グレイグループがnudeJEを買収

グレイグループ

グレイグループがnudeJEを買収

AsiaNet 61651 (1116)

【シンガポール2015年9月2日PRN=共同通信JBN】グレイグループ(Grey Group)は2日、タイの大手、受賞経験のある専門広告会社・デジタルエージェンシーnudeJEHを買収したと発表した。この買収後、nudeJEHはGREYnJ Unitedとして知られるグレイグループ・タイの傘下に入る。

Nude CommunicationとJEH Unitedが合併することで2011年に創設されたnudeJEHは、クリエーティブ、ブランディング、戦略的コンサルティング、ウェブデザイン、プロダクション・サービスを提供するとともに、自社デジタル部門にNine Dotzを保有する。

同エージェンシーは60人を超える専従職員を抱え、BIO Consumer(Fineline、Tros、D-nee、Vivite)、Cutepress、Bar-B-Q plaza、Ananda Development、Bangkok Airways、Bangkok Dusit Medical Services、Tesco Lotusを含む優れたクライアントを抱えている。

グレイグループのジェームズ・R・ヒーキン会長兼最高経営責任者(CEO)は「nudeJEHをグレイグループに迎えて喜んでいる。このエージェンシーが誇る優秀さへ定評は、当社の『Famously Effective』の社風にぴったり合う。今回の買収はこの重要な経済圏における当社の成長を増大する」と語った。

買収は、グレイが保有する放送プロダクション機関GreyWorks、フルサービスのデジタルおよびソーシャル・メディア・エージェンシーのGrey Digital、香港ベースのショッパー・マーケティング・エージェンシーのGrey DPIなど、グレイグループ関連部門へのアクセスを含め、nudeJEHの顧客に直接利益をもたらす。同様に、世界のグレイグループ顧客もnudeJEHの創造性および地域関連知見から恩恵を受ける。

グレイグループ・アジア太平洋のニルビク・シン会長兼CEOは「この買収は、顧客により価値の高いサービスを一貫して提供する当社コミットメントの表れである。グレイグループはタイ広告産業で強力なリーダーシップ的立場を迅速に確立しており、nudeJEHとの提携関係は、画期的な創作業務を持つ業界をリードするために、戦略的に見事に適合している」と語った。

nudeJEHのソル・サンティシリ会長は「これはわれわれにとって素晴らしい瞬間である。われわれは一貫して、顧客にとって革新的なビジネスソリューションを追求している。グレイグループと共に働くことで、われわれはそれぞれ補完し合う能力を生かし、クライアントのビジネスニーズに応える説得力ある戦略と優れた創造性を生み出すことができる」と語った。

nudeJEHのクリエーティブ・チェアウーマンのジュリーポーン・タイドムロン氏は「われわれはタイ広告産業の業務を拡大する今回の機会に期待している。グレイグループは常に、革新的な作品を制作する第一人者であり、われわれのビジョンを共有して、famously effective(誰もが知っている極めて効果的)な次世代作品を生み出すことに期待している」と語った。

nudeJEHのマネジングディレクターであるカナポン・ハッチソン氏は「われわれはGreyとのこの新しい旅に興奮し、熱狂している。才能とテクノロジーを組み合わせて、われわれは事業の成長を加速し、最高の創造性を発揮する決意である」と述べた。

▽グレイグループ(Grey Group)について

グレイグループは最大手のグローバルコミュニケーション企業である。親会社はWPP(NASDAQ:WPPGY)。「Grey Famously Effective Since 1917」のスローガンの下で、このエージェンシーはプロクター・アンド・ギャンブル、グラクソ・スミスクライン、ディアジオ、ファイザー、キヤノン、スリーエム、ベーリンガーインゲルハイムなど、世界で最も認知度が高い一流企業にサービスを提供している。GreyはADWEEKの「Global Agency of the Year」、AD AGEの2014年「Agency of the Year」に選ばれた。グレイグループはアジア19カ国、28都市で事業展開し、香港政府観光局、HSBC、ボルボ、Lenovo、Mengniu、Proya、カタール航空など、同地域で最大ブランドの数社と提携している。

