有害飲酒減少へ酒造会社の「約束」から2年後の進展

International Alliance for Responsible Drinking(IARD)

有害飲酒減少へ酒造会社の「約束」から2年後の進展

AsiaNet 61738(1154)

【ワシントン2015年9月15日PRN=共同通信JBN】ビール、ワイン、スピリッツの有力な世界的製造会社の最高経営責任者(CEO)たちは15日、有害な飲酒を減らすための前例のない構想の進展ぶりを強調するリポートを発表した。5年計画の2年間で「Beer, Wine and Sprits Producers' Commitments to Reduce Harmful Drinking(有害な飲酒を減らすためのビール、ワイン、スピリッツ製造会社の約束)」(http://www.producerscommitments.org )は年少者飲酒の減少、酒飲み運転の防止、飲酒に対する責任を促進する行為のマーケティング・コードの強化と拡大を含む重要分野で進展を示した。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150909/265153

リポートで目立つ点は年少者飲酒の減少に対するサポートでの酒造会社の進歩である。「約束」に署名した会社は世界各地で180の年少者飲酒防止計画を引き受けた。ビール、ワイン、スピリッツ製造会社は2014年にベトナムで法的追跡年齢政策の作成推進を助けた。

この約束の事務局を務める「責任ある飲酒国際連盟(IARD)」のアン・キーリング会長兼CEOは有害飲酒に対処するには社会のすべての分野-政府、市民社会、民間部門-に関与しなければならいとわれわれは信じており、従って主要な酒造会社のCEOが5年計画の作業で有害飲酒に対処するための5つの約束セットに合意したことを喜んでいる。IARDはほかの酒造会社、小売会社がわれわれに加わってこの努力の規模を広げ、政府、市民社会、国際組織のパートナーに対してこのリポートを読み、われわれが協力して解決策を見いだせると呼び掛けることを歓迎する」と語っている。

約束のCEOグループの議長であるアンハイザー・ブッシュ・インベブのカルロス・ブリトCEOは「われわれの会社は100カ国以上に代理店を持っており、活動しているすべての市場で共同の努力を通じて前向きの永続的な貢献をすることを約束している。われわれの約束はアルコールの有害な消費の減少を世界的に助けるためのよい出発点だが、この仕事に次のレベルへのインパクトを与えるためにはこの集団的アプローチを拡大しほかのビール、ワイン、スピリッツ会社や小売会社、政府、国際組織、地元共同体グループも含める必要がある。有害飲酒を減らすための努力にさらに大きなインパクトを与えられるように、これらの提携関係を実現するためにわれわれは大きな努力をしている」と述べている。

この約束はこれまでで最大の有害飲酒に対処する業界規模の構想である。アクセンチュア・サステナビリティー・サービスが開発した主要業績指数に基づく「2014年進展リポート」はKPMGサステナビリティーが保証している。同リポートは複数の特定行動領域であった進展を以下のように調査している。

有害飲酒を減少させるため世界各地のより多くの人々に、教育やツールによってこれまでより多くの手段で接触する。集団的には加盟会社とNGO、政府間組織、その他の関心のある利害関係者との協力の成果である教育計画が258万人以上の年少の個人に届いた。影響力のある成人の啓蒙努力は約50万人から326万人に飛躍した。新たなツールには責任ある飲酒に関するユーザーフレンドリーで、事実に基づく情報を提供する消費者ウェブサイトhttp://www.responsibledrinking.org 構築への有意義な進展が含まれている。

飲酒運転防止努力を通じた現行の世界的影響力創出。個人、集団の努力を通じてビール、ワイン、スピリッツ製造会社は146カ国で375のユニークな反飲酒運転努力を行った。IARDとの提携で酒造会社は中国、コロンビア、メキシコ、ナイジェリア、ロシア、ベトナムで飲酒運転の減少を目指す一連のパイロット計画を開始し、成功した。政府、市民社会組織、NGOとの提携関係をつくり出し、これら文化特定計画は一般の理解の増進、法執行当局とのより強力な関係の構築、飲酒運転のリスクが大きい特定運転者グループの標的化に集中した。

2014年9月に一連のDigital Guiding Principles(デジタル・ガイド原則)を公開した。この原則は飲料アルコール製造会社がオンライン・マーケティング、メディアの利用で伝統的なマーケティング活動に適用するのと同じ高い標準を満たすために必要な初めての世界的ガイドライン・セットである。これらの標準には印刷物、放送、デジタル・メディアでの広告でマーケティング対象者の最低70%を成人とすることを確立した70/30ルールの順守が含まれている。

2014年10月にAlcohol Education Guide(アルコール教育ガイド)を公開。世界各地からの最良慣行に関する活動に基づく専門家パネルのガイダンスでつくられたこのガイドはインタラクティブで包括的であり、ユーザーにやさしいリソースによるアルコール教育計画の段階的な展開をサポートしている。このガイドはユーザーにほかの聴衆がまねたり、適応したりできるよい行動計画の例を提供する。

