BMWグループの納車台数は7月と1-7月通期共に新記録
BMWグループの納車台数は7月と1-7月通期共に新記録
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【ミュンヘン(ドイツ)2015年8月12日PRN=共同通信JBN】
*7月の販売総数は前年同月比5.6%増の17万3195台
*1-7月通期の納車台数は前年同期比7.5%増の127万2953台
*BMWブランドの納車台数は1-7月通期で100万台超
*欧州で強力な販売増の勢い。通期成長は9.7%増
BMWグループ7月の納車台数はBMW、MINI、ロールス・ロイス各ブランドの合計が17万3195台となり前年同月比5.6%増で月間の新記録を達成した。また2015年7月までの通期でも前年同期比7.5%増の127万2953台の新記録だった。
http://photos.prnewswire.com/prnh/20150811/257498
BMW AG(ドイツBMW本社)取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「いくつかの市場は不安定だったがBMWグループは世界中で安定した販売増を記録した。当社の傑出したブランド力によって、欧州、購買意欲のある北米自由貿易協定(NAFTA)地域およびアジアのほとんどの地域に強力な求心力があり、今年これまでに達成してきた販売台数増は2015年中継続するものと確信している」と語った。
7月のBMWブランドの納車台数は前年同月比5.8%増の14万7513台。1-7月通期は前年同期比5.2%増の107万9563台だった。
BMW 1シリーズの販売台数は前年同月比5.6%増で、最近刷新されたこのコンパクトカーは1万4275台が納車された。新しいBMW 2シリーズは引き続き好調で、7月には世界で1万4580台を納車した。BMW Xファミリーも販売増が続き、7月のBMW X5納車台数は1万4938台と、前年同月比32.7%増だった。発売後1年経ったBMW X4は4102台が納車され、BMW X6の納車台数は3648台で前年同月に比べて71.5%増えた。
BMW iは7月に2221台が納車され、前年同月比79.4%増となった。1-7月通期では1万4784台のBMW iが世界で販売された。
MINIは7月に世界で2万5416台納車され、前年同月比4.8%増だった。1-7月通期販売台数は前年同期比22.5%増となる19万1355台だった。3ドアMINIの販売台数は1-7月期で前年同期比24.0%増の7万3226台となり、この間、新型5ドアMINIは5万1666台が世界で納車された。
バランスのとれた世界販売の戦略に沿って、BMWグループ車両の納車はすべての地域で伸びた。
アジアにおける1-7月通期のBMWとMINIの納車台数は38万9015台となり、前年同期比4.1%増となった。1-7月期の中国本土における販売は前年同期の高水準に若干上乗せされ、前年同期比1.3%増の26万5215台だった。通期の日本における納車台数は前年同期比11.7%増の3万8603台で、韓国も2桁増となる同22.2%増の3万1453台だった。
アメリカ地域の販売も堅調で、1-7月通期に前年同期比8.4%増の28万1432台のBMWおよびMINIが納車された。米国の1-7月通期における販売は前年同期比8.1%増となる23万1044台だった。同期間中のカナダにおける販売は同13.4%増の2万3785台で、メキシコでは19.8%増の9557台だった。
1-7月通期の欧州における販売台数は前年同期比9.7%増で56万3670台のBMWとMINIが納車された。欧州における最大の成長のけん引役は英国で、1-7月通期は前年同期比15.3%増の12万4935台だった。フランスも成長持続市場であることを示し、通期の販売総数は前年同期比20.2%増の4万4017台だった。南欧におけるBMWおよびMINIの販売も大きく伸び、スペインでは前年同期比17.0%の2万7152台となった。
BMWモトラッドの7月の世界販売は前年同月比21.5%増となり、1万4168台のモーターサイクルとマキシスクーターが納車された。1-7月通期では前年同期比12.0%増となる9万2586台となった。これはBMWモトラッドにとって月間および1-7月通期共に販売台数の新記録になった。
▽BMWグループの2015年7月および1-7月までの販売概要
2015年7月 前年同月比 1-7月通期 前年同期比
BMWグループ
乗用車台数 173,195 +5.6% 1,272,953 +7.5%
BMW 147,513 +5.8% 1,079,563 +5.2%
MINI 25,416 +4.8% 191,355 +22.5%
BMWモトラッド 14,168 +21.5% 92,586 +12.0%
▽BMWグループについて
BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。
2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2014会計年度の売上高は804億ユーロ、税引き前利益は約87億1000万ユーロ。2014年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万6324人。
BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動によって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。
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ソース:BMW Group
BMW Group Deliveries Higher Than Ever in July
PR61467
MUNICH, Aug 12, 2015 / PRN=KYODO JBN/ --
- Sales increase 5.6% in July to total 173,195
- Year-to-date deliveries total 1,272,953, up 7.5%
- BMW brand delivers over 1 million vehicles in first seven months
- Strong momentum in Europe: 9.7% growth in year-to-date
Sales of BMW, MINI and Rolls-Royce brand vehicles totalled 173,195 in July, a
new high for the month and an increase of 5.6% compared with the same period
last year. A new record was also achieved for the first seven months of the
year with a total of 1,272,953 vehicles delivered to customers, an increase of
7.5%.
