伝説の高級筆記具クロスが人の潜在力と偉大さ追求をたたえるキャンペーン着手
伝説の高級筆記具クロスが人の潜在力と偉大さ追求をたたえるキャンペーン着手
AsiaNet 61854 (1211)
【リンカーン(米ロードアイランド州)2015年9月22日PR Newswire=共同通信JBN】
#MakeYours
高級筆記具ブランドのクロス(CROSS)は、米国で最も愛されている歴史的高級ブランドのひとつである。1849年のカリフォルニアのゴールドラッシュにさかのぼり、その最初の筆記具は、金が豊富にありこの種の消費財の生産能力が現実になったときに生み出された。創業以来、クロスブランドは達成と人の潜在力追求の同義語になった。
クロスは22日、最高級の米高級ブランドに肩を並べるブランド再配置を目指し、現代的なニュールック、革新的な新製品、本物のメッセージキャンペーンを通じて、アイコニックな米国ブランドの再始動を発表した。ブランド再構築は、企業の豊かな歴史と同時に、将来への展望を反映している。
A.T. CROSSのグローバル最高マーケティング責任者(CMO)、マグナス・ジョンソン氏は「われわれは、ブランドのルーツ、歴史的伝説、その起源を識別できる図像に忠実であり続けるクロスブランドの現代版を導入する。新色ゴールドとブラックは、ブランドの歴史的過去に敬意を払う一方、ブランドシンボルの限定的なライオンクロスは当初のブランドシンボルとコア消費者の精神・姿勢の双方を反映している。われわれはこのエッセンスをTownsend Electronic Stylusなど革新的新製品および消費者をたたえる世界的広告キャンペーンと組み合わせることによって、使用に適した米高級品の頂点として全力でクロスの再導入に努める」と語った。
キャンペーンは、厳選アーティスト、起業家が最も熱中している努力の豊かな体験に没頭する瞬間の文書や映像の物語シリーズによって、「見事な創造力」のように強力なブランドの真実を体現する。
キャンペーンは以下の各氏の協力を得ている。
*ピーター・サム氏(http://fonderie47.com/pages/peter-thum )-社会起業家でEthos WaterおよびFonderie 47の創業者。マイナスからプラスを生み、富が全員に恩恵をもたらす責任ある消費者エコシステムの手法を完成。
*ケイト・ディヴィス氏(http://www.katedavismusic.com/ )-Concord Records所属のマルチプレーヤーにしてシンガーソングライター。MTVの「15 Fresh Females Who Will Rule Pop(ポップス界で活躍する新人女性アーティスト15人)」の1人に選出。クロス高級筆記具を活用して鋭くウィットとソウルに富む詩をノートに記入。
*クリス・キャブ氏(http://www.criscab.com/ )-国際的に有名なシンガーソングライター。米国とバハマで過ごした少年時代から多くの曲想を得ている。クロス高級筆記具を使って「Liar Liar」などのヒット曲の詩を書き、現在、音楽プロデューサーのファレル・ウィリアムスとともに次作アルバムを制作中。
*大山エンリコイサム氏(http://www.enricoletter.net/ )-現代版ルネサンスの男性で、アーティスト、エッセイスト、実業家、コムデギャルソン、シュウウエムラなどのブランドコラボレーターとさまざまな肩書を持つ。ストリートアート・カルチャーからヒントを得て、クロス高級筆記具で各種作品を制作し、エッセイを著述。
クロス高級筆記具の本物の図像とシルエットは、消費者が直ちに認識できる。クロスはそれを念頭に、再始動のインスピレーションとして以下の各モデルを選定した。
The Classic Century (http://www.cross.com/classic-century-lustrous-chrome-ballpoint-pen.aspx )The Century II( http://www.cross.com/century-ii-classic-black-ballpoint-pen.aspx )
The Townsend(http://www.cross.com/writing-instruments/luxury-collections/townsend-series/townsend.aspx )
The Peerless (http://www.cross.com/contenttemplates/contentgeneral.aspx?cat_name=Peerless_125_Overview )
クロス高級筆記具はウェブサイトhttp://www.CROSS.com 、または厳選小売店で入手できる。店舗案内および詳しい情報はhttp://www.cross.com/retailer/storelocator.aspx?cat_name=Retail_Store_Locator を参照。
▽クロスについて
クロスブランドの物語は1846年、熟練職人のリチャード・クロスが長男のアロンゾ・タウンゼント・クロスと高級筆記具に大変革をもたらしたときに始まる。初期の優れた企業精神は、100件以上の特許によって改良されたツールが含まれ、カリフォルニアのゴールドラッシュの利益で促進された。クロスは、達成、人の潜在力、使用できる高級品を象徴する基準を設定するといまも位置づけられており、保有する特別なビジョンと強力な起業精神を成功に必要なツールとともに提供することを目指している。
▽報道関係問い合わせ先
Genevieve Malandra
+1.646.977.0224 (mobile)
gigi@j2online.com
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150917/267607LOGO
ソース:A.T. CROSS
Creator Of Legacy Fine Writing Instruments CROSS Launches Global Campaign Celebrating Human Potential and The Pursuit of Greatness
PR61854
LINCOLN, R.I., Sept. 22, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
#MakeYours
The CROSS brand of fine writing instruments is one of America's most beloved
and historic luxury brands. Dating back to the California Gold Rush of 1849,
their first writing instruments were created when gold was plentiful and the
ability to create this class of consumer goods became a reality. Since its
launch, the CROSS brand has been synonymous with achievement and the pursuit of
human potential.
