BARC Indiaがインド最大のUniverse Estimation調査をニールセンに委託
BARC Indiaがインド最大のUniverse Estimation調査をニールセンに委託
AsiaNet 61962(1257)
【ムンバイ2015年9月29日PR Newswire=共同通信JBN】放送局、広告代理店、広告主で構成するテレビ格付け企業のBroadcast Audience Research Council of India(BARC India)は29日、テレビ受像機所有と視聴習慣に関してインド最大のUniverse Estimation調査を行う代理店としてニールセン(Nielsen)を任命した。
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今回の調査は、同国のテレビ受像機所有世帯の数と構成に関する深い理解に加え、業界の通貨である時間経過に伴う数の最新情報をマーケティング業界に提供し、世帯当たりのテレビ受像機数、視聴者、視聴習慣などの問題に対処する。調査はインドにおけるテレビ格付けを測定する堅ろうで拡大した調査回答者を提供することに焦点をあて、小都市や地方のテレビ受像機所有世帯のデータも収集する。調査はテレビ視聴者測定に加え、テレビ受像機などの線形媒体、およびスマートフォン、タブレット、PCなどのデジタルメディアによるコンテンツ視聴のパラダイム変化についても記録する。
ニールセンは厳密な選定プロセスを経て選ばれ、メディアの環境および課題について優れた理解、斬新なテクノロジーとプロセスの使用に基づいて契約が発注された。ニールセンは調査の中で、30万世帯のサンプル規模をカバーし、その結果の1回目は2016年はじめにBARCがリリースする。今回は間違いなく最大の調査となる。今回使用されるテクノロジーによって調査結果の判明は迅速になり、データがリリース時点で古くなることはない。
調査は革新的なデジタルを中心にしたテクノロジーを使い実施される。コンピューターを利用した調査、GPSテクノロジー、OTPを使った電話番号検証などのツールと方法が採用され、調査プロセスの効率化向上を図り、初めから終わりまでのプロセスにおける精度と透明性を向上させる。
BARC Indiaのパルト・ダスグプタ最高経営責任者(CEO)は「この先駆的な調査は業界が現在直面する多くの問題への対処を支援し、マーケターおよび広告主にとってのハンドブックになるとともに、テレビ視聴測定における調査回答者の拡大も支援する。厳選されたこの方法は調査時間を短縮し、従来の方法に比べて迅速に調査結果が明らかになる」と語った。
ニールセン・インディアのマネジングディレクター、プラシャント・シン氏は「ニールセンが誇る大規模なインフラストラクチャー、高品質な処理、データ収集の最新テクノロジー、世界クラス標準は理想的な組み合わせに役立ち、今回の調査が記録的な時間で完了することを保証する」と語った。
▽報道関係問い合わせ先
Seema Singh
seema.singh@barcindia.co.in
+91-9702333354
ソース:Broadcast Audience Research Council
BARC India Appoints Nielsen to Conduct India's Largest Universe Estimation Study
PR61962
MUMBAI, Sept. 29 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
The Broadcast Audience Research Council of India (BARC India), the television
rating company formed by broadcasters, advertising agencies and advertisers
today appointed Nielsen as the agency to conduct India's largest Universe
Estimation study on television ownership and viewing habits.
Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150828/10129285
The study will provide the marketing industry with an in-depth understanding on
count and composition of television households in the country, with updated
numbers over time as industry currency, addressing questions such as number of
televisions per household, viewers and viewing habits. With a focus on
providing a robust and expanding panel to measure television ratings in the
country, the study will also gather data on television owning households in
small towns and rural India. As an additional layer to measuring television
audiences, the study will also capture the paradigm shift in content viewing
between linear mediums like the television set, and also digital mediums such
as smartphones, tablets, PCs etc.
Nielsen was chosen after a rigorous pitch process, and was awarded the contract
based on its superior understanding of the environment and challenges; and the
use of novel technology and processes. As part of the study, Nielsen will cover
3 lakh households sample size, and the first round of findings will be released
by BARC in early 2016. This by far, is the largest such study. The technology
used ensures a quick turnaround hence, the data will not get dated when it's
released.
The study will be conducted using innovative technology, and with a digital
focus. Tools and methods like Computer Aided Personal Interviews, GPS
technology, and phone number validation via OTPs will be deployed to ensure
greater efficiency in the interview process, increased accuracy and
transparency through the end-to-end process.
Partho Dasgupta, Chief Executive Officer, BARC India, said, "This pioneering
study will help address many questions faced by the industry today, and be a
ready reckoner for marketers and advertisers, besides helping the panel
expansion for television measurement as well. The methodology that has been
selected will reduce the time taken for the study, and allow for a quicker
turnaround compared to traditional methods."
"Nielsen's vast infrastructure, quality processes and latest technology in data
capture and world-class standards, lends a perfect combination to ensure that
this study gets completed in record time," said Prashant Singh, Managing
Director, Nielsen India.
Media Contact
Seema Singh
seema.singh@barcindia.co.in
+91-9702333354
SOURCE: Broadcast Audience Research Council
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