トムソンズ・オンライン・ベネフィッツがSaaS登録111%急増で変革完了

トムソンズ・オンライン・ベネフィッツ

AsiaNet 60809

トムソンズ・オンライン・ベネフィッツがSaaS登録111%急増で変革完了

ロンドン、2015年6月10日/PRニュースワイヤー/ --

世界的ベネフィット・マネジメントとエンプロイー・エンゲージメントのSaaS(Software as a Service:サービス型ソフトウェア)グループ、トムソンズ・オンライン・ベネフィッツ(以下“トムソンズ”)は2014年12月31日までの12か月分の通算決算報告を発表しました。

 (ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150610/748352 )

運営概要

●世界的エンプロイー・ベネフィット・マネジメントとエンゲージメントの主要ソリューションであるダーウィン(Darwin(TM))を基本としたSaaSサブスクリプション方式への完全移行を果たしました。

   ○例年の技術支出に加え、さらなるソフトウェアの革新、技術インフラ、パートナーシップの拡大、エンタープライズ・セールスへの500万ポンドの追加出資が営業レバレッジを推進することでしょう。

●市場への3つのルートを達成:グローバル企業、英国、ダーウィンをより豊かにするパートナー

   ○世界の流通パートナーの新規獲得において著しい進展を遂げました。

   ○進行中の3つの戦略的グローバル・パートナーシップ:一つは契約締結済み、他の2つは契約段階。

   ○国際的大企業のクライアント(登録の60%)に目を向け、顧客を大幅に増やしました。

   ○既存のクライアントの追加領域における重要な新規契約

●世界のテクノロジー企業上位10社のうち7社、および世界的ブランド上位10社のうち6社がダーウィンを使用しています。

●ダーウィンのソフトは70か国以上で使われています。

決算概要

●SaaSの登録が111%アップ

   ○2014年契約のクライアントが2015年のSaaSサブスクリプションと経常収益で40%増加をもたらしました。

●経常収益が18%増加、料金収入で19%増加

   ○総収入3,200万ポンド(2013年は3,670万ポンド)は、英国内外の大手クライアントに重点を置くのに加え、単発利用の支払いから料金とSaaSサブスクリプションをベースにしたサービスへの主眼の変更を反映しています。

●クライアントの保持97%を確保

●EBITDAの570万ポンド(2013年は1,280万ポンド)は、単発の発注から得る実行資金の落ち込みとグループ全体での投資の増加を反映しています。

●営業キャッシュ・コンバージョン・レートは107%

●キャッシュ1,260万ポンドの強いバランスシート

見通し

●評価額100億ドルを超えるグローバル企業の市場

   ○全市場は過去5年間に年7%の伸び

   ○米国を除く世界は22%の伸び

●エンタープライズ・セールスへの投資で、多国でのチャンスにつながる充実したパイプラインを築きました。

●新たな戦略的グローバルパートナーが、英国とエンタープライズ双方での新規セールス、配信、総合的なクライアント体験を推進します。

●パートナーが基準を設定し市場への新ルートを開拓するにあたって、世界的ベネフィットのソリューションはSaaS人材管理の市場において重要な差別化要因になります。

●強力なパートナーシップのパイプラインは2015年に先送り。2015年には、さらなる成長を加速させるべく拡大の予定です。

●2015年以降の収益が、かなり明確に見えてきます。平均更新率97%に基づくと、今後5年間で1億1,800万ポンドとなります。

CEO、マイケル・ウィットフィールドのコメント:

「わずか3年間でわが社は、グローバル企業、英国、パートナーという市場への3つのルートに基づくサービス型ソフトウェア(SaaS)のサブスクリプション・ビジネスモデルに変身しました。またダーウィンを世界的ベネフィット・マネジメントとエンプロイー・エンゲージメントの主要ソフトとして確立しました。

時代を先取りしたわが社の見通しは転換しました。平均更新率は97%と高く、新規の登録もあり、もちろん毎年大きく増加するはずですから、今後5年間では1億1,800万ポンドもの収益が予測できます。

グループの底力を示す重要な指標は、SaaS登録が111%伸びたことで2015年のSaaSサブスクリプション収入が40%増加したことです。

わが社のパートナー・チャンネル戦略が実証されました。わが社の成長をさらに加速するばかりでなく、事業を見極め、国際的に広い範囲に手を伸ばすことができるようになります。これらの要素が組み合わさった結果と新旧クライアントの強い需要から、2015年にはさらに大きく増加するものと期待しております」

プレスリリース全文は、トムソンズのウェブサイトでご覧ください。

(https://www.thomsons.com/news-and-press )

編集者への注:

トムソンズは、世界的ベネフィット・マネジメントとエンプロイー・エンゲージメント用サービス型ソフトウェア(SaaS)の世界的サプライヤーです。わが社の使命はテクノロジーでエンプロイー・ベネフィット市場に革命をもたらすことです。

400名以上のトムソンズの人々は、人事と報酬のプロたちがインパクトありコスト効率の良いベネフィット制度を遂行できるよう援助するとともに、従業員たちが生涯を通じてベネフィットを受けられるように尽力しています。

当グループは、70か国19言語でダーウィンの能力を最大限に生かすよう、世界の一流の雇用主の皆様と連携しております。トムソンズは世界の技術系企業上位10社のうちの7社、世界的ブランド上位10社のうち6社と取引があります。

