JedoxがオーストラリアBIベンダーを買収、アジアでの地位を拡大

Jedox AG

JedoxがオーストラリアBIベンダーを買収、アジアでの地位を拡大

AsiaNet 61257(0945)

【フライブルク(ドイツ)、シンガポール2015年7月21日PRN=共同通信JBN】

セルフサービスのビジネスインテリジェンス(BI)とパフォーマンス管理(PM)のソリューション・プロバイダーであるJedoxは、アジア太平洋地域の主要JedoxディストリビューターのNaked Dataを買収した。Jedoxは今後、このソリューション専門企業と新たにオープンしたシンガポール・オフィスを通じて、アジアで営業するグローバル企業にソフトウエアおよびサポート・サービスを提供する。今回の買収は、グローバルBI企業としての同社の指導的な地位と急成長するアジア市場における拡大を強化することになる。

Naked Dataは長年にわたりパートナーとしてJedoxのアプリケーションを販売、実装してきた。今回の戦略的な買収によって、Jedoxはスタンダードチャータード銀行、Bacardi-Martini Asia Pacific、ユニリーバなどの企業で構成する広範な地域ユーザー層を強化、拡大する。同社はまた、アジアの顧客およびパートナーに対し、あらゆる時間帯で国に応じた専門的技術を駆使したプラニング分析・リポーティング・ソリューション、カウンセリング、サポート・サービスを提供することができる。

Jedoxのケイ-インゴ・グリーブ最高経営責任者(CEO)は「Mobile BIデベロッパーのReboardの買収と米国市場への参入成功に続き、Naked Dataの買収はビジネス・インテリジェンスおよびプラニング・ソリューションのグローバルベンダーであるJedoxにとって新たな重要ステップである。Jedoxは世界の1700以上のJedox顧客の体験に基づき、大きな勢いがあり企業とビジネス・パートナーの双方にとってメリットなる機会にあふれるAPAC市場に当社の焦点を広げていく」と語った。

Jedox監査役会のベルンハルト・ウォブカー委員長は、アジア市場への直接投資を論理的な次のステップとみている。同氏は「Jedoxは先駆的な製品と明確な国際戦略を備えており、とてつもなく大きな成長の可能性を秘めている。当社のソフトウエアはすでにAPAC地域で拠点構築に成功している。Naked Dataを買収することによって、当社はこの潜在的可能性をさらに引き出し、アジアをはじめ世界の最高財務責任者(CFO)、ITスペシャリスト、ビジネス・ユーザーをサポートする」と語った。

オーストラリア企業のNaked DataはJedox AGに完全一体化され、その管理チームはAPAC市場の事業を率いるとともに、同地域で新オフィス開設で拡大する。

Naked Dataのマネジングディレクターであるクリス・メンター、デービッド・アプトン両氏は共通ブランドの下でJedoxとのパートナーシップ成功を発展させることに期待している。両氏は「アジアの当社顧客は、素早く投資収益を上げることができる、高度にスケーラブルなクラウドおよびモバイル・プラニング製品の迅速な実装を望んでいる。JedoxはアジャイルなセルフサービスBIと柔軟な展開オプションのおかげで、この地域の潜在的可能性を引き出す最適な技術を提供できる」と語った。

▽Jedoxについて

Jedoxは企業ユーザーが企業パフォーマンスを管理できるようにプランニング、分析、リポーティングを統一し、財務、営業、購買、マーケティングによる意思決定に活力を与える。Jedoxにより、ビジネス・ユーザーは効率よく作業でき、ビジネス・コラボレーションを合理化し、自信を持って洞察に基づく意思決定を下すことができる。デザイン・アプローチは組織の計画手法に変換されます。すでに、127カ国の1700社がウェブ、クラウド、その他のデバイス上のリアルタイム計画でJedoxを使用している。Jedoxは、180を超える認定ビジネス・パートナーを通じてグローバルに利用できる、主要なビジネス・インテリジェンスおよび企業パフォーマンス管理ソリューションのプロバイダーである。 ビジネスドリブン・インテリジェンスの詳細については(http://www.jedox.com )を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Diana Kuch

press@jedox.com

+49-761-151470

ソース:Jedox AG

Jedox Buys Australian BI Vendor and Expands Position in Asia

PR61257

FREIBURG, Germany and SINGAPORE, Jul. 21 / PRN=KYODO JBN /--

   Jedox, a leading Business Intelligence and Corporate Performance Management

software vendor, has acquired Naked Data, a key Jedox distributor in

Asia-Pacific. Through their solution expertise and a newly opened Singapore

office, Jedox now offers software and support services to global companies with

operations in Asia. This acquisition strengthens the company's leading position

as a global BI player and expansion into the fast-growing Asian market.

    Naked Data has distributed and implemented Jedox applications as a partner

for many years. With this strategic purchase, Jedox strengthens and builds on

its broad regional user base at companies such as Standard Chartered Bank,

Bacardi-Martini Asia Pacific and Unilever. The company can also offer planning,

analysis and reporting solutions and consulting and support services with

country-specific expertise in every time zone to clients and partners in Asia.

    "Following the purchase of the Mobile BI developer Reboard and successful

entry into the U.S. market, the Naked Data acquisition is the next major step

for Jedox as a global vendor for Business Intelligence and planning solutions,"

explains Kay-Ingo Greve, CEO at Jedox. "With the experience from over 1,700

Jedox customers worldwide, we are now extending our focus to the APAC market,

where there is great momentum and win-win opportunities for both companies and

business partners."

    Bernhard Wobker, head of the Jedox supervisory board, views direct

investment in the Asian market as the next logical step. "With its pioneering

product and a clear international strategy, Jedox has massive growth

potential," he explained. "Our software has already had a successful foundation

in the APAC region. By acquiring Naked Data, we further tap this potential to

support CFOs, IT specialists and business users in Asia and around the world

with advanced business solutions."

    The Australian company will be fully integrated in Jedox AG, their

management team will head business activities on the APAC market, and expand

with new offices across the region.

    Chris Mentor and David Upton, managing directors at Naked Data, are looking

forward to building on the successful partnership with Jedox under a common

brand. "Our clients in Asia want fast implementations of highly scalable cloud

and mobile planning offerings with a rapid return on investment. Thanks to its

agile self-service BI and flexible rollout options, Jedox offers the ideal

technology to tap the potential of this region."

    About Jedox:

    Jedox's unified planning, analysis and reporting empowers decision-makers

from finance,  sales, purchasing and marketing. Jedox helps business users work

smarter, streamline business collaboration, and make insight-based decisions

with confidence. Our design approach is transforming how organizations plan.

Already, 1,700 companies in 127 countries are using Jedox for real-time

planning on the web, the cloud, and on any device. Jedox is a leading Business

Intelligence and Corporate Performance Management solutions provider,  

available globally through over 180 certified business partners. Learn more

about Business-Driven Intelligence at: http://www.jedox.com

    Press contact:

    Diana Kuch

    press@jedox.com

    +49-761-151470

   SOURCE: Jedox AG

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