http://photos.prnewswire.com/prnh/20150811/257498
"Despite the volatility we are seeing on some markets, the BMW Group continues
to show steady sales growth around the world," said Ian Robertson, Member of
the Board of Management of BMW AG, Sales and Marketing BMW. "With our
outstanding brands, we are seeing strong momentum in Europe and buoyant markets
in the NAFTA region and much of Asia, so I remain confident that the positive
sales development we have achieved so far this year will continue through the
rest of 2015," he continued.
In July, BMW brand deliveries increased by 5.8% to total 147,513. Sales for the
year-to-date climbed 5.2% to 1,079,563.
Sales of the BMW 1 Series were up 5.6% compared with the same month last year -
a total of 14,275 customers took delivery of the recently refreshed compact
cars. The new BMW 2 Series continues to sell strongly with a total of 14,580
delivered worldwide in July. The BMW X family continues to drive sales growth
with deliveries of the BMW X5 totalling 14,938, an increase of 32.7% compared
with July last year. A year after it was launched, the BMW X4 was delivered to
a total of 4,102 customers in July while 3,648 customers took delivery of a BMW
X6, up 71.5% on the same month last year.
A total of 2,221 BMW i vehicles were delivered to customers in July, an
increase of 79.4% year-on-year. In the first seven months of the year, 14,784
units were sold around the world.
A total of 25,416 MINIs were delivered to customers around the world in July,
an increase of 4.8%. Year-to-date sales climbed 22.5% to total 191,355. Sales
of the 3 door MINI grew by 24.0% in the first seven months of the year (73,226)
while the new 5 door MINI was delivered to 51,666 customers worldwide in the
same period.
In line with its strategy of balanced global sales, deliveries of BMW Group
vehicles rose in all regions.
In Asia, deliveries of BMW and MINI vehicles in the year-to-date total 389,015,
an increase of 4.1%. Sales in Mainland China for the first seven months of the
year are slightly up on last years' already extremely high level, increasing a
further 1.3% to total 265,215. Meanwhile deliveries in Japan climbed 11.7% in
the year-to-date (38,603) with sales in South Korea for the same period also
seeing a double-digit increase, up 22.2% to total 31,453.
Solid sales growth continues in the Americas, where a total of 281,432 BMW and
MINI vehicles have been delivered to customers so far this year, an increase of
8.4%. In the USA, sales in the first seven months of 2015 rose 8.1% with a
total of 231,044 vehicles sold. Sales in Canada over the same period rose 13.4%
(23,785) while deliveries in Mexico climbed 19.8% (9,557).
Sales in Europe increased 9.7% compared with the first seven months of last
year, with 563,670 BMW and MINI vehicles delivered to customers. The region's
biggest growth driver continues to be Great Britain, where sales grew 15.3% in
the year-to-date (124,935). France is another market showing sustained growth
this year - sales so far in 2015 are up 20.2% to total 44,017. BMW and MINI
sales in southern Europe are also showing significant growth with Spain
achieving a 17.0% increase (27,152).
BMW Motorrad's global sales continued to grow in July with a total of 14,168
motorcycles and maxi-scooters delivered to customers (+21.5%). Deliveries for
the first seven months total 92,586, an increase of 12.0% compared with the
same period last year. Both monthly and year-to-date figures set new sales
records for BMW Motorrad.
BMW Group sales in/up to July 2015 at a glance
In July Compared with Up to/including Compared with
2015 previous year July 2015 previous year
BMW Group
Automobiles 173,195 +5.6% 1,272,953 +7.5%
BMW 147,513 +5.8% 1,079,563 +5.2%
MINI 25,416 +4.8% 191,355 +22.5%
BMW Motorrad 14,168 +21.5% 92,586 +12.0%
The BMW Group
With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the world's
leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also provides
premium financial and mobility services. As a global company, the BMW Group
operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a global
sales network in more than 140 countries.
In 2014, the BMW Group sold approximately 2,118 million cars and 123,000
motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2014 was
approximately EUR 8.71 billion on revenues amounting to EUR 80.40 billion. As of 31
December 2014, the BMW Group had a workforce of 116,324 employees.
The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and
responsible action. The company has therefore established ecological and social
sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility
and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its
strategy.
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SOURCE: BMW Group
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