Fashion Oneが衛星経由で世界初の超高精細ファッション番組

Fashion One Television LLC.

Fashion Oneが衛星経由で世界初の超高精細ファッション番組

AsiaNet 61647 (1113)

【ニューヨーク2015年9月1日PRN=共同通信JBN】

*アジア太平洋、中東、オーストラリア、東アフリカ向けの衛星放送でファッションとエンターテインメントの世界に革命を起こす

MEASAT Satellite Systems(ミアサット)とファッション、エンターテインメント、ライフスタイルのテレビ・ネットワーク大手でニューヨークに本拠を置くFashion One Television LLC.はこのほど、「ミアサット-3a」衛星を使った世界初の英語による超高精細チャンネル「Fashion One 4K」を開始、放送界にまたもや新風を吹き込んだ。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150901/8521505693

Fashion One 4Kは2015年9月1日に開始された。同チャンネルは東経91.5度のミアサット-3a衛星のビデオスロットから放送される無料番組でアジア太平洋、中東、オーストラリアおよびアフリカ東部の1億3000万人を超える視聴者をカバーする。

Fashion Oneは2014年から、制作フォーマットを高精細度から超高精細度にアップグレードしてきており、現在100%のコンテンツ権を持った超高精細度コンテンツ多数を所有している。Fashion One 4Kは現在、最新のファッション、エンターテインメント・コンテンツを流しているが、その中にはシリーズを新たにしたアクティブ・ライフスタイル・シリーズ「Model Yoga」、 世界の料理番組「Fashion On A Plate」、持続可能なファッションを対象にしたドキュシリーズ「Eco Fashion」などがある。他にも特別番組「The Ultimate Style Guide」「Fashion Around the Globe」も用意されており、誰もが楽しめる番組作りをしている。

高精細放送の4倍の鮮明度を持ち、放送としては最高の映像および音の品質を誇るFashion One 4Kはファッションの世界を経験するには最高の場になる。視聴者は今までの放送にはなかった超高精細の超高解像度、シャープな細部、スムーズな輪郭、そして豊富なカラー表現を経験することになる。

Fashion One Television LLC.の最高執行責任者(COO)であるグレーブ・リフシッツ氏は「世界初のファッションとエンターテインメント専門の超高精細チャンネルであるFashion One 4Kの開始を非常にうれしく感じている。当社は過去2年の間、超高精細コンテンツの制作に多くの投資をしてきており、やっと視聴者とチャンネルを分かち合えることを喜んでいる」として次のように述べた。「当社の長年にわたるパートナーであるMEASATと共に、業界をリードし、視聴者に最高品質のコンテンツを提供する所存である」

MEASAT最高経営責任者(CEO)ポール・ブラウン・ケニヨン氏は「Fashion Oneは世界的なライフスタイルとエンターテインメントのテレビ・ネットワークで、大規模かつ急成長を遂げている顧客ベースをサポートしている」として次のように述べた。「MEASATはFashion One 4K立ち上げのサポートを通じてFashion Oneと再び提携できることを喜んでいる。今回のコラボレーションもMEASATが今まで行ってきたパートナーと共にアジアで次世代のビデオ・コンテンツを配給するパイオニアとしての仕事の延長線上にある」

ケニヨンCEOはさらに「Fashion Oneは当社の柔軟なソリューションとコラボレーションを重視した取り組み姿勢を評価してFashion One 4K立ち上げに際してMEASATを選択してくれた。当社は今後も多くのチャンネルやコンテンツのプロバイダーと協力してこのエキサイティングな新ビデオ業界を元気にしたいと考えている」と述べた。

Fashion One 4Kは同時に、西経103度のSES衛星、SES-3を使って北米の6700万世帯以上をカバーし、西経47.5度のNSS-806衛星を使って南米の2300万世帯以上をカバーすることを始めた。欧州では、同チャンネルは「Fashion 4K」ブランドで東経19.2度の衛星から1億1600万以上の世帯をカバーする放送を始めている。

