LEXUS、グローバルブランド広告キャンペーン「AMAZING IN MOTION」第4弾「SLIDE」で、ホバーボードの全容を公開

Lexus International

AsiaNet 61400

LEXUS、グローバルブランド広告キャンペーン「AMAZING IN MOTION」第4弾「SLIDE」で、

ホバーボードの全容を公開

高級車ブランドのLEXUS は、今年6月のLEXUS ホバーボードの発表後、バルセロナ・クベリャスでのテストを成功裏に終え、2015年8月5日、そのプロジェクトの全容を発表した。

マルチメディアのニュースリリースは:

http://www.multivu.com/players/English/7577851-messe-frankfurt-comtrans-2015/

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150623/225086LOGO )

https://www.youtube.com/watch?v=ZwSwZ2Y0Ops

https://www.youtube.com/watch?v=q_BYvUlDviM

「LEXUSは、不可能と思われることを可能にするため、技術・デザイン・イノベーションのすべての限界を押し上げようという想いをもってこのプロジェクトに着手した。「SLIDE」というこのプロジェクトでは、動き(motion)を通して楽しさを創造したいという、私たちと同じ情熱を持ったパートナーと協力した。LEXUSの専門知識をもってしてもホバーボードの制作は簡単ではなく、試行錯誤の繰り返しだった。パートナーと決意を一つにして、LEXUSのデザインや技術に対する想いを形にした「Amazing in Motion」*1を作り出すことができた」と、Lexus InternationalのExecutive Vice President マーク・テンプリン(Mark Templin)は語っている。

LEXUSホバーボードのプロジェクトは、磁気浮上技術を専門とするIFW Dresdenおよびevico GmbH*2からの科学者チームの協力のもと、18か月前に始まった。ホバーボードのテストライダーを務めた、プロスケーターのロス・マクグラン(Ross McGouran)*3により、ドイツ・ドレスデンで大がかりなテストが行われ、その後もプロジェクトチームはテストを重ね、ホバーボードの限界に挑戦し続けた。

「20年間スケートボードをしてきたが、摩擦のない状態でホバーボードに乗るためには、特に姿勢やバランスについては一から技術を習得しなければならなかった。全てが新しい経験だった」とホバーボードのテストライダー、ロス・マクグランは語っている。

6月の発表以来、LEXUSホバーボードのテストは、スケートの要素と技術を組み込んだ特設のホバーパークにて進められた。ホバーパークに敷設するため、最長200メートルに及ぶ磁気のレールがドレスデンの施設からバルセロナに運ばれた。そのレールを利用して、従来のスケートボードでは実現し得ない、水面上を走行するというような技も実現することができた。数々の受賞歴を持つ、ヘンリー=アレックス・ルビン(Henry-Alex Rubin)監督*4によりその様子は撮影され、動画が公開された。

LEXUSホバーボードは低温保持装置を2つ備えており、その中で超電導体が液体窒素によりマイナス197度に冷却され、永久磁石のレールの上に置かれることで、浮上する。「レールの磁場がホバーボードの超伝導体の中に「凍結」されることで、ボードとレールの間に一定の距離が保持され、浮くことができる。この力は、ホバーボード上で人が立ったりジャンプしたりできるほど強いものだ」とevico GmbHのCEO、オリバー・デ・ハス(Dr. Oliver de Haas)は語っている。

LEXUSホバーボードの動画「SLIDE」には、2015年北米国際自動車ショーでワールドプレミアした高性能スポーツセダンGS Fが登場する。当動画はLEXUSの創造力と革新性を表現するLEXUS「Amazing in Motion」キャンペーン第4弾の一環である。

編集者への注:

LEXUSホバーボードはプロトタイプであり、販売の予定はない。公式ハッシュタグは、#LexusHover および #AmazingInMotion。

*1 「Amazing in Motion」について:「Amazing in Motion」は、Lexus Internationalがその想像力、イノベーション、デザインを表現し、感性を刺激する世界規模のプロジェクトで、お客様と心で繋がりたいというLEXUSの想いから生まれた。「SLIDE」は「Amazing in Motion」キャンペーンの第4弾であり、過去のキャンペーンはamazinginmotion.comで視聴できる。

