BMWのモトラッド販売台数が10.5 %増の6カ月期最高を達成

BMW Group

BMWのモトラッド販売台数が10.5 %増の6カ月期最高を達成

AsiaNet 61119 (0893)

【ミュンヘン2015年7月8日PRN=共同通信JBN】

*2015年6月に強力な二桁成長

*通年で過去最高の販売を達成する見通し

BMWモトラッドは2015年の上半期を6カ月間の新記録で終えた。2015年6月までに、モーターサイクルとマキシスクーター7万8418台が世界に供給され(前年同期7万978台)、前年同期比10.5%増となった。BMWモトラッドはまた、2015年6月に月間としても新記録を打ち立てた。販売台数は1万5490台で前年同月(1万1827台)比31.0 %と二けたの伸びを示した。

BMWモトラッドのハイナー・ファウスト販売・マーケティング担当は「かつてこれほど多くの車を顧客に供給したことはない。上半期の10.5%増により、われわれは年末に新販売記録を達成する軌道に乗っている」と語った。

イタリア、フランス、英国、スペイン、ドイツの欧州主要市場には強力な成長刺激要因がある。BMWモトラッドの地元市場ドイツは引き続き、最大単一市場の座を占めた。BMWモトラッドはまた、ドイツとスペインの500 cc以上の部門で市場リーダーになっている。BMWモーターサイクルの需要はアジア市場でも着実に上昇、特に中国市場はBMWモトラッドの販売が急増し、かなり成長する可能性を示している。

ハイナー・ファウスト氏は「われわれの強力なポートフォリオ、およびBMWモトラッド・ブランドの定評は、販売成功増大の基礎になっており、新世代の水冷ボクサーモデル、カスタムロードスター、スポーティーSモデル・ファミリーは本物の需要増を生み出している」と続けた。

BMWモトラッド販売ランキングでは、引き続き水冷R 1200 GSが先頭を走っている。このモーターサイクルはことしこれまで、1万4099台が引き渡された。2位と3位にはともにボクサーモデルのR 1200 GS AdventureとR 1200 RTがそれぞれ1万429 台、6471台で入った。トラベルエンデューロ(オフロード用)バイク、R 1200 GS Adventureはますます人気が高まっている。ボクサーGSモーターサイクルの発注の40%以上はAdventure型である。

4位はカスタムバイクR nineT。このクラシックスタイル・ボクサーモーターサイクルの販売は5868台を数え、発売2年目で再び予想を上回った。ボクサー型のR 1200 R とRSが売れ行き著しいRシリーズの幅広いモデルレンジを締めくくっている。

生産台数が多い分野では、1リットル 4気筒エンジンのSシリーズ全体の需要がかなり高水準になっている。新型S 1000 XRを最近発売したことによって、Sシリーズは3モデルで完成した。スーパースポーツ・バイクS 1000 RR (5654台)とパワー・ロードスターS 1000 R(4134台)はともに大量生産モデルに発展した。また、XRは発売わずか数日にして、アドベンチャー・スポーツバイクの新コンセプトも顧客多数をとらえることをはっきりさせた。

世界中のBMW顧客、モーターサイクルファン、関係者が先週末、伝説のBMWモトラッドデーの15回目に結集した。BMWモトラッドがガルミッシュパルテンキルヒェンで主催した最大の公開イベントである。BMWモトラッドの世界の全体像が多彩なアクティビティープログラムによって披露された。オンロードとオフロードの試走、スタントショー、「ボクサースプリント」レース、デザイン研究、パーティーフレア、モーターサイクルツアーが世界有数のモーターサイクルの聖地で今回もゲスト数万人を引きつけた。

ハイナー・ファウスト氏は「モーターサイクルとそれがもたらす人生への特別な姿勢は、現在のモーターサイクリストだけを鼓舞するのではない。いまや過去数年に比べてはるかに多くの人々の興味をかき立てている。新たなモーターサイクル文化が出現しており、それはわれわれの新ブランド方針『Make Life a Ride(人生を乗りこなそう)』に反映されている。とりわけモトラッドデーは、われわれが新旧双方の顧客と緊密な対話を交わすことができる貴重なプラットフォームになっている」と付け加えた。

BMWモーターサイクルおよびBMWモトラッド乗車装備に関するプレス素材は、BMWグループのプレスクラブ(http://www.press.bmwgroup.com )で入手できる。

▽BMWグループ

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。

2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2013会計年度の売上高は760億6000万ユーロ、税引き前利益は約79億1000万ユーロ。2013年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万351人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。

