世界初の失禁用ランジェリーコレクションがファッションショーに登場

Confitex Pty ltd

世界初の失禁用ランジェリーコレクションがファッションショーに登場

AsiaNet 61574(1084)

【オークランド(ニュージーランド)2015年8月28日AAPメディアネット・インターナショナル=共同通信JBN】ニュージーランド・ファッション・ウィークで見るファッションを喜ぶすべての人々に大ニュースだ。世界初の高級失禁用ランジェリーコレクションが28日、オークランドでのニュージーランド・ファッション・ウィークに華々しく登場する。

放送品質の映像と高解像度画像はMultimedia News Releaseへ:http://medianet.multimediarelease.com.au/bundles/a9acc962-3705-4843-9f2c-2a4ae9267069

Confitexは高級Hi-Lifeクラスを目玉とする単独ショーで世界ブランドを発表した。とんでもない新製品発表だった。失禁用下着がデザイナー製品としてキャットウォークを飾ったのは世界中で初めてのことだ。まさにそのアイデアは、「みんなが話していた」ことを実現することだった。ニュージーランドの新聞ヘラルドは23日、失禁にファッションショーの花道はふさわしいか疑問を呈していた。

ConfitexのHi-Life Collectionの初登場は昼の装いからより柔らかな夜のランジェリー、軽い失禁用にデザインされた初のGストリングまで30スタイルを紹介した。「あなたの人生をためらうな」というブランドの明確なメッセージは、世界で失禁を患う4人に1人の精神とライフスタイルを高揚させるはずだ。

デザイナーで共同創業者のフランティセク・リハスコットは、膀胱が行儀悪いために日常生活を楽しまない理由はないとし、「われわれの下着は美しく、環境問題に対応し、人生と冒険を愛する人々のために作られている」と語った。

Confitexが特許を持つ織物を素材とする技術は、男性用と女性用に、吸湿性、防水性があり、パッドなしのウォッシャブルの下着を提供する3層構造システムである。ニュージーランドのマーク・デービー博士とフランティセク・リハスコットが開発し、実際の下着らしい下着の商品を生み出す研究開発に3年かかった。

「われわれの顧客はパッドを入れた世界に住みたくない。一体全体どうしてそうしなければならないのか。だれもが「保護を受けている」と感じたいわけではない。われわれはスタイルとデザインを愛し、自分を表現するために着る衣類を望む人々のためにこれらの製品を開発した。たまたま失禁の人々も、そのライフスタイルと自由、独立を楽しめるべきだ。われわれの目標は、それを望む人々に表に出てやりたいことをやり、見たいものを見る手段を与えることだ」とデービー博士は言う。

▽メディアの問い合わせ先

Confitex CEO Dr Mark Davey

+64 21 242 8024

mark.davey@confitexunderwear.com

Confitex Designer Frantisek Riha-Scott

+64 21 995 982

frantisek.riha-scott@confitexunderwear.com

背景

▽失禁-静かな流行病

失禁の人々の世界市場は3億4000万を超え、年間6-7%成長している。

失禁は女性で3人に1人、男性で10人に1人がかかっている。女性では通常、出産後の20代から30代と早く始まる。男性は通常、50代以上で前立腺のなど医学上の問題で起こる。

失禁は一般に、人々が話すのを嫌がる秘密の問題である。伝統的なパッドやおしめは目障りできまり悪く実用本位だ。

▽独特のテキスタイル技術

Confitexはこの急速な成長市場向けに革命的な製品を創造するため、特許権のあるテキスタイル技術と高級ファッションデザインを組み合わせた。

*速乾性のスポーツ生地は体から素早く水分を逃し、着る人をドライに保つ

*プラスチックやパッドを使わない

*水分を高レベルに吸収する。いろんな吸湿レベルとデザインを用意

*においなしで通気性のある生地で作成

パッドを使った下着は洗濯機や乾燥機でプラスチックのライナーが高温でぼろぼろになり、長持ちしない。Confitexの技術は洗濯機を使え、通常の下着と同じくらい長持ちする。

▽1度に1個のおしめで世界を救う

おしめとパッドを使ったブリーフはごみ埋め立て地の廃棄物の15%に達するうえ、生分解に500年もかかる。失禁を経験した人々は1日に4-6個のパッドを使う。

Confitexは年間、1人当たり約1500個のパッドが埋め立て地に捨てられるのを防ぎ、かなりのコスト節約にも貢献する。普通の患者の年間コストは、数着のアンダーパンツで済むところ、パッドを利用すると2000ドルに達する。

▽Confitexについて

Confitexはマーク・デービー博士とファッションデザイナーのフランティセク・リハスコット氏が2012年に設立した。両氏は熱心なアルペンスキーのレーサーで、トイレ時間が短い運動選手のための技術開発を開始した。そのデザインを利用し、失禁患者のための下着を作り始めた。

