BMWグループの販売の伸びは引き続き好調 8月も最高を記録

BMWグループ

BMWグループの販売の伸びは引き続き好調 8月も最高を記録

AsiaNet 61722(1142)

【ミュンヘン2015年9月10日PRN=共同通信JBN】

*8月の販売総数は前年同月比7.2%増の15万6437台

*8月のBMWブランドは同7.6%増の13万5735台を納車

*グループの1-8月通期販売総数は前年同期比7.4%増の142万9390台

*欧州では強力なモーメンタムが継続、1-8月通期で同10.5%増

*MINIの1-8月通期の販売総数は同20.6%増の21万1826台

参考:写真は以下から入手できる。

AP Images(http://www.apimages.com )およびhttp://www.presseportal.de/nr/28255/

BMWグループの8月の納車台数は、BMW、MINI、ロールス・ロイスの各ブランドの合計が前年同月比7.2%増の15万6437台となり月間新記録になった。また1-8月の通期も前年同期比7.4%増の142万9390台と新記録だった。

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150908/264547

BMW AG(ドイツBMW本社)取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「一部の市場では全般的な経済情勢がかんばしくなかったものの、当社は連続して最高の世界販売台数を達成した。中国市場の急激な正常化によって逆風がいくぶん吹いたものの、欧州では素晴らしい成長率を見せ、アジア市場と北米自由貿易協定(NAFTA)地域も極めて好調な成長を示している。われわれは長年にわたり、世界規模で販売のバランスを保ち、単一の市場への依存を回避する政策を堅持している。7シリーズや今年発売のBMW X1のようなエキサイティングな新モデルによって、2015年を通し現在の販売成長率が続くものと確信している」と語った。

BMWブランドの8月販売は、前年同月比7.6%増の13万5735台が顧客に納車された。1-8月通期の販売は前年同期比5.5%増の121万5298台となった。

8月の販売総数は、最新モデルおよびモデルチェンジされた多数のBMWブランド車両モデルがけん引して増加した。BMW 1シリーズの世界における納車台数は前年同月比4.8%増の1万1498台だった。BMW 2シリーズの販売も好調で、8月は1万2648台が納車された。最近改装されたBMW 3シリーズは同4.4%増の3万5497台が世界で販売された。1年前に販売が開始されたBMW X4は月間の販売台数が前年同月比90%近い伸びになり3723台販売された。BMW X6の納車台数は前年同月よりほぼ2倍の3082台だった。

BMW i車両は、2015年1-8月の通期で1万6800台が世界の顧客に納車された。

新しいMINIは8月に2万471台が世界で納車され、前年同月比5.0%の伸びになった。1-8月の通期では前年同期比20.6%増の21万1826台だった。MINIブランドが1-8月通期でこれほどの数で販売されたのは初めて。これまでのところ、MINI 3ドアの販売は前年同月比18.7%増の8万960台で、MINI 5ドアは5万7364台となった。

8月と1-8月通期の販売は、BMWグループの均衡ある世界販売戦略どおり主要市場のすべてで成長を記録した。

2015年の欧州市場はこれまでのところかなりの勢いがあり、BMWとMINIの各ブランドを合わせた販売総数は前年同期に比べて10.5%増となっている(販売総数62万2625台)。BMWグループにとって4番目の市場である英国では、1-8月通期で14.4%増の13万1608台が納車され、かなりの成長率を達成している。その他多くの市場でも2桁成長を達成している。例えばフランスでは20.9%の4万8959台を販売した。欧州南部の多くの市場ではかなりの販売成長率を達成した。ポルトガルを例にとると、通期の納車台数は26.4%増の9423台となっている。

米州での販売は引き続き堅調で、BMWおよびMINIは1-8月通期で前年同期比7.4%増の32万1375台が同地域の顧客に納車された。米国での販売は同7.3%増の26万3908台。カナダでは同11.8%増の2万7094台、メキシコでは同18.7%増の1万1013台となった。

アジアにおける1-8月通期のBMWとMINI車両の販売は、前年同期比3.8%増の44万908台。中国本土での1-8月通期の販売は初めて30万台を突破し、同0.9%増の30万1529台となった。一方この地域で最大の成長率を示したのは引き続き日本と韓国だった。1-8月通期の日本での納車台数は同11.3%増の4万2920台、韓国ではさらに大きく成長し同20.7%で総数3万5671台だった。

BMWモトラッドのモーターサイクルとマキシスクーターの販売も素晴らしい勢いを示し続けている。8月の販売は総計8737台で前年同月比15.2%増となった。1-8月通期には10万1323人の顧客がBMWモトラッド車両を受け取っており、この時点でBMWモトラッド・ブランドが10万台以上を販売したのは初めてとなる。販売総数は前年同期比12.3%増。

▽BMWグループの8月および1-8月までの販売概要

                              2015年8月    前年同月比    1-8月通期   前年同期比

    BMWグループ

    乗用車台数         156,437        +7.2%        1,429,390     +7.4%

    BMW                135,735        +7.6%        1,215,298     +5.5%

    MINI                20,471        +5.0%          211,826     +20.6%

    BMWモトラッド        8,737       +15.2%         101,323      +12.3%

▽BMWグループについて

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。

2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2014会計年度の売上高は804億ユーロ、税引き前利益は約87億1000万ユーロ。2014年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万6324人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動によって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。

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ソース:BMW Group

BMW Group Sales Growth Continues for Best Ever August

PR61722

MUNICH, Sept. 10, 2015 /PRN=KYODO JBN/ -

- Deliveries in August up 7.2% to total 156,437

- BMW brand grows 7.6% in August with 135,735 vehicles delivered

- Group year-to-date sales total 1,429,390, up 7.4%

- Strong momentum in Europe: +10.5% in first eight months

- MINI sales up 20.6% in year-to-date: deliveries total 211,826

Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com)

and http://www.presseportal.de/nr/28255/

The BMW Group achieved its best ever August sales result with deliveries of

BMW, MINI and Rolls-Royce brand vehicles totalling 156,437 for the month, an

increase of 7.2% compared with the same period last year. It's also been the

company's best ever first eight months with year-to-date sales up 7.4%

(1,429,390).

