mPOS導入を増やす決済業界 Aite GroupとMahindra Comvivaの調査が指摘

Mahindra Comviva

mPOS導入を増やす決済業界 Aite GroupとMahindra Comvivaの調査が指摘

AsiaNet 61834 (1196)

【ニューデリー2015年9月17日PR Newswire=共同通信JBN】モビリティーおよびモバイル・ファイナンシャル・ソリューションで世界をリードするプロバイダーMahindra Comviva(http://www.mahindracomviva.com/ )は、独立系の調査・顧問企業のAite Groupと協力し、モバイル・ポイントオブセールス(mPOS)の進展に関する調査をリリースした。この調査は小売店をはじめ大きな企業が顧客サービスを拡大、向上させるために使用するチャンネル向けの電子決済サービスとしてのmPOS受領方法の開発について、その出発点から検討を加えている。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127

この調査は決済業界で活躍するさまざまな大手組織と行ったインタビューの分析に基づいている。また調査には、業界におけるmPOS決済方法の進化と需要パターンを理解するため、主要な調査員が世界中で行った一次資料調査も含まれている。

調査でわかったことは、2018年には約30兆米ドル相当の売り上げのうちカードによる決済は2730億件に達するとみられることである。しかし、mPOSが伸びることに伴い、新しい支払い形式が出現する。その中には支払い受領方法に大きな柔軟性をもたらすNFC対応のモバイルデバイスがある。調査はmPOSで恩恵を受ける次世代のモバイルベース決済サービスに注目している。柔軟性が加味されたNFC機能は、次世代のモバイル決済受領端末の有力な特徴である。Aite Groupの調査は、非接触モバイル決済が2015年から2018年にかけ小売り決済の4%から5%に達し、2020年以降は決済件数が大幅に加速する可能性があると指摘している。

mPOS機能が進化することに伴い、ハードウエア販売も大幅に伸びた。大手ポイントオブセールス(POS)ベンダーとの聞き取り調査で、2014年のmPOSハードウエア総販売が約1000万台の機器に上ったことがわかった。

Mahindra Comvivaの上級副社長でモバイル・フィナンシャル・ソリューション責任者であるスリナバス・ニデュゴンディ氏は「日進月歩のデジタル経済では、モビリティーは不可欠なビジネスイネーブラーである。mPOSは小売店のビジネス改革を支援し、展開スピードと柔軟性を提供して、最終顧客との関係を変革することができる特注ソリューションを実現する。mPOSが決済ソリューションの発展に寄与し、今後は業界におけるモバイル決済の普及の道を開くと確信している」と語った。

Aite Groupの決済アナリストであるアンドルー・コープマン氏は「決済の世界では、これまでなかった変化のプロセスが始まっている。決済を中心に据える柔軟なソリューションを取り込んだ新しいビジネスモデルとパートナーシップが時代の流れではあるが、急速に変化する状況を切り抜けるために不可欠な要素はモビリティーである。それは顧客の便宜を図り、これまでよりも多種多様なロケーションで決済を受領できる能力である。mPOSはニッチなサービスから現代の商取引の主流へと変化している」と語った。

「The Evolution of mPOS: The Payments Industry in Flux(mPOSの進化:変遷する決済業界)」と題する調査の全文はMahindra Comvivaのウェブサイトhttp://www.mahindracomviva.com/wp-content/uploads/2015/08/The-Evolution-of-mPOS_White-Paper.pdf からダウンロードできる。

▽問い合わせ先

Sundeep Mehta

Global PR & Corporate Communications

Contact: +91-124-481-9000

Email: pr@mahindracomviva.com

ソース:Mahindra Comviva

Payments Industry in Flux with Increased Uptake of mPOS Across Verticals: Aite Group and Mahindra Comviva

PR61834

NEW DELHI, Sept. 17, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Mahindra Comviva [http://www.mahindracomviva.com/], the global leader in

providing mobility and mobile financial solutions has released a study in

association with the Aite Group, an independent research and advisory firm,

outlining the evolution of mobile point-of-sale (mPOS). The study discusses the

development of mobile point-of-sale (mPOS) acceptance methods, from their

origins, as electronic payment services for small merchants to a channel used

by larger enterprises to extend and enhance their customer service.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127 )

The study is based on the analysis of interviews done with various leading

organizations active in the payments industry. This also includes primary

research done by leading researchers across the globe to understand the

evolution and demand patterns of mPOS acceptance methods across industries.

The study indicates that cards will account for 273 billion transactions at a

combined value of some US$30 trillion by 2018.  However, as mPOS grows, new

forms of payment will flourish, including NFC-enabled mobile devices bringing

greater flexibility to payment acceptance. The report draws attention to the

next generation of mobile based payment services benefiting from mPOS. NFC

capability coupled with flexibility is a powerful aspect of the next generation

of mobile payment acceptance devices. Aite Group research indicates that from

2015 to 2018, contactless mobile transactions have the potential to reach 4% to

5% of retail payments with growth in transaction volume accelerating after 2020.

With the evolution of mPOS capabilities, hardware sales have also shown

significant growth.  Discussions with leading point-of-sale (POS) vendors

indicate that the total sales of mPOS hardware in 2014 amounted to around 10

million devices.

Commenting on the study, Srinivas Nidugondi, Senior VP and Head of Mobile

Financial Solutions at Mahindra Comviva, said, "In a fast-evolving digital

economy, mobility is a critical business enabler. mPOS helps merchants to

modernize their business by offering speed of deployment and flexibility to

deliver tailored solutions that can transform their relationship with their end

customers. We are confident that mPOS will lead to the advancement of payment

solutions and would pave the way for mobile payments growth across industries

in the years to come."

Andrew Copeman, a payments analyst at Aite Group, commented, "The world of

payments is at the start of a process of change more fundamental than ever

before. New business models and partnerships with more flexible solutions

having payment acceptance at their heart are the order of the day, but the key

ingredient that weaves through the rapidly evolving landscape is mobility; the

ability to accept payments at the customer's convenience and at a greater

variety of locations than ever before. mPOS is moving from a niche service into

the mainstream of modern commerce."

The full study report titled "The Evolution of mPOS: The Payments Industry in

Flux" is available for download on Mahindra Comviva website - CLICK HERE:

http://www.mahindracomviva.com/wp-content/uploads/2015/08/The-Evolution-of-mPOS_White-Paper.pdf

For further enquiries, please contact:

Sundeep Mehta, Global PR & Corporate Communications

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Email: pr@mahindracomviva.com

Source: Mahindra Comviva

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