スウェーデンの実業家が39言語のオンライン・マーケットプレイスを開始、アリババとeBayと競う

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スウェーデンの実業家が39言語のオンライン・マーケットプレイスを開始、アリババとeBayと競う

【ヨーテボリ(スウェーデン)2015年6月24日PRNewswire】--

国際貿易における言語の壁に25年間取り組み、スウェーデンの実業家が55億人に対処する39言語のオンライン・マーケットプレイスを開始しました。

機械翻訳を使用して、Commercus.com (http://www.commercus.com )は企業や消費者が最大39言語で広告を掲載することを可能にし、世界で最も人口が多い100以上の市場における売り手と買い手にまで及んでいます。

     

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150615/749036-a )

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150615/749036-b )

創業者であるアンドレアス・イサクソン (Andreas Isaksson) 氏は「輸送は安価であり、お金の転送は容易であり、世界はビジネスを愛する人であふれ返っています。しかし、グローバル化がそこまできているにもかかわらず、言葉の壁が障害となっています」と述べました。

25年間の国際ビジネスに取り組んだ後、イサクソン氏はかなりの混乱を目の当りしてきました。スウェーデン・ヨーテボリの外れにある農場で生まれ育ったイサクソン氏は、ボルボ・トラックの販売に関わる仕事をしていました。そして、最初の冒険がイランで起こりました。

イサクソン氏は「私は1990年に出張でそこに行きました。そして、3年間滞在しました。私は国内を旅し、ビジネス社会ではほとんど誰もが私が言いたかった言葉を理解していませんでした」と語りました。

同氏のビジネス世界における取引では、パターンが出現しました。イサクソン氏はトラックを販売するためにロシア、ハンガリー、トルコに要請され、ただ顧客とコミュニケーションを図るために通訳を探していました。同氏はボルボから離れ、度重なる手続きにより、日本の工作機械メーカーと提携しました。彼は次第に、英語が広く信じられているようにグローバルな言語ではなかったことが思い浮かびました。

イサクソン氏は「ビジネスを行うことはオファーを提示することです。しかし正常にコミュニケーションを図ることができなければ、それは困難であります。職歴において、私は通訳に依存していました。また、それは真っ暗闇で仕事をするようなものです」と述べました。

現在、イサクソン氏の経験が商品やサービスの世界市場のアイデアを生み出してきました。既存の選択肢は、多くの場合、一つの言語に基づいた、特定国であるのに対し、Commercus.comは各広告の潜在的な影響を最大にするために機械翻訳が適用されます。ユーザーは広告が言語ごとに3ユーロのレートで、選択した言語に自動的に翻訳された後に400以上のカテゴリの間で選択し、母国語で広告を投稿します。

イサクソン氏は「現在まで、本当の意味でのグローバルなレベルで、製品やサービスを宣伝する方法がありませんでした」と語りました。

新しいユーザーを迎え入れるために、翻訳を含む15万の広告は全て無料です。

問い合わせ先

Andreas Isaksson

電話: +46-706-344-588

info@commercus.com

http://www.commercus.com

ソース:Commercus.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Swedish Businessman Takes a Swing at Alibaba and eBay - Launches 39 Language Online Marketplace

PR60896

GOTHENBURG, Sweden, June 24, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

     After 25 years of wrestling the language barriers of international trade,

a Swedish businessman launches a 39 language online marketplace, addressing 5.5

billion people.

    Using machine translation, Commercus.com [http://www.commercus.com ] lets

businesses and consumers post advertisements in up to 39 languages, reaching

buyers and sellers in more than 100 of the world's most populated markets.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150615/749036-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150615/749036-b )

    "Transportation is cheap, it is easy to transfer money, and the world is

full of people who love to do business. But even though globalisation has come

far, the language barrier remains an obstacle," says founder Andreas Isaksson.

    After 25 years in international business, he has seen his fair share of

confusion. Born and raised on a farm outside of Gothenburg, Sweden, Isaksson

went on to pursue a career selling Volvo trucks. A first adventure presented

itself in Iran.

    "I went there on a business trip in 1990, and ended up staying for three

years. I travelled the country, and almost nobody in the business community

understood a word of what I wanted to say," says Isaksson.

    In his dealings with the world of business, a pattern emerged. Isaksson was

sent to sell trucks in Russia, Hungary and Turkey, only to find himself using

interpreters to communicate with clients. Having left Volvo, he partnered with

a Japanese machine tool manufacturer, whereby the procedure was duly repeated.

Gradually it occurred to him that English wasn't the global language it is so

widely believed to be.

    "Doing business is all about presenting an offer, but doing that is

difficult if you can't communicate properly. During my career I have been

dependent on interpreters, and it is like working in complete darkness," says

Isaksson.

    Now his experiences have spawned the idea of a global marketplace for goods

and services. Whereas existing alternatives are often country specific, based

on a single language, Commercus.com applies machine translation to maximise the

potential impact of each advertisement. Users post ads in their native tongue,

choosing between 400+ categories, after which the advertisements are

automatically translated into any language of choice at a rate of EUR3 per

language.

    "Until now, there has been no way to advertise your products and services

on a truly global level," says Isaksson.

    To welcome new users, the first 150,000 advertisements including

translations are completely free.

     Contact information

     Andreas Isaksson

     Telephone: +46-706-344-588

     info@commercus.com

     http://www.commercus.com

Source: Commercus.com

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