業内の大物たちが出展し全力でシーフード・エキスポ・アジアをサポート

Diversified Communications

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業内の大物たちが出展し全力でシーフード・エキスポ・アジアをサポート

世界中のサプライヤーたちに無限な商機をもたらす展示会

【香港2015年8月3日PRN】シーフード・エキスポ・アジアが開催するまであとわずかな2か月。たくさんの企業がこの機会をしっかり掴めて展示会にエントリーし、このアジア地域においてのプレミアムな水産物見本市に参加することにしました。

今年で六回目を迎えるシーフード・エキスポ・アジアが、九月八日から十日まで香港ワンチャイの展覧会議中心で行われます。現在、29か国からの115社の出展が確定された。アルゼンチンをはじめ、オーストラリア、バーレーン、カナダ、中国、チリ、フランス、アイルランド、日本、韓国、モーリシャス、オランダ、ニュージーランド、ノルウェー、スペイン、トルコ、イギリスやアメリカなどです。

「ここでうれしいニュースです。今年の予約済みブースの面積が去年の同一時期より770平方メートル増やしました。アジアの膨大な水産マーケットを狙って出展なさった会社が増えたことが明らかになった。」シーフード・エキスポ・アジアの総監督、テリー・ソウさんが言いました。

出展者のなかにも、初めて出展する会社が55社もいた。オランダからのLenger Seafoods Group とPOSEIDON FOODや、ベトナムオフィスが代表として出展したTrangs Groupなど、フランス、ノルウェー、カナダ、スペイン、ベトナム、アメリカやチリからの会社が中心となっている。

2014年、展示会終了後のアンケート調査によると、出展者は入場者のクオリティや交易量に大好評し、91%の出展者は、出展当初の要望は満たされていたと答えました。

さらにソウさんは、「アンケートの結果が、8割の出展者が来年も再出展予定であることを示した。シーフード・エキスポ・アジアは業内においても業務を展開するための鍵として認定され、出展者にバイヤーたちと話し合えるチャンスを与え、ブラントをさらけ出すことに協力し、展示会に通じて業内の方と交流することもできます。」

ソウさんが、「入場する理由というと、主に新しい商品の開発である。シーフード・エキスポ・アジアの来場者の多くは会社のトップであり、入場者の8割近くが仕入担当の人や、あるいは買付に決断を下せる人です。」と語っていました。

「そのほかにも、新しいサプライヤーの物色、業内を動向を知ることや、エキスパートたちと交流しアイデアを交わしてビジネスに新しい方向を見つかることが原因ですね。」

「来場の方の業務種類に関しては、26%が食品・ホテル・レストラン関係で、19%が水産のインポーターかエキスポーター、13%が卸売業やリセラー、そして小売業が11%を占めている。残りの10%が加工や製造業の来場者です。」

2015年のシーフード・エキスポ・アジアは世界中の出展者を集結し、国家地域展示館を組み立てた。展示会においてもっとも人気なエリアで、現在で21か国の団体が参加していました。アルゼンチンを含め、オーストラリア、カナダ、中国、チリ、フランス、インド、インドネシア、韓国、ニュージーランド、台湾、タイ、トルコ、イギリスやアメリカなどです。

「国家地域展示館が持てはやされている理由はとても簡単です。国家や地域ごとに最高級の生鮮シーフードを陳列して、バイヤーたちに数が多い選択肢を与えていますから。同時に、クオリティーの高い大手なバイヤーさんは、出展者に盛大な商機をもたらしていて、人脈を広げるのに役立ちます。」

シーフード・エキスポ・アジアはDiversified Communicationsが主催し、レストラン&バー・ホンコンと同時に行われている。詳しい情報はこちら(www.seafoodexpo.com/asia)までお願いいたします。

(日本語リリース:クライアント提供)

Strong Industry Support for Seafood Expo Asia as Major Companies Confirm Participation

PR61369

HONG KONG, Aug. 3, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

Exposition offers growth opportunities for global seafood suppliers.

Seafood Exposition Asia will open its doors in 2 months and a growing number of

exhibitors are confirming their intention to participate at the region's most

prominent trade event for buyers and suppliers of high value fish and shellfish.

The sixth installment of the exposition, scheduled to take place at the Hong

Kong Convention and Exhibition Centre from the 8-10 September, 2015 has already

confirmed over 115 exhibitors from 29 countries including Argentina, Australia,

Bahrain, Canada, China, Chile, France, Ireland, Japan, Korea, Mauritius,

Netherlands, New Zealand, Norway, Spain, Turkey, United Kingdom, and United

States.

"It is exciting to report that the exhibit space booked for this year's event

is more than 770 square meters larger than it was at this time last year," says

Seafood Expo Asia show director Ms. Terri Tsang. "This growth is an indication

that companies recognize the strong opportunities that the Asian market has to

offer."

In addition, the 2015 edition welcomes more than 55 new exhibiting companies

with first time participants, including Lenger Seafoods Group and POSEIDON FOOD

from the Netherlands, Trangs Group represented by their Vietnam office and

several new exhibitors from France, Norway, Canada, Spain, Vietnam, USA,

Netherlands, and Chile.

Commenting on Seafood Expo Asia, Ms. Tsang remarks that the findings of a

survey conducted following the 2014 event revealed high exhibitor satisfaction

with both the quality of trade visitors and level of orders with 91% of

participants expressing that their objectives for exhibiting had been met.

Ms. Tsang says, "Our 2014 survey indicated that over 80% of exhibitors planned

to return. The growing reputation of Seafood Expo Asia as an important platform

for conducting business is clearly resonating with the seafood industry. Key

benefits that exhibitors can enjoy include the opportunity to meet with senior

industry buyers, raise the exposure of their brands and take advantage of peer

networking and learning."

Ms. Tsang continues that the primary reason quoted by attendees who visit the

event is to source new products. "With regards to purchasing authority, around

79% of visitors to Seafood Expo Asia are directly involved in or influence the

purchasing decisions of their organisations.

"In fact, our visitor survey from 2014 also found that the other reasons people

visit the exhibition are to find new suppliers, keep up-to-date with industry

developments, network with other seafood professionals, as well as brainstorm

business ideas."

With regards to visitor demographics, Seafood Expo Asia welcomes a mix of

industries including foodservice, hotel, catering, importers, exporters,

distributors, wholesalers, retailers and manufacturing and processing companies.

For 2015, different regions of the world are strongly represented at Seafood

Expo Asia. The exhibit hall will feature a record number of national and

regional pavilions with at least 21 pavilions having so far confirmed their

participation, such as Argentina, Australia, Canada, Chile, mainland China,

France, India, Indonesia, Korea, New Zealand, Taiwan, Thailand, Turkey, United

Kingdom and United States.

"Always a popular attraction, these respective pavilions are set to showcase

the finest, premium fish and seafood from different regions of the world and in

doing so provide increased sourcing options for visitors," says Ms. Tsang while

noting that the international reach and quality of attendees offers lucrative

opportunities for participants to network and establish new business

connections.

Organised by Diversified Communications, Seafood Expo Asia is co-located with

Restaurant & Bar Hong Kong, the leading fine dining and bar exhibition in the

Asia-Pacific region.

For more information about registration or Seafood Expo Asia, visit

www.seafoodexpo.com/asia.

Source: Diversified Communications

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

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