Banzai、2015年上半期の暫定売上高を取締役会が承認

Banzai SpA

Banzai、2015年上半期の暫定売上高を取締役会が承認

AsiaNet 61244 (0934)

【ミラノ(イタリア)2015年7月20日PRN=共同通信JBN】

*2015年第2四半期の売上高は25%の増加(5000万ユーロ、前年同期は3990万ユーロ)となった。前年同期比の増収率は昨年第2四半期が14%、今年第1四半期は20%だった。

*eコマースの売上高は29%の増加。第1四半期の21%増から大きく伸びた。

*3Pマーケットプレースではプラットフォーム上で目標とする200小売業者の登録を達成し、有望な成果を上げた。

*eコマースの中核事業(注1)の売上高は、前期の26%増から34%増に伸びた。

*15年上半期の売上高は前年同期比23%の増加(9970万ユーロ、前年同期は8120万ユーロ)。昨年の上半期の増収率は13%(注2)だった。

*eコマースの売上高は25%の増加(8830万ユーロ、前年同期は7060万ユーロ)

*バーティカルコンテンツ事業の売上高は8%増(1140万ユーロ、前年同期は1060万ユーロ)

*eコマースの中核事業(注1)の売上高は、前年同期の16%(注3)から30%に加速

*2015年度の業績見通しは変更せず:約25%増収、市場予想と一致(注4)

イタリア最大のeコマース会社で大手デジタル出版社のBanzai(イタリア証券取引所STAR上場)の取締役会は20日、2015年6月30日期の暫定売上高を承認した。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150720/238307LOGO

Banzaiのパオラ・アイニオ会長兼最高経営責任者(CEO)は「第2四半期の業績はとても心強い。グループは市場で躍進を続け、eコマース市場でシェアを伸ばした。(住宅用品や家電など)平均単価の高い分野や、(200業者登録目標を達成した)3Pマーケットプレースで成長し、Pick&PayやLockersの配給網を広げた。男性対象のeコマースサイトVico42の開設から3カ月後に、母と子ための新しいプライベートなeショップのMami.itも立ち上げ、サービスの幅を拡大した」と語った。

2015年第2四半期の暫定売上高

15年第2四半期には新規株式公開(IPO)で発表した成長戦略の前向きな成果が見られた。総売上高は前年同期の3990万ユーロから25%増えて5000万ユーロとなった。eコマースの中核事業は前期の26%増収から34%増収に加速し、際立った業績を示した。3Pマーケットプレースは200業者登録目標を達成し、拡大が続いている。

2015年上半期の暫定売上高

売上高は9970万ユーロで、前年同期の8120万ユーロから23%増加。

売上高が前年同期比25%増の8830万ユーロとなったeコマース部門は、グループの成長の原動力。バーティカルコンテンツ部門の売上高は8%増の1140万ユーロ。Banzaiはイタリアのeコマースとデジタル広告の分野で他社を上回る業績を上げ、市場シェアを伸ばしている。

eコマース部門では、中核事業(家電・住宅用品、衣料など)が30%伸びた。特に家電・住宅用品の売上高は5810万ユーロにのぼり、商品の品ぞろえを増やして、プレミアムサービス(配達、据え付け、中古品回収)を導入したことで35%も増加した。さらにPick&PayとLockersの配送サービスは配送拠点数が(2015年3月31日時点のそれぞれ70、100から)2015年6月30日時点には80、162に拡大した。

主要業績指標(KPI)も同じ傾向を示している。この期間の3Pマーケットプレースの販売が好調で、総取扱高(GMV)は33%膨らんだ。注文数は26%増の68万1000件。平均購入額(AOV)は5%増の130ユーロ、購入者数は26%増の37万2000人に上った。

バーティカルコンテンツ部門でもKPIが改善した。Audiwebの月間ユニークビジター数は前年同期比4%増の1820万人、月間ユニークビジターの閲覧時間は20%増の25分、アクティブリーチは63.1%(前年同期は62%)となった。