GREYnJ United(旧nudeJEH)の最新のクリエーティブ作品

タイ、2015年9月1日-GREYnJ Unitedの最新のクリエーティブ作品「The Waiter's Mom」を見ていただきたい。GREYnJ Unitedが東南アジア最大レストランチェーンBar-B-Q Plazaでこのビデオを公開した際、ビデオはすぐさま広範に閲覧された。YouTubeとFacebookを合わせた総閲覧回数は24時間以内に140万を超え、これはタイでも同じだった。1週間で総閲覧回数は320万に達し、現在も増え続けている。

ビデオ

https://www.youtube.com/watch?v=WK5NYCekCVM&app=desktop

「The Waiter's Mom」メーキング

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=EMX_MMhsZgI

あらすじ

タイでは母の日は8月12日で祭日である。タイの慣習では、この機会に母親と食事を共にし、一緒に過ごすことが一般的である。残念なことに、誰もがこの日に母親と一緒にいる機会があるわけでない、特に病院で働く人々、家族を支えるために故郷を離れ年で働く人々はその機会がない。Bar-B-Q Plazaは東南アジアで最大のレストランチェーンで、タイ、マレーシア、インドネシアに100以上の店を構えている。われわれのブランドの考え方は「現在を最大限に楽しむ」ことであり、母の日にわれわれはスタッフを誰もが含め母親と一緒の食事を最大限に活用してもらいたい。しかし、タイのすべてのレストランにとって母の日は最盛期の1日であるため、人々が母親と一緒に過ごすことができるがわれわれのスタッフは一生懸命働かなければならない。1つの解決策として、Bar-B-Q Plazaは勤勉な職員、特に故郷や家族と離れて住む職員のために小さなサプライズを用意した。母の日の数カ月前、われわれはこれらの職員が母親と食事を共にし、一緒に過ごすことができる機会を提供した。しかし、この再会の瞬間を特別なものにするため、われわれはまず簡単な質問を職員に聞いた。その簡単な質問はすべての人が自答することができるものである。

クレジット

クライアント:Bar-B-Q PlazaのChataya Supanpong、Ruangshine Supanpong、Boonyanuch Boonbumrungsup、Rate Takulthai、MayureeChitrakorn、Panadda Ritthiruengdej

エージェンシー:GREYnJ United(旧nudeJEH)

クリエーティブ・チェアウーマン:Jureeporn Thaidumrong

クリエーティブ・ディレクター:Andrew Chu

クリエーティブ:Matthana Saetiaw、Arnon Kantawang、Worrawan Chailert

アカウントサービス:Kanaporn Hutcheson(MD)、Konthamas Ratanasuvan、Kodchakorn

Walaphon

プロデューサー:Kanoksak kanchanachutha

プランナー:Jongkoch Dusittanakarin

プロダクションハウス:Phenomena

ディレクター:Thanonchai Sornsrivichai

プロデューサー:Panida Ngamsompong

エディター:Duriyin Nadesuwan、Sarayoot soodsama

グレイグループ・アジア太平洋

リージョナルディレクター、PR &企業広報:Huma Qureshi

地元企業広報幹部:Yanrong Pang

▽グレイグループ(Grey Group)について

グレイグループは最大手のグローバルコミュニケーション企業である。親会社はWPP(NASDAQ:WPPGY)。「Grey Famously Effective Since 1917」のスローガンの下で、このエージェンシーはプロクター・アンド・ギャンブル、グラクソ・スミスクライン、ディアジオ、ファイザー、キヤノン、スリーエム、ベーリンガーインゲルハイムなど、世界で最も認知度が高い一流企業にサービスを提供している。GreyはADWEEKの「Global Agency of the Year」、AD AGEの2014年「Agency of the Year」に選ばれた。グレイグループはアジア19カ国、28都市で事業展開し、香港政府観光局、HSBC、ボルボ、Lenovo、Mengniu、Proya、カタール航空など、同地域で最大ブランドの数社と提携している。

