世界のCEOの78%が今後3年間の雇用増を予測 KPMGがCEO1278人に聞く

KPMG International

世界のCEOの78%が今後3年間の雇用増を予測 KPMGがCEO1278人に聞く

AsiaNet 61232 (0929)

【ニューヨーク2015年7月20日PRN=共同通信JBN】

*新たに公表されたKPMG CEO Outlook Studyによると、(世界大手企業の)最高経営責任者(CEO)は、引き続き企業の変革を進め、製品関連、カスタマー、ロイヤルティーについてますます関心を高め、新技術に精通しようとしている。

KPMG Internationalが公表した今後3年を見通す新しい大がかりな研究の中で、世界ビジネス担当重役は、企業が今後3年間成長する能力に確信を持ち、世界経済の展望について自信を表明している。

2015 KPMG CEO Outlook Study (http://www.kpmg.com/Global/en/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/ceo-outlook/Pages/Default.aspx?cid=_psrs_gdp_psrs_global_2015_2007_%7bkeyword%7d_CEO+survey+email01_ceosurvey&utm_source=_psrs&utm_medium=psrs&utm_term=%7bkeyword%7d&utm_content=CEO+survey+pr01&utm_campaign=2015+gdp+ceosurvey )によると、1278人のCEOのうち、欧州の69%、アジア太平洋地域の66%、米国の52%のCEOが、今後3年にわたる成長と世界経済について昨年実績より一層より大きい自信を持っている。自社の成長予測を評価するに当たって、欧州諸国のCEOの70%、アジア太平洋の68%が1年前より自信を持っている。経済回復が順調に進んでいる米国では、19%が1年前よりも自信がある、と表明しており、46%が前年と同様のレベルでの自信があると回答している。最も重要なことは、世界的にCEOが2018年半ばまで雇用促進ムードがあると見通しており、78%が雇用の促進を予想していることである。

KPMG Internationalのグローバル会長、ジョン・ビーメヤー氏は「世界のCEOから得られた全体的メッセージは、彼らが今後3年にわたり肯定的な展望を持ち、より多くの人を雇用しようとしていることだ。米国と比較して欧州とアジアでは、前年よりいい変化があり、それは一部には経済回復がより進んだ段階になる米国がもたらす結果である」と語った。

KPMGの研究によると、CEOはますます高まる競争上の圧力に立ち向かっている。重要なものから列挙すると、86%(のCEO)は顧客のロイヤルティーを心配しており、72%は新技術に遅れを取らないか懸念し、68%はビジネスを奪う競争社の能力に関心を示し、66%が今後3年に自社製品あるいはサービス関連について気になっている。

重要なことだが、すべての組織にとって最もリスクの大きい立場は恐らく体制である。CEOの44%は、現在実行中のビジネスモデルに「まあまあ安心している」だけで、経営者の29%は、彼らの組織が今後3年間に大いに異なる企業体に変わっている可能性があると答えている。

研究結果は、CEOが(競争から)生き残り成功するためにビジネスを変革する必要があると真剣に考えている。ほぼ3分の2のCEOは、彼らのビジネスが世界的成長戦略のリスクを取ろうとしていないと答え、半数以上(56%)は、イノベーションに向けて企業全体の手続きを完全には実行していないと語っている。

回答者の半数は、彼らの企業がデータと分析を管理する方法を改善する必要があり、サイバーセキュリティーに関わる事象にもっと備える必要があるなど、さらなる問題点を指摘した。

KPMGのビーメヤー氏は「CEOは引き続きこれまでにない複雑なビジネス問題に直面している。当社の研究に答えてくれた多くのCEOが、その成長戦略に対してさらに計算ずくでリスクを取る必要があると、企業幹部と会合した際に聞いたことを繰り返し強調していた。CEOは物事を違う方法でする必要があることを承知しており、どうしたら競争力ある立場との関係を保ち、強化するよう変革することができるか決めるため、組織を真剣に見据えている」と語った。

▽今後3年にわたる戦略的優先策

企業幹部は世界的に、以下のことに目を向けている。優先順に列挙すると、新しい成長戦略の開発、より強いクライアント重視、地理的影響力の拡大、コスト構造の削減、市場への商品化スピード、イノベーションの育成などである。彼らが第1に重視している点は、今後3年の成長もしくは業務効率化のいずれかと聞いたところ、米国のCEOの94%が成長と答えたのに対して、アジア、欧州のCEOは業務効率を重視していると回答した。

自社の展望とパフォーマンスに及ぼす最大のインパクトに関して、CEOが指摘した3つの最大の問題点は、「世界的な経済成長」であり、次いで僅差で「規制環境」と「破壊的(大きな影響を及ぼす)テクノロジー」と指摘した。

