BMWグループの5月販売が最高記録を更新 1-5月通期で89万台超

BMWグループ

BMWグループの5月販売が最高記録を更新 1-5月通期で89万台超

AsiaNet 60864 (0788)

【ミュンヘン2015年6月12日PRN=共同通信JBN】

*5月の納車台数は前年同月比5.9%増の18万8287台

*1-5月通期の販売台数は前年同期比7.7%増の89万937台

*2015年は1-5月通期で1万台超のBMW iを販売

*MINIの販売は1-5月通期で25%増

*販売は世界のすべての地域で増加

BMWグループの5月の納車台数はBMW、MINI、ロールス・ロイスの各ブランド車両が前年同月比5.9%増となり、総計18万8287台と5月として過去最高を記録した。また1-5月の通期としても販売新記録を達成、前年同期に比べ7.7%増の89万937台となった。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150612/748774

BMW AG取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「ことしに入ってBMWグループの堅調な成長は5月も続いており、販売地域のすべてで販売台数が増加した。当社の革新的な新製品は世界中で好評であり、ことし5カ月間で1万台を超えるBMW iが販売できて喜んでいる」と語った。

BMWブランド車両は5月に前年同月比4.0%増の15万9129台が顧客に納車された。1-5月通期の販売は前年同期比5.2%増の75万9609台となった。

5月のBMW 2シリーズ販売は1万1400台で、6898台はBMW 2シリーズのアクティブ ツアラーだった。BMW 4シリーズは5月に1万3392台が顧客に納車された。人気のBMW Xファミリーの販売は全体的に大きく伸びている。新型のBMW X4は5月に4376台を販売、BMW X5は前年同月比24.7%の1万5505台となり、BMW X6は同43.9%増の3890台だった。

BMW iの5月の販売台数は2169台で、ことし1-5月通期で1万490台になった。BMW i3の販売台数は5月末までで8256台になった。

5月のMINI販売台数は前年同月比18.3%増の2万8831台で、中核車両のモデルチェンジを反映した。1-5月通期の販売台数は前年同期比25.9%増となり、12万9910台が納車された。

新しいMINI 3ドアの販売は5月に前年同月比16.3%増の1万321台となり、新型のMINI 5ドアは世界で8535台が納車された。MINIコンバーチブルも同9.0%増の1663台が販売された。

BMWグループは引き続き世界で均衡の取れた成長を志向する戦略を採っており、世界のすべての地域で販売増を達成した。

アジア地域のBMWとMINIモデルは1-5月通期で前年同期比4.5%増の27万6055台が納車された。中国本土における1-5月の販売は前年同期比3.0%の19万427台となり、韓国では引き続き2桁成長となって2万1506台(前年同期比18.0%増)を納車した。日本での販売も同5.1%増の2万6508台となった。

米州における1-5月通期のBMWとMINI車両の販売台数は19万5485台となり、前年同期比9.7%増だった。同期の米国での販売台数は10.0%増の16万533台だった。メキシコでは前年同期比18.9%増の6682台だった。

欧州市場の回復が続いており、1-5月通期に総計39万2182台のBMW、MINI車両が納車された。これは前年同期に比べ9.2%の増加だった。欧州では英国が前年同期比12.4%と大きな伸びを示して8万5150台が納車され、フランスでの販売も大きく伸びて3万1179台と前年同期比24.4%増となった。

BMWモトラッドは5月も世界全体で成長が継続し、総計1万5004台のモーターサイクルとマキシスクーターが納車された(前年同月比6.5%増)。1-5月の通期では前年同期比6.4%増の総計6万2928台となった。

▽BMWグループの2015年5月及び1-5月通期の販売概要

                    2015年5月   前年同月比    1-5月通期      前年同期比

BMWグループ

自動車台数          188,287          +5.9%       890,937            +7.7%

BMW                 159,129          +4.0%       759,609            +5.2%

MINI                 28,831          +18.3%      129,910           +25.9%

BMWモトラッド       15,004           +6.5%       62,928            +6.4%

▽BMWグループ

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。

2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2014会計年度の売上高は804億ユーロ、税引き前利益は約87億1000万ユーロ。2014年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万6324人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。

