伝説の高級筆記具クロスが人の潜在力と偉大さ追求をたたえるキャンペーン着手

A.T. CROSS

伝説の高級筆記具クロスが人の潜在力と偉大さ追求をたたえるキャンペーン着手

AsiaNet 61854 (1211)

【リンカーン(米ロードアイランド州)2015年9月22日PR Newswire=共同通信JBN】

#MakeYours

高級筆記具ブランドのクロス(CROSS)は、米国で最も愛されている歴史的高級ブランドのひとつである。1849年のカリフォルニアのゴールドラッシュにさかのぼり、その最初の筆記具は、金が豊富にありこの種の消費財の生産能力が現実になったときに生み出された。創業以来、クロスブランドは達成と人の潜在力追求の同義語になった。

クロスは22日、最高級の米高級ブランドに肩を並べるブランド再配置を目指し、現代的なニュールック、革新的な新製品、本物のメッセージキャンペーンを通じて、アイコニックな米国ブランドの再始動を発表した。ブランド再構築は、企業の豊かな歴史と同時に、将来への展望を反映している。

A.T. CROSSのグローバル最高マーケティング責任者(CMO)、マグナス・ジョンソン氏は「われわれは、ブランドのルーツ、歴史的伝説、その起源を識別できる図像に忠実であり続けるクロスブランドの現代版を導入する。新色ゴールドとブラックは、ブランドの歴史的過去に敬意を払う一方、ブランドシンボルの限定的なライオンクロスは当初のブランドシンボルとコア消費者の精神・姿勢の双方を反映している。われわれはこのエッセンスをTownsend Electronic Stylusなど革新的新製品および消費者をたたえる世界的広告キャンペーンと組み合わせることによって、使用に適した米高級品の頂点として全力でクロスの再導入に努める」と語った。

キャンペーンは、厳選アーティスト、起業家が最も熱中している努力の豊かな体験に没頭する瞬間の文書や映像の物語シリーズによって、「見事な創造力」のように強力なブランドの真実を体現する。

キャンペーンは以下の各氏の協力を得ている。

*ピーター・サム氏(http://fonderie47.com/pages/peter-thum )-社会起業家でEthos WaterおよびFonderie 47の創業者。マイナスからプラスを生み、富が全員に恩恵をもたらす責任ある消費者エコシステムの手法を完成。

*ケイト・ディヴィス氏(http://www.katedavismusic.com/ )-Concord Records所属のマルチプレーヤーにしてシンガーソングライター。MTVの「15 Fresh Females Who Will Rule Pop(ポップス界で活躍する新人女性アーティスト15人)」の1人に選出。クロス高級筆記具を活用して鋭くウィットとソウルに富む詩をノートに記入。

*クリス・キャブ氏(http://www.criscab.com/ )-国際的に有名なシンガーソングライター。米国とバハマで過ごした少年時代から多くの曲想を得ている。クロス高級筆記具を使って「Liar Liar」などのヒット曲の詩を書き、現在、音楽プロデューサーのファレル・ウィリアムスとともに次作アルバムを制作中。

*大山エンリコイサム氏(http://www.enricoletter.net/ )-現代版ルネサンスの男性で、アーティスト、エッセイスト、実業家、コムデギャルソン、シュウウエムラなどのブランドコラボレーターとさまざまな肩書を持つ。ストリートアート・カルチャーからヒントを得て、クロス高級筆記具で各種作品を制作し、エッセイを著述。

クロス高級筆記具の本物の図像とシルエットは、消費者が直ちに認識できる。クロスはそれを念頭に、再始動のインスピレーションとして以下の各モデルを選定した。

The Classic Century (http://www.cross.com/classic-century-lustrous-chrome-ballpoint-pen.aspx )The Century II( http://www.cross.com/century-ii-classic-black-ballpoint-pen.aspx

The Townsend(http://www.cross.com/writing-instruments/luxury-collections/townsend-series/townsend.aspx

The Peerless (http://www.cross.com/contenttemplates/contentgeneral.aspx?cat_name=Peerless_125_Overview

クロス高級筆記具はウェブサイトhttp://www.CROSS.com 、または厳選小売店で入手できる。店舗案内および詳しい情報はhttp://www.cross.com/retailer/storelocator.aspx?cat_name=Retail_Store_Locator を参照。

▽クロスについて

クロスブランドの物語は1846年、熟練職人のリチャード・クロスが長男のアロンゾ・タウンゼント・クロスと高級筆記具に大変革をもたらしたときに始まる。初期の優れた企業精神は、100件以上の特許によって改良されたツールが含まれ、カリフォルニアのゴールドラッシュの利益で促進された。クロスは、達成、人の潜在力、使用できる高級品を象徴する基準を設定するといまも位置づけられており、保有する特別なビジョンと強力な起業精神を成功に必要なツールとともに提供することを目指している。