Progress Report(進展リポート)は、飲酒運転に関する集団的な努力の他の国への拡大、法的購入許可年齢のない標的国での努力の継続、主要国際小売会社と協力を続け有害飲酒を減らすという目標をサポートするための役割を最もよく規定することを含め、この構想期間終了後に残る課題の概略を説明している。構想調印会社が活動している117カ国のうち66カ国で最低1社の調印会社が有害飲酒を減らすための小売り計画を前進させる努力をしている。

2012年10月にアルコールの有害使用を減らすための既存の努力を強化、拡大して(2013年から)5年間にわたって一連の行動をとることに合意した酒造会社が最初にこの約束に調印した。5つの約束は次の通りである。

*低年齢飲酒の減少

*行動のマーケティング・コードの強化と拡大

*消費情報と責任ある製品のイノベーション

*飲酒運転の減少

*有害飲酒を減らすための小売会社のサポートのリスト化

IARDと酒造会社もアルコールの有害利用をへらす世界保健機関(WHO)の世界戦略をサポートし、ビール、ワイン、スピリッツの製造会社、販売代理店、マーケター、販売業者のために示された前向きな役割を歓迎する。

酒造会社のコミットメントにおける功績についてのCEOたちのパネルディスカッションの抜粋はhttps://vimeo.com/user43235759/review/138868968/1faef4ecf8 を参照。

編集者へ

▽IARDとは何か

IARDは非営利組織で有害飲酒という世界の公共保健問題への対処と責任ある飲酒の促進に専念している。3大非感染性疾患(NCD)のリスク要因としての有害飲酒を減らすことは、WHOのNCDに関する世界行動計画、NCDの予防と管理に関する国連の政治宣言が示すように、世界の政府にとって優先事項である。IARDはWHOのアルコールの有害使用を減らすための世界戦略と加盟国が製造会社のために特定した建設的役割の実行をサポートしている。

世界的な公共保健NGOとして公共、市民社会、民間利害関係者と提携して、有害な飲酒の減少、責任ある飲酒の世界的な促進に貢献するという使命を前進させる。IARDは2025年までに「アルコールの有害使用最低10%減らす」という世界各国政府が設定した世界目標の実行をサポートしている。IARDはアルコール業界のすべての分野-ビール、ワイン、スピリッツ-の加盟企業からアルコールの有害使用に対する解決策の一部になるという共通の目的についてサポートされている。

「約束」に署名した12社はアンハイザー・ブッシュ・インベブ、アサヒホールディングス、バカルディ、ビーム・サントリー、ブラウンフォーマン・コーポレーション、カールスバーグ、ディアジオ、ハイネケン、キリンホールディングス、モルソン・クアーズ、ペルノ・リカール、SABMミラー。

1225 19th Street NW, Suite 500 Washington, D.C. 20036 USA

http://www.iard.org

IARDについての問い合わせは以下まで

Isabella Platon, Senior Vice President of Strategy and Communications

IPlaton@IARD.org

ソース:International Alliance for Responsible Drinking(IARD)

Beer, Wine and Spirits Producers' Commitments Mark Two-year Progress Toward Reducing Harmful Drinking

PR61738

WASHINGTON, Sept. 15, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

CEOs of the leading global producers of beer, wine and spirits today released a

report highlighting the progress on their unprecedented initiative to reduce

harmful drinking. At the two-year mark of the five-year program, the Beer, Wine

and Spirits Producers' Commitments to Reduce Harmful Drinking

(http://www.producerscommitments.org) has shown progress in key areas including

helping to reduce underage drinking, prevent drink driving, and strengthen and

expand marketing codes of practice to promote responsible drinking.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150909/265153 )

Notable in the report is the producers' progress in supporting the reduction of

underage drinking. Signatory companies have undertaken 180 underage drinking

prevention education programs around the world. The Beer, Wine, and Spirits

producers helped drive the development of a legal purchasing age policy in

Vietnam in 2014.  

"We believe that addressing harmful drinking must involve all sectors of

society-governments, civil society, and the private sector-and are therefore

pleased that the CEOs of the major alcohol-producing companies have agreed to a

set of five commitments to address harmful drinking in a five-year program of

work," said Ann Keeling, President/CEO, International Alliance for Responsible

Drinking (IARD), which serves as Secretariat to the Commitments. "IARD welcomes

other alcohol-producing companies and retailers to join us in scaling up this

effort and invites partners from government, civil society, and international

organizations to read this report and see how we can collaborate to find

solutions."

"Our companies are represented in more than 100 countries, and we are committed

to making a positive and lasting contribution through our joint efforts in all

of the markets in which we operate," said Carlos Brito, Commitments CEO Group

Chair and CEO of Anheuser-Busch InBev. "Our Commitments are a good starting

point to help reduce the harmful consumption of alcohol globally; but to take

the impact of our work to the next level, we need to expand this collective

approach to also include other beer, wine and spirits companies, as well as

retailers, governments, international organizations, and local community

groups. We are working hard to bring these partnerships together so that we can

have an even greater impact in our efforts to reduce harmful drinking."