*2 IFW Dresden とevico GmbHについて:evico GmbHは、Leibniz-Institute for Solid State and Materials Research Dresden(IFW)の子会社であり、2社ともにドイツ・ドレスデンを拠点としている。Evicoは、産業および輸送用の超電導磁気ベアリングを開発している。IFWは、材料科学分野における有数の研究機関で、基礎から応用までの研究を手掛ける。

*3 ロス・マクグランについて:巧みかつ豊富な技を持つ、世界的なスケーターの1人。20年前にイギリスの地元のスケートパークでスケートを始め、参加する大会すべてで実力を発揮、瞬く間に頭角を現してスポンサーを獲得した。Element team Europeの一員であり、Vans Europeのプロライダーとして、スリランカ、中国、ニュージーランド、オーストラリアやスペインなどの国々に遠征している。

近年のキャリア実績:イギリス選手権大会1位(2009年、2010年)、イギリス選手権大会2位(2011年)、Vans DTSDアムステルダム1位(2012年)、オスロゲームズ1位(2014年)。

VansとElementというスポンサーに恵まれ、特に2013年に公開した動画「Hold it Down」の驚異的な成功を受けて、「Sidewalk」「The Berrics」「Red Bull Skateboarding」などの雑誌も早くから彼の才能に注目している。

*4 ヘンリー=アレックス・ルビンについて:コロンビア大学のフィルムプログラム卒業後、映画制作の世界に入り、ジェームズ・マンゴールド監督に師事。ドキュメンタリー映画の制作を続け、商業界に進出後は数々の賞を受賞。最近では、ヤンキースファン、ニューヨーク市、そしてデレク・ジーター(Derek Jeter)の野球人生の終わりを記念した、ジーター引退のスポットCMでシャイアット・デイ(Chiat Day)およびゲータレード(Gatorade)とコラボレーション。このスポットCMは世界的に高く評価され、Adweekの「Ad of the Day」(アド・オブ・ザ・デイ)として特集され、YouTubeで900万回以上再生された。カンヌライオンズ2015では、ゲータレードの「Made In NY」(メード・イン・ニューヨーク)スポットCMでのフィルム部門金賞を含む、数多くの賞を受賞。また、バーガーキングの「Proud Whopper」(プラウドワッパー)スポットCMでは賞を総なめにし、カテゴリー全体で金賞・銀賞・銅賞各3個という驚異的な9個の賞を受賞した。

(日本語リリース:クライアント提供)

Lexus Hoverboard Ride Revealed

PR61400

TOKYO, Aug. 5, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

- New film for the latest Amazing in Motion campaign shows final testing in

Barcelona

Following the unveiling of the Lexus Hoverboard in June, the luxury automotive

company is completing a full and final reveal of the project concluding a

successful testing phase which took place in Cubelles, Barcelona.

To view the Multimedia News Release, please click:

http://www.multivu.com/players/uk/7585051-lexus-hoverboard-ride-revealed/

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150623/225086LOGO )

https://www.youtube.com/watch?v=ZwSwZ2Y0Ops

https://www.youtube.com/watch?v=q_BYvUlDviM

Mark Templin, Executive Vice President at Lexus International said: "Embarking

on this project, we set out to push the boundaries of technology, design and

innovation to make the impossible possible. With this project we call 'SLIDE',

we collaborated with partners who share our passion for creating enjoyment out

of motion. Even through combining our technology and expertise, we discovered

making a hoverboard isn't an easy process. We've experienced the highs and lows

and have overcome a few challenges, but through mutual determination we have

created a demonstration of our philosophy in design and technology to create

Amazing in Motion."

The Lexus Hoverboard project began 18 months ago through a collaboration with a

team of scientists from IFW Dresden and evico GmbH, who specialize in magnetic

levitation technology. Following extensive testing with pro skateboarder and

hoverboard test rider Ross McGouran, in Dresden, Germany, the team were

determined to push the hoverboard to its limits and conduct further tests

within dynamic surroundings.

