La Roca Villageはこの夏に最高のファッションと食事を結合する
La Roca Villageはこの夏に最高のファッションと食事を結合する
AsiaNet 61018(0856)
【バルセロナ(スペイン)2015年6月27日PRN=共同通信JBN】
*#FASHONMEETSFOOD:ファッションと食事の対話
*ミシュランのスターであるTorres Twinsのシェフ、国際的アートディレクターのタム・マクファーソン氏、Cluster Gourmet de Catalunya(クラスター・グルメ・デ・カタルーニャ)が率いるイニシアチブ
ファッションと食事はインスピレーションに基づく創造的なプロセスを必要とする。この夏の間、La Roca Village(ラ・ロカ・ビレッジ)はこの2つの世界を結合して洗練されたインスピレーションの合流をつくり出し、感覚に刺激を与えることができる。最高の選ばれたファッションブランドが最高品質グルメのカタルーニャの食事と結合して、この夏訪れる人にユニークなショッピング体験と完璧な小旅行を提供する。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150417/739943 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150626/226000 )
この新キャンペーンは受賞歴のある双子のシェフTorres Twins-ハビエル、セルヒオ・トレス両氏-が提示したもので、2人は写真家でアートディレクターのタム・マクファーソン氏との創造的な交流を通じて、ファッションと食事の対話の発見の基本部分になった。
Torres Twinsがつくり出した10のレシピの手触り、色彩、形はマクファーソン氏にインスピレーションを与えるのに役立ち、同氏は今後数カ月間La Roca Villageのデジタルプラットフォームに展示される10枚のファッション写真用の写真を制作した。このコラボレーションは昨日ゲストに紹介され、挑戦で終わった。Torres Twinsはミルク、アーモンド、イチジクの葉でその場で「ロイヤル」をつくり出してLa Roca Villageに独自のひと皿を加え、両氏はイベント中のマクファーソン氏のスタイルからインスピレーションを受けた。ハビエル、セルヒオ・トレス両氏はこのプロジェクトに関わり、「ともにインスピレーションを結合のきずなとしている2つのよく似た世界に加わる」のはどれほど興味深いかについて話した。
La Roca Villageはこのファッションと食事の対話を8月30日まで続け、その後は食事に集中して、素晴らしいもの、ほかにないものをつねに求める高度に洗練された国際的な人々を目標に、最高クラスのCatalonia Gourmet(カタルーニャ・グルメ)を集めて最高のカタルーニャ産品の展示会に変わる。今後数カ月間、La Roca Village訪問者はロビー・カフェの広場にあるユニークなスペースでCluster Gourmet de Catalunyaが提供するカタルーニャ・グルメマーケットを通じて本物のカタルーニャの味を経験できる。このグルメマーケットにはカタルーニャ最高のグルメ製品の選び抜かれたほかにはない美食の土産物があり、La Roca Villageの数千人の来訪者-そのうち外国人は60%と見込まれている-はこの夏それを買って自宅で楽しむことができる。
国内、国外のブランドの130以上のブティックのうち、最高のカタルーニャ・グルメ-Torrons Vicensの神話的なヌガーからEl Pastoret de la Segarraのヨーグルト、Juve i Campsのカヴァ・ワイン、Perafitaのコカ、Dama de ElaiaとSerra Ferranの油、Betaraのチーズ、Mas GourmetsとEmbotits Salgotのソーセージまで-展示される。La Roca Villageの美食を提供する8店のレストランも来訪者が有機ジュース、アイスクリーム、カクテルを提供するドリンク・キオスクを通じて体験できる美食体験に加わり、ビレッジ全域にわたり本物の美食ルートをつくり出す。
編集者注
イベント映像はhttp://bit.ly/1eq3nME からダウンロードできる。
ハッシュタグ:#WhereFashionMeetsFood
▽Torres Twinsについて
ハビエル、セルヒオ・トレス両氏の料理へのきっかけは2人が8歳の時に祖母のカタリナさんから受けた。1970年にバルセロナで生まれた2人は早い時期に高級スペイン料理の2つのアイコンだったバルセロナのレストランRenoとアリカンテのel Girasolで料理の勉強、修行を始めた。Torres Twinsは師匠に最高のものを求めることができるようになり、そのカリキュラムによって2人は世界最高のシェフの仲間入りをした。2008年にTorres Twinsは子どもの時から追い続けてきた夢を現実にすることができた。2人の個人的経験が相互補完的であることを示した後、2人はホテルチェーンのメリアと協力してバルセロナのMEホテル(現メリア・バルセロナ・スカイ)の24階に生まれ故郷の自分たちのレストランを開いた。店名の「Doscielos(ドスシエロス、2つの空)」は祖母が2人をそう呼んだことによる。仕事と愛情によって、強烈にハイテーストの料理店として、新しい技術の活用によって進化を続け、季節の産物とあらゆる種類の野菜があふれる特別に新鮮な食材への特殊な感性を使ってドスシエロスは大きな興奮をつくり出し、アカデミア・カタルーニャの国内美食賞の年間最優秀レストラン賞を受け、さらには2010年12月に授与の名誉を受けたミシュランの星1つを獲得した。
http://www.hermanostorres.info
▽タム・マクファーソンについて
ジャマイカ生まれの写真家でデジタル界の大物。2008年に立ち上げたウェブプロジェクト、All the Pretty Birdsのクリエーティブディレクター兼コンテンツクリエーター。実際はミラノに住み、国際展開しているクリエーティブエージェンシー、Out Thereのクリエーティブディレクターを務めている。彼女は2006年、Glamour.itのためにストリートスタイルの写真を撮り始め、Glamour US、Harper's Bazaar、Metro、Refiner29などの出版に協力しているほか、Vogue、Elle Italia、Grazia.itの仕事もしている。
http://www.alltheprettybirds.com
▽Cluster Gourmet de Catalunyaについて
Cluster Gourmet de Catalunyaはカタルーニャのグルメ食品部門の企業、機関、その他エージェントを結集させ、この地域の競合と成長の促進に努めている。Catalonia Gourmetのブランドを通じて、自らをこの部門のリーダーに位置づけている。Catalonia Gourmetは乳製品、オイル、ワイン、カヴァ(地元ワイン)、肉、チョコレート、ビスケット、菓子類などカタルーニャ地方の最高グルメ製品のセレクションで、伝統、職人芸、品質、革新、独自性に重きを置く一連の厳選品である。