▽中欧と米国の最重要事業拡大目標

今後3年間にわたり多額の資本を投資する見込みの分野はどれかとの質問に対して、CEOは第1位の地域として自国以外と判断した。米国のCEOは欧州特に中欧、次いで南米、中国を重視していた。中国、日本、英国、ドイツ、スペイン、フランスのCEOにとって米国は新たな成長にもっと大きな可能性のある地域である。ビーメヤー氏は「米国経済の回復力によって、米国は欧州、アジアに拠点のある企業にとって、魅力的な投資対象となる」と語った。

▽成長ミックス

52%のCEOは現在、その当面の成長戦略が主として本業の成長を中心として構築されると答えた。CEOの42%は本業と買収を通じた非本業分野の成長の組み合わせと、6%は主として本業と答えた。

今後3年にわたり何らか期待できる成長戦略を考慮するかとの質問に対して、CEOの59%はその優先策は本業になると予測し、22%は本業と買収を通じた本業以外の成長、さらに19%は本業以外になると答えた。米国のCEOの29%は、さらなる買収戦略を挙げ、本業以外の成長が主たる成長の推進力であると述べた。

CEO Outlook Study(http://www.kpmg.com/Global/en/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/ceo-outlook/Pages/Default.aspx?cid=_psrs_gdp_psrs_global_2015_2007_%7bkeyword%7d_CEO+survey+email01_ceosurvey&utm_source=_psrs&utm_medium=psrs&utm_term=%7bkeyword%7d&utm_content=CEO+survey+pr01&utm_campaign=2015+gdp+ceosurvey )に関する情報画像、アニメビデオおよび追加情報は以下を参照。

  http://kpmg.com/CEOoutlook

さらにハッシュタグ(#CEOoutlook)でTwitterの@KPMGをフォローできる。

▽2015 KPMG CEO Outlook Studyについて

調査は10の主要市場(オーストラリア、中国、フランス、ドイツ、インド、イタリア、日本、スペイン、英国、米国)の1278人の最高経営責任者(CEO)および9の主要産業部門(自動車、バンキング、保険、投資管理、ヘルスケア、製造、テクノロジー、小売り・消費者市場、エネルギー・公益)を対象とした。回答者の4分の1は年商100億米ドル以上、年商5億米ドル以下の企業はゼロだった。

▽KPMG Internationalについて

KPMGは会計、税務、アドバイザリーサービスを行うプロフェッショナル企業の世界的ネットワークである。世界155カ国で業務を行い、会員事務所全体では16万2000人以上が働いている。KPMGネットワークの独立した会員企業は、スイスに登記されているKPMG International Cooperative(KPMG International)の関連会社である。個々のKPMG会員企業は法的に別の独立した法人で、その旨を明らかにして事業を展開している。

KPMGに関する詳細はウェブサイトwww.kpmg.com を参照。

▽問い合わせ先

Amy Greenshields (Global Communications)

amygreenshields@kpmg.ca

T: +1-416-777-8749;

Ichiro Kawasaki (US Communications)

ikawasaki@kpmg.com

T: +1-201-307-8640

ソース:KPMG International

Nearly 80 percent of CEOS globally expect to increase hiring over next three years

PR61232

NEW YORK, July 20, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

   -- CEOs continue to transform their organizations and are increasingly

concerned about product relevance, customer loyalty and keeping current with

new technologies, according to new KPMG CEO Outlook Study

   In a major new study released by KPMG International, which tracks insights

on the coming three years, chief executives of global businesses said they are

confident about the ability of their companies to grow over the next three

years and are expressing confidence about the prospects for the global economy.

   According to the 2015 KPMG CEO Outlook Study (

http://www.kpmg.com/Global/en/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/ceo-outlook/Pages/Default.aspx?cid=_psrs_gdp_psrs_global_2015_2007_%7bkeyword%7d_CEO+survey+email01_ceosurvey&utm_source=_psrs&utm_medium=psrs&utm_term=%7bkeyword%7d&utm_content=CEO+survey+pr01&utm_campaign=2015+gdp+ceosurvey

) of 1,278 CEOs, 69 percent of CEOs in Europe, 66 percent in Asia Pacific and

52 percent in the US are more confident than they were last year about growth

and the global economy in the next three years.  In assessing their own

company’s growth prospects, 70 percent of European CEOs and 68 percent of Asia

Pacific CEOs indicated they are more confident than a year ago.  In the US,

where the recovery is well underway, 19 percent are more confident than a year

ago with another 46 percent expressing the same level of confidence about their

prospects for growth.  Most importantly, CEOs globally are set to hire, with 78

percent of respondents indicating they are expecting to be in hiring mode

through mid-2018.

   "The overall message we've gotten from CEOs around the globe, is that they

are positive about their prospects over the next three years, and importantly

that they are looking to hire more people," said John Veihmeyer, Global

Chairman of KPMG International. "There is a more positive change in confidence

versus the prior year, in Europe and Asia compared to the US, which is in part

reflective of the US being in a more advanced stage of the economic recovery."