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ソース:BMW Group

BMW Group Sales Continue to Grow in May

PR60864

MUNICH, June 12, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

- Deliveries up 5.9% in May to total 188,287

- Year-to-date sales total 890,937, up 7.7%

- Over 10,000 BMW i vehicles sold so far in 2015

- MINI sales increase by more than 25% in year-to-date

- Sales increase in all regions globally

    Deliveries of BMW, MINI and Rolls-Royce brand vehicles increased 5.9% to

total 188,287 in the last month, making it the company's best May ever. A new

sales record was also reached in the year-to-date with a total of 890,937

vehicles delivered in the first five months of the year, an increase of +7.7%.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150612/748774 )

    "The solid growth the BMW Group has achieved this year continued in May,

with all sales regions recording an increase in sales," said Ian Robertson,

Member of the Board of Management of BMW AG, Sales and Marketing BMW. "Our

innovative, new products are achieving pleasing sales around the world and I am

delighted that we have sold over 10,000 BMW i vehicles in the first five months

of this year," Robertson added.

    Sales of BMW brand vehicles rose 4.0% in May with a total of 159,129

vehicles being delivered to customers. Sales for the year-to-date climbed 5.2%

to 759,609.

    The BMW 2 Series achieved sales of 11,400 in May, 6,898 of which were

deliveries of the BMW 2 Series Active Tourer. A total of 13,392 BMW 4 Series

vehicles were delivered to customers worldwide in May. The popularity of the

BMW X family generally continues to be a significant growth driver. The new BMW

X4 achieved sales of 4,376 in the month, whilst sales of the BMW X5 were up

24.7% (15,505) compared with the same month last year and deliveries of the BMW

X6 increased by 43.9% to 3,890.

    BMW i sales totalled 2,169 in May, with the brand achieving sales of 10,490

vehicles in the first five months of the year. The BMW i3 has been delivered to

a total of 8,256 customers so far in 2015.

    In May, 28,831 MINIs were delivered to customers, an increase of 18.3% on

the same month last year, which was affected by the core model change.

Year-to-date sales increased by 25.9% with a total of 129,910 delivered to

customers.

    The new 3 door MINI saw sales grow by 16.3% in May to total 10,321 while

the brand new 5 door MINI was delivered to 8,535 customers worldwide. Sales of

the MINI Convertible rose by 9.0% with deliveries totalling 1,663.

    Continuing its strategy of seeking growth balanced around the world, the

BMW Group achieved a sales rise in all regions globally.

    Asia saw deliveries of BMW and MINI models increase by 4.5% to 276,055

vehicles in the year-to-date. Sales for the first five months of the year are

up 3.0% in Mainland China (190,427) while South Korea continues to generate

double-digit growth with customer deliveries totalling 21,506 so far this year

(+18.0%). Sales in Japan rose 5.1% in the same period to total 26,508.

    A total of 195,485 BMW and MINI vehicles were delivered to customers in the

Americas in the year-to-date, an increase of 9.7%. In the USA, sales in the

first five months of 2015 rose 10.0%, with a total of 160,533 vehicles

delivered to customers. Mexico achieved a sales increase of 18.9% in the

year-to-date with sales totalling 6,682.

    The recovery of the market in Europe continues with a total of 392,182 BMW

and MINI models delivered in the first five months of the year, an increase of

9.2% on the same period last year. Great Britain is a significant growth driver

in the region with sales up 12.4% so far this year (85,150) with France also

recording very strong growth - sales there are up 24.4% in the year-to-date

with customer deliveries totalling 31,179.

    BMW Motorrad's growth worldwide continued in May with a total of 15,004

motorcycles and maxi-scooters delivered to customers in the month (+6.5%).

Deliveries for the year to date total 62,928, an increase of 6.4% compared with

the same period last year.

    BMW Group sales in/up to May 2015 at a glance

                             

                              Compared with  Up to/including  Compared with   

                 In May 2015  previous year      May 2015    previous year     

BMW Group

Automobiles          188,287          +5.9%       890,937          +7.7%     

BMW                  159,129          +4.0%       759,609          +5.2%     

MINI                  28,831         +18.3%       129,910         +25.9%     

BMW Motorrad          15,004          +6.5%        62,928          +6.4%

    The BMW Group

    With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the

world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also

provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW

Group operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a

global sales network in more than 140 countries.

    In 2014, the BMW Group sold approximately 2,118 million cars and 123,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2014 was

approximately EUR 8.71 billion on revenues amounting to EUR 80.40 billion. As

of 31 December 2014, the BMW Group had a workforce of 116,324 employees.

    The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking

and responsible action. The company has therefore established ecological and

social sustainability throughout the value chain, comprehensive product

responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral

part of its strategy.

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SOURCE: BMW Group

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