La Roca Villageはこの夏に最高のファッションと食事を結合する

La Roca Village

La Roca Villageはこの夏に最高のファッションと食事を結合する

AsiaNet 61018(0856)

【バルセロナ(スペイン)2015年6月27日PRN=共同通信JBN】

*#FASHONMEETSFOOD:ファッションと食事の対話

*ミシュランのスターであるTorres Twinsのシェフ、国際的アートディレクターのタム・マクファーソン氏、Cluster Gourmet de Catalunya(クラスター・グルメ・デ・カタルーニャ)が率いるイニシアチブ

ファッションと食事はインスピレーションに基づく創造的なプロセスを必要とする。この夏の間、La Roca Village(ラ・ロカ・ビレッジ)はこの2つの世界を結合して洗練されたインスピレーションの合流をつくり出し、感覚に刺激を与えることができる。最高の選ばれたファッションブランドが最高品質グルメのカタルーニャの食事と結合して、この夏訪れる人にユニークなショッピング体験と完璧な小旅行を提供する。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150417/739943

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150626/226000

この新キャンペーンは受賞歴のある双子のシェフTorres Twins-ハビエル、セルヒオ・トレス両氏-が提示したもので、2人は写真家でアートディレクターのタム・マクファーソン氏との創造的な交流を通じて、ファッションと食事の対話の発見の基本部分になった。

Torres Twinsがつくり出した10のレシピの手触り、色彩、形はマクファーソン氏にインスピレーションを与えるのに役立ち、同氏は今後数カ月間La Roca Villageのデジタルプラットフォームに展示される10枚のファッション写真用の写真を制作した。このコラボレーションは昨日ゲストに紹介され、挑戦で終わった。Torres Twinsはミルク、アーモンド、イチジクの葉でその場で「ロイヤル」をつくり出してLa Roca Villageに独自のひと皿を加え、両氏はイベント中のマクファーソン氏のスタイルからインスピレーションを受けた。ハビエル、セルヒオ・トレス両氏はこのプロジェクトに関わり、「ともにインスピレーションを結合のきずなとしている2つのよく似た世界に加わる」のはどれほど興味深いかについて話した。

La Roca Villageはこのファッションと食事の対話を8月30日まで続け、その後は食事に集中して、素晴らしいもの、ほかにないものをつねに求める高度に洗練された国際的な人々を目標に、最高クラスのCatalonia Gourmet(カタルーニャ・グルメ)を集めて最高のカタルーニャ産品の展示会に変わる。今後数カ月間、La Roca Village訪問者はロビー・カフェの広場にあるユニークなスペースでCluster Gourmet de Catalunyaが提供するカタルーニャ・グルメマーケットを通じて本物のカタルーニャの味を経験できる。このグルメマーケットにはカタルーニャ最高のグルメ製品の選び抜かれたほかにはない美食の土産物があり、La Roca Villageの数千人の来訪者-そのうち外国人は60%と見込まれている-はこの夏それを買って自宅で楽しむことができる。

国内、国外のブランドの130以上のブティックのうち、最高のカタルーニャ・グルメ-Torrons Vicensの神話的なヌガーからEl Pastoret de la Segarraのヨーグルト、Juve i Campsのカヴァ・ワイン、Perafitaのコカ、Dama de ElaiaとSerra Ferranの油、Betaraのチーズ、Mas GourmetsとEmbotits Salgotのソーセージまで-展示される。La Roca Villageの美食を提供する8店のレストランも来訪者が有機ジュース、アイスクリーム、カクテルを提供するドリンク・キオスクを通じて体験できる美食体験に加わり、ビレッジ全域にわたり本物の美食ルートをつくり出す。