http://www.cataloniagourmet.cat
▽La Roca Villageについて
La Roca Village はValue Retail社のVillage Collectionのうち欧州に新設されたビレッジのひとつである。ビレッジは高級アウトレット・ショッピングのここにしかない経験を提供、ファッションや家庭用品の興味深いセレクションを展開する欧州と海外の最高品質ブランド140以上のブティックを擁している。野外の大通りに沿って点在するブティックは独自のショッピング体験を生み出している。Missoni、Aristocrazy、Liu Jo、Pinko、Twin-Set、Castaner、Bow-Tie、Carolina Herrera Company Store、Vilebrequin、Purificacion Garcia、G-Star RAWフットウエア、バーバリー、コーチ、ハケット、ロエベ、マイケル・コース、ラルフローレン、スワロフスキー、Zegnaは、ビレッジをファッション・スタイル愛好家に不可欠のショッピング目的地に転換させた超一流ストアの一部にすぎない。
La Roca Villageはメーカー希望小売価格の最大6割引で販売しているほか、レストランとカフェを多数そろえ、厳選されたサービスを提供している。買い物代行、ハンズフリー・ショッピング、La Roca Villageラウンジ、観光案内所、バルセロナとビレッジ間を毎日運行する実用的な高級シャトルバスサービスShopping Express(R)もあるこのビレッジは、独自のショッピング体験と楽しい外出を望む旅行者のために、自身を不可欠のショッピング目的地に転換した。
▽Value Retailのビレッジコレクション(Village Collection)について
The Village Collectionは、高級アウトレット・ショッピング目的地の開発と運営に特化した唯一の企業、Value Retailが生み出したアウトレット・ショッピングの特異なコンセプトである。ビレッジは高級ファッションとライフスタイルの一流ブランドの拠点であり、年間を通じて希望小売価格から最大60%、場合によってはそれ以上の割引販売を行っている。ビレッジはロンドン、ダブリン、パリ、マドリード、バルセロナ、ボローニャ、ミラノ、ブリュッセル、アントワープ、ケルン、フランクフルト、ミュンヘンと欧州有数の刺激的な都市の近郊、および中国の蘇州に立地しており、類を見ないスタイルとサービス、申し分ないもてなし、年間を通じた有名イベント、お買い得感を特徴としている。
Value Retailの関連会社であるValue Retail Chinaは歴史的な蘇州に2014年5月、最初のビレッジを開いた。2番目のShanghai Villageは、上海ディズニー・リゾートが入る上海旅遊リゾートゾーン(SITRZ)に2016年春オープンする予定である。
#fashionmeetsfood
@larocavillage
ソース:La Roca Village
La Roca Village Combines the Best of Fashion and Food This Summer
PR61018
BARCELONA, Spain, June 27, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
- #FASHIONMEETSFOOD: A Dialogue between Fashion and Food
- In an initiative led by the Michelin-star Torres Twins Chefs,
International Art Director Tamu McPherson and the Cluster Gourmet de Catalunya
Fashion and food require a creative process based in inspiration. Throughout
this summer, La Roca Village is combining these two worlds to create a
sophisticated confluence of inspirations,capable of inspiring the senses. The
best selection of fashion brands will combine with the highest quality gourmet
Catalan food, providing the visitor with a unique shopping experience and a
perfect day's excursion this summer.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150417/739943 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150626/226000 )
The new campaign was presented by the award-winning chefs the Torres Twins-
Javier and Sergio Torres - who have been a fundamental part of the discovery of
a dialogue between fashion and food, through a creative exchange with
photographer and ArtDirector Tamu McPherson.
The textures, colours and shapes of 10 recipes created by the Torres Twins
have served to inspire Tamu, who has created a series of photographs of 10
fashion looks that will remain on La Roca Village's digital platforms during
the coming months. This collaboration was presented yesterday before our guests
and ended with a challenge: the Torres Twins created live a Royal with milk,
almonds and fig leaves, a dish made exclusively for La Roca Village and
inspired by McPherson's style during the event. Javier and Sergio Torres talked
about how interesting it was getting involved in this project, "joining