"I've spent 20 years skateboarding, but without friction it feels like I've had

to learn a whole new skill, particularly in the stance and balance in order to

ride the hoverboard. It's a whole new experience," said pro skateboarder and

hoverboard test rider Ross McGouran.

Since the Lexus Hoverboard was unveiled in June, testing has been carried out

in a specially constructed hoverpark, combining elements from skate culture

with technology within its architecture. Up to 200 meters of magnetic track was

transported to Barcelona from the Dresden facility to lay beneath the hoverpark

surface in order to create the dynamic test, offering Lexus the opportunity to

demonstrate tricks no skateboard could ever perform, like travelling across

water. Lexus has captured the final ride footage and released it as a film led

by award winning director Henry-Alex Rubin.

The Lexus Hoverboard technology features two "cryostats"-reservoirs in which

superconducting material is kept at -197 degrees through immersion in liquid

nitrogen. The board is then placed above a track that contains permanent

magnets. Dr. Oliver de Haas, evico CEO, said: "The magnetic field from the

track is effectively 'frozen' into the superconductors in the board,

maintaining the distance between the board and the track-essentially keeping

the board hovering. This force is strong enough to allow the rider to stand and

even jump on the board."

The Lexus Hoverboard film called "SLIDE" features the high performance GS F and

is part of the fourth project in the Lexus "Amazing in Motion" campaign series

that showcases creativity and innovation from the Lexus brand.

For further information, images and video footage go to

http://www.multivu.com/players/uk/7585051-lexus-hoverboard-ride-revealed/

Notes to editors:

The Lexus Hoverboard remains a prototype and will not be on sale. Official

hashtags: #LexusHover and #AmazingInMotion.

About Amazing in Motion: "Amazing in Motion" is an inspiring set of global

projects, created by Lexus International to showcase its imagination,

innovation and design excellence. It builds on the Lexus ambition to connect

with the hearts, as well as the minds, of the consumer. SLIDE is the 4th in the

series of the Amazing in Motion campaign. The previous campaigns can be viewed

at: amazinginmotion.com [http://www.amazinginmotion.com/]

About evico GmbH: evico GmbH is an independent organization with affiliation to

the Leibniz-Institute for Solid State and Materials Research Dresden (IFW),

both based in Dresden, Germany. Evico develops superconducting magnetic

bearings for industrial applications and transportation. IFW is a leading

research institute in the field of material science that performs research from

the fundamentals to applications.

About Ross McGouran: With his effortless style and huge bag of tricks, Ross has

become one of the fastest and most engaging skaters around. Ross began skating

20 years ago on the concrete surfaces of his local skate park in the U.K. He

came up quickly through the sponsored ranks due to his ability to skate

anything-flying through every contest he entered. Ross is part of the Element

Europe team. He is also a pro-rider for Vans Europe, travelling with them to

countries such as Sri Lanka, China, New Zealand, Australia, and Spain.

Recent Career Achievements: 2009 and 2010 - 1st UK Champs, 2011 - 2nd UK

Champs, 2012 -1st Vans DTSD Amsterdam, 2014 -1st Oslo Games.

Being sponsored by Vans & Element has given Ross a platform to showcase his

talent, and magazines such as Sidewalk, The Berrics and Red Bull Skateboarding

have been quick to seize on this; especially in the wake of the phenomenally

successful "Hold it Down" video from 2013.

About Henry-Alex Rubin: Upon graduating from Columbia University's film

program, Henry-Alex Rubin dove into filmmaking and was mentored by director

James Mangold. Since then, Henry has made documentary films and broken into the

commercial world, winning various awards along the way. Recently, Henry

collaborated with Chiat Day and Gatorade on Derek Jeter's goodbye spot

celebrating Yankees fans, the city of New York and the end of Jeter's baseball

career. The spot received worldwide acclaim and was featured as Adweek's Ad of

the Day, gaining over 9 million hits on YouTube. At the Cannes Lions 2015,

Henry came away with a number of Lions, including a Gold in Film for his

Gatorade "Made In NY" spot. He also swept the decks with his Burger King,

"Proud Whopper" spot, taking home a phenomenal 9 Lions, including 3 Gold, 3

Silver and 3 Bronze across the categories.

Source: Lexus International

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中