編集者注

イベント映像はhttp://bit.ly/1eq3nME からダウンロードできる。

ハッシュタグ:#WhereFashionMeetsFood

▽Torres Twinsについて

ハビエル、セルヒオ・トレス両氏の料理へのきっかけは2人が8歳の時に祖母のカタリナさんから受けた。1970年にバルセロナで生まれた2人は早い時期に高級スペイン料理の2つのアイコンだったバルセロナのレストランRenoとアリカンテのel Girasolで料理の勉強、修行を始めた。Torres Twinsは師匠に最高のものを求めることができるようになり、そのカリキュラムによって2人は世界最高のシェフの仲間入りをした。2008年にTorres Twinsは子どもの時から追い続けてきた夢を現実にすることができた。2人の個人的経験が相互補完的であることを示した後、2人はホテルチェーンのメリアと協力してバルセロナのMEホテル(現メリア・バルセロナ・スカイ)の24階に生まれ故郷の自分たちのレストランを開いた。店名の「Doscielos(ドスシエロス、2つの空)」は祖母が2人をそう呼んだことによる。仕事と愛情によって、強烈にハイテーストの料理店として、新しい技術の活用によって進化を続け、季節の産物とあらゆる種類の野菜があふれる特別に新鮮な食材への特殊な感性を使ってドスシエロスは大きな興奮をつくり出し、アカデミア・カタルーニャの国内美食賞の年間最優秀レストラン賞を受け、さらには2010年12月に授与の名誉を受けたミシュランの星1つを獲得した。

http://www.hermanostorres.info

▽タム・マクファーソンについて

ジャマイカ生まれの写真家でデジタル界の大物。2008年に立ち上げたウェブプロジェクト、All the Pretty Birdsのクリエーティブディレクター兼コンテンツクリエーター。実際はミラノに住み、国際展開しているクリエーティブエージェンシー、Out Thereのクリエーティブディレクターを務めている。彼女は2006年、Glamour.itのためにストリートスタイルの写真を撮り始め、Glamour US、Harper's Bazaar、Metro、Refiner29などの出版に協力しているほか、Vogue、Elle Italia、Grazia.itの仕事もしている。

http://www.alltheprettybirds.com

▽Cluster Gourmet de Catalunyaについて

Cluster Gourmet de Catalunyaはカタルーニャのグルメ食品部門の企業、機関、その他エージェントを結集させ、この地域の競合と成長の促進に努めている。Catalonia Gourmetのブランドを通じて、自らをこの部門のリーダーに位置づけている。Catalonia Gourmetは乳製品、オイル、ワイン、カヴァ(地元ワイン)、肉、チョコレート、ビスケット、菓子類などカタルーニャ地方の最高グルメ製品のセレクションで、伝統、職人芸、品質、革新、独自性に重きを置く一連の厳選品である。

http://www.cataloniagourmet.cat

▽La Roca Villageについて

La Roca Village はValue Retail社のVillage Collectionのうち欧州に新設されたビレッジのひとつである。ビレッジは高級アウトレット・ショッピングのここにしかない経験を提供、ファッションや家庭用品の興味深いセレクションを展開する欧州と海外の最高品質ブランド140以上のブティックを擁している。野外の大通りに沿って点在するブティックは独自のショッピング体験を生み出している。Missoni、Aristocrazy、Liu Jo、Pinko、Twin-Set、Castaner、Bow-Tie、Carolina Herrera Company Store、Vilebrequin、Purificacion Garcia、G-Star RAWフットウエア、バーバリー、コーチ、ハケット、ロエベ、マイケル・コース、ラルフローレン、スワロフスキー、Zegnaは、ビレッジをファッション・スタイル愛好家に不可欠のショッピング目的地に転換させた超一流ストアの一部にすぎない。

La Roca Villageはメーカー希望小売価格の最大6割引で販売しているほか、レストランとカフェを多数そろえ、厳選されたサービスを提供している。買い物代行、ハンズフリー・ショッピング、La Roca Villageラウンジ、観光案内所、バルセロナとビレッジ間を毎日運行する実用的な高級シャトルバスサービスShopping Express(R)もあるこのビレッジは、独自のショッピング体験と楽しい外出を望む旅行者のために、自身を不可欠のショッピング目的地に転換した。

▽Value Retailのビレッジコレクション(Village Collection)について

The Village Collectionは、高級アウトレット・ショッピング目的地の開発と運営に特化した唯一の企業、Value Retailが生み出したアウトレット・ショッピングの特異なコンセプトである。ビレッジは高級ファッションとライフスタイルの一流ブランドの拠点であり、年間を通じて希望小売価格から最大60%、場合によってはそれ以上の割引販売を行っている。ビレッジはロンドン、ダブリン、パリ、マドリード、バルセロナ、ボローニャ、ミラノ、ブリュッセル、アントワープ、ケルン、フランクフルト、ミュンヘンと欧州有数の刺激的な都市の近郊、および中国の蘇州に立地しており、類を見ないスタイルとサービス、申し分ないもてなし、年間を通じた有名イベント、お買い得感を特徴としている。

