ロイヤル・カリビアンがクルーズ需要拡大で「クァンタム・オブ・ザ・シーズ」を香港に投入

Royal Caribbean Cruises Hong Kong Ltd.

ロイヤル・カリビアンがクルーズ需要拡大で「クァンタム・オブ・ザ・シーズ」を香港に投入

AsiaNet 60962 (0830)

【香港2015年6月22日PRN=共同通信JBN】

*ロイヤル・カリビアンは急成長の地域クルーズ市場へのコミットメント強化でクァンタムクラス客船を香港に入港

世界最大のグローバル・クルーズ・ブランドであるロイヤル・カリビアン・インターナショナル(Royal Caribbean International)は同社客船の中でも最先端の技術を誇る「クァンタム・オブ・ザ・シーズ」による堂々の香港入港で同地のクルーズ旅行の歴史に新しい波を起こしている。最大級のクルーズ船の香港投錨および入港を祝い、6月20日、栄えある式典が執り行われ、政府高官、業界の主要ステークホルダー、ロイヤル・カリビアン・ファンのゲストなどが参列した。同イベントではまた、過去1年間にロイヤル・カリビアンが香港で自社所有・管理のオフィスをオープンし、香港を「ボイジャー・オブ・ザ・シーズ」の母港とするなどして巨額の投資を行い、現地クルーズ需要の喚起、水準の向上に成功したこともたたえられた。

政府高官やVIPも多く参加した入港式は16デッキを持ち、16万8000トンのクァンタムクラス客船「クァンタム・オブ・ザ・シーズ」の船上で行われた。列席者の中には香港の商務・経済発展局局長グレゴリー・ソー・カムリョン、同局通商・業界・観光科秘書長フィリップ・ユン・ワイフン、同局旅遊事務專員キャシー・チュー・マンリンの各氏および香港政府観光局局長ピーター・ラム博士も含まれていた。クルーズ会社側の出席者にはロイヤル・カリビアン・インターナショナル社長兼最高経営責任者(CEO)マイケル・ベイリー氏、同社インターナショナル担当上級副社長ドミニク・ポール氏が含まれていた。

ベイリーCEOは「クァンタム・オブ・ザ・シーズの到来は急成長する地域のクルーズ旅行市場に対するロイヤル・カリビアンのコミットメントをより強固にするものだ。過去数年、クルーズ旅行の人気は上昇しており、その中でも香港地域がアジア中国市場に向けての重要戦略拠点になっている。2016年4月にはクァンタムクラス客船としては4隻目になる「オベイション・オブ・ザ・シーズ」が中国近海で航海する「クァンタム・オブ・ザ・シーズ」「マリナー・オブ・ザ・シーズ」「ボイジャー・オブ・ザ・シーズ」「レジェンド・オブ・ザ・シーズ」に加わることになっている。これら5隻は大中国圏に展開するクルーズ・ブランドとしては最大の船団になり、上海、天津、香港、厦門の中国4都市を母港とすることになる」と述べた。

入港式に続いて船内を隅々まで見学するツアーが行われ、ゲストはロイヤル・カリビアン・インターナショナルが誇るクァンタムクラスの技術革新を目にすることになった。見学した施設の中にはガラス張りのカプセルにゲストが乗り込み、300フィート(約91メートル)以上もの洋上から比類のないパノラマビューを楽しむ「ノーススター」空中観覧施設、「リップコード・バイ・iFLY」スカイダイビング、「フローライダー」室内サーフィン、クルーズ船初になるバンパーカーを含め、各種アクティビティーが楽しめる多目的スポーツ施設「シープレックス」などが含まれていた。

「クァンタム・オブ・ザ・シーズ」の堂々たる到来は際だった収入増をもたらしたロイヤル・カリビアンの香港における初年度における事業の成功の仕上げになった。2015年の最終四半期までには、ロイヤル・カリビアン・インターナショナルのクルーズに乗船する香港のゲストは3万5000人を超えているだろうと予想されており、そのうち、2万人以上が「ボイジャー・オブ・ザ・シーズ」に乗船すると見られることから、同船の母港を香港にしたことが戦略的な成功であったことが証明された。

旺盛な需要に乗り、2016-17年の休暇シーズン向けの予約が早くも取られている。多くの寄港地の中でも香港のクルーズ旅行客の間では日本の沖縄が最も人気になっており、クルーズ会社が家族向けパッケージや若い層に向けた施設などに重点を置いた結果、乗客の平均年齢も人口動態的に若い層にシフトしている。

強い需要を受け、ロイヤル・カリビアン・インターナショナルも「ボイジャー・オブ・ザ・シーズ」が香港を母港とする期間を来年は5月から10月までと5カ月間に増やす。

ベイリーCEOは「当社は戦略的な動きとしてボイジャー・オブ・ザ・シーズの母港を香港に移したが、その結果、非常に重要なアジア太平洋地区における当社のプレゼンスが高まった。この地域の旅行客にとってクルーズがより身近で魅力的なものになった。親しみやすさと積極的な客対応で世界的に有名な当社のゴールドアンカー・サービスと香港の一流旅行代理店の強力なサポートとが相まって、過去1年の間に香港で強力なビジネスモデルを確立できた。当社はさらなるキャンペーンや投資を行い、クルーズを旅行市場に中心に持って行きたい」と述べた。

ロイヤル・カリビアン・インターナショナルは上海を「クァンタム・オブ・ザ・シーズ」の母港にする計画で、熱心な地域のファンに向け、ロイヤル・カリビアンのトレードマークになった非の打ち所のないサービスを満喫するための選択肢を広げる予定だ。同船は今年、「ボイジャー・オブ・ザ・シーズ」が香港を母港とする季節が終わった後のクリスマス期間は短期的に香港に帰港することになっている。

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ソース:Royal Caribbean Cruises Hong Kong Ltd.