together these two similar worlds which both find in inspiration their union
bond."
La Roca Village will continue this fashion-food dialogue until 30th August,
before transforming itself into a showcase of the best of made in Catalonia,
focussing on food and putting the best in class of Catalan gourmet in the reach
of a highly sophisticated international public constantly in search of the
exquisite and the exclusive. During the coming months, visitors to the village
will be able to experience the authentic taste of Catalonia through the
Catalonia Gourmet Market, a unique space located in the plaza of the Lobby
Cafe, catered by the Cluster Gourmet de Catalunya. The gourmet market will
feature a selection of exclusive gastronomic souvenirs of the best gourmet
Catalan products, which the thousands of visitors to La Roca Village we expect
this summer, of which it is estimated 60% are international, can purchase and
enjoy at home.
Amongst the more than 130 boutiques of both the best national and
international brands, the best of Catalan gourmet will be presented: from the
mythical nougats of Torrons Vicens, to the yogurts of El Pastoret de la
Segarra, Juve i Camps cava, the cocas of Perafita, oils from Dama de Elaia and
Serra Ferran, cheeses from Betara and sausages from Mas Gourmets and Embotits
Salgot. The eight restaurants that comprise La Roca Village's gastronomic
offering also join the gastro experience, which the visitors will experience
through drink kiosks that will serve organic juices, ice creams and cocktails,
creating an authentic gastronomic route throughout the length of the village
Notes to Editors
Download the event images at this link: http://bit.ly/1eq3nME
Hashtag: #WhereFashionMeetsFood
About the Torres Twins- The calling to cook for Javier and Sergio Torres
came when they were eight years old, from the hand of their grandmother,
Catalina. Born in Barcelona in 1970, they began studying and practicing cooking
early in the restaurants Reno in Barcelona and el Girasol in Alicante, two
icons of high Spanish cuisine. The Torres Twins became capable of demanding the
very best from their teachers and their curriculum placed them amongst the best
chefs in the world. In 2008, the Torres Twins were able to realise a dream they
had pursued since they were little. After demonstrating that their individual
experiences complemented each other's, they joined forces with the hotel chain
Melia to open, on the 24th floor of the ME hotel in Barcelona (actually Melia
Barcelona Sky), their own restaurant in the city of their birth. Its name,
Doscielos (two skies), refers to what their grandmother called them as
children. With work and love, and as a kitchen of intensely high taste and in
constant evolution due to its magisterial command of new techniques, applied
with special sensitivity to exceptional raw ingredients with an abundance of
seasonal products and vegetables of all kinds, Doscielos has created great
excitement, winning the award for Best Restaurant of the Year in the National
Gastronomy Awards of la Academia Catalana, and above all, a Michelin Star,
which the twins accepted with pride in December of 2010.