Value Retailの関連会社であるValue Retail Chinaは歴史的な蘇州に2014年5月、最初のビレッジを開いた。2番目のShanghai Villageは、上海ディズニー・リゾートが入る上海旅遊リゾートゾーン(SITRZ)に2016年春オープンする予定である。

http://www.LaRocaVillage.com

#fashionmeetsfood

@larocavillage

ソース:La Roca Village

La Roca Village Combines the Best of Fashion and Food This Summer

PR61018

BARCELONA, Spain, June 27, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

   - #FASHIONMEETSFOOD: A Dialogue between Fashion and Food

   - In an initiative led by the Michelin-star Torres Twins Chefs,

International Art Director Tamu McPherson and the Cluster Gourmet de Catalunya

   Fashion and food require a creative process based in inspiration. Throughout

this summer, La Roca Village is combining these two worlds to create a

sophisticated confluence of inspirations,capable of inspiring the senses. The

best selection of fashion brands will combine with the highest quality gourmet

Catalan food, providing the visitor with a unique shopping experience and a

perfect day's excursion this summer.

   (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150417/739943 )

   (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150626/226000 )

   The new campaign was presented by the award-winning chefs the Torres Twins-

Javier and Sergio Torres - who have been a fundamental part of the discovery of

a dialogue between fashion and food, through a creative exchange with

photographer and ArtDirector Tamu McPherson.

   The textures, colours and shapes of 10 recipes created by the Torres Twins

have served to inspire Tamu, who has created a series of photographs of 10

fashion looks that will remain on La Roca Village's digital platforms during

the coming months. This collaboration was presented yesterday before our guests

and ended with a challenge: the Torres Twins created live a Royal with milk,

almonds and fig leaves, a dish made exclusively for La Roca Village and

inspired by McPherson's style during the event. Javier and Sergio Torres talked

about how interesting it was getting involved in this project, "joining

together these two similar worlds which both find in inspiration their union

bond."

   La Roca Village will continue this fashion-food dialogue until 30th August,

before transforming itself into a showcase of the best of made in Catalonia,

focussing on food and putting the best in class of Catalan gourmet in the reach

of a highly sophisticated international public constantly in search of the

exquisite and the exclusive. During the coming months, visitors to the village

will be able to experience the authentic taste of Catalonia through the

Catalonia Gourmet Market, a unique space located in the plaza of the Lobby

Cafe, catered by the Cluster Gourmet de Catalunya. The gourmet market will

feature a selection of exclusive gastronomic souvenirs of the best gourmet

Catalan products, which the thousands of visitors to La Roca Village we expect

this summer, of which it is estimated 60% are international, can purchase and

enjoy at home.