リアル・ファッションをリアル4Kで見る時代の到来である。ファッションは「Fashion One 4K」から始まる。

Fashion One 4Kの詳しい情報はウェブサイト(fashion4k.tv)を参照。

▽Fashion One Television LLC.について。

ニューヨークに本拠を置くFashion One Television LLC.は4億2000万を超える世帯をオーディエンスに持つファッション、ライフスタイルとエンターテインメントの大手テレビ・ネットワークである。オーディエンスを魅了する幅広いコンテンツの中には最新ニュースやデザイナー、セレブとの密着インタビューなどがあり、さらに、それらに限定されないが、リアリティーショー、ドキュメンタリー、トラベル・ダイアリー、エンターテインメント・ニュースとライフスタイル・シリーズなどもある。同ネットワークは世界で最も高い成長率、最も広い配給先を誇る特別専門チャンネルの一つで、「Fashion One」ブランドで展開されるが、地域によっては「F.O.」「Fashion First」などのブランドでも知られている。世界で初めて6大陸におよぶ地域で同時に始まった高品位の4Kによるファションとライフスタイルのチャンネル「Fashion One 4K」の立ち上げは2015年9月1日である。

▽MEASAT Global(ミアサット・グローバル)について

MEASATは世界をリードする放送会社、DTH(衛星による直接受信)プラットフォーム提供業者、および通信事業者に向け衛星通信サービスを提供する大手サプライヤーである。同社は6基の通信衛星のトランスポンダを使い、世界150カ国に向けた衛星サービスを提供しており、アジア、中東、アフリカ、欧州、オーストラリアなどを含め世界人口の8割をカバーしている。

MEASATが運用する衛星には最先端のミアサット-3、ミアサット-3a、ミアサット-3bが含まれるが、これらは共に東経91.5度の静止軌道を共有しており、アジアのトップDTHおよびビデオ配給業界にサービスを提供している。他に東経148.0度のミアサット-2、東経119.5度のミアサット-5がある。アフリカでは、46.0度のアフリカサット-1a衛星がアフリカ全土に衛星サービスを提供しており、欧州、中東、東南アジアとつないでいる。ミアサット衛星群には2017年に東経148.0度のミアサット-2aが加わることになっており、さらに強化される予定である。

MEASATはさらに、ミアサット・テレポートと放送センターを利用し、 さらに選ばれた世界レベルのパートナーと組むことによって、フルラインの放送、通信ソリューションを提供している。提供するサービスには超高精細、高精細、および標準画質のビデオ再生、ビデオ・ターンアラウンド、共同利用、アップリンク、ブロードバンド、IPターミネーション・サービスなどが含まれる。詳しい情報はウェブサイト(www.measat.com)を参照。

ソース:Fashion One Television LLC.

▽メディア問い合わせ先

Fashion One Television LLC.

Gorden Li

gorden@fashionone.com

+1 212 796 4305

MEASAT Global Ilham Bakti Adnan

ilham@measat.com

+60 3 82132154

Fashion One Launches First UHD Fashion Channel, Fashion One 4K, Worldwide with MEASAT

PR61647

NEW YORK, Sept. 1, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

--Now broadcasting across Asia Pacific, Middle East, Australia and East Africa,

revolutionizing the world of fashion and entertainment

MEASAT Satellite Systems ("MEASAT") and New York-based Fashion One Television

LLC., the leading fashion, entertainment and lifestyle television network, have

taken the next big step in broadcasting with the launch of the first English

language Ultra HD channel in the world, Fashion One 4K, on the MEASAT-3a

satellite.

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150901/8521505693

Fashion One 4K was launched on September 1, 2015. Distributed free-to-air

through the MEASAT-3a satellite at the 91.5 degrees East video hotslot, the

channel will reach over 130 million viewers across Asia Pacific, Middle East,

Australia and East Africa.

Fashion One has been upgrading its production format from HD to Ultra HD since

2014 and now owns an extensive library of Ultra HD content with 100% content

rights. Fashion One 4K currently carries the latest fashion and entertainment

content such as new seasons of the active lifestyle series Model Yoga, the

global culinary adventures of Fashion On A Plate, and the sustainable fashion

docu-series Eco Fashion. Other programming includes specials like The Ultimate

Style Guide and Fashion Around the Globe, leaving something for everyone.