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150908/264547 )

"Whilst the general economic situation remains challenging in some markets, we

are consistently selling more vehicles than ever before around the world," said

Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, Sales and Marketing

BMW. "Although the rapid normalisation of the Chinese market has created some

headwinds there, we are seeing excellent rates of growth in Europe, while many

Asian markets and the NAFTA region are also developing very positively. We

continue to follow our long-standing policy of balancing sales globally and

avoiding dependency on any single market. With exciting new models like the 7

Series and the BMW X1 still to come this year, I remain confident that our

current global sales growth will continue through 2015," he commented.

The BMW brand increased its global sales by 7.6% in August, with a total of

135,735 vehicles delivered to customers in the month. Sales for the

year-to-date rose 5.5% to 1,215,298.

Sales growth in August was driven most strongly by the BMW brand's many

recently introduced or refreshed models. Global customer deliveries of the BMW

1 Series stood at 11,498, a 4.8% increase on the same month last year. BMW 2

Series sales remain strong with a total of 12,648 units delivered in August.

Deliveries of the recently updated BMW 3 Series rose 4.4% in the month, with

35,497 sold around the world. Meanwhile the BMW X4, introduced just over a year

ago, saw its monthly sales jump nearly 90% to a total of 3,723. Customer

deliveries of the BMW X6 more than doubled to total 3,082 in the month.

In the first eight months of 2015, a total of 16,800 BMW i vehicles were

delivered to customers around the world.

August saw 20,471 customers around the world take delivery of a new MINI, an

increase of 5.0% on the same month last year. Year-to-date sales climbed 20.6%

to total 211,826. The brand has never previously sold so many vehicles in the

first eight months of the year. So far this year, sales of the MINI 3 door grew

by 18.7% (80,960) with customer deliveries of the new MINI 5 door totalling

57,364 in the same period.

All major global regions have achieved growth in August and the year-to-date,

in line with the BMW Group's strategy of balanced global sales.

Europe has seen considerable momentum so far in 2015, with BMW and MINI

combined sales up 10.5% on the same period last year (622,625). The BMW Group's

fourth biggest market, Great Britain, continues to achieve considerable sales

growth with 131,608 vehicles delivered to customers so far this year, an

increase of 14.4%. Many other markets also achieved double-digit growth.

Customer deliveries in France, for example, are up 20.9% (48,959). Many

southern European markets are posting considerable growth in sales. Portugal is

just one example - customer deliveries so far this year have increased 26.4% to

total 9,423.

Sales in the Americas continue to achieve solid growth; a total of 321,375 BMW

and MINI vehicles have been delivered to customers in the region so far this

year, an increase of 7.4%. In the USA, sales in the first eight months of 2015

totalled 263,908, up 7.3%. Customer deliveries in Canada over the same period

rose 11.8% (27,094) while sales in Mexico climbed 18.7% (11,013).

Deliveries of BMW and MINI vehicles in Asia in the year-to-date increased by

3.8% compared with the same period last year, totalling 440,908. For the first

time ever, Mainland China achieved sales of over 300,000 in the first eight

months of the year with deliveries up 0.9% to 301,529. Meanwhile the biggest

growth drivers in the region remain Japan and South Korea. Deliveries in Japan

climbed 11.3% in the year-to-date (42,920) while sales in South Korea saw even

stronger growth of 20.7% (35,671).

Sales of BMW Motorrad motorcycles and maxi-scooters continue to show excellent

momentum. A total of 8,737 units were sold in August, an increase of 15.2%

compared with the same month last year. In the first eight months of the year,

101,323 customers took delivery of a BMW Motorrad vehicle, the first time the

brand has sold over 100,000 units by this point in the year and up 12.3% on the

same period last year.

BMW Group sales in/up to August 2015 at a glance

                                                                                

                 

                                                       Up

                    In August Compared with  to/including Compared with

                         2015 previous year   August 2015 previous year

    BMW Group

    Automobiles       156,437         +7.2%     1,429,390         +7.4%

    BMW               135,735         +7.6%     1,215,298         +5.5%

    MINI               20,471         +5.0%       211,826        +20.6%

    BMW Motorrad        8,737        +15.2%       101,323       +12.3%

The BMW Group

With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the world's

leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also provides

premium financial and mobility services. As a global company, the BMW Group

operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a global

sales network in more than 140 countries.

In 2014, the BMW Group sold approximately 2,118 million cars and 123,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2014 was

approximately Euros 8.71 billion on revenues amounting to Euros 80.40 billion.

As of 31 December 2014, the BMW Group had a workforce of 116,324 employees.

The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility

and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its

strategy.

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SOURCE: BMW Group

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