ドリトスが「Crash the Super Bowl 50」への応募呼び掛け

ペプシコ

ドリトスが「Crash the Super Bowl 50」への応募呼び掛け

AsiaNet 61684(1129)

【パーチェス(米ニューヨーク州)2015年9月9日PRN=共同通信JBN】

*ペプシコのドリトス・ブランドは世界のファンに、オリジナルテレビ広告を制作して、100万米ドルの大賞賞金、およびワーナー・ブラザース、DC Entertainment、ザック・スナイダー監督と共同制作する独占機会を手に入れるよう呼び掛ける

ペプシコのドリトス・ブランドは世界の“クランチ戦士”に対し、ドリトスをあまたあるスナック群から際立たせている特徴あるフレーバーとバリバリと音がする力強いクランチ感を30秒のテレビ広告の中で撮影するように呼び掛ける。この広告は第50回スーパーボウルの試合中に放映され、映画制作者の富と名声をもたらす。10年目にして最後となる「クラッシュ・ザ・スーパーボウル(Crash the Super Bowl)」コンテストで、ドリトスは世界のファンに最終案内を出し、このスナックブランドの次の偉大なテレビ作品を創作するよう要請する。パンチ力、もしくはクランチ力が最も詰まった広告の制作者には100万ドルの賞金、およびワーナー・ブラザース、DC Entertainmentと協業するザック・スナイダー監督とコラボするという一生一度のキャリアチャンスが贈られる。コンテスト優勝者の役柄は、その興味に合わせ作られる。コンテストと公式ルールの詳細はwww.Doritos.com を参照。

ドリトスは、需要の多いスーパーボウルの広告時間を消費者に委ねた最初のブランドで、世界最大級の舞台で仕事とドリトス愛を共有するチャンスをファンに与えている。10年前、最初に広告業界に旋風を巻き起こして以来、クラッシュ・ザ・スーパーボウル(Crash the Super Bowl)コンテストは消費者から3万2000の作品提案を受け取り、ドリトス・ブランドは賞金700万ドル以上を贈ってきた。このコンテストは熾烈なもので、スーパーボウルで放映された中でも最もクリエーティブで記憶に残るいくつかのコマーシャルに関わってきた。また、コンテストを契機にして、大きな成功を求めて業界でのキャリアを踏み出したドリトスファンもいる。

コンテストは3年前、米国以外のファンにも開放され、世界各地からクリエーティブなスポット広告が殺到するようになった。コンテストは昨年、29の異なる国から作品の提案を受け取り、米国以外の映画制作者の広告を初めて放映した。第49回スーパーボウルの中継中に放映されたカナダ人グラハム・タルボット氏のドリトス広告「When Pigs Fly」である。

ペプシコ・グローバル・スナックグループ&ペプシコ・グローバルインサイツのアン・ムカジー社長は「過去9年、クラッシュ・ザ・スーパーボウル(Crash the Super Bowl)コンテストは、作品を展示し、自ら名をなし、ドリトス・ブランド形成に役立つプラットフォームを最も勇気あるファンに提供してきた。世界中のドリトスファンはクリエーティブであり、ブランドに対する情熱を共有している。それはこのコンテストに提案される見事な作品としてもたらされており、ことし彼らが何を考えつくか待ち遠しい」と語った。

米プロフットボールリーグNFLの優勝決定戦、スーパーボウルは米国と世界で最も広くテレビ観戦されるイベントの1つであり、試合中に放映される広告は極めて待望され、1年を通じて話題になる。

クラッシュ・ザ・スーパーボウル(Crash the Super Bowl)コンテストの作品受け付けは2015年11月15日が期限。正規の審査団が選出するセミファイナリストは11月中に発表される。2016年1月、決勝進出の3人が明らかにされ、ファンは広告をオンラインで閲覧してお気に入りの作品に投票し、スーパーボウル中継中に放映されるスポット広告が決定される。ことしのクラッシュ・ザ・スーパーボウル(Crash the Super Bowl)決勝進出者は、ブランドに長年サポートされた作品を生み出したクリエーティブなドリトスファンの選抜グループに合流する。ファイナリストはそれぞれカリフォルニア州に招待され、プライベートスイート席から第50回スーパーボウルを観戦する。これはコンテスト史上初めてのことで、ファイナリストは全員、賞金とともに人生を変えるキャリア機会を手にする。

www.Doritos.com で最高得票した広告は2016年2月7日、米CBSテレビ・ネットワークの第50回スーパーボウル中継中に放映される。優勝広告作品の制作者は100万ドルの賞金に加えて、ザック・スナイダー監督とコラボするチャンスも与えられる。同監督は2004年のリメーク「ドーン・オブ・ザ・デッド」、「300(スリーハンドレッド)」「ウォッチメン」「マン・オブ・スティール」、近く封切られる「バットマンvsスーパーマン ジャスティスの誕生」などのアクション作品で広く知られている。ファイナリスト2人にはそれぞれ10万ドルが贈られ、次のドリトス・プロジェクトについて助言する機会が与えられる。

