Telepizzaがボリビアで前進:第3店を開店、年末までにさらに2店

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Telepizzaがボリビアで前進:第3店を開店、年末までにさらに2店

AsiaNet 61330 (0970)

【サンタクルス(ボリビア)2015年7月28日PRN=共同通信JBN】

*ブランド展開の継続を計画、2年以内で10店に

*国際市場で世界的ブランドを展開する地元パートナーを求めてExpo Franquicias 2015に参加

*中南米9カ国に進出し、Telepizzaの国際売上高は全体の30%を超える

Telepizzaは戦略的国際市場への参加を強め、国際戦略を推進する。ボリビア最大のショッピングセンターであるサンタクルスのベントゥラ・モールに第3店を開設したのには、こうした背景がある。

(ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150728/247056

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150728/247057

Telepizzaの同国での店舗網は今年中に拡大し、サンタクルスでは3既存店に加え2店が開店する。ボリビアの他の地域にもブランドを展開し、今後2年間で計10店に達する。

▽世界ブランドを地元で展開するための投資パートナー

Telepizzaは現在、さまざまな国際市場で世界ブランドを地元で展開する投資パートナーを求めて、フランチャイズ国際見本市のExpo Franquicias 2015に参加している。これらのマスターフランチャイズ協定では、地元パートナーは地元市場の強化と知識を、Telepizzaは世界的に知られたブランド、ノウハウと業界トップの地位(とりわけボリビアで需要が伸びている宅配分野の)を、それぞれ提供する。

国際部門のジョルジョ・ミナルディ社長は「ボリビアのさらに多くの人々にわれわれの手作りのおいしいピザを楽しんでもらうためTelepizzaを届けるのは光栄だ。また、中南米地域での存在感を強固にし、新市場で浸透することはブランドとしての世界的な推進力を継続する大きな機会となる」と語った。

▽成長分野での好機

ボリビアの宅配部門は、国の社会経済発展や現代社会の習慣とともに継続的に成長している事業である。

市場は成長の明るい見通しを示している。ボリビアのマスターフランチャイズ経営者マウリシオ・ピント氏は「ボリビア社会は自宅での注文の可能性をますます要求しており、Telepizzaがリーダーである事業分野だ。出来立ての天然材料によるこの製品は自宅で注文し、供するようにできており、特に家族で分け合うのに最適の選択だ」と述べた。

▽中南米で存在感が広がる

2015年末までの3新店舗開設は大きな成長の見通しを伴ってボリビアでのTelepizzaの存在を強める。現在事業展開している市場の成長に集中し、新たな事業機会を探り、地元企業の買収、合弁、あるいはマスターフランチャイズを通じて新市場に参入するという国際戦略をも強化する。

当社は現在15カ国(うち9カ国は中南米)で展開し、国際売上高は全体の30%を超えている。

▽Telepizzaについて

Telepizzaは地中海風ピッツァ宅配の主要企業で、いつでもどこでも上質で気持ちよく出せる地中海スタイルの出来立ての高級手作りピッツァでよく知られている。この分野で30年の先駆的な地位と一貫した事業モデルは、欧州、中南米、アフリカ15カ国での強固な存在と世界で1300の販売拠点、2万6000人の従業員を擁し、堅実な国際的成長をもたらした。

Telepizzaは、地元の好みと消費習慣に適応する柔軟性と各市場の日常業務を担う経験豊富で多岐の専門分野を持つチームの支援を基盤とする経営モデルとフランチャイズ契約者との関係を持つ。

▽問い合わせ先

Kreab - T. +34-917027170

Susana Sanjuan / ssanjuan@kreab.com / M. +34-677-946-805

Francisco Calderon / fcalderon@kreab.com / M. +34-654-642-160

Luis Meseguer / lmeseguer@kreab.com

http://www.telepizza.com

Facebook: https://www.facebook.com/telepizza

Twitter: https://twitter.com/telepizza_es

ソース:Telepizza

Telepizza Moves Forward in Bolivia: Inaugurates Third Store and Will Open Two More Before Year Ends

PR61330

SANTA CRUZ, Bolivia, July 28 /PRN=KYODO JBN/ --

- The company plans to continue to expand its brand, to reach 10 stores in two

years

- Attends Expo Franquicias 2015 to seek local partners with which to expand its

global brand in international markets  

- Present in 9 countries in the region, Telepizza's international sales exceed

30% of the total

Telepizza pushes ahead in its international strategy, reinforcing its

commitment to be present in strategic international markets. In this context is

framed the opening of its third store in Santa Cruz, in Ventura Mall, the

largest shopping center in the country.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150728/247056 )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150728/247057 )

Telepizza's stores network will expand in the country during the year and two

new openings in the city will be added to the three existing stores. The

company plans to continue to expand its brand throughout other Bolivian

locations, reaching a total of 10 stores in the next two years.

Investment partners to expand a global brand locally

During these days, the company has been present in Expo Franquicias 2015, the

franchising international exhibition to seek for investors partners with which

expand its global brand locally in the different international markets.

In these master-franchise agreements, the local partner brings consolidation

and knowledge of the local market, while Telepizza provides a globally

recognized brand and the know-how and market leadership, especially in the home

delivery segment; a growing demand area in Bolivia.

"We are proud to deliver Telepizza to more people in Bolivia, so that they can

enjoy our fresh handmade and delicious pizzas. Also, consolidating our presence

in the Latam region and establishing ourselves in new markets is a great

opportunity to continue with our global momentum as a brand," explains Giorgio

Minardi, President of International.

Opportunities in a growing segment

The home delivery segment in Bolivia is an activity in constant growth,

associated to the socioeconomic development of the country and the habits of

modern societies.  

The market shows good growth prospects: "Bolivian society is increasingly

demanding the possibility of home ordering, an activity in which Telepizza is a

leader. This product, fresh and with natural ingredients, made to order and

served at home, becomes an optimal choice, especially to share with the

family," says Mauricio Pinto, master franchisee of the brand in Bolivia.

Growing presence in Latin America

The opening of three new stores before the end of 2015 reinforces Telepizza's

presence in the country, with great growth prospects. It also strengths its

international strategy, which is focused on the growth in markets where it is

currently operating, exploring new business opportunities, and entering new

markets, either organically, through acquisitions of local companies, joint

ventures or via master franchises.

Currently, the company is present in 15 countries - nine of them in Latin

America - and its international sales exceed 30% of the total.

About Telepizza

Telepizza is the leading Mediterranean pizza delivery company, well-recognized

for its fresh, quality handmade pizzas in a Mediterranean style, friendly

served anytime, anywhere, at a great value.

Its pioneering positioning in the sector with a 30-year lifespan and its

integrated business model have made it experience a solid international growth

with a consolidated presence in 15 countries of Europe, Latin America and

Africa, 1,300 sales points and 26,000 employees worldwide.

Telepizza has a management model and relationship with its franchisees based on

flexibility - to adapt to the tastes and habits of local consumption - and the

support of an experienced and multidisciplinary team that ensures the daily

operation in each of the markets.

Further information:

Kreab - T. +34-917027170

Susana Sanjuan / ssanjuan@kreab.com / M. +34-677-946-805

Francisco Calderon / fcalderon@kreab.com / M. +34-654-642-160

Luis Meseguer / lmeseguer@kreab.com

http://www.telepizza.com

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Twitter: https://twitter.com/telepizza_es

Source: Telepizza

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