The Commitments represent the largest ever industry-wide initiative to address

harmful drinking. The 2014 Progress Report, based on key performance indicators

developed by Accenture Sustainability Services, was assured by KPMG

Sustainability.  The report examines the gains made on multiple identified

action areas. Progress areas include:

Reaching more people around the world in more ways than ever before with

education and tools to reduce harmful drinking. Collectively, education

programs resulting from signatories' work with NGOs, inter-governmental

organizations, and other interested stakeholders have directly reached more

than 2.58 million underage individuals. Adult influencer outreach efforts leapt

from roughly half a million to 3.26 million. New tools included significant

development to the construction of a consumer website,

http://www.responsibledrinking.org, which provides user-friendly, factual

information on responsible drinking.

Creating ongoing global impact through drink driving prevention efforts.

Through both individual and collective work, beer, wine and spirits producers

launched 375 unique drink driving efforts in 146 countries. In partnership with

IARD, producers launched a series of successful pilot programs aimed at

reducing drink driving in China, Colombia, Mexico, Nigeria, Russia and Vietnam.

Created in partnership with governments, civil society organizations and NGOs,

these culturally-specific programs focused on increasing public awareness,

building stronger relationships with law enforcement, and targeting specific

groups of drivers at high risk for drink driving.

Launching a set of Digital Guiding Principles in September 2014. The Principles

marked the first-ever set of global guidelines for beverage alcohol producers

to require online marketing and social media use to meet the same high

standards that apply to traditional marketing activities. These standards

include adhering to the 70/30 rule, which establishes that advertisements in

print, broadcast and digital media should have a minimum 70 percent adult

audience.

Launching an Alcohol Education Guide in October 2014. Crafted with the guidance

of an expert panel that based the work on best practices from around the world,

the Guide supports step-by-step development of alcohol education programs with

interactive, comprehensive, and user-friendly resources. The Guide provides

users with examples of good practice programs that can be replicated or adapted

for different audiences.

The Progress Report also outlines the work that lies ahead for the duration of

the initiative, including expanding collective drink driving efforts to other

countries; continuing work in targeted countries that do not have a legal

purchase age; and continuing to collaborate with major international retailers

to best define their role in supporting the goal of reducing harmful drinking.

In 66 of the 117 countries where Commitments signatories are active, at least

one signatory is working on moving forward retail initiatives to reduce harmful

drinking.

The producers initially signed the Commitments in October 2012, when they

agreed to undertake a series of actions over five years (beginning in 2013)

with the goal of strengthening and expanding existing efforts to reduce the

harmful use of alcohol. The five commitments address:

- Reducing underage drinking

- Strengthening and expanding marketing codes of practice

- Providing consumer information and responsible product innovation

- Reducing drinking and driving

- Enlisting the support of retailers to reduce harmful drinking

IARD and the producers also support the World Health Organization's (WHO)

Global Strategy to Reduce Harmful Use of Alcohol and welcome the positive role

it identifies for producers, distributers, marketers, and sellers of beer,

wine, and spirits.

Watch an excerpt of the CEOs panel discussion on their achievements: Producers'

Commitments [https://vimeo.com/user43235759/review/138868968/1faef4ecf8]

For editors:

What is IARD?

IARD is a not-for-profit organization, dedicated to addressing the global

public health issue of harmful drinking and promoting responsible drinking. As

a contributing risk factor for three major non-communicable diseases (NCDs),

reducing harmful drinking is a priority for the world's governments, as set out

in the WHO Global Action Plan on NCDs and the UN Political Declaration on the

Prevention and Control of NCDs. IARD supports implementation of the WHO Global

Strategy to Reduce the Harmful Use of Alcohol and the constructive role Member

States have identified for producers.  

As a global public health NGO, we partner with public, civil society, and

private stakeholders to advance our mission of contributing to the reduction of

harmful drinking and promoting responsible drinking worldwide. IARD supports

implementation of the global target set by the world's governments of "at least

10% relative reduction in the harmful use of alcohol" by 2025. IARD is

supported by its Member Companies from all sectors of the alcohol industry -

beer, wine, and spirits - in their common purpose of being part of the solution

to the harmful use of alcohol.  

The 12 signatories of the Commitments are:  Anheuser-Busch InBev; Asahi Group

Holdings; Bacardi; Beam Suntory; Brown-Forman Corporation; Carlsberg; Diageo;

Heineken; Kirin Holdings Company; Molson Coors; Pernod Ricard; and SABMiller.

1225 19th Street NW, Suite 500  Washington, D.C. 20036 USA

http://www.iard.org

For inquiries about IARD, please contact:

Isabella Platon, Senior Vice President of Strategy and Communications

IPlaton@IARD.org

Source: International Alliance for Responsible Drinking (IARD)

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中