銀聯カードの世界発行枚数が50億超える 中国銀聯会長がミラノで発表

銀聯国際(UnionPay International)

銀聯カードの世界発行枚数が50億超える 中国銀聯会長がミラノで発表

AsiaNet 60863 (0785)

【上海(中国)2015年6月11日新華社=共同通信JBN】UnionPay(銀聯)カードの累積発行が世界で50億枚を超え、銀聯は中国居住者にとって好ましいブランドになった-。中国銀聯(China UnionPay)の葛華勇会長(董事長)は6月10日、ミラノの2015年上海市キャンペーン開会式でこう語った。

葛会長は安全、便利で優先的、革新的な支払いサービスは生活をより便利にし、消費を刺激し、取引を容易にし、スマートな都市建設で世界と接続するが、UnionPay(銀聯)はこのトレンドの成長機会を求めていると述べた。

UnionPay(銀聯)はミラノ万博中国パビリオンの公式支払いサービス・プロバイダーで、ミラノにおける上海市キャンペーンのパートナーでもある。

UnionPay(銀聯)は世界最大のカード所有者基盤に対する支払いサービスを提供する一方、上海を含む大都市と緊密に協力してサービスを改善している。

支払いネットワークは居住者が公共事業の支払いやクレジットカードの請求書の支払いを便利に行えるプラットフォームを構築した。また簡単なタップアンドゴーで支払いを完了えきる少額チケット取引向けの非接触型のUnionPay(銀聯)クイックパス(QuickPass)・サービスも推進している。

UnionPay(銀聯)は支払い市場のトレンドに沿って、オンライン支払いプラットフォームをつくり出し、モバイル支払いの努力を強化している。そのオンライン、モバイル支払いユーザーはこれまでに2億人を超えている。

海外市場では革新的なUnionPay(銀聯)製品とサービスはますます使われるようになり、中国本土以外の1000万のオンライン商店が現在UnionPay(銀聯)カードによる支払いを受け入れている。UnionPay(銀聯)チップカードは大規模に発行されており、クイックパスを含む革新的なアプリケーションも豊かになっている。

同会長は「何年もの探求の後、現在の市場環境とトレンドを考慮して、UnionPay(銀聯)はその発展に適した戦略的立場を発見した。それは世界的な影響力を持つオープンで包括的なサービス・プラットフォームになる」と述べた。

さらに「この目標を実現するためには国際化が不可欠である。13年間の急速な発展の後、UnionPay(銀聯)は支払いネットワークとしては世界取引量で現在2位、受け入れ範囲では3位にランクされている。これは世界的発展の基礎であり、UnionPay(銀聯)を世界的ネットワーク、国際的ブランドにするためグローバルに進むという戦略を維持する」と語った。

銀聯国際(UnionPay International)も同日、イタリア最大のアクワイアラーであるCartaSiと提携し、CartaSi傘下の商店1万5000軒が今年7月末までにUnionPay(銀聯)カードを受け入れると発表した。

詳しい情報はhttp://www.unionpayintl.com/ へ。

ソース:UnionPay International

China UnionPay Chairman: Global UnionPay Card Issuance Exceeds 5 Billion

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SHANGHAI, China, June 11, 2015 /Xinhua=KYODO JBN/--

The cumulative number of UnionPay cards issued globally has exceeded 5 billion

and UnionPay has become Chinese residents' preferred payment brand, Ge Huayong,

Chairman of China UnionPay, said at the opening ceremony of 2015 Shanghai City

Campaign in Milano on June 10.

Ge said secure, convenient, preferential and innovative payment services are

able to make life more convenient, stimulate consumption, facilitate trade and

connect to the world in building smart cities, and UnionPay is seeking

opportunities for growth in this trend.

UnionPay is the official payment service provider of the China Pavilion in

Milan Expo, and is also the partner of the Shanghai City Campaign in Milan.

While providing payment services to the world's largest cardholder base,

UnionPay is working closely with major cities including Shanghai to improve its

services.

The payment network has built up a platform where residents are able to pay

utility and credit card bills conveniently. It has also been promoting the

contactless UnionPay QuickPass service for small-ticket transactions, by which

payment can be completed with a simple tap-and-go.

To keep up with the trends of the payment market, UnionPay has created an

online payment platform and stepped up efforts in mobile payment. Its online

and mobile payment users have surpassed 200 million to date.

In overseas markets, innovative UnionPay products and services are increasingly

being used, with 10 million online merchants outside the Chinese mainland

currently accepting payment with UnionPay cards. As UnionPay chip cards are

issued in a large scale, innovative applications including QuickPass are also

being enriched.

"After years of exploration and considering the current market environment and

trends, UnionPay has found a strategic positioning that suits its development.

And that positioning is to be an open and comprehensive service platform with

global influence," he said.

"To realize that goal, internationalization is essential. After 13 years of

fast development, UnionPay as a payment network now ranks No. 2 in terms of

global transaction volume and No. 3 in terms of acceptance footprint. This has

set the foundation for our global development and we will stick to the strategy

of going global to build UnionPay into a global network and international

brand."

UnionPay International also announced on the same day a partnership with

CartaSi, the largest acquirer in Italy, which will see 15,000 merchants under

CartaSi start accepting UnionPay cards by the end of July this year.

For more information: http://www.unionpayintl.com/

SOURCE: UnionPay International

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