   According to the KPMG study, CEOs are grappling with escalating competitive

pressures. In order of importance: 86 percent are concerned about the loyalty

of their customers; 74 percent are worried about new market entrants; 72

percent are worried about keeping pace with new technologies; 68 percent are

concerned about their competitors' ability to take business away from them; and

66 percent are concerned about the relevance of their product or service in the

next three years.

   Status Quo: Perhaps the Riskiest Position for any Organization

Importantly, 44 percent of the CEOs indicated that they are only 'somewhat

comfortable' with their current business model, with five percent expressing

that they are 'uncomfortable.' In the study, 29 percent of leaders said their

organizations are likely to be transformed into significantly different

entities in the next three years.

   While the results indicate that CEOs are acutely aware of the need to

transform their businesses in order to survive and prosper, almost one-third of

CEOs say their business is not taking enough risk with their global growth

strategy and more than half (56 percent) said they have not fully implemented a

company-wide process for innovation.

   Half of respondents noted additional challenges with how their business

needs to improve the way it manages data and analytics and how they need to do

more to prepare for a cyber-security event.

   "CEOs continue to confront business challenges of unprecedented complexity,"

said KPMG's Veihmeyer. "Many CEOs in our study have repeated what I am hearing

when I meet with business leaders-that they need to take more calculated risks

with their growth strategies. They know that they are going to have to have to

do things differently, and they are looking hard at their organizations to

determine how they can transform to stay relevant and strengthen their

competitive positions."

   Strategic Priorities over the Next Three Years

   Globally, executives have their sights set on the following, in order of

importance: developing new growth strategies, having a stronger client focus,

expanding geographically, reducing their cost structures, enhancing speed to

market, and fostering innovation. When asked whether their primary focus would

be on growth or operational efficiency over the next three years, 94 percent of

US CEOs cited growth, while their Asian and European counterparts said they

were focused on operational efficiency.

   In terms of issues having the greatest impact on their company's prospects

and performance, the top three issues identified by CEOs were 'global economic

growth,' followed closely by the 'regulatory environment,' and 'disruptive

technology.'

   Central Europe, US Top Expansion Targets

   When asked which areas they expected to devote significant capital to over

the next three years, CEOs identified expansion outside their home countries as

the number one area. US CEOs are focused on Europe, especially Central Europe,

followed by South America and China. For CEOs in China, Japan, the United

Kingdom, Germany, Spain and France, the US is the region offering the greatest

potential for new growth. "The resiliency of the US economy makes the US an

attractive investment target for companies based in Europe and Asia," said

KPMG's Veihmeyer.

   Growth Mix

   Today, 52 percent of the CEOs say their current growth strategies are built

primarily around organic growth, with 42 percent saying it is a combination of

organic and inorganic growth through acquisitions and six percent saying it's

primarily inorganic.

   When asked to consider their anticipated growth strategies over the next

three years, 59 percent of CEOs expect their priority will be organic growth,

22 percent indicated an even split between organic and inorganic growth through

acquisitions, and 19 percent say it will be through inorganic growth.

Twenty-nine percent of US CEOs demonstrated a more acquisitive strategy,

identifying inorganic growth as a main growth driver.

   To view the infographic, animated video and for additional information about

the CEO Outlook Study (

http://www.kpmg.com/Global/en/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/ceo-outlook/Pages/Default.aspx?cid=_psrs_gdp_psrs_global_2015_2007_%7bkeyword%7d_CEO+survey+email01_ceosurvey&utm_source=_psrs&utm_medium=psrs&utm_term=%7bkeyword%7d&utm_content=CEO+survey+pr01&utm_campaign=2015+gdp+ceosurvey

), please visit http://kpmg.com/CEOoutlook. You can also follow the

conversation @KPMG on Twitter, using the hashtag: #CEOoutlook.

   About the 2015 KPMG CEO Outlook Study

   The survey targeted 1,278 CEOs in 10 key markets (Australia, China, France,

Germany, India, Italy, Japan, Spain, UK and US) and nine key industry sectors

(automotive, banking, insurance, investment management, healthcare,

manufacturing, technology, retail/consumer markets and energy/utilities). A

quarter of the respondents have over US$10B in annual revenue, with no

responses from companies under US$500M.

   About KPMG International

KPMG is a global network of professional firms providing Audit, Tax and

Advisory services. We operate in 155 countries and have more than 162,000

people working in member firms around the world. The independent member firms

of the KPMG network are affiliated with KPMG International Cooperative ("KPMG

International"), a Swiss entity. Each KPMG firm is a legally distinct and

separate entity and describes itself as such. For more information, please

visit www.kpmg.com.

   CONTACT: Amy Greenshields (Global Communications)

            amygreenshields@kpmg.ca

            T: +1-416-777-8749;

            Ichiro Kawasaki (US Communications)

            ikawasaki@kpmg.com

            T: +1-201-307-8640

   SOURCE:  KPMG International

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中