スナイダー監督は「ドリトス・ブランドだけがスーパーボウルの試合中に流される自分たちの広告を見る機会を熱心な映画制作者に与える。わたしは広告作成でキャリアをスタートし、そのメディアの大ファンであり続けている。スーパーボウルの広告数作品を自分でつくってみて、ことしのコンテスト参加が本当に楽しみだ。それは、いつも最も革新的かつ刺激的な作品を生み出す場である。だれもが考案するものを見るのが楽しみだ」と話した。

詳しい情報とコンテストのルールは、www.Doritos.com を参照。

ペプシコとNFLとの関係は、社内で最も長く続き、最も成功したスポーツ・スポンサーシップである。ペプシコはペプシ、トスティートス、クエーカー、ドリトス、ゲータレードなど最大の食品・飲料ブランドの多くにまたがる活性化によって、シーズン中に消費者とつながるためにNFLとの関係を活用する。

▽ドリトスについて

ドリトスは、ペプシコの売れ行きトップ級の1つで、ペプシコ・ポートフォリオの中でも有数の急成長スナックブランドである。1966年に米国で発売され、ドリトス製品の際立つフレーバーと力強いクランチ感はいまや世界70カ国以上で享受されている。

▽ペプシコについて

世界200を超える国・地域の消費者が1日に10億回、ペプシコ製品を楽しんでいる。ペプシコは、フリトレー、ゲータレード、ペプシコーラ、クエーカー、トロピカーナなどの補助食品・飲料ポートフォリオにリードされて、2014年には660億米ドル以上の純収入を挙げた。ペプシコーラの製品ポートフォリオには、推定年間小売額が10億米ドルを超える22のブランドをはじめとして、楽しむことのできる幅広い食品・飲料が含まれる。

ペプシコの神髄は「目的のあるパフォーマンス」であり、株主の価値を持続的に高めながら一流の業績を上げることを目標としている。「目的のあるパフォーマンス」は、実際には、おやつから健康食品まで幅広い食品・飲料を提供すること、環境への影響を最小限に抑える革新的方法を見つけて運営コストを削減すること、世界中の従業員にとって安全で快適な職場を提供すること、そしてペプシコが活動する地域社会を尊重、支援しそこに投資することを意味する。詳しい情報については、www.pepsico.com を参照。

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BROADCAST / PRINT / TV MEDIA: Broadcast quality video, photo stills and press information is available to preview, download and share at

www.magicbulletmedia.com/MNR/crashthesuperbowl

ソース:PepsiCo

▽問い合わせ先

Lee Rothchild, PepsiCo

+1-914-325-3685

Lee.Rothchild@pepsico.com

Doritos Calls on Global Crunch Crusaders to Crash Super Bowl 50

PR61684

PURCHASE, N.Y., Sept. 9, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

    -- PepsiCo's Doritos brand invites fans around the world to create an

   original television commercial for a chance to win a $1 million USD grand

      prize and an exclusive opportunity with Warner Bros. Pictures, DC

                  Entertainment and Director Zack Snyder  

PepsiCo's Doritos brand is calling on creative crunch crusaders around the

world to capture the bold flavors and intense crunch that set Doritos apart

from the snack pack in a 30-second television advertisement that could air

during Super Bowl 50 and earn the filmmaker fame and fortune. For the tenth and

final year of the Crash the Super Bowl contest, Doritos is issuing a last call

to fans globally and inviting them to create the snack brand's next great

television creative. The creator whose advertisement packs the most punch - or

crunch - will be awarded $1 million USD and the career opportunity of a

lifetime collaborating with Zack Snyder while working with Warner Bros.

Pictures and DC Entertainment. The role will be custom tailored to the contest

winner's interests. Details about the contest and official rules are available

at www.Doritos.com.

