ジバンシィ バイ リカルド ティッシ2016年春夏コレクションをニューヨークで開催

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ジバンシィ バイ リカルド ティッシ2016年春夏コレクションをニューヨークで開催

AsiaNet 61770

ニューヨーク、2015年9月12日/PRニュースワイヤー/

アーティスティック・ディレクターのリカルド・ティッシ率いるジバンシィ社は、今シーズン、特別なコレクションをニューヨーク市民に届けました。ニューヨークという街が、リカルド・ティッシ及び創業者ユベール・ド・ジバンシィにとってアメリカン・ドリームの舞台であり、長年このデザイナー達と深い関係性を築いていることから実現した壮大なプロジェクトです。

マルチメディアニュースリリースはこちらでご覧になれます: 

http://www.multivu.com/players/uk/7621751-givenchy-riccardo-tisci-new-york-city/

2015年9月11日、ニューヨーク市主催により、ラブ(愛)とシェアリング(共有)をコンセプトとするパフォーマンスショーが開催されました。リサイクル材料を用いた舞台装置がトライベッカのハドソン川岸に設置され、国際的な著名人やファッション業界関係者、ファッションスクールの学生、ニューヨーク市が共同開催したコンテストの受賞者、近隣の地元住人など、かつてない程の観客が集まりました。

givenchy.com のウェブサイトと、ニューヨーク市のソーホーからタイムズ・スクエアにかけて設置された巨大スクリーンが、このショーを生中継する一方で、同じくライブ映像を流す宣伝用バスがブロンクス、ハーレム、クイーンズを走りました。

友人であり数多くのアートプロジェクトの共同実施者であるマリーナ・アブラモヴィッチと共に、リカルド・ティッシは、ファッションの領域を超えてたどり着いたパフォーマンスを創り出しました。普遍的テーマ(愛、平和、自由、謙虚、精神性)に焦点を当てた情熱的なパフォーマンスの中で、精神的で文化的な詠唱を唱える4人のアーティストに特にスポットライトが当てられました。マリーナ・アブラモヴィッチも7名のアーティストとともに、この会場でライブ・パフォーマンスを繰り広げました。

このイベントは、リカルド・ティッシが設計したマディソン街の新しいブティックのオープニングと、彼のジバンシィにおけるアーティスティック・ディレクターとしての10年目の節目と時を同じくしたものとなりました。 また、オートクチュールの世界とストリートファッションのはざまで独自の表現を見出しているジバンシィ・スタイルの成功を祝うためのイベントでもありました。

リカルド・ティッシは、この10年間デザインにおいて変わらぬコンセプトを伝え続けてきました。このコレクションは、その象徴となる作品を再解釈したものと言えるでしょう。ブラックとホワイト、男性と女性、強さと脆さ、テーラーの規律とランジェリーの繊細さ、これら全てが、コレクションの中で対比し融合し合い、ついには非常に自然な形となって表現されています。ジョアン・スモールズやマリアカルラ・ボスコーノなど、リカルド・ティッシが選んだ強い個性を持つトップモデルが参加してこれらの作品を披露するとともに、リカルド・ティッシが創造するジバンシィの人間的で官能的な側面を強調しています。

写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150907/264184

情報源:ジバンシィ

(日本語リリース:クライアント提供)

Givenchy by Riccardo Tisci - Spring Summer 2016 Collection in New York City

PR61770

NEW YORK, Sept. 12, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

   This season, the House of Givenchy, under the initiative of Artistic

Director Riccardo Tisci, is bringing an exceptional collection to New York, as

the city represents the capital of the American dream for the designer and for

the founder Hubert de Givenchy, who were both supported from the very beginning

by the American market.

   To view the Multimedia News Release, please click:

http://www.multivu.com/players/uk/7621751-givenchy-riccardo-tisci-new-york-city/

   On September 11th 2015, New York hosted a performance show dedicated to love

and sharing. With a decor of recycled materials installed on the banks of the

Hudson in Tribeca, there was an unprecedented audience in attendance:

professionals from the fashion world rubbed shoulders with celebrities,

fashion-school students, winners of a competition organized in partnership with

the city, and local residents from the neighbourhood.

   The website givenchy.com and giant screens installed across the city, from

Soho to Times Square, also broadcast the show live, while advertising buses

made their way across the Bronx, Harlem, and Queens inviting a wide a number as

possible to follow the event.

   With Marina Abramovic, a friend of the House and co-author of numerous

artistic projects, Riccardo Tisci created a performance which reached beyond

the scope of fashion. Designed to be an emotional experience focusing on

universal themes (love, peace, freedom, humility, spirituality), it notably put

the spotlight on four artists who performed spiritual and cultural chants from

across the world. True to form, Marina Abramovic also invited seven artists to

host live performances on the show's location.

   While the event coincides with the opening of the new boutique on Madison

Avenue, designed by Riccardo Tisci, and the designer's ten-year anniversary as

artistic director at the house, it is above all to celebrate the success of the

Givenchy style which finds equal expression both in the world of haute couture

as in street fashion. Shapes from women's pret-a-porter, haute couture, and

male fashion, all came to exemplify this two-edged style.

   The different fashion looks are exceptional reinterpretations of the most

iconic pieces that Riccardo Tisci has designed during the last decade. Black

and white, male and female, strength and fragility, the tailor's discipline and

the delicateness of lingerie all come together in a natural way in a collection

which has the feel of a marriage of opposites. It involved top models with

strong personalities chosen by Riccardo Tisci, such as Joan Smalls and

Mariacarla Boscono, who showcased these pieces and underlined the human and

sensual side of his style for Givenchy.

   Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150907/264184

   SOURCE: Givenchy

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