Jin Jiang International Hotelsがプリンスホテルと覚書に調印

Jin Jiang International Hotels(錦江国際酒店管理有限公司)

Jin Jiang International Hotelsがプリンスホテルと覚書に調印

AsiaNet 60877(0795)

【上海2015年6月12日PRN=共同通信JBN】Jin Jiang International Hotels(錦江国際酒店管理有限公司)とプリンスホテルは6月10日、上海の中心街にあるJin Jiangの旗艦ホテル、Jin Jiang Hotel(錦江飯店)で大手ホテルグループ間の覚書調印式を開いた。それぞれの組織を代表して、Jin Jiangシニア・バイスプレジデントのワン・ロンファ氏とプリンスホテルの取締役副社長執行役員スタン・ブラウン氏が覚書に署名した。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150611/0861505226

Jin Jiangとプリンスホテルはそれぞれ、中国、日本の代表的な大手ホテルチェーン。覚書の調印によって両社はビジネスパートナーとして密接に協力し、事業の成功という共通の目標の達成を目指す。覚書が定めたマーケティング提携の枠組みに基づいて、双方の主要顧客市場における高い評価、ノウハウ、販売網を生かし、宣伝活動での共同歩調やほかの事業面での交流、ブランド認知度と市場シェアの向上を図る。

Jin Jiang International Hotelsはこの数年間、中国国外の多数の世界的ホテルグループと協力関係を結び、提携を構築してきた。それにはHanwha Hotels & Resorts、Melia Hotels and Resorts、東武ホテルマネジメントが含まれる。Jin Jiangのサイモン・チャン最高経営責任者(CEO)はプリンスホテルとの協力について「協力関係を結び、提携を構築するのは、Jin Jiang International Hotelsの国際戦略にとって不可欠である。プリンスホテルとの覚書調印は双方にとって利益となり、Jin Jiang International Hotelsは国際的な販売網をさらに広げ、顧客に今まで以上に選択肢と便利さを提供し、アジア市場で拡大するカジュアルおよびビジネス旅行の需要に応えていく」と語った。

中国人の団体旅行ではなく個人旅行客に対する日本政府のビザ発給制限緩和と、円安の進行に伴って、日本を旅行先に選ぶ中国人旅行客の数は増加傾向をたどっている。日本政府観光局(JNTO)によると、2014年に日本を旅行した中国人は241万人。これは2013年実績をほぼ80%上回り、過去最高となった。日本政府が外国人に発給した旅行ビザ数では、中国人が70%を占める。一方、日本人にとっても中国が人気の旅行先になっている。これによってJin Jiang International Hotelsとプリンスホテルには、ますますビジネスチャンスが生まれる見通しだ。

プリンスホテルの取締役副社長執行役員スタン・ブラウン氏は調印式に臨み、「Jin Jiang International Hotelsとマーケティング提携協定に調印できて、喜びに堪えない。Jin Jiang International Hotelsは90年もの実績があり、その間に中国を代表するホテルブランドとして名声を打ち立てた。プリンスホテルは日本のホスピタリティー業界のおもてなし精神を代表するホテルである。提携によって両社は、世界でのブランド認知度を飛躍的に高めることが期待できる」と語った。

ソース:Jin Jiang International Hotel Management Co. Ltd.

Jin Jiang International Hotels Signs MOU with Prince Hotels, Inc

PR60877

SHANGHAI, June 12, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

   On 10 June, a Memorandum of Understanding (MOU) signing ceremony between two

leading hospitality groups, Jin Jiang International Hotels and Prince Hotels,

Inc., was held at Jin Jiang's flagship hotel, Jin Jiang Hotel in downtown

Shanghai. The signing of the MOU on behalf of the respective organizations were

Mr. Wang Rongfa, Senior Vice President at Jin Jiang International Hotels and

Mr. Stanly D. Brown, Board of Directors and Executive Vice President at Prince

Hotels Inc.

   Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150611/0861505226

   Jin Jiang International Hotels and Prince Hotels are leading hotel chains in

their respective countries. The MOU will commit the two parties to collaborate

closely together as business partners and to work towards achieving common

strategic goals and objectives to ensure the successful performance of both

companies. The MOU will provide frameworks for a marketing alliance to

collaborate on joint promotions and undertake other business exchanges, as well

as improve brand awareness and market share by leveraging each other's

reputation, expertise and marketing network in the key customer markets

identified by both groups.

   Over the last few years, Jin Jiang International Hotels have formed several

alliances and established partnerships with a number of world's leading hotel

groups outside of China, including with Hanwha Hotels & Resorts, Melia Hotels

and Resorts and Tobu Hotel Management Company. "Forming alliances and

establishing partnerships is an integral part of Jin Jiang International

Hotels' international strategy," stated Mr. Simon Zhang, Chief Executive

Officer at Jin Jiang International Hotels when commenting on the cooperation

with Prince Hotels. "The mutual benefits derived from signing the MOU with

Prince Hotels will allow Jin Jiang International Hotels to further expand its

international marketing network and to provide customers with more options and

conveniences, addressing the growing demand for casual and business travel in

the Asian market."

   The number of Chinese travelers choosing Japan as a destination has been on

the rise as a result of Japan relaxing visa requirements for individual Chinese

tourists not traveling in a group and the depreciation of the yen. According to

statistics from the Japan National Tourism Organization (JNTO), 2.41 million

Chinese tourists traveled to Japan in 2014, the highest level recorded to date

and an increase of nearly 80% over 2013's numbers. Chinese accounted for 70% of

the tourist visas Japan has granted to foreigners. Meanwhile, China is also

becoming a popular travel destination among Japanese. This is expected to

create more business opportunities for both Jin Jiang International Hotels and

Prince Hotels.

   "We are very pleased that we have signed the marketing alliance agreement

with Jin Jiang International Hotels. Jin Jiang International Hotels, have been

in business for 90 years and built a legacy over the period as a leading hotel

brand in China. Prince Hotels is representative of Japanese hospitality

industry's omotenashi spirit. By forming the alliance, both parties expect to

significantly improve their brand awareness globally," said Mr. Stanly D.

Brown, Board of Directors and Executive Vice President at Prince Hotels Inc. at

the signing ceremony.

   SOURCE  Jin Jiang International Hotel Management Co. Ltd.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中