   Amongst the more than 130 boutiques of both the best national and

international brands, the best of Catalan gourmet will be presented: from the

mythical nougats of Torrons Vicens, to the yogurts of El Pastoret de la

Segarra, Juve i Camps cava, the cocas of Perafita, oils from Dama de Elaia and

Serra Ferran, cheeses from Betara and sausages from Mas Gourmets and Embotits

Salgot. The eight restaurants that comprise La Roca Village's gastronomic

offering also join the gastro experience, which the visitors will experience

through drink kiosks that will serve organic juices, ice creams and cocktails,

creating an authentic gastronomic route throughout the length of the village

   Notes to Editors

   Download the event images at this link: http://bit.ly/1eq3nME

   Hashtag: #WhereFashionMeetsFood

   About the Torres Twins- The calling to cook for Javier and Sergio Torres

came when they were eight years old, from the hand of their grandmother,

Catalina. Born in Barcelona in 1970, they began studying and practicing cooking

early in the restaurants Reno in Barcelona and el Girasol in Alicante, two

icons of high Spanish cuisine. The Torres Twins became capable of demanding the

very best from their teachers and their curriculum placed them amongst the best

chefs in the world. In 2008, the Torres Twins were able to realise a dream they

had pursued since they were little. After demonstrating that their individual

experiences complemented each other's, they joined forces with the hotel chain

Melia to open, on the 24th floor of the ME hotel in Barcelona (actually Melia

Barcelona Sky), their own restaurant in the city of their birth. Its name,

Doscielos (two skies), refers to what their grandmother called them as

children. With work and love, and as a kitchen of intensely high taste and in

constant evolution due to its magisterial command of new techniques, applied

with special sensitivity to exceptional raw ingredients with an abundance of

seasonal products and vegetables of all kinds, Doscielos has created great

excitement, winning the award for Best Restaurant of the Year in the National

Gastronomy Awards of la Academia Catalana, and above all, a Michelin Star,

which the twins accepted with pride in December of 2010.

http://www.hermanostorres.info

   About Tamu McPherson.- Photographer, digital influencer, Creative Director

and content creator of All the Pretty Birds, a web project that the Jamaican

fashion expert put into place in 2008. She lives in Milan and actually works as

the Creative Director of Out There, a creative agency with international reach.

In 2006 she began to take photographs of street style for Glamour.it and has

worked for Vogue, Elle Italia, Grazia.it in addition to collaborating in

publications like Glamour US, Harper's Bazaar, Metro and Refiner29.

http://www.alltheprettybirds.com

   Aboutthe Cluster Gourmet de Catalunya.- El Cluster Gourmet de Catalunya

brings together businesses, institutions, and other agents of the gourmet food

sector of Catalonia and works to promote competition and growth in this area.

Through its brand Catalonia Gourmet, it has positioned itself as a leader in

its sector. Catalonia Gourmet is a selection of the best gourmet products from

Catalonia: dairy products, oils, wines, cavas, meats, chocolates, biscuits and

sweets. A selected range of products with strong values of tradition,

craftsmanship, quality, innovation and

exclusivity.http://www.cataloniagourmet.cat

   About La Roca Village.- La Roca Village is one of the new European villages

in The Village Collection by Value Retail. The Village offers an exclusive

experience of luxury outlet shopping, with 140 boutiques of the best and

highest quality European and International brands, with an interesting

selection of fashion and objects for the home. Its boutiques, scattered along a

luxurious open-air boulevard, create a unique shopping experience. Missoni,

Aristocrazy, Liu Jo, Pinko, Twin-Set, Castaner, Bow-Tie, Carolina Herrera

Company Store, Vilebrequin, Purificacion Garcia or G-Star RAW footwear,

Burberry, Coach, Hackett, Loewe, Michael Kors, Ralph Lauren, Swarovski, Zegna

are only some of the most prestigious stores that have transformed the village

into an essential shopping destination for lovers of fashion and style. In

addition to discounts of up to 60% of original prices, La Roca Village hosts a

number of restaurants and cafes, and offers a careful selection of services.

With personal shoppers, hands free shopping, La Roca Village Lounge, Tourist

Information Centres and the practical Shopping Express(R), a luxury bus that

operates from Barcelona to the Village daily, the Village has converted itself

into an essential shopping destination for visitors searching for a unique

shopping experience and a nice day out.

   About The Village Collection by Value Retail - The Village Collection is a

unique outlet shopping concept created by Value Retail, the only company

specialising exclusively in the development and management of luxury outlet

shopping destinations. The Villages host the biggest and best luxury fashion

and lifestyle brands, offering discounts of up to 60%, and sometimes even more,

of the original sale price throughout the entire year. Situated very close to

some of the most interesting and exciting European cities - London, Dublin,

Paris, Madrid, Barcelona, Bologna, Milan, Brussels, Antwerp, Cologne,

Frankfurt, Munich, and in China, Suzhou - the villages are defined by their

exceptional style and service, impeccable hospitality, a calendar of events of

interest and excellent value for money. Value Retail China, a subsidiary of

Value Retail, opened its first Village in May 2014, Suzhou Village, located in

the historic Suzhou. The second village, Shanghai Village, will be located in

the Shanghai International Tourism and Resort Zone (SITRZ), which includes the

Shanghai Disneyland Resort - it will open in Spring 2016.

   http://www.LaRocaVillage.com - #fashionmeetsfood - @larocavillage

   SOURCE: La Roca Village

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中