▽報道関係問い合わせ先

Genevieve Malandra

+1.646.977.0224 (mobile)

gigi@j2online.com

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150917/267607LOGO

ソース:A.T. CROSS

Creator Of Legacy Fine Writing Instruments CROSS Launches Global Campaign Celebrating Human Potential and The Pursuit of Greatness

PR61854

LINCOLN, R.I., Sept. 22, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

#MakeYours

The CROSS brand of fine writing instruments is one of America's most beloved

and historic luxury brands. Dating back to the California Gold Rush of 1849,

their first writing instruments were created when gold was plentiful and the

ability to create this class of consumer goods became a reality. Since its

launch, the CROSS brand has been synonymous with achievement and the pursuit of

human potential.

Today, CROSS is pleased to announce the relaunch of their iconic American

brand, via a contemporary new look, innovative new products and an authentic

messaging campaign, aimed at re-positioning the brand amongst the most

prestigious American, luxury brand names. The rebranding reflects both the rich

history of the company, as well as its vision for the future.

"We are introducing a modernized version of the CROSS brand, staying true to

its brand roots, historic legacy and the identifiable iconography of its

origins. The new gold and black colors pay tribute to the brand's historic

past, while the modernized brand symbol, the determined CROSS lion, reflect

both the original brand symbol and the spirit and attitude of our core

consumer. Pairing this essence with innovative new products like the Townsend

Electronic Stylus and a global advertising campaign that celebrates our

consumer, we find a complete effort to re-introduce CROSS as the apex of usable

American luxury," said Magnus Jonsson, Global CMO, A.T. CROSS.

The campaign will personify its powerful brand truths such as "inspired

ingenuity" through a series of black and white, visual narratives which capture

moments where selected artists and entrepreneurs are immersed in rich

experiences surrounding their most passionate endeavors. The campaign

chronicles:

    -- Peter Thum (http://fonderie47.com/pages/peter-thum ), social

       entrepreneur and founder of Ethos Water and Fonderie 47. He has

       perfected the art of creating responsible consumer ecosystems where

       negative begets positive and fortune benefits all.

    -- Kate Davis (http://www.katedavismusic.com/ ), a multi-instrumentalist

       and singer-songwriter signed to Concord Records who was named one of

       MTV's "15 Fresh Females Who Will Rule Pop." Davis transposes her sharp

       wit and soul of a poet into notes utilizing a CROSS fine writing

       instrument.

    -- Cris Cab (http://www.criscab.com/ ), an internationally famed, singer

       songwriter who garnered much of the inspiration for his music from a

       childhood spent in both the US and the Bahamas. Cab uses a CROSS fine

       writing instrument to write lyrics for hits like Liar Liar, and is

       currently working with Executive Producer Pharrell Williams to produce

       his next album.

    -- Oyama Enrico Isamu Letter (http://www.enricoletter.net/ ), a

       contemporary renaissance man, whose various titles include artist,

       essayist, business person, as well as collaborator for brands such as

       COMME des GARCONS and Shu Uemrua. Inspired by street art and culture,

       Oyama implements the CROSS fine writing instrument to produce aspects

       of his works and in his endeavors as an essayist.

The authentic iconography and silhouette of CROSS fine writing instruments is

immediately recognizable to consumers. With this in mind, CROSS chose certain

models as the inspiration for the relaunch efforts that will include The

Classic Century (

http://www.cross.com/classic-century-lustrous-chrome-ballpoint-pen.aspx ), The

Century II ( http://www.cross.com/century-ii-classic-black-ballpoint-pen.aspx

), the Townsend (

http://www.cross.com/writing-instruments/luxury-collections/townsend-series/townsend.aspx

) and the Peerless (

http://www.cross.com/contenttemplates/contentgeneral.aspx?cat_name=Peerless_125_Overview

). CROSS fine writing instruments can be purchased at http://www.CROSS.com and

at select retailers. Access the store locator (

http://www.cross.com/retailer/storelocator.aspx?cat_name=Retail_Store_Locator )

for more details.

About CROSS

The story of the CROSS brand begins in 1846 when artisan Richard Cross, in

partnership with his son Alonzo Townsend Cross revolutionized fine writing

instruments. Their early mark of entrepreneurial excellence included tools

refined through more than 100 patents and accented by the spoils of the

California gold rush. Still positioned to set the bar for what it means to

symbolize achievement, human potential and usable luxury, CROSS seeks to

provide those possessing extraordinary vision and a strong entrepreneurial

spirit with the tools needed to make their mark.

Media Contact:

Genevieve Malandra

+1.646.977.0224 (mobile)

gigi@j2online.com

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150917/267607LOGO

SOURCE A.T. CROSS

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