クロスリファレンス:写真はAP Images(http://www.apimages.com )およびhttp://www.presseportal.de/nr/28255/ から入手できる。

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ソース:BMW Group

BMW Motorrad Achieves its Best Six-month Result Ever With Sales Growth of 10.5 %

PR61119

MUNICH, July 8 /PRN=KYODO JBN/ --

- Strong double-digit growth in June 2015

- A new all-time sales high is expected for the year as a whole

BMW Motorrad closes the first half of 2015 with a new six-month record. 78,418

motorcycles and maxi scooters were supplied worldwide as of June 2015 (prev.

yr.: 70,978 units). This represents an increase of 10.5% over the equivalent

period in the previous year. BMW Motorrad also set a new record in the month of

June 2015. Sales saw a double-digit increase over the previous month by 31.0 %

to 15,490 vehicles (prev. yr.: 11,827 units).

Heiner Faust, BMW Motorrad Head of Sales and Marketing: "Never before have we

supplied this many vehicles to our customers. With a plus of 10.5 % as of the

first six months, we are well on track to set a new sales record at the end of

this year."

There are powerful growth stimuli coming from the major European markets of

Italy, France, the UK, Spain and Germany. The BMW Motorrad home market

continues to assert itself as the largest single market. In addition, BMW

Motorrad is the market leader in the relevant capacity segment over 500 cc in

Germany and Spain. Demand for BMW motorcycles is also rising steadily in the

Asian markets. The Chinese market in particular is showing considerable growth

potential for BMW Motorrad with a dynamic increase in sales.

Heiner Faust: "Our powerful model portfolio and the reputation of the BMW

Motorrad brand provide the basis for our increasing market success. The new

generation of water-cooled boxer models, our custom roadster and the family of

sporty S models are creating a veritable surge in demand."

The frontrunner in the BMW Motorrad sales ranking remains the water-cooled R

1200 GS. 14,099 units of this motorcycle have been supplied to date this year.

This is followed in second and third place by the two boxer models R 1200 GS

Adventure and R 1200 RT with 10,429 and 6,471 units respectively. The world

travel enduro bike R 1200 GS Adventure is becoming increasingly popular. More

than 40% of boxer GS motorcycles ordered are of the Adventure type.

In fourth place is the custom bike R nineT. The sales figure for this

classic-style boxer motorcycle is at 5,868 units - exceeding expectations once

again in its second year on the market. The boxer types R 1200 R and RS round

off the wide model range of the R series with excellent sales figures.

In the upper output spectrum, all S series models with 1-litre 4-cylinder

engine are seeing very high levels of demand. Since the recent market launch of

the new S 1000 XR, the S series is now complete with three models. Both the

supersports bike S 1000 RR (5,654 units) and the power roadster S 1000 R (4,134

units) have developed into volume models. And just a few days after the market

launch of the XR it has become clear that this new concept of an adventure

sports bike has likewise struck a nerve with many customers.

BMW customers, motorcycle enthusiasts and interested individuals from all over

the world met up for the 15th time last weekend for the legendary BMW Motorrad

Days in Garmisch-Partenkirchen, the biggest public event organised by BMW

Motorrad. The entire spectrum of the BMW Motorrad world was presented in a

diverse program of activities. On-road and off-road test rides, stunt shows,

the Boxer Sprint, design studies, party flair and motorcycle tours set amid one

of the most magnificent motorcycling areas in the world once again attracted

tens of thousands of guests.

As Heiner Faust says: "Motorcycling and the particular attitude to life it

offers inspires not only existing motorcyclists - it is now arousing the

interest of many more people than in past years. A new motorcycle culture is

coming into being that is reflected in our new brand orientation "Make Life a

Ride". The Motorrad Days in particular is an important platform that allows us

to engage in close dialogue with both old and new customers."

You will find press material on BMW motorcycles and BMW Motorrad rider

equipment in the BMW Group PressClub at http://www.press.bmwgroup.com.

The BMW Group

With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the world's

leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also provides

premium financial and mobility services. As a global company, the BMW Group

operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a global

sales network in more than 140 countries.

In 2014, the BMW Group sold approximately 2.118 million cars and 123,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2013 was EUR

7.91 billion on revenues amounting to approximately EUR 76.06 billion. As of 31

December 2013, the BMW Group had a workforce of 110,351 employees.

The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility

and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its

strategy.

Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com)

and http://www.presseportal.de/nr/28255/

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Source: BMW Group

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