http://www.hermanostorres.info
About Tamu McPherson.- Photographer, digital influencer, Creative Director
and content creator of All the Pretty Birds, a web project that the Jamaican
fashion expert put into place in 2008. She lives in Milan and actually works as
the Creative Director of Out There, a creative agency with international reach.
In 2006 she began to take photographs of street style for Glamour.it and has
worked for Vogue, Elle Italia, Grazia.it in addition to collaborating in
publications like Glamour US, Harper's Bazaar, Metro and Refiner29.
http://www.alltheprettybirds.com
Aboutthe Cluster Gourmet de Catalunya.- El Cluster Gourmet de Catalunya
brings together businesses, institutions, and other agents of the gourmet food
sector of Catalonia and works to promote competition and growth in this area.
Through its brand Catalonia Gourmet, it has positioned itself as a leader in
its sector. Catalonia Gourmet is a selection of the best gourmet products from
Catalonia: dairy products, oils, wines, cavas, meats, chocolates, biscuits and
sweets. A selected range of products with strong values of tradition,
craftsmanship, quality, innovation and
exclusivity.http://www.cataloniagourmet.cat
About La Roca Village.- La Roca Village is one of the new European villages
in The Village Collection by Value Retail. The Village offers an exclusive
experience of luxury outlet shopping, with 140 boutiques of the best and
highest quality European and International brands, with an interesting
selection of fashion and objects for the home. Its boutiques, scattered along a
luxurious open-air boulevard, create a unique shopping experience. Missoni,
Aristocrazy, Liu Jo, Pinko, Twin-Set, Castaner, Bow-Tie, Carolina Herrera
Company Store, Vilebrequin, Purificacion Garcia or G-Star RAW footwear,
Burberry, Coach, Hackett, Loewe, Michael Kors, Ralph Lauren, Swarovski, Zegna
are only some of the most prestigious stores that have transformed the village
into an essential shopping destination for lovers of fashion and style. In
addition to discounts of up to 60% of original prices, La Roca Village hosts a
number of restaurants and cafes, and offers a careful selection of services.
With personal shoppers, hands free shopping, La Roca Village Lounge, Tourist
Information Centres and the practical Shopping Express(R), a luxury bus that
operates from Barcelona to the Village daily, the Village has converted itself
into an essential shopping destination for visitors searching for a unique
shopping experience and a nice day out.
About The Village Collection by Value Retail - The Village Collection is a
unique outlet shopping concept created by Value Retail, the only company
specialising exclusively in the development and management of luxury outlet
shopping destinations. The Villages host the biggest and best luxury fashion
and lifestyle brands, offering discounts of up to 60%, and sometimes even more,
of the original sale price throughout the entire year. Situated very close to
some of the most interesting and exciting European cities - London, Dublin,
Paris, Madrid, Barcelona, Bologna, Milan, Brussels, Antwerp, Cologne,
Frankfurt, Munich, and in China, Suzhou - the villages are defined by their
exceptional style and service, impeccable hospitality, a calendar of events of
interest and excellent value for money. Value Retail China, a subsidiary of
Value Retail, opened its first Village in May 2014, Suzhou Village, located in
the historic Suzhou. The second village, Shanghai Village, will be located in
the Shanghai International Tourism and Resort Zone (SITRZ), which includes the
Shanghai Disneyland Resort - it will open in Spring 2016.
http://www.LaRocaVillage.com - #fashionmeetsfood - @larocavillage
SOURCE: La Roca Village
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。