▽報道関係問い合わせ先

Huma Qureshi

Regional Director PR & Corporate Communications

Grey Group Asia Pacific

Email: huma.qureshi@grey.com

Tel: (65) 6511-7624

Mobile: (65) 91141253

Yanrong Pang

Executive

Regional corporate communications

Email: yanrong.pang@grey.com

Tel: (65) 6499-4217

Mobile: (65) 8223 8157

ソース:Grey Group

Grey Group agrees to acquire nudeJEH

PR61651

SINGAPORE, Sept. 2, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

Grey Group today announced its acquisition of nudeJEH, a leading and

award-winning boutique advertising and digital agency in Thailand. Following

the acquisition, nudeJEH will join Grey Group Thailand and be known as GREYnJ

United.

Founded in 2011 through the merger of Nude Communication and JEH United,

nudeJEH provides creative, branding, strategy consultation, web design and

production services as well as having its own digital arm, Nine Dotz.

The agency has a headcount of more than 60 full-time staff and an impressive

roster of clients including BIO Consumer (Fineline, Tros, D-nee and Vivite ),

Cutepress, Bar-B-Q plaza, Ananda Development, Bangkok Airways, Bangkok Dusit

Medical Services and Tesco Lotus.

"We are delighted to welcome nudeJEH to Grey Group. The agency's reputation for

excellence fits with our 'Famously Effective' culture," said James R. Heekin,

Chairman and CEO of Grey Group. "It will add to our growth in this important

economy."

The acquisition will bring immediate benefits to the clients of nudeJEH,

including access to Grey Group's offerings such as its in-house broadcast

production facility, GreyWorks, its full service digital and social medial

agency, Grey Digital and its Hong Kong based shopper-marketing agency, Grey

DPI. Similarly, Grey Group's clients from across the globe will benefit from

the creativity and local expertise of nudeJEH.

"This acquisition demonstrates our commitment to constantly deliver more value

services for our clients," said Nirvik Singh, Chairman and CEO of Grey Group

Asia Pacific. "Grey Group is rapidly establishing a strong leadership position

in the Thai advertising industry and the partnership with nudeJEH is an

excellent strategic fit to lead the industry with ground-breaking creative

work."

"This is such an exciting moment for us. We constantly seek innovative business

solutions for the clients. Working with Grey Group, we can leverage each

other's complementary strengths and create compelling strategies and

outstanding creativity to address the clients' business needs," said Thor

Santisiri, Chairman of nudeJEH.

"We are looking forward to this opportunity to extend our operations in the

Thai advertising industry. Grey Group has always been a trailblazer in

producing innovative work, and with our shared vision, we are looking forward

to creating the next generation of famously effective work," said Jureeporn

Thaidumrong, Creative Chairwoman of nudeJEH.

"We are excited and enthusiastic about this new journey with Grey. By combining

the talent and technology, we will definitely see growth acceleration and

creativity at its best," said Kanaporn Hutcheson, Managing Director of nudeJEH.

About Grey Group

Grey Group ranks among the largest global communications companies. Its parent

company is WPP (NASDAQ:WPPGY). Under the banner of "Grey Famously Effective

Since 1917," the agency serves a blue-chip client roster of many of the world's

best known companies: Procter & Gamble, GlaxoSmithKline, Diageo, Pfizer, Canon,

3M and Boehringer Ingelheim. Grey was named ADWEEK's "Global Agency of the

Year" and AD AGE's "Agency of the Year" in 2014. In Asia, Grey Group covers 28

cities in 16 countries and works with some of the biggest brands in the region:

Hong Kong Tourism Board, HSBC, Volvo, Lenovo, Mengniu, Proya and Qatar Airways.