トムソンズの成功は3点に集約されます。市場をリードする製品であるダーウィン、絶え間なく変化する市場への適応力、情熱的でひたむきなトムソンズの人々です。

お問い合わせ:

トムソンズ・オンライン・ベネフィッツ

最高経営責任者Michael Whitfield

最高財務責任者Paul Smolinski

+44(0)203-328-4000

Instinctif Partners

Adrian Duffield/Lauren Foster

+44(0)207-457-2020

情報源:トムソンズ・オンライン・ベネフィッツ

(日本語リリース:クライアント提供)

Thomsons Online Benefits: Transformation Completed as SaaS Bookings Jump by 111%

PR60809

LONDON, June 10 /PRN=KYODO JBN/ --

    Thomsons Online Benefits ("Thomsons"), the global benefits Management and

Employee Engagement SaaS Group (Software as a Service), has published its full

year results for the 12 months to 31 December 2014.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150610/748352 )

    Operational highlights

    - Fully transitioned to SaaS subscription model, based around Darwin(TM) -

flagship solution for global employee benefits management and engagement

    - Additional investment of GBP5.0m above and beyond significant annual

technology spend, on further software innovation, technology infrastructure,

partnership expansion and enterprise sales - will drive operating leverage

    - Established three routes to market -- Global Enterprise, UK and Partners

to add significant volumes to Darwin(TM)

    - Made significant progress in acquiring new global distribution partners

    - 3 strategic global partnerships underway; one signed and two at contract

stage

    - Shifted focus to international and large enterprise clients (60% of

bookings)

    - notable increase in order book

    - Significant new contracted roll outs in additional territories for      

existing clients

    - Seven of top 10 global tech companies and six out of the top 10 global   

brands use Darwin(TM)

    - Darwin(TM) software live in more than 70 countries

    Financial highlights

    - SaaS bookings up 111%

    - Clients contracted in 2014 driving 40% growth in SaaS subscription and

recurring revenue in 2015

    - Recurring revenue up 18% and fee revenue up 19%

    - Total revenue GBP32.0m (2013: GBP36.7m) reflecting change in focus to

fees and SaaS subscription based services from one-off implementation payments,

coupled with focusing on larger UK and international clients

    - 97% client retention maintained

    - EBITDA GBP5.7m (2013: GBP12.8m) reflecting drop in one-off commission

funded implementation revenue and increased investments across Group

    - Operating cash conversion rate 107%

    - Strong balance sheet with cash of GBP12.6m

    Outlook

    - Global Enterprise market valued at $10bn+

         - Total market growing annually at 7% over the last five years

         - Rest of World (non-US) grown at 22%

    - Investments in Enterprise sales has built a substantial pipeline of   

multi-national opportunities

    - New strategic global partners drive new sales, delivery and integrated

client experience in both UK and Enterprise

    - Partner creating scale and opening up new channels to market, global

benefits solutions being a key differentiator in the SaaS HCM market

    - Strong Partnership pipeline going into 2015 -- expected to expand in 2015

to fuel further growth

    - Significant visibility for 2015 revenue and beyond -- GBP118m over next

five years, based on 97% average renewal rate

    Michael Whitfield, Chief Executive Officer commented:

    "In barely three years, we have completely transformed into a Software as a

Service (SaaS) subscription business model, based around three routes to market

- Global Enterprise, UK and Partners. We have also established Darwin(TM) as

the leading global benefits management and employee engagement software.

    "Our forward visibility has been transformed. We can now see some GBP118m

of revenue over the next five years, with a strong average renewal rate of 97%,

which of course will increase substantially each year as new opportunities are

booked.

    "The key indicator of the Group's underlying strength is the SaaS bookings

growth of 111% driving +40% SaaS subscription revenue increase in 2015.

    "Our partner channel strategy has been validated. It will enable us to

scale the business and deliver wider international reach, as well as further

accelerate our growth. As a result of a combination of all of these factors,

and the strong appetite from new and existing clients, we expect to see

significant further growth in 2015."

    For the full press release please visit Thomsons website (

https://www.thomsons.com/news-and-press ).

    Note to Editors

    Thomsons is a global Software as a Service ("SaaS") supplier for global

benefits management and employee engagement. Its mission is to use technology

to revolutionise the employee benefits market.

    The 400+ Thomsons People are committed to helping HR and reward

professionals to deliver impactful, cost effective benefit schemes, whilst

enabling their employees to engage with their benefits, throughout their lives.

    The Group works with the world's leading employers to maximize the power of

Darwin(TM) in 70 countries and 19 languages. Thomsons works with seven out of

the top 10 global technology companies and six out of the top 10 global brands.

    The success of the Thomsons is down to three main things: its market

leading product, Darwin(TM); its ability to adapt in an ever-changing market;

and the passionate and dedicated Thomsons People.

     Enquiries:

    Thomsons Online Benefits

    Michael Whitfield, Chief Executive Officer

    Paul Smolinski, Chief Financial Officer

    +44(0)203-328-4000

    Instinctif Partners

    Adrian Duffield/Lauren Foster  

    +44(0)207-457-2020

    Source: Thomsons Online Benefits

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