000.

   SOURCE: Huawei

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