このプレスリリースは簡略版。オリジナルはウエブサイトのhttp://www.banzai.ithttp://www.1info.it で閲覧できる。

(注1)配送などのサービスからの売上高を除く製品売上高を含む

(注2)Terashop事業の買収による売上高を除く組織的な伸び率

(注3)Terashop事業の買収による売上高を除く組織的な伸び率

(注4)ソース: S&P Capital IQ

ソース:Banzai SpA

Banzai: Board of Directors Approves 1H 2015 Preliminary Revenues

PR61244

MILAN, July 20/PRN = KYODO JBN/ --

   - 2Q15 revenues show accelerating growth of +25% (EUR50.0 million vs

      EUR39.9 million in 2Q14) compared with +14% in 2Q14 vs. 2Q13, and

      compared with +20% in 1Q15 vs. 1Q14

         - +29% e-Commerce revenues growth, with a strong acceleration compared

           to 1Q15 (+21%)

         - Encouraging development of 3P marketplace, with 200 merchants target

           active on the platform achieved

         - +34% e-Commerce core[1] categories revenues growth compared to +26%

           in 1Q15

    - 1H15 revenues growth of +23% (EUR99.7 million vs EUR81.2 million in 1H14)

compared to +13%[2] growth recorded in 1H14 vs. 1H13

         - +25% e-Commerce revenues growth (EUR88.3 million vs EUR70.6 million

            in 1H14)

         - +8% Vertical Content revenues growth (EUR11.4 million vs EUR10.6

           million in 1H14)

         - +30% e-Commerce core[1] categories revenues growth compared to

           +16%[3] in 1H14

    - FY2015 Outlook confirmed: revenue growth of around 25%, in line with

      consensus[4]

    The Board of Directors of Banzai, the number one Italian e-Commerce

platform and one of the largest Italian digital publishers, listed on STAR

segment of Italian Stock Market, today approved preliminary revenues as at 30

June 2015.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150720/238307LOGO )

    Paolo Ainio, Chairman and CEO of Banzai: "Second quarter results are very

encouraging: the Group continues to outperform the market and increase

e-Commerce market share, by growing in higher average ticket categories (home

appliances and electronics), 3P Marketplace (with 200 merchants target

achieved) and expanding the Pick&Pay and Lockers distribution network. Three

months after the launch of Vico42 - the e-Commerce site dedicated to men - we

broadened our offering with Mami.it, the new private sales e-shop dedicated to

"moms&kids".

    2Q 2015 preliminary revenues

    2Q15 confirms the positive effects of the growth strategy announced at IPO:

total revenues were EUR50.0 million, up 25% on EUR39.9 million recorded in

2Q14. It is worth highlighting the +34% growth in e-Commerce core categories,

which show a strong acceleration compared to 1Q15 (+26%). We also experienced a

continued development of 3P marketplace, achieving the 200 target active

merchants on the platform.

    1H 2015 preliminary revenues

    Revenues were EUR99.7 million, +23% compared to EUR81.2 million in 1H14.

    With revenues of EUR88.3 million and growing 25% yoy, the e-Commerce

division is the main growth driver of the Group; the Vertical Content division

recorded a growth of 8% with revenues of EUR11.4 million. Banzai over-performed

in the context of e-Commerce and digital advertising in Italy and has therefore

increased its market share.

    Within e-Commerce, our core categories (electronics and appliances, apparel

& other) grew by 30%. In particular, revenues from "Electronics and Appliances"

amounted to EUR58.1 million, a 35% increase primarily due to the expansion of

products range and the development of "premium" services (delivery,

installation and used goods collection), in addition to the development of

Pick&Pay and Lockers distribution network which stand at 80 and 162

respectively as at 30 June 2015 (70 and 100 respectively as at 31 March 2015).

    The underlying KPIs show a similar trend: GMV grew 33% thanks to the good

performance of 3P marketplace volumes generated in the period, number of orders

grew 26% to 681 thousands, AOV grew 5% to EUR130 and number of buyers grew 26%

to 372 thousands.

    Also the Vertical Content division recorded an improvement in KPIs: Audiweb

reported 18.2 million Unique Monthly Visitors, with an increase of 4% yoy; Time

Spent per Unique Monthly Visitor was 25 minutes, +20%, with an Active Reach of

63.1% (62% in 1H14).

    This press release is an abstract; the original version is available on the

websites http://www.banzai.it and http://www.1info.it

-------

  1. Include product revenues excluding revenues from deliveries and other

services.

  2. Organic growth excluding revenues from the acquisition of Terashop

business unit.

  3. Organic growth excluding revenue from the acquisition of the Terashop

business unit.

  4. Source: S&P Capital IQ.

    SOURCE: Banzai SpA

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中