Quantum of the Seas' Historic Entry into Hong Kong Waters Toasts Royal Caribbean Regional Success

PR60962

HONG KONG, June 22, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

Entrance of the Quantum-class cruise ship into Hong Kong anchors

Royal Caribbean's commitment to the burgeoning regional cruise travel market

Royal Caribbean International, the world's largest global cruise brand, is

making new waves in Hong Kong's cruise travel history with the grand entrance

of Quantum of the Seas. the most technologically advanced ship ever. The

berthing of the largest cruise ship to enter Hong Kong was celebrated at a

prestigious ceremony that was held on 20 June, and was attended by government

officials, key industry stakeholders and loyal guests. The event also

commemorated Royal Caribbean's one-year success in driving local cruise demand

and standards by investing millions to launch a fully-owned and operated office

and the home porting of Voyager of the Seas in Hong Kong.

The berthing ceremony, which saw senior government dignitaries and key VIPs

attending, was held onboard the 16-deck, 168,000 ton Quantum-class Quantum of

the Seas. The attendees included the Honorable Gregory So Kam-leung, GBS, JP

(Secretary for Commerce and Economic Development); Mr. Philip Yung Wai-hung, JP

(Permanent Secretary for Commerce and Economic Development -- Commerce,

Industry and Tourism); Miss Cathy Chu Man-ling, JP (Commissioner for Tourism);

and Dr. Peter Lam (Chairman, Hong Kong Tourism Board). They were joined by the

cruise line executives, Mr. Michael Bayley (President and CEO of Royal

Caribbean International) and Mr. Dominic Paul (Senior Vice President,

International).

"The arrival of Quantum of the Seas reinforces Royal Caribbean's commitment to

the region's fast-growing cruise travel market. Cruising has been gaining

popularity over the past few years, with Hong Kong region becoming a key

strategic location for the Asia and China markets. Launching in April 2016, a

fourth Quantum-class ship, Ovation of the Seas will join Quantum of the Seas,

Mariner of the Seas, Voyager of the Seas and Legend of the Seas in the China

seas. The five ships will comprise the largest fleet deployment for any cruise

brand in Greater China, home porting in four metropolitan Chinese cities --

Shanghai, Tianjin, Hong Kong and Xiamen," said Mr. Bayley.

The ceremony was followed by an extensive tour that saw guests experiencing the

unique Quantum-class innovations by Royal Caribbean International. These

included the North Star aerial observatory, a glass capsule that takes guests

more than 300 feet above the ocean for incomparable panoramic views; RipCord by

iFLY skydiving and FlowRider surfing simulators; and SeaPlex, the multi-purpose

sports facility offering a variety of activities, including a first for any

cruise ship, bumper cars.

The grand arrival of Quantum of the Seas caps a successful first year for Royal

Caribbean's operations in Hong Kong which has experienced a stellar increase in

revenues. By the last quarter of 2015, it is expected that more than 35,000

Hong Kong guests will have boarded Royal Caribbean International cruises, of

which more than 20,000 guests will have sailed on Voyager of the Seas, proving

the decision to home port Voyager of the Seas in Hong Kong to be a strategic

success.

Following strong demand, the 2016-17 vacation season is already being

pre-booked. Among the varied destinations, Okinawa, Japan is the most popular

choice for Hong Kong cruise travelers, with the average age range shifting to a

younger demographic due to the strong emphasis on family packages and

facilities catering to the younger generation.

The strong interest has prompted Royal Caribbean International to extend the

home port season for Voyager of the Seas in Hong Kong to five months from May

to October for next year.

"Moving Voyager of the Seas to home port in Hong Kong was a strategic move that

has enhanced our presence in the very important Asia-Pacific region. It has

made cruising more attractive and accessible to travelers in this region.

Coupled with our world-renowned, friendly and engaging 'GOLD Anchor Service'

and the strong support of all the top travel agencies in Hong Kong, we have

established a strong business model in Hong Kong in the past year. With further

initiatives and investments, we are looking to bring cruising into the

mainstream travel market," said Mr. Bayley.

Royal Caribbean International will homeport Quantum of the Seas in Shanghai,

offering regional cruise aficionados more choices to enjoy the impeccable

service that has become the trademark of Royal Caribbean. She will return to

Hong Kong briefly during the Christmas season this year after the homeport

season of Voyager of the Seas.

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SOURCE  Royal Caribbean Cruises Hong Kong Ltd.

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