Doritos was the first brand to hand over highly coveted Super Bowl air time to

consumers, giving fans an opportunity to share their work and their love of

Doritos on one of the world's biggest stages. Since first taking the

advertising world by storm ten years ago, the Crash the Super Bowl contest has

received 32,000 consumer submissions and the brand has awarded more than $7

million USD in prize money. The competition is intense and the contest is

responsible for some of the most creative and memorable commercials to have

aired during the Super Bowl. It has also launched the careers of Doritos fans

who have gone on to find great success in the industry.

Three years ago the contest was opened to fans outside of the United States and

creative spots started pouring in from all corners of the world. Last year the

contest received submissions from 29 different countries and aired its first

ever advertisement by a filmmaker from outside of the U.S. when Canadian Graham

Talbot's Doritos commercial, "When Pigs Fly," aired during the broadcast of

Super Bowl XLIX.

"Over the past nine years the Crash the Super Bowl contest has provided a

platform for our boldest fans to showcase their work, make a name for

themselves and help shape the Doritos brand," said Ann Mukherjee, president,

PepsiCo Global Snacks Group and PepsiCo Global Insights. "Doritos fans all

around the world are creative and share a passion for the brand that comes

through in the fantastic work they submit for this contest and I can't wait to

see what they come up with this year."

The Super Bowl, the championship game of the National Football League of the

United States, is one of the most widely watched television events in the

United States and around the world, and the advertisements that air during the

game are some of the most highly anticipated and most talked about of the year.

All submissions for the Crash the Super Bowl contest must be received by

November 15, 2015.  A qualified panel of judges will then select semifinalists

to be announced later that month. In January 2016, three finalists will be

revealed and fans will be able to view the advertisements online and vote for

their favorite, which will determine which spot will air during the Super Bowl

broadcast. This year's Crash the Super Bowl finalists will join an elite group

of incredibly creative Doritos fans whose work has been supported by the brand

over the years. Each of the finalists will be invited to California to attend

Super Bowl 50 and watch the game from a private suite and for the first time in

the history of the contest, all of the finalists will receive life-changing

career opportunities in addition to cash prizes.

The commercial that received the most votes on www.Doritos.com will air during

the February 7, 2016 broadcast of Super Bowl 50 on the CBS television network

in the United States. In addition to winning $1 million USD, the creator of the

winning commercial will also get a chance to collaborate with Zack Snyder,

widely known for his work on action films including the 2004 remake of "Dawn of

the Dead," "300," "Watchmen," "Man of Steel," and the upcoming "Batman v.

Superman: Dawn of Justice." The other two finalists will each win $100,000 USD

and an opportunity to consult on an upcoming Doritos project.

"Only the Doritos brand gives aspiring filmmakers an opportunity to see their

ads air during the Super Bowl," says Snyder. "I started my career making

commercials and remain a big fan of the medium. Having made several Super Bowl

commercials myself, I'm really excited to be a part of this year's contest. It

is the venue which always produces the most innovative and exciting work. I

look forward to seeing what everyone comes up with."

For more information and contest rules, please visit www.Doritos.com.

PepsiCo's relationship with the NFL is among the company's longest-running and

most-successful sports sponsorships. PepsiCo will leverage its relationship

with the NFL to connect with consumers throughout the season with activations

spanning many of the company's largest food and beverage brands, including

Pepsi, Tostitos, Quaker, Doritos and Gatorade.

About Doritos

Doritos is one of PepsiCo's billion dollar brands and one of the fastest

growing snack brands in the PepsiCo portfolio. First launched in the United

States in 1966, the bold flavors and intense crunch of Doritos products are now

enjoyed in more than 70 countries around the world.

About PepsiCo

PepsiCo products are enjoyed by consumers one billion times a day in more than

200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more than $66

billion in net revenue in 2014, driven by a complementary food and beverage

portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana.

PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods and

beverages, including 22 brands that generate more than $1 billion each in

estimated annual retail sales.

At the heart of PepsiCo is Performance with Purpose - our goal to deliver

top-tier financial performance while creating sustainable growth and

shareholder value. In practice, Performance with Purpose means providing a wide

range of foods and beverages from treats to healthy eats; finding innovative

ways to minimize our impact on the environment and reduce our operating costs;

providing a safe and inclusive workplace for our employees globally; and

respecting, supporting and investing in the local communities where we operate.

For more information, visit www.pepsico.com.

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SOURCE  PepsiCo

CONTACT: Lee Rothchild, PepsiCo, +1-914-325-3685, Lee.Rothchild@pepsico

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