Today, CROSS is pleased to announce the relaunch of their iconic American
brand, via a contemporary new look, innovative new products and an authentic
messaging campaign, aimed at re-positioning the brand amongst the most
prestigious American, luxury brand names. The rebranding reflects both the rich
history of the company, as well as its vision for the future.
"We are introducing a modernized version of the CROSS brand, staying true to
its brand roots, historic legacy and the identifiable iconography of its
origins. The new gold and black colors pay tribute to the brand's historic
past, while the modernized brand symbol, the determined CROSS lion, reflect
both the original brand symbol and the spirit and attitude of our core
consumer. Pairing this essence with innovative new products like the Townsend
Electronic Stylus and a global advertising campaign that celebrates our
consumer, we find a complete effort to re-introduce CROSS as the apex of usable
American luxury," said Magnus Jonsson, Global CMO, A.T. CROSS.
The campaign will personify its powerful brand truths such as "inspired
ingenuity" through a series of black and white, visual narratives which capture
moments where selected artists and entrepreneurs are immersed in rich
experiences surrounding their most passionate endeavors. The campaign
chronicles:
-- Peter Thum (http://fonderie47.com/pages/peter-thum ), social
entrepreneur and founder of Ethos Water and Fonderie 47. He has
perfected the art of creating responsible consumer ecosystems where
negative begets positive and fortune benefits all.
-- Kate Davis (http://www.katedavismusic.com/ ), a multi-instrumentalist
and singer-songwriter signed to Concord Records who was named one of
MTV's "15 Fresh Females Who Will Rule Pop." Davis transposes her sharp
wit and soul of a poet into notes utilizing a CROSS fine writing
instrument.
-- Cris Cab (http://www.criscab.com/ ), an internationally famed, singer
songwriter who garnered much of the inspiration for his music from a
childhood spent in both the US and the Bahamas. Cab uses a CROSS fine
writing instrument to write lyrics for hits like Liar Liar, and is
currently working with Executive Producer Pharrell Williams to produce
his next album.
-- Oyama Enrico Isamu Letter (http://www.enricoletter.net/ ), a
contemporary renaissance man, whose various titles include artist,
essayist, business person, as well as collaborator for brands such as
COMME des GARCONS and Shu Uemrua. Inspired by street art and culture,
Oyama implements the CROSS fine writing instrument to produce aspects
of his works and in his endeavors as an essayist.
The authentic iconography and silhouette of CROSS fine writing instruments is
immediately recognizable to consumers. With this in mind, CROSS chose certain
models as the inspiration for the relaunch efforts that will include The
Classic Century (
http://www.cross.com/classic-century-lustrous-chrome-ballpoint-pen.aspx ), The
Century II ( http://www.cross.com/century-ii-classic-black-ballpoint-pen.aspx
), the Townsend (
http://www.cross.com/writing-instruments/luxury-collections/townsend-series/townsend.aspx
) and the Peerless (
http://www.cross.com/contenttemplates/contentgeneral.aspx?cat_name=Peerless_125_Overview
). CROSS fine writing instruments can be purchased at http://www.CROSS.com and
at select retailers. Access the store locator (
http://www.cross.com/retailer/storelocator.aspx?cat_name=Retail_Store_Locator )
for more details.
About CROSS
The story of the CROSS brand begins in 1846 when artisan Richard Cross, in
partnership with his son Alonzo Townsend Cross revolutionized fine writing
instruments. Their early mark of entrepreneurial excellence included tools
refined through more than 100 patents and accented by the spoils of the
California gold rush. Still positioned to set the bar for what it means to
symbolize achievement, human potential and usable luxury, CROSS seeks to
provide those possessing extraordinary vision and a strong entrepreneurial
spirit with the tools needed to make their mark.
Media Contact:
Genevieve Malandra
+1.646.977.0224 (mobile)
gigi@j2online.com
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150917/267607LOGO
SOURCE A.T. CROSS
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