With four times the clarity of HD broadcasting and the highest picture and

sound quality that has ever been seen on television, there is no better way to

experience this world of fashion. Viewers will experience Ultra HD's superior

resolution and the sharpest details, the smoothest lines and the richest color

palette to ever be broadcast on television.

"We are tremendously excited to launch Fashion One 4K, the world's first global

Ultra HD channel dedicated to fashion and entertainment. We have invested

heavily in producing Ultra HD content over the last two years, and I'm

delighted that we are finally able to share the channel with our viewers," said

Fashion One Television LLC.'s Chief Operations Officer, Gleb Livshits.

"Together with MEASAT, our long-time partner, we are committed to leading the

industry and providing our audiences with the highest quality content."

"Fashion One is a global lifestyle and entertainment TV network, supporting a

large and rapidly expanding customer base," said Paul Brown-Kenyon, Chief

Executive Officer, MEASAT. "MEASAT is delighted to partner with Fashion One

again in supporting Fashion One 4K's launch. This collaboration continues

MEASAT's track record of working with partners to pioneer the distribution of

next generation video content in Asia."

"Our flexible solutions and collaborative approach led Fashion One to select

MEASAT for the launch of Fashion One 4K. We look forward to working with more

channels and content providers to help jump start this exciting new video

segment," Paul added.

Fashion One 4K was launched concurrently on SES Satellite, reaching over 67

million households across North America at 103 degrees West (SES-3) and over 23

million households across South America at 47.5 degrees West (NSS-806). In

Europe, the channel is broadcasted under the brand Fashion 4K, reaching over

116 million households at 19.2 degrees East.

It's time for Real Fashion in Real 4K. Fashion One 4K--fashion starts here.

For more information on Fashion One 4K, please visit fashion4k.tv.

About Fashion One Television LLC.

New York-based Fashion One Television LLC. is the leading fashion, lifestyle

and entertainment television network with an audience of more than 420 million

households. With everything from the latest updates and in-depth interviews

with designers and celebrities, audiences are captivated by the network's

programming--including but not limited to reality shows, documentaries, travel

diaries, entertainment news and lifestyle series. The network is one of the

fastest growing and most well distributed special interest channels in the

world and operates under the "Fashion One" brand, with local variants known as

"F.O." and Fashion First. September 1, 2015 marks the birth of "Fashion One

4K", the world's first fashion and lifestyle channel launching in more than 6

continents simultaneously in crystal clear 4K quality.

About MEASAT Global

MEASAT is a premium supplier of satellite communication services to leading

international broadcasters, Direct-To-Home (DTH) platforms and telecom

operators. With capacity across six (6) communication satellites, the company

provides satellite services to over 150 countries representing 80% of the

world's population across Asia, Middle East, Africa, Europe and Australia.

The MEASAT fleet includes the state-of-the-art MEASAT-3, MEASAT-3a and

MEASAT-3b satellites co-located at 91.5 degrees E, supporting Asia's premium

DTH and video distribution neighborhood; MEASAT-2 at 148.0 degrees E; and,

MEASAT-5 at 119.5 degrees E. In Africa, the AFRICASAT-1a satellite at 46.0

degrees E provides satellite capacity across the African continent with

connectivity to Europe, the Middle East and South East Asia. The MEASAT fleet

will be further strengthened with the addition of MEASAT-2a at 148.0 degrees E

in 2017.

Leveraging facilities at the MEASAT Teleport and Broadcast Centre, and working

with a select group of world-class partners, MEASAT also provides a complete

range of broadcast and telecommunications solutions. Services include ultra

high definition, high definition and standard definition video playout, video

turnaround, co-location, uplinking, broadband and IP termination services. For

more information, please visit www.measat.com.

For media queries, please contact:

Fashion One Television LLC.        

Gorden Li                          

gorden@fashionone.com             

+1 212 796 4305                   

MEASAT Global Ilham Bakti Adnan

ilham@measat.com

+60 3 82132154

SOURCE  Fashion One Television LLC.

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