Global NCAPの衝突防止キャンペーンにコンチネンタルが提携
Global NCAPの衝突防止キャンペーンにコンチネンタルが提携
AsiaNet 61521(1055)
【ハノーバー(ドイツ)2015年8月19日PRN=共同通信JBN】
*コンチネンタルの車台・安全性、タイヤ両部門が特に小型車に最先端の安全技術を標準装備することによって道路の安全性を向上させるキャンペーンに参加する
*Global NCAPは世界の9つのNCAP消費者新車安全検査団体の上部組織で、英国ロンドンに本部がある
*ESC、自動緊急ブレーキ、オートバイのABS、正しい空気圧とタイヤ溝の深さの重要性を強調する情報キャンペーン
*キャンペーンの公式スタートはブラジルで11月中旬に開催される世界の多くの政治リーダー、メディア代表、貨物車運行管理者のための発足イベントになる
有力な国際的自動車部品供給会社、タイヤ製造会社であるコンチネンタル(Continental)の車台・安全性部門とタイヤ部門が英国ロンドンに本部を置く世界的なNCAP消費者新車安全検査団体の上部組織であるGlobal NCAPの「ストップ・ザ・クラッシュ(衝突防止)」情報キャンペーンと提携する。
写真キャプション:「ストップ・ザ・クラッシュ」のデモンストレーション
(Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150819/0861507561 )
コンチネンタルの役員会メンバーで車台・安全性部門プレジデントであるフランク・ジョーダン氏は「わが社は『ビジョン・ゼロ』長期戦略を長年追求している。イノベーションと部品、システムの継続的な洗練、改善によって、わが社は道路の安全向上を推進するために有力な役割を果たしている。年間120万人以上が道路で死亡するという数字はいまでもショッキングなほど大きい。この数字を減らすために調整した努力をしなければならない」と語っている。
「ストップ・ザ・クラッシュ」キャンペーンを通じて、Global NCAPとコンチネンタルを含むパートナーは安全技術の利点についての理解を高めるデモンストレーションを推進し続ける。地域的な重点はこうした部門の車が大量に販売されている人口密度の高い途上国に置かれる。車両技術の面では重点はESC、AEBS,オートバイのASBに置かれ、タイヤの面では適切な空気圧とタイヤ溝の深さの重要性が強調される。
コンチネンタルの役員会メンバーでタイヤ部門プレジデントであるニコライ・セッツァー氏は「タイヤは車と道路の間の唯一の接触ポイントである。緊急の状況で車が間に合うように停止できるかどうか、あるいはコーナーで安全にコース上にとどまっていられるかどうかを決めるのはタイヤである。このためにわれわれは世界中のできるだけ多くのドライバーに対し、正しい空気圧で適切な溝の深さのあるタイヤを使うことの安全上の利点について情報を伝えたい。われわれは技術志向のコンチネンタル・プレミアム・タイヤ・ブランドをコンチネンタルが1企業として幅広いポートフォリオの安全技術の相乗作用から生まれる利点を守る『ビジョン・ゼロ』の領域にさらに近づける」と述べている。
コンチネンタルは年2回の「ストップ・ザ・クラッシュ」のデモンストレーション・イベントを中国、インド、マレーシア、メキシコなどの諸国で開催して最先端の安全システムとタイヤ関連の問題について理解を高める方針である。
コンチネンタルについての詳しい情報はwww.continental-corporation.com へ。
ソース:Continental Tires
Continental Partners Global NCAP 'Stop the Crash' Campaign
PR61521
HANNOVER, Germany, Aug. 19, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
- Chassis & Safety and Tire Divisions join campaign to improve road safety
through standard fitment of state-of-the-art safety technologies especially in
subcompact cars
- Global NCAP is the London, UK-based international umbrella body of the nine
NCAP consumer new-car safety testing bodies worldwide
- Information campaign to highlight importance of ESC, Autonomous Emergency
Braking and Motorcycle ABS, as well as correct tire pressures and tread depth
- Official start of campaign to be marked by a launch event in Brazil in
mid-November for large numbers of world political leaders, media
representatives and fleet managers
The Chassis & Safety and Tire Divisions of leading international automotive
supplier and tire manufacturer Continental are partnering the Global NCAP 'Stop
the Crash' information campaign, the London, UK-based umbrella body of the
worldwide NCAP consumer organizations for new-car safety testing.
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150819/0861507561
"We have been pursuing our long-term strategy 'Vision Zero' for many years.
With innovations and by continuously refining and improving our components and
systems, we are playing a leading part in the drive to improve road safety,"
says Frank Jourdan, Member of the Executive Board of Continental AG and
President of the Chassis & Safety Division. "The annual toll of more than 1.2
million people killed on the roads is still shockingly high. We must make a
concerted effort to reduce these numbers."
Throughout the 'Stop the Crash' campaign, Global NCAP and its partners,
including Continental, will be holding driving demonstrations to raise
awareness of safety technology benefits. The regional focus will be on densely
populated developing countries, where large numbers of vehicles are sold in
these vehicle segments. In terms of vehicle technology the focus will be on
ESC, AEBS, and Motorcycle ASB, while on the tire side the importance of
adequate tire pressure and tread depth will be highlighted.
"Tires are the sole point of contact between the vehicle and the road. In a
critical situation, it is the tire that determines whether the vehicle can stop
in time - or whether it stays safely on course through a corner. This is why we
want to inform as many drivers as possible, all over the world, about the
safety benefits of using high-tech tires inflated to the correct pressure and
with adequate tread depth," says Nikolai Setzer, Member of the Executive Board
of Continental AG and President of the Tire Division. "We will be positioning
the technology-oriented Continental premium tire brand even more closely around
'Vision Zero', an area in which Continental as a company stands to benefit from
synergies among its broad portfolio of safety technologies."
Continental expects the twice-yearly 'Stop the Crash' demonstration events in
countries such as China, India, Malaysia, and Mexico, to raise awareness of the
benefits of state-of-the-art safety systems, and of tire-related topics.
Find more details about Continental: www.continental-corporation.com
Source: Continental Tires
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。