デービー博士は「出ている製品は不便で医学的で見苦しい」ことが分かり「人々に下着らしく見えて感じられる下着を与えたかった」と語った。

Confitexの製品は2015年3月に発売された。市場でまたたくまに受け入れられ、Confitexはすでにヘルスケア市場と一般小売市場への供給でオーストラリアの流通業者Pharmacoと契約しており、現在、北米、欧州、英国、日本にも拡大中である。市場浸透度はこれら主要市場で控え目にみて18カ月で2-5%と推定される。

www.confitexunderwear.com

ソース:Confitex Pty ltd

World's First Incontinence Lingerie Collection Hits the Runway

PR61574

AUCKLAND, New Zealand, Aug. 28, 2015/Medianet International=KYODO JBN/ --

     Great news for all those people who are excited by the fashions they are

seeing at New Zealand Fashion Week. The world's first designer incontinence

lingerie collection strutted out in style at New Zealand Fashion Week in

Auckland today.

For broadcast-quality footage and high-res images, please visit the Multimedia

News Release:

http://medianet.multimediarelease.com.au/bundles/a9acc962-3705-4843-9f2c-2a4ae9267069

     Confitex launched its global brand in a solo show featuring its premium

Hi-Life range. And what a launch it was. This is the first time, anywhere

worldwide, that incontinence underwear has graced a catwalk as a designer

range. The very idea has been the one 'everyone's talking about' coming into

the event, with New Zealand paper the Herald on Sunday last week even

questioning whether a runway was the right place for incontinence.

     Confitex's Hi-Life Collection debut showcased 30 looks ranging from

day-time wear, to softer evening lingerie, to the first G-string designed for

light incontinence. The brand's resounding message of 'don't hold back from

living your life' is bound to lift the spirits and lifestyles of the one in

four people globally who suffer from incontinence.

     A bladder behaving badly is no reason for people not to make the most of

every day, says designer and co-founder Frantisek Riha-Scott. "Our underwear is

beautiful, environmentally responsible and made for people with a love of life

and adventure."

     Confitex's patented textile-based technology is a three-layered system

that provides absorbent, waterproof, pad-less washable underwear for men and

women. Developed by New Zealanders Dr Mark Davey and Frantisek Riha-Scott it

took three years of research and development to create the underwear range that

actually looks like real underwear.

     "Our consumers refuse to live in a padded world. Why on earth should they?

Not everyone wants to feel 'protected'. We've developed these products for

people who love style and design and who want the clothes they're wearing to

express who they are.

     "People who happen to have incontinence should be able to enjoy their

lifestyle, freedom and independence. Our goal is to give those that want it the

means to get out there, do what they want to do and see who they want to see,"

says Dr Davey.

Media enquiries contact:

Confitex CEO Dr Mark Davey

+64 21 242 8024

mark.davey@confitexunderwear.com

Confitex Designer Frantisek Riha-Scott

+64 21 995 982

frantisek.riha-scott@confitexunderwear.com

BACKGROUND

Incontinence - the silent epidemic

The global market of people with incontinence is in excess of 340 million and

is growing at 6 to 7 percent a year.

Incontinence affects one in three women and one in ten men. It can start early

for women - in their 20s and 30s, usually after childbirth. For men, the

problem is usually medical and related to prostrate health over the age of 50.

Incontinence is largely a hidden problem that people are embarrassed to talk

about. Traditional pads and nappies are unsightly, embarrassing and

utilitarian.

Unique textile technology

Confitex combines patented textile technology with high-end fashion design to

create a revolutionary product for this rapidly growing market:

* Fast-drying sports fabrics wick moisture away quickly from the body, leaving

the wearer dry

* No plastics or pads

* Absorbs high levels of moisture, available in various absorbency levels and

designs

* Odour-free and made of breathable fabrics.

Pad based underwear has a short shelf life with high temperatures decaying the

plastic liners in washers and dryers. Confitex technology is machine washable

and lasts as long as normal underwear.

Saving the world one nappy at a time

Nappies and pad-based briefs make up as much as 15 percent of waste in

landfills and worse, take up to 500 years to biodegrade. Those who experience

incontinence can use four to six pads a day.

Confitex not only keeps approximately 1,500 pads per person per annum out of

landfills, it also offers significant cost savings. The annual cost of using

pads for moderate sufferers can be up to $2,000 a year versus the cost of

several pairs of underpants.

Company background

Confitex was founded in 2012 by Dr Mark Davey and fashion designer Frantisek

Riha-Scott. They first started developing their technology for athletes short

on toilet time - both being keen alpine ski-racers. They took their designs and

started making underwear for incontinence sufferers.

Dr Davey says they discovered "the products out there were awkward, medical and

undignified. We wanted to give people underwear that looked and felt like

underwear."

Confitex products went on sale in March 2015. Uptake has been so rapid that

Confitex already has an Australasian distributor, Pharmaco, to service the

healthcare and retail markets, and is currently expanding into North America,

Europe, the UK and Japan. Market penetration is conservatively estimated to be

2 to 5 percent within 18 months in their main markets.

www.confitexunderwear.com

SOURCE: Confitex Pty ltd

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