(www.grey.com/asiapacific)

* * * * *

Latest creative Work from GREYnJ United (previously known as nudeJEH)

Thailand, 1st September 2015 - Take a look at GREYnJ United's latest creative

work, "The Waiter's Mom." When they released this video for Bar B Q Plaza, a

large restaurant chain in South East Asia, it went viral almost immediately:

The total view on YouTube and Facebook together was over 1.4 million within 24

hours and that too in Thailand only. Within a week, the total was 3.2 million

and counting...

Video

https://www.youtube.com/watch?v=WK5NYCekCVM&app=desktop

The making-of "The Waiter's Mom"

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=EMX_MMhsZgI

Bar-B-Q Plaza asked their staff a few simple questions.

Synopsis

Mother's Day in Thailand is celebrated on August 12, and is a public holiday.

In the Thai culture, it is common to share a meal and spend some time with our

mom on that occasion. Unfortunately not everyone has a chance to be with their

mom on that day, especially those working in the hospitality industry, and

those who have left their hometown to work in the city in order to support

their family. Bar-B-Q Plaza is one of the largest restaurant chains in the

South East Asia region, with over 100 branches in Thailand, Malaysia and

Indonesia. Our brand belief is to 'make the most of now', and on Mother's Day

we want everyone to make the most of a meal with their mom, including our

staff. But because it is one of the busiest days of the year for all

restaurants around the country, our staff will be working hard while others can

afford to spend time with their mom. As a solution, Bar-B-Q Plaza had arranged

a little surprise for their most hardworking employees, especially those living

away from home and family. A month before Mother's Day, we gave them the chance

to share a meal and spend a moment with their moms. But to make that bonding

moment truly special, we first asked our staff a few simple questions. A few

simple questions that we can all ask ourselves too.

Credits

Client: Bar-B-Q Plaza

Chataya Supanpong, Ruangshine Supanpong, Boonyanuch Boonbumrungsup, Rate

Takulthai, MayureeChitrakorn, Panadda Ritthiruengdej

Agency: GREYnJ United (previously known as nudeJEH )

Creative Chairwoman: Jureeporn Thaidumrong

Creative Director: Andrew Chu

Creatives: Matthana Saetiaw, Arnon Kantawang, Worrawan Chailert

Account Service: Kanaporn Hutcheson (MD), Konthamas Ratanasuvan, Kodchakorn

Walaphon

Producer: Kanoksak kanchanachutha

Planner: Jongkoch Dusittanakarin

Production House: Phenomena

Director: Thanonchai Sornsrivichai

Producer: Panida Ngamsompong

Editors: Duriyin Nadesuwan, Sarayoot soodsama

Grey Group Asia Pacific

Regional Director, PR & Corporate Communications: Huma Qureshi

Regional Corporate Communications Executive: Yanrong Pang

About Grey Group

Grey Group ranks among the largest global communications companies. Its parent

company is WPP (NASDAQ:WPPGY). Under the banner of "Grey Famously Effective

Since 1917," the agency serves a blue-chip client roster of many of the world's

best known companies: Procter & Gamble, GlaxoSmithKline, Diageo, Pfizer, Canon,

3M and Boehringer Ingelheim. Grey was named ADWEEK's "Global Agency of the

Year" and AD AGE's "Agency of the Year" in 2014. In Asia, Grey Group covers 28

cities in 16 countries and works with some of the biggest brands in the region:

Hong Kong Tourism Board, HSBC, Volvo, Lenovo, Mengniu, Proya and Qatar Airways.

(www.grey.com/asiapacific)

Media Contact

Huma Qureshi

Regional Director PR & Corporate Communications

Grey Group Asia Pacific

Email: huma.qureshi@grey.com

Tel: (65) 6511-7624

Mobile: (65) 91141253

Yanrong Pang

Executive

Regional corporate communications

Email: yanrong.pang@grey.com

Tel: (65) 6499-4217

Mobile: (65) 8223 